tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Munnie

Berichten: 2316
Geregistreerd: 14-09-07
Woonplaats: Uden

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 13:05

Hai allen!
Graag zou ik mijzelf aanmelden doordat ik in de meest wispelturige date (3maanden) situatie ooit zit en er letterlijk ziek van word. Kan het allemaal niet meer volgen.
Maar wellicht fijn om met mensen te kletsen die zich ook niet perse heel goed voelen in relatie land.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 13:32

Hagelslag, jep. Als ik wist wat ze willen bereiken zou ik ze helpen maar helaas. :Y)

Munnie, welkom! :(:) Wat bedoel je precies met wispelturig?

Munnie

Berichten: 2316
Geregistreerd: 14-09-07
Woonplaats: Uden

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 14:17

Pff nou ik zou het uit proberen te leggen. Klinkt meteen als wegwezen maar zo simpel is het dan weer net niet....

Kwam die jongen dus tegen in een kroeg waar ik vaker kwam omdat een vriend van mij in diezelfde vriendengroep zit. Nu heeft hij een jaar geleden (zijn ex is wel pas sinds 3 maanden uit zijn huis weg) gebroken met zijn ex samen een huis en een nieuw huis laten bouwen en daarbij een dochter van toen net 1 jaar. Hele vervelende situatie geweest en nu nog vaak zat voor hem.
Nu hebben wij elkaar helaas beter leren kennen en dat klikte erg goed. Hoewel wij beide helemaal niet opzoek waren naar een relatie of iets. Maar ik ben op het punt gekomen dat ik wel degelijk iets voor hem voel en vanaf dat moment is hij gaan twijfelen. Laatst kwam het woord eruit dat die niet meer die verliefde gevoelens had die hij daarvoor had.....
Vanaf de break-up met zijn ex is die eigenlijk elke dag gaan drinken en daar is die nu mee gestopt (vanaf het stoppen is zijn gevoel minder geworden) en ik hoorde weer dat je door het "afkicken" in de war raakt omdat je lichaam dat gelukstofje niet meer krijgt dus wellicht heeft het daar mee te maken.

Ik heb al eens gezegd we stoppen ermee maar dan is het na 2 dagen voor ons allebei helemaal ruk en weten we ook wel dat we ook niet echt zonder elkaar kunnen.... Maar met loopt nu dus ook niet echt.
Op relatie gebied ben ik echt een leek want ik doe normaal dus niet aan relaties en ben er gewoon beroerd van continue dus dat zal wel betekenen dat ik hem dus wel echt leuk vind... Ik ben trouwens 28 en hij 29.

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 14:26

Winged schreef:
Ah Air :(:) Het is een fase... En voor de buitenwereld ziet alles er altijd perfect uit. Maar ondertussen... Kan het niet zo zijn dat je gewoon een jaar verlenging krijgt? Je mag nu 3 jaarcontracten en dan heb je een jaartje sollicitatie- rust.

Als we ons allemaal nou eens niet zo perfect zouden voordoen, zou het dan een stuk gemakkelijker zijn om onze eigen ellende als normaal te zien? :+


Helaas is dit binnen het bedrijf een vastgestelde regel. Geen idee waarom want niet erg logisch om kwaliteit eruit te gooien, maar helaas word het ook niet veranderd.

Dat laatste ben ik wel zeker van ja. Sowieso zijn mensen zo bang voor leed en ellende terwijl het wel gewoon bij het leven hoort. De manager die mij belde met het slechte nieuws is ook niet naar me toegekomen terwijl ze iedereen die is aangenomen wel voor mijn neus feliciteert :+ Terwijl ik best even van slag was tijdens het telefoongesprek.. Maar een hoe gaat het is te moeilijk denk ik.

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 14:28

wat een verwarrende situatie Munnie! vervelend zeg.... voor een ander is dat natuurlijk altijd makkelijk zeggen.. maar als je in die situatie zit is dat erg lastig.

ik zou denk ik toch afstand nemen. even gewoon hem alles laten verwerken zodat hij zijn zaakjes weer in orde kan maken. hij is na een heftige periode net weer alleen, dat is niet niks. dan kunnen jullie beide na een tijdje weer kijken of het nog klikt en of er eventueel wat meer in zit. jij wilt (neem ik aan) iemand die 100% voor je gaat, en dat kan hij jou op dit moment niet bieden.. wel erg lastig aangezien je al gevoelens hebt voor hem. ik ga momenteel door iets soortgelijks heen...

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 14:48

Munnie schreef:
Pff nou ik zou het uit proberen te leggen. Klinkt meteen als wegwezen maar zo simpel is het dan weer net niet....

