Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 14:34

Gini schreef:
Heel veel mensen houden van paardrijden, heel wat minder mensen houden van paarden.

Ik denk dat hier wel een kern van waarheid in zit echt.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 14:37

Gini schreef:
Heel veel mensen houden van paardrijden, heel wat minder mensen houden van paarden.

Nee, dat moet je anders beschrijven: het hebben van een prijzenkast is ook een hobby.

}>

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 14:54

Gini schreef:

die is wel mooi omschreven ja :j

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 15:20

'Als vrijgezel ben je eigenlijk de hele tijd feestjes van stelletjes aan het vieren'.

Als in betalen voor:
- vrijgezellenfeest
- huwelijkscadeau
- babyshower
- geboorte baby
- verjaardag baby
- zoveeljarig huwelijk van stel

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 15:33

Winged schreef:
'Als vrijgezel ben je eigenlijk de hele tijd feestjes van stelletjes aan het vieren'.

Als in betalen voor:
- vrijgezellenfeest
- huwelijkscadeau
- babyshower
- geboorte baby
- verjaardag baby

Oh, daar deed ik dus nooit aam mee :)). Het is wel waar, idd.

DuoPenotti

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 15:36

Das ook wel als ongehuwd stel zonder kinderen.
oke een paar dingen niet maar de rest ook.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 16:35

Winged schreef:

Als in betalen voor:
- vrijgezellenfeest
- huwelijkscadeau
- babyshower
- geboorte baby
- verjaardag baby

Dat is toch ook zo als je wel een partner hebt en daarnaast ook familie/vrienden hebt in dezelfde leeftijdsfase? :+

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 16:41

Genderrevealpartys en babyshowers mogen per direct worden afgeschaft.
Wat een onzin.

Wat maakt het uit wat voor geslacht je ongeboren kind heeft, waarom zou je dat met zoveel bombarie willen vertellen? En waarom feestvieren voor een baby die nog niet gezond en wel ter wereld is gekomen? Ik vind dat het onnodig tarten van het lot.

Edit: idem dito met het zo bijzonder mogelijk aankondigen van een zwangerschap.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 20:35

Babyshowers zijn ook typisch Amerikaans omdat ze daar de kraamvisite niet hebben. Snap ook totaal niet waarom we dat dan in Nederland wel dubbel moeten doen.

Genderreveal ook zulke overgewaaide bullshit. Waarom? Dat kan toch ook gewoon in het geboortekaartje of met versiering medegedeeld worden?
Daarnaast vaak nog een extra belasting voor het milieu ook. Extra onnodige afval.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 20:44

Winged schreef:

Als in betalen voor:
- vrijgezellenfeest
- huwelijkscadeau
- babyshower
- geboorte baby
- verjaardag baby

oeh onpopulair en ik ben het er niet mee eens. Want als je een stelletje bent dan heb die je die dingen dubbel (namelijk ook van je partner z'n vrienden).

Is imo de leeftijdsfase waar je in zit, en niemand verplicht je toch? (sociale druk misschien wel, maar dat is een ander verhaal :') )

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 20:45

Unpopulair opinion:”druk voelen is wat je er zelf van maakt” :+

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 21:10

Cer schreef:
Unpopulair opinion:”druk voelen is wat je er zelf van maakt” :+

Dat moet je eens zeggen op een dressuurwedstrijd :j

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 21:16

:')

Geen idee overigens, ik doe niet aan dressuur (veel te veel gedoe) …of wedstrijden … (jurysport is geen sport O:) )

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 21:40

Cer schreef:
:')

Geen idee overigens, ik doe niet aan dressuur (veel te veel gedoe) …of wedstrijden … (jurysport is geen sport O:) )

Ik heb een poos gegroomd voor iemand. Wil ik in de losrijbak rondje lopen terwijl de ruiter zich gaat aanmelden dus ik roep jolig bij de deur: "pas op gevaarlijke dekhengst" maar in plaats van te vragen: wie van jullie? gaan ze over de jank van het woord "hengst". Watjes.

Dat twee mensen die bij de deur stonden niet meer bij kwamen van het lachen, werd ook niet gewaardeerd.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 22:05

Ik hou daar van :')

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 23:24

c_alsemgeest schreef:
Ik hou daar van :')

Idem. _O-

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 17:48

Oeh, nu ik sta te koken schiet me nog een leuke te binnen.

