Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 15:22

Echwel je kan er best van balen dat er zaken in je privésfeer (bijv keuken) niet doorgaan. Dat is je goed recht en het is niet dat ze zegt dat het belangrijker is dan de mensen die doodgaan.

Als jouw logica zou kloppen mag niemand ergens over klagen, nooit, want er zijn altijd mensen die het erger hebben.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 15:23

Chubby schreef:
https://www.bndestem.nl/roosendaal/arts ... ~ab31b74b/

Een artikeltje waarin een IC arts uit Roosendaal zijn zorgen uit over het aantsl beschikbare IC plekken.

Personeel van andere afdelingen is hier in Brabant al 'omgeschoold', dus daar geen tekort aan gelukkig.

Als ik dit artikel zo lees, begin ik me meer en meer af te vragen of er ook hulp is voor medewerkers?
Omdat de omgang met de patient zo anders is dan in hun bloed zit. Dat moet zoveel impact hebben mentaal bezien...

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 15:24

In Belgie komt er vanaf midden volgende week een sneltest beschikbaar voor minstens 10.000 tests per dag.
Halen we zo meteen Duitsland nog in :P

En deze kwam ik ook nog tegen...inwoners van een stadje in Noord-Italië lijken allemaal immuun voor het virus
https://bokt.digidip.net/visit?url=http ... tart%3D450
Laatst bijgewerkt door Pandora2 op 29-03-20 15:24, in het totaal 1 keer bewerkt

lenaa_tje

Huertecilla schreef:
mariekeoo schreef:
Nee maar ze hebben het opschalen van de IC bedden gebaseerd op te verwachten cijfers voor de komende periode. Zo weten ze dat er een piek gaat komen in Mei enzo.

Nogmaals; als je niet test weet je het básisgegevevn niet. Noch de omvang, noch de ontwikkeling.
Maar goed, daar kan jij ook niets aan doen. Sterkte.

Schrijf een brief aan de overheid zeg..
De beste stuurlui staan aan wal en in jou geval verder weg en je hebt geen idee van de situatie hier. Zo kan ik hier alleen wat zeggen over Spanje op basis van mijn Spaanse buurvrouw en haar zoon die met reden hier wonen :+ wat ik dus ook niet doe.

Chubby

De IC mensen zelf zijn wel wat gewend en ook goed opgeleid. Maar mn het personeel van andere afdelingen krijgt wel een knauw ja.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 15:25

Pandora2 schreef:
In Belgie komt er vanaf midden volgende week een sneltest beschikbaar voor minstens 10.000 tests per dag.

En deze kwam ik ook nog tegen...inwoners van een stadje in Noord-Italië lijken allemaal immuun voor het virus

Dat artikel over immuniteit had ik ook gelezen inderdaad, echt bizar dat een heel dorp virusvrij is terwijl alle dorpen eromheen zwaar getroffen zijn.

mariekeoo

Huertecilla schreef:
mariekeoo schreef:
Nee maar ze hebben het opschalen van de IC bedden gebaseerd op te verwachten cijfers voor de komende periode. Zo weten ze dat er een piek gaat komen in Mei enzo.

Nogmaals; als je niet test weet je het básisgegevevn niet. Noch de omvang, noch de ontwikkeling.
Maar goed, daar kan jij ook niets aan doen. Sterkte.

Absoluut waar, wel weet je de minimale cijfers. Ook weet je de ziekenhuis cijfers. Alles wat er buitenom is weet je niet. Maar je ziet wel een een beloop in die opnames enzo. ook daaruit kunnen enkele conclusies getrokken worden.

Echwel

Daar gaat het niet Imandra en Janine, maar zeker in deze tijd
Wil je vreemden in je huis?
Je weet niet wat je binnenhaalt

Ik zou zelf keuken op lange baan schuiven, oude niet afbreken...

Gewoon klein beetje nadenken...

mariekeoo

Chubby schreef:
De IC mensen zelf zijn wel wat gewend en ook goed opgeleid. Maar mn het personeel van andere afdelingen krijgt wel een knauw ja.

ik weet dat er in ons ziekenhuis veel aandacht ik voor begeleiding aan het mentale gedeelte. Ik denk ook zeker dat dat goed is.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 15:27

Huertecilla schreef:
mysa schreef:
Vanaf morgen schijnt er een hoeveelheid tests extra beschikbaar te komen.

