Ergernis in het verkeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:00

luuntje schreef:
Drugstesten zijn dus vals betrouwbaar.
Dat is niet handig.
Blijft wel dat er regelmatig beroepschauffeurs ook onder invloed achter het stuur zitten.

Purny gaven ze wel richting aan?

Dat wel, maar er zat een andere auto achter en die moest wel in de remmen.

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:15

purny schreef:
Klappende uitlaat wordt ik ook zo gestoord van. Bij mij rijdt er eentje op een motor volgens mij en die heeft af en toe ook zo'n knallende uitlaat.

Hier staat er nu toevallig een te brommen, zo luid dat het net is dat ik van de bank getrild wordt en wegrijden, ho maar. Maar vind het te mooi weer mijn tuindeur dicht te laten
Maar begrijp de ergenis goed.

Die statistieken verbazen me eigenlijk niet zoveel meer met wat je op de weg ziet. Dat vind ik pas erg.

Gister wilde ik de afslag nemen, achter mij was ruimte, voor mij reed nog een auto en raad eens waar ze liever willen rijden om de afslag te halen? Juist in dat gaatje…. Je zou maar verplicht de snelheid aan moeten houden zeg…. En ik zag ruzie tussen twee bestuurders die mij er bijna bij betrokken, gelukkig haalden ze in en had ik er geen last meer van maar doe dat ergens anders alsjeblieft en niet op de weg. :')

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:11

Iemand die 40 blijft rijden op een 60 weg en vervolgens ook nog bijna vergeet om een auto van rechts voorrang te verlenen op s werelds meest overzichtelijke kruispunt van rechts. En oh ja hij deed een km voor de afslag al zijn knipperlicht uit naar links en ging vervolgens op de linker weghelft rijden. Toen was ik er klaar mee en heb ik getoeterd, de snelheid is dan nog niet eens de grootste ergernis, maar het feit dat ze meer links dan rechts reden is gewoon gevaarlijk. Na de afslag (en het toeteren) konden ze ineens keurig 60 en rechts blijven rijden. |o
Hij bleef dus ook gewoon midden op de weg rijden bij tegemoetkomend verkeer, waardoor die de berm in moesten.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:19

Ik ben gisteren doelbewust bijna van de snelweg afgereden door iemand die getriggerd was dat ik te langzaam naar rechts ging ofzo? Daarna ging hij me 3x keihard brake checken, echt tot 45-50kmh. Op de snelweg! Ik dacht serieus dit wordt mn dood zo :=

Ik reed overigens 120 op de linkerbaan, liet mn gas los toen ik klaar was met inhalen en ging rustig terug naar de middelste baan zodat ik verder kon op mn cc op 107. Maar nog voor ik goed en wel opgeschoven was, werd ik dus aan de kant gebeukt door die gozer in zn werkbusje.

Heb t gelukkig allemaal op dashcam staan, maar jeetje geen idee wat die gozer had hoor. Hij had het heel bewust op mij gemunt, want welke baan ik ook pakte. Hij ging voor me rijden en keihard remmen.

RvT

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:28

Ghostattack schreef:
Ik ben gisteren doelbewust bijna van de snelweg afgereden door iemand die getriggerd was dat ik te langzaam naar rechts ging ofzo? Daarna ging hij me 3x keihard brake checken, echt tot 45-50kmh. Op de snelweg! Ik dacht serieus dit wordt mn dood zo :=

Ik reed overigens 120 op de linkerbaan, liet mn gas los toen ik klaar was met inhalen en ging rustig terug naar de middelste baan zodat ik verder kon op mn cc op 107. Maar nog voor ik goed en wel opgeschoven was, werd ik dus aan de kant gebeukt door die gozer in zn werkbusje.

Heb t gelukkig allemaal op dashcam staan, maar jeetje geen idee wat die gozer had hoor. Hij had het heel bewust op mij gemunt, want welke baan ik ook pakte. Hij ging voor me rijden en keihard remmen.

Jeetje wat gevaarlijk! Gelukkig goed afgelopen.
Beelden naar de politie (en werkgever) sturen. Hopelijk kunnen ze hier iets mee.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:29

Wat een kansloos. Ik zou de beelden ook doorsturen ja.
Gelukkig geen ongelukken gebeurd!