Eendenvlees is het lekkerste vlees wat er is :j En eendeneieren zijn ook ontzettend lekker :9

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 18:01

Wbt de mensen die wel van chocolade houden maar niet van chocoladeijs of -pasta. Heb exact hetzelfde maar vaak vind ik het niet lekker doordat er veel hazelnoten inzitten. Nutella vind ik echt niet speciaal bijvoorbeeld

Wbt paddock paradise: helemaal mee eens! Maar een goede paddock paradise vind ik beter dan een goed ruime paddock wel weer

Toktokmiauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 18:24

Dat je met boomloze zadels nooit ruggengraat vrijheid heb, ondanks wat de adverteerders beloven. En ondank je gewicht als ruiter.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 18:51

Toktokmiauw schreef:
Dat je met boomloze zadels nooit ruggengraat vrijheid heb, ondanks wat de adverteerders beloven. En ondank je gewicht als ruiter.

Je ziet altijd anders een mooie droge ruggengraat bij de mijne, maar ik heb panelen, vorm van engels zadel

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 19:27

Ik heb een semi boomloos gehad, dus geen harde boom.
Maar ook gewoon vrije ruggegraat.
Heb ook een barefoot gehad en dat vond ik maar een berg gestapelde dingen.

Toktokmiauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 00:41

Een droge ruggegraat zegt niet zo heel veel over pasvorm helaas.

Jammerlijk is er al even geen recent onderzoek te vinden over de drukverdeling. Het onderzoek welke wel een duidelijk beeld schets stamt uit 2013. Dat is toch alweer 9 jaar terug. Dus over semi boomloze zadels kan ik geen oordeel vellen. Maar de gewone boomloze zadels hebben sinds die tijd geen grote veranderingen doorstaan op verdeling van druk.
Als je kijkt naar het onderzoek van 2013 schetst dat een heel duidelijk beeld van de drukpunten, waarbij een piekbelasting instaat precies onder de zitbeen knobbels van de ruiter. Dit wordt ook nog eens vergoot door de piekbelasting op panelen/kussens van zulke zadels door de ophanging van de beugels. Daar waar je dat absoluut niet wilt. Natuurlijk een stapritje zo nu en dan zal echt op langer termijn niet zo schadelijk zijn. Maar als je kijkt naar hoeveel ruiters er toch eens of vaker per week een uur of langer mee rijden vind ik dat wel schrikken.

Kom wel vaker weerstand tegen van ruiters die er al heel lang mee rijden, meestal (en dat bedoel ik absoluut niet onaardig!) met koudbloedpaarden. Omdat deze een uitdagende rug hebben om een goed passend zadel op te vinden. Meestal Kom je dan bij echt maatwerk uit en dat geld wordt er dan niet aan besteed. Terwijl je ook echt zadels hebt waarbij je de close contact met je paard niet hoeft in te leveren.
Maar hey, dat is mijn mening en staat niet voor niets hier in het topic.

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 09:42

Volgens mij is deze op een paardenforum niet super un-populair, maar: ik vind oud en nieuw verreweg de minst leuke feestdag van het jaar.
Ik wil eigenlijk gewoon lekker naar bed maar sociale druk en zorgen om de paarden en honden maken dat dat niet gaat. En dan al die voornemens en die top 2000 met al die langdradige liedjes en al die appjes enzo. Pfft.
En dan nog van die debielen die vuurwerk afsteken. 8)7

Maar als compensatie eet ik mezelf compleet misselijk aan oliebollen en hebben we met leuke mensen afgesproken!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 09:56

''Een dunne ruiter die stuitert is zwaarder dan een dikke ruiter die mee zit'' vind ik het grootste BS argument in discussies over ruitergewicht. En iedereen kletst deze maar na terwijl het werkelijk nergens op gebaseerd is.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 10:02

Mars schreef:
''Een dunne ruiter die stuitert is zwaarder dan een dikke ruiter die mee zit'' vind ik het grootste BS argument in discussies over ruitergewicht. En iedereen kletst deze maar na terwijl het werkelijk nergens op gebaseerd is.

Nou, die ben ik niet geheel met je eens.. Toen ik nog actief paardreed, merkte ik dat mijn forsere instructrice toch echt een heel stuk fijner met mijn paard door de baan ging dan ik.. Zij had meer niveau, kennis en kunde, waardoor zij mijn paard een stuk minder in de weg zat dan ik, met mijn B niveautje..