Kortom; laaghangende bewolking in NL.

Je lijkt mijn zwager wel, sinds die bijna veertig jaar geleden naar Fr is gegaan is alles in Fr het summum en NL een k*tland....

Aantal tests werd genoemd maar ik kan geen getallen onthouden (dyscalculie). Daarnaast schreef ik 'schijnt' omdat ik de bron niet meer paraat heb.
Laatst bijgewerkt door mysa op 29-03-20 15:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 15:28

Echwel schreef:

Bij ons zou twee weken geleden ook iemand langskomen, omdat we een klacht hebben over een bank van Ikea. Hebben gebeld en het verzet naar mei. Afhankelijk dan de situatie dan zeggen we die afspraak ook af. We willen niet onnodig risico lopen en de bank loopt niet weg. Helemaal niet als er mensen langs komen die voor hun baan bij veel mensen thuis komen. Je weet nooit waar ze zijn geweest.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 15:29

Destination schreef:
Het VK heeft ook 10,000 extra beademingsapparaten besteld. Onder andere Ford, Airbus en Rolls-Royce gaan eraan mee werken. Morgen komt er een officiële verklaring vanuit de regering.
https://www.n-tv.de/panorama/15-04-Lond ... 26512.html

Trump heeft GM en nog een constructeur ook verplicht om die apparaten met spoed te gaan produceren zag ik gister. :Y)

In het VK worden ze ook nog geproduceerd door de F1-teams .

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 15:29

Kaus schreef:
RIVM meldt 132 nieuwe sterfgevallen

Het afgelopen etmaal is het dodental als gevolg van het coronavirus gestegen met 132, meldt het RIVM. In totaal zijn nu 771 mensen in Nederland overleden aan de gevolgen van het coronavirus. Het aantal patiënten dat in een ziekenhuis is opgenomen (geweest), is met 529 toegenomen tot 3483.

In totaal zijn er 10.866 besmettingsgevallen bekend. Gisteren werden er nog 9762 infectiegevallen gemeld.

https://nos.nl/liveblog/2328682-rivm-me ... -bali.html

Wat gaat het hard...

En de piek wordt in Mei verwacht. Nog een hele maand te gaan... :brr:

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 15:30

mysa schreef:
Je lijkt mijn zwager wel, sinds die bijna veertig jaar geleden naar Fr is gegaan is alles in Fr het summum en NL een k*tland....

Aantal tests werd genoemd naar ik kan geen getallen onthouden (dyscalculie). Daarnaast schreef ik 'schijnt' omdat ik de bron niet meer paraat heb.

En ondertussen is de druk in Frankrijk zo hoog dat er patiënten naar Duitsland worden gebracht :7 Maar oh wat gaat het goed in Frankrijk.

Pandora2 schreef:
Destination schreef:
Het VK heeft ook 10,000 extra beademingsapparaten besteld. Onder andere Ford, Airbus en Rolls-Royce gaan eraan mee werken. Morgen komt er een officiële verklaring vanuit de regering.
https://www.n-tv.de/panorama/15-04-Lond ... 26512.html

Trump heeft GM en nog een constructeur ook verplicht om die apparaten met spoed te gaan produceren zag ik gister. :Y)

In het VK worden ze ook nog geproduceerd door de F1-teams .

Goh, heeft Trump toch ingezien dat er een kleine crisis gaande is in zijn land? :=

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 15:31

bigone schreef:
Ben wel heel benieuwd wat onze Zweedse bokkers vinden van de maatregelen in hun land?

Tja zelf zijn wij gamers, dus wij komen alleen buiten met de honden, boodschapje etc.

Hier weinig maatregelen maar de meeste Zweden houden zich wel aan de ander halve meter muv mensen met kinderen die geven echt geen oliebol. De stranden zijn nog steeds vol, de grote bekende bossen parken lopen veel mensen. Wij gaan zelf naar de minder bekende plekken dus als wij 1 mens zien is het al veel, op Zweden forum (FB) zie ik dat mensen nog steeds gasten ontvangen uit NL ja dat vind ik dus dom! tot nu toe hebben wij geloof ik 100 doden.

edit wij worden best veel belachelijk gemaakt door andere landen want wij doen geen fiets, echter valt het hier allemaal reuze mee nog met de corona
Laatst bijgewerkt door KarmaChansy op 29-03-20 15:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 15:31

Destination schreef:
Pandora2 schreef:

Dat artikel over immuniteit had ik ook gelezen inderdaad, echt bizar dat een heel dorp virusvrij is terwijl alle dorpen eromheen zwaar getroffen zijn.