Edit; op dumpert doen deze beelden het ook altijd heel goed :+

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:43

Het was een volledig wit busje dus stond geen bedrijfsnaam op. Moet de beelden nog van m'n dashcam halen, maar ze staan in t mapje "events" want mn dashcam werd getriggerd door mn spontane stuurbeweging met 110 kmh :=

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:44

Jorex schreef:
Iemand die 40 blijft rijden op een 60 weg en vervolgens ook nog bijna vergeet om een auto van rechts voorrang te verlenen op s werelds meest overzichtelijke kruispunt van rechts. En oh ja hij deed een km voor de afslag al zijn knipperlicht uit naar links en ging vervolgens op de linker weghelft rijden. Toen was ik er klaar mee en heb ik getoeterd, de snelheid is dan nog niet eens de grootste ergernis, maar het feit dat ze meer links dan rechts reden is gewoon gevaarlijk. Na de afslag (en het toeteren) konden ze ineens keurig 60 en rechts blijven rijden. |o
Hij bleef dus ook gewoon midden op de weg rijden bij tegemoetkomend verkeer, waardoor die de berm in moesten.

Ah, je bent mijn schoonmoeder tegen gekomen! Die rijdt altijd op haar gemak (Lees minstens 20km te langzaam) en de rest van je bericht is ook heel herkenbaar. In het midden van de weg rijden doet ze zodat niemand haar kan inhalen. Ook op de fiets.

@Ghostattac, wat een achterlijke Gladiool zeg!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:44

Ghostattack schreef:
Het was een volledig wit busje dus stond geen bedrijfsnaam op. Moet de beelden nog van m'n dashcam halen, maar ze staan in t mapje "events" want mn dashcam werd getriggerd door mn spontane stuurbeweging met 110 kmh :=

Kenteken is voldoende toch. Waar heb je een bedrijfsnaam voor nodig?

Ghostattack

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:46

Oh nee deze persoon boven jou had het over werkgever! Vandaar :D

Kenteken is voldoende ja, die staat er in ieder geval duidelijk op.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:49

Zulk gericht gevaarlijk gedrag klinkt als iets waarvoor je aangifte kunt doen, maar ik weet niet precies onder welke term. Bedreiging? Poging tot het toebrengen van letsel? In elk geval meer dan gewoon gevaarlijk rijgedrag, want het was echt op jou gericht.
En ik hoop dat de politie dit ook serieus oppakt (al vrees ik van niet.)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:01

Nou, die gast die laatste die vrachtwagen brakecheckte is wel ook door de politie op zijn vingers getikt volgens mij. Ook naar aanleiding van Dash Cam beelden.
Laatst bijgewerkt door Marije_jiplover op Gisteren, 17:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:01

Dat is hoopgevend!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 06:28

Marije_jiplover schreef:
Nou, die gast die laatste die vrachtwagen brakecheckte is wel ook door de politie op zijn vingers getikt volgens mij. Ook naar aanleiding van Dash Cam beelden.

Niet alleen door de politie als ik berichten moet geloven :=

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:08

Vanmorgen al 3 auto's gezien met een defecte koplamp. Note: ik zie deze 3 elke ochtend en ze zijn al weken/maanden stuk. :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:13

Bellatrix schreef:
Vanmorgen al 3 auto's gezien met een defecte koplamp. Note: ik zie deze 3 elke ochtend en ze zijn al weken/maanden stuk. :+

Even knipperen met je koplampen, misschien weten ze t niet.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:16

Oh dat heb ik regelmatig gedaan, ochtenden achter elkaar. :+

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:43

En ze zwaaiden zeker iedere keer terug en dachten; die zal ik wel moeten kennen, maar wie is dat toch?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:44

Nee, ze zullen wel gedacht hebben 'welke idioot seint er nou elke ochtend?'. :+

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:45

Dat kan ook :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:46

Ik heb het opgegeven. Ik hoop dat ze een keer een bekeuring krijgen ervoor.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:51

Ik had er vandeweek ook eentje die naar mij liep te seinen. Maar dan met zijn handen.
Voor mij stonden een aantal auto's en daarvoor een aantal fietsers. Het werd voor mij oranje en een stukje terug stond een politiewagen.
Ik ben netjes gestopt en blijkbaar vond die auto achter mij dat ik dat niet moest doen.