Kwam die jongen dus tegen in een kroeg waar ik vaker kwam omdat een vriend van mij in diezelfde vriendengroep zit. Nu heeft hij een jaar geleden (zijn ex is wel pas sinds 3 maanden uit zijn huis weg) gebroken met zijn ex samen een huis en een nieuw huis laten bouwen en daarbij een dochter van toen net 1 jaar. Hele vervelende situatie geweest en nu nog vaak zat voor hem.
Nu hebben wij elkaar helaas beter leren kennen en dat klikte erg goed. Hoewel wij beide helemaal niet opzoek waren naar een relatie of iets. Maar ik ben op het punt gekomen dat ik wel degelijk iets voor hem voel en vanaf dat moment is hij gaan twijfelen. Laatst kwam het woord eruit dat die niet meer die verliefde gevoelens had die hij daarvoor had.....
Vanaf de break-up met zijn ex is die eigenlijk elke dag gaan drinken en daar is die nu mee gestopt (vanaf het stoppen is zijn gevoel minder geworden) en ik hoorde weer dat je door het "afkicken" in de war raakt omdat je lichaam dat gelukstofje niet meer krijgt dus wellicht heeft het daar mee te maken.

Ik heb al eens gezegd we stoppen ermee maar dan is het na 2 dagen voor ons allebei helemaal ruk en weten we ook wel dat we ook niet echt zonder elkaar kunnen.... Maar met loopt nu dus ook niet echt.
Op relatie gebied ben ik echt een leek want ik doe normaal dus niet aan relaties en ben er gewoon beroerd van continue dus dat zal wel betekenen dat ik hem dus wel echt leuk vind... Ik ben trouwens 28 en hij 29.


Het niet zonder elkaar kunnen is altijd een beetje moeilijk, want dat klinkt alsof je elkaar nodig hebt, en zelf niet genoeg zou zijn als individu. Dat betekend ook dat als je problemen hebt zoals hij die heeft dat hij als enige die op kan lossen, je kan hem wel steunen maar meer ook niet. En eerlijk, ik zou niet zo snel in een relatie willen zitten met iemand die naar alcohol grijpt op het moment dat het leven moeilijk is.

En helemaal.. als hij geen gevoel voor je heeft, waarom zou je hem dan willen? Om uit te zoeken of dat gevoel weer terug komt is er tijd en ruimte nodig.
Als jullie samen zijn gaat het dan verder wel normaal? Of is het moeilijk?

Één ding wat ik sowieso heb geleerd is dat als het begin al moeilijk is.. laat het dan als waarschuwing gelden.. juist de verliefdsheidsfase zou makkelijker moeten zijn dan wat er de jaren erna komt. Want dingen worden moeilijker op het moment dat de verliefdheid wegebt en overgaat in houden van, omdat dat spannende leuke gevoel er niet meer is en je niet meer door een roze bril kijkt.

Munnie

Berichten: 2316
Geregistreerd: 14-09-07
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 22:00

BlackBeautyZ schreef:
wat een verwarrende situatie Munnie! vervelend zeg.... voor een ander is dat natuurlijk altijd makkelijk zeggen.. maar als je in die situatie zit is dat erg lastig.

ik zou denk ik toch afstand nemen. even gewoon hem alles laten verwerken zodat hij zijn zaakjes weer in orde kan maken. hij is na een heftige periode net weer alleen, dat is niet niks. dan kunnen jullie beide na een tijdje weer kijken of het nog klikt en of er eventueel wat meer in zit. jij wilt (neem ik aan) iemand die 100% voor je gaat, en dat kan hij jou op dit moment niet bieden.. wel erg lastig aangezien je al gevoelens hebt voor hem. ik ga momenteel door iets soortgelijks heen...


Ja is gewoon allemaal erg vervelend. Zit nu ook net in mijn tentamen week en heb meer stress om hem dan om mijn eigen tentamens.
Het afstand nemen klinkt inderdaad het meest logische wat ik zou kunnen doen. Alleen ik ken mezelf dan ook wel weer als ik eenmaal die afstand neem dan blokkeer ik ook echt voor die persoon en zal het ook gewoon klaar zijn omdat ik mezelf niet nog een keer het verdriet wil aandoen. Op het moment dat ik iemand een tijd niet zie of spreek kan ik me daar altijd wel overheen zetten. Dus ik vind dat ook weer eng om te doen.

Het enige wat ik continue bedenk is ook dat hij echt een verschrikkelijke situatie achter de rug heeft. Voor wat meer geld had die ook besloten te gaan werken in het weekend ook al heeft die zijn dochter en dat vond die heel erg maar toen zei die ook letterlijk dat hij er niks aan kon doen dat die in de steek is gelaten. Op zo een moment besef ik ook weer dat hij gewoon met zichzelf in de knoop zit.