Ik ben echt benieuwd of het zo gaat blijven en of ze er ooit gaan achterkomen hoe dit komt.
Wel zo fijn voor die inwoners 8-)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 15:32

Laatst bijgewerkt door Babootje op 29-03-20 15:33, in het totaal 1 keer bewerkt

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 15:33

Lijkt wel of iedereen naar Duitsland gaat, Italië, Frankrijk , Nederland, is dat dan het enige land met heel veel capaciteit?

Pandora2

Destination schreef:
Goh, heeft Trump toch ingezien dat er een kleine crisis gaande is in zijn land? :=

:')
Troemp wil volgende maand iedereen weer aan het werk :+

Morris

Echwel schreef:

Eens net zoals met Destination.

:j

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 15:34

Benieuwd hoe het uiteindelijk in Brazilie zal gaan.

Morris

Pandora2 schreef:
Destination schreef:

:')
Troemp wil volgende maand iedereen weer aan het werk :+

Zakenmannetje hè :+

Janine1990

Babootje schreef:
Kaus schreef:
RIVM meldt 132 nieuwe sterfgevallen

Het afgelopen etmaal is het dodental als gevolg van het coronavirus gestegen met 132, meldt het RIVM. In totaal zijn nu 771 mensen in Nederland overleden aan de gevolgen van het coronavirus. Het aantal patiënten dat in een ziekenhuis is opgenomen (geweest), is met 529 toegenomen tot 3483.

In totaal zijn er 10.866 besmettingsgevallen bekend. Gisteren werden er nog 9762 infectiegevallen gemeld.

https://nos.nl/liveblog/2328682-rivm-me ... -bali.html

Wat gaat het hard...

En de piek wordt in Mei verwacht. Nog een hele maand te gaan... :brr:

Begrijp ik het dan helemaal anders? Ik begrijp de piek als druk op de zorg...
Dus niet per se het aantal doden... Dat is meer een gevolg van...

In het griepseizoen 2017/2018 zijn er overigens 8000 mensen overleden aan de griep.

Persoonlijk vind ik de vele doden die dagelijks gemeld worden heel heftig, dus ik heb best wel veel aan zo'n cijfer om aan te relativeren.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 15:36

KarmaChansy schreef:
bigone schreef:
Ben wel heel benieuwd wat onze Zweedse bokkers vinden van de maatregelen in hun land?

Tja zelf zijn wij gamers, dus wij komen alleen buiten met de honden, boodschapje etc.

Hier weinig maatregelen maar de meeste Zweden houden zich wel aan de ander halve meter muv mensen met kinderen die geven echt geen oliebol. De stranden zijn nog steeds vol, de grote bekende bossen parken lopen veel mensen. Wij gaan zelf naar de minder bekende plekken dus als wij 1 mens zien is het al veel, op Zweden forum (FB) zie ik dat mensen nog steeds gasten ontvangen uit NL ja dat vind ik dus dom! tot nu toe hebben wij geloof ik 100 doden.

edit wij worden best veel belachelijk gemaakt door andere landen want wij doen geen fiets, echter valt het hier allemaal reuze mee nog met de corona

Jullie zijn een unicum :D
Ik hoop zo dat de situatie ook voor jullie gunstig uitdraait. Maar enige twijfel bekruipt mij toch :o

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 15:36

KarmaChansy schreef:
bigone schreef:

Is er discussie in Zweden over deze aanpak?

Ik denk wel dat landen lastig te vergelijken zijn, ander gezondheidssysteem, andere wijze van samenleven (individualistisch vs familiair), cultuur etc etc
We kunnen eindeloos hakketakken over de aanpak van het land waar we niet in wonen, maar dat zicht hebben we niet. Tevens zijn we geen wetenschappers. Ik zie gelukkig ook de samenwerking tussen verschillende landen. Hoop dat als het aantal besmettingen stevig is afgenomen, er goed gekeken wordt naar het reizen tussen landen. Zeker die landen waar nog besmettingen zijn.