Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 22:46

Salarisonderhandelingen zijn geen ding hier, helaas, ook niet als ze erachter komen dat je elders aan het solliciteren bent. Degene die daar niet over zou moeten gaan, maar de facto wel over gaat, houdt die deur stevig dicht en wil met niemand praten, behalve via de managers die allemaal keurig naar zijn pijpen dansen. :j Maar geeft niet, want dan loop ik ook gewoon wat minder hard tot ik wat anders gevonden heb. :D

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 23:24

Mkango schreef:
Salarisonderhandelingen zijn geen ding hier, helaas, ook niet als ze erachter komen dat je elders aan het solliciteren bent. Degene die daar niet over zou moeten gaan, maar de facto wel over gaat, houdt die deur stevig dicht en wil met niemand praten, behalve via de managers die allemaal keurig naar zijn pijpen dansen. :j Maar geeft niet, want dan loop ik ook gewoon wat minder hard tot ik wat anders gevonden heb. :D

Kruipen toch!? :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 11:50

Ik heb ook weer een gierige: Ik was aan het werk (huishoudhulp) en de klant was uitzonderlijk thuis. Deze ging mijn emmers met water vullen want: Dan had ik het makkelijker. Ik kreeg een emmer met 2,5 liter water in om te dweilen. Ik gaf aan dat dit nogal weinig was en kreeg te horen: Water is al duur genoeg. Het wordt niet schoner van meer of minder water. :')

Yessy

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 11:58

Alsof water een onbeperkte hoeveelheid vuil kan opnemen _O-

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 12:00

Met 2,5L water kan je toch maar 1x je dweil nat maken en dan is alles opgezogen door de dweil :?
Ranzig zeg, dan dweil je alle vuiligheid uit over de hele vloer :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 12:03

Ik heb inderdaad nog bijgevuld toen ze weg waren := Dit zag ik ook niet goed komen. Langs de ene kant dacht ik: Meen je dit? Maar langs de andere kant was ik ook niet zo verbaasd. Ik ken ze ondertussen al een beetje _O-

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 12:05

Wel klagen over de prijs van water, maar dan wel een schoonmaakster nemen. Het zelf doen is goedkoper O:)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 12:10

Wat erg! Zijn het Hollanders?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 12:10

Ik heb wel eens gezegd dat ze beter minder water kon pakken. := maar die pakte een volle emmer en ververste die 3 keer voor mijn woonkamer(en ik woon klein haha) en dan nog 1 of 2 keer voor de trap en boven 1 kamer. Dat vond ik dus wel erg zonde van het water en van het schoonmaakmiddel. Het waren van de 10 liter emmers en ze gooide per emmer echt een flinke scheut schoonmaakmiddel erin.

Ik ben juist voor het verversen van het water, dus liever wat minder als een volle emmer en dan met vies water verder dweilen, maar aan beide kanten heb je wel aparte voorbeelden :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 12:48

Urbanus schreef:
Wat erg! Zijn het Hollanders?

Nee, zijn ze niet :o

MWM: Dat is wel erg extreem! Ik neem een liter of 6/7 en ververs ook tussendoor indien nodig. In het ene huis een noodzaak, in het andere overbodig :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 13:02

Hier wel nodig :') ook door de hond die nog wel eens met modderpoten binnenkomt.
Maar zoals jij het doet vibd ik het ook normaal, 2,5 liter is wel erg weinig, 10 liter en dan leeg gooien na klein stukje is erg veel :+

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 09:04

Moestuin schreef:
Ik heb ook weer een gierige: Ik was aan het werk (huishoudhulp) en de klant was uitzonderlijk thuis. Deze ging mijn emmers met water vullen want: Dan had ik het makkelijker. Ik kreeg een emmer met 2,5 liter water in om te dweilen. Ik gaf aan dat dit nogal weinig was en kreeg te horen: Water is al duur genoeg. Het wordt niet schoner van meer of minder water. :')

Ik ben ook huishoudhulp, je komt wat tegen he!

Ik werkte vroeger als schoonmaakhulp voor het ocmw, 19 van de 20 klanten waren 80+, die waren écht het ergste haha! Water uit de pomp ipv uit de kraan, en dan opwarmen in een ketel op de stoof. Was op zijn best lauw te noemen. En no way dat ik water mocht verversen!
Waren dan ook mensen die weigerden verder verwarming te gebruiken, in huizen met enkel glas, daar viel ik bijna dood van de kou. En vergeet het maar dat ik een licht mocht aansteken!

Nu werk ik via een ander bedrijf, en als ik bij een nieuwe klant begin, maar ik meteen altijd duidelijk dat ik een overvloed van poetsdoeken verwacht. Ik kan niet schoonmaken met maar 3 doeken die meteen vuil worden.

Het maakt mij niet uit welk schoonmaakmiddel ik moet gebruiken, en ik zal daar ook nooit in overdrijven, maar geef me iets om mee te werken haha!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 09:05

Ik gebruik altijd de wasbak ipv een emmer en laat die dan een paar keer leeglopen, vind ik veel hygiënischer. En daarna natuurlijk de wasbak schrobben!

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 20:09

MarlindeRooz schreef:
Ik gebruik altijd de wasbak ipv een emmer en laat die dan een paar keer leeglopen, vind ik veel hygiënischer. En daarna natuurlijk de wasbak schrobben!

Mm er zit logica in, maar ik wil niet zo vaak over en weer moeten rennen haha, ik kan de wasbak moeilijk meenemen :D

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 07:50

Ja Nederlandse huizen zijn meestal wel een stuk kleiner. In dit huis doe ik het ook want ik ben toch met 3 stappen over de hele verdieping. In mijn huis in BE deed ik dat dus niet maar wel in mijn appartement in Antwerpen watn dat was ook klein zat

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 09:07

Ik woon op 27m2 ja. _O-
Maar in mijn huidige oppashuis ga ik wel een emmer meenemen als ik het hele huis ga dweilen en soppen voor ze morgenavond thuiskomen.

Wat vinden jullie normaal om te doen qua schoonmaken als je op een huis gepast hebt voor hun hond. Krijg 15 euro per dag en de hond moet alleen al 2uur per dag wandelen. Dus is geen vetpot ofzo. Maar wil ook niet gierig zijn qua schoonmaken. Wil ze niet het gevoel geven dat ze in een goor huis terugkomen haha.

Wat ik ga doen:
- overal waar ik ben geweest zuigen en dweilen
- trap afnemen (is wit en echt goor door die hond haha)
- badkamer grondig
- wc grondig
- woongedeelte afnemen
- alle doekjes, handdoeken enzo wassen en nieuwe ophangen
- Mijn logeerbed (niet hun eigen) afhalen en wassen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 09:10

Hoe lang heb je er gewoond? Heb je ook een gevulde koelkast etc gekregen? Ik vind €15 wel erg aan de zuinige kant :=

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 09:11

8 dagen! Zaterdag tot morgenavond. Maar die 15 euro was eigenlijk voor bij mij thuis oppassen. Maar ivm mijn geluidsoverlast en de angstige hond besloten hier te komen. Is in dezelfde stad etc.

En nee had geen gevulde koelkast, vond dat niet fijn want ik ben nogal een kieskeurige eter. Behalve een zak chips, wat kruiden, olie, bakboter en wat sausjes heb ik hier niks gebruikt.

Het was voor mij erg een win-win situatie heb eindelijk een week doorgeslapen zonder gillende studenten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 09:13

Tja, ik snap wel dat je het wilt doen, maar ik zou er echt niet erg grondig invliegen. Ik betaal €23 per hond voor een pension als wij op vakantie zijn en dan wordt er echt niet mee gewandeld.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 09:14

Het is ook meer hobby dan werk haha. Maar ja ik voel me er niet fijn bij om het smerig achter te laten. Na een week vol regen met een langharige Border Collie is het hier wel toe aan een sopje.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 09:35

Ik zou me eigenlijk beperken tot een dweiltje geven op de vloer en de trap, je bed af te nemen en gewoon zorgen dat de badkamer "proper" is, als in, wastafel netjes uitvegen, wc even een doekje en wat spul erin en that's it. Zodat je geen haren en zeepresten achterlaat uiteraard
Hetgene jij beschrijft ben je 4 uur mee zoet, en een poetshulp kost hun dan snel 40-60 euro lijkt me.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 09:35

Ik vind je schoonmaaklijst ook absoluut niet gierig hoor.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 09:42

4 uur? Ik dacht eerder max 2 uur joh. _O-
Ga het niet super grondig doen maar inderdaad de douche en wc een goed doen.

Maar hou zelf van schoon en netjes dus tja.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 10:46

Ik pas wel vaker (gratis) op huizen. Ik laat het altijd schoner achter dan dat ik het aantrof!
Maar dat levert ook wel wat stress op omdat die huizen vaak veel groter zijn dan mijn eigen woonruimtes..

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 10:47

Alles is groter dan mijn eigen woonruimte. _O-

Maar ik wil het inderdaad minimaal net zo schoon achterlaten. Ze komen morgen ook pas rond 22:00 of later thuis. Dus ik heb genoeg tijd haha.