En het is echt niet dat die mij niet leuk vind of wat dan ook maar denk dat die alles weg stopt omdat die gewoon bang is om opnieuw in een nare situatie terecht te komen.

Edit: Mag ik vragen naar jouw situatie of kan ik die ergens hier terug lezen?

Munnie

Berichten: 2316
Geregistreerd: 14-09-07
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 22:07

Air schreef:
Het niet zonder elkaar kunnen is altijd een beetje moeilijk, want dat klinkt alsof je elkaar nodig hebt, en zelf niet genoeg zou zijn als individu. Dat betekend ook dat als je problemen hebt zoals hij die heeft dat hij als enige die op kan lossen, je kan hem wel steunen maar meer ook niet. En eerlijk, ik zou niet zo snel in een relatie willen zitten met iemand die naar alcohol grijpt op het moment dat het leven moeilijk is.

En helemaal.. als hij geen gevoel voor je heeft, waarom zou je hem dan willen? Om uit te zoeken of dat gevoel weer terug komt is er tijd en ruimte nodig.
Als jullie samen zijn gaat het dan verder wel normaal? Of is het moeilijk?

Één ding wat ik sowieso heb geleerd is dat als het begin al moeilijk is.. laat het dan als waarschuwing gelden.. juist de verliefdsheidsfase zou makkelijker moeten zijn dan wat er de jaren erna komt. Want dingen worden moeilijker op het moment dat de verliefdheid wegebt en overgaat in houden van, omdat dat spannende leuke gevoel er niet meer is en je niet meer door een roze bril kijkt.


Snap je reactie op het alcohol gebruik... Echter was de situatie zo dat zijn ex nog een jaar bij hem in huis zat dus het was of met haar op de bank zitten hoewel ze uit elkaar waren of ergens anders heen. En dat is dan vaak de kroeg geweest...

Als we samen zijn is het wel altijd leuk. Is ook nooit dat we ruzie maken of dergelijke.

Ik denk ook echt dat het beste zou zijn om afscheid te nemen en nooit meer iets van me te laten horen maar ik heb zelf heel veel fouten in mijn leven gemaakt en dingen gedaan door voorgaande ervaringen en heb het altijd verschrikkelijk gevonden als mensen daar niet doorheen konden kijken en geduld hadden. Dus daarom probeer ik ook heel de tijd voor hem te relativeren waar dingen vandaan komen en dan kan ik het ook allemaal wel begrijpen steeds....

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 22:29

Ik denk dat dat laatste ook niet verkeerd is om te doen, ik deed dat ook heel erg. Mijn valkuil was dat ik daarbij mijn eigen grenzen vergat of er eigenlijk nieteens stil bij stond dat ik ook grenzen had, dus dat is wel goed om voor jezelf duidelijk te hebben: wat is jouw grens, waar voel jij je nog fijn bij.

Ik denk wel dat jullie als jullie niet zonder elkaar willen een goed gesprek moeten hebben, verwachtingen communiceren. Staat wat jij wil in één lijn met wat hij wil, of willen jullie daar beiden naartoe werken: dan lijkt het mij de moeite waard als het goed voelt.

Zijn gevoel is wel een puntje hoor.. want als dat niet terugkomt of aanwezig is, dan is dat al een soort basis die mist. Been there, done that.. we zijn meer waard dan dat. Laat je ook niet aan het lijntje houden op het moment dat het gevoel mist. De één verliefd en de ander niet is een ingewikkelde, verwarrende en pijnlijke constructie imo :o Denk dat ik daar zelf toen in mee ben gegaan omdat ik ook nog nooit een relatie of iets had gehad maar er wel zo naar hunkerde. Achteraf denk ik van jeetje.. ik zou dat zelf niet kunnen als iemand verliefd op mij is, voelt niet echt moraal verantwoord :+
Nou kwam bij hem die verliefdheid later wel door een gebeurtenis.. maar het is toch niet echt lekker gelopen.

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 22:32

Voor de mensen die het ook kunnen gebruiken:

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 08:02

Munnie schreef:
BlackBeautyZ schreef:
wat een verwarrende situatie Munnie! vervelend zeg.... voor een ander is dat natuurlijk altijd makkelijk zeggen.. maar als je in die situatie zit is dat erg lastig.

ik zou denk ik toch afstand nemen. even gewoon hem alles laten verwerken zodat hij zijn zaakjes weer in orde kan maken. hij is na een heftige periode net weer alleen, dat is niet niks. dan kunnen jullie beide na een tijdje weer kijken of het nog klikt en of er eventueel wat meer in zit. jij wilt (neem ik aan) iemand die 100% voor je gaat, en dat kan hij jou op dit moment niet bieden.. wel erg lastig aangezien je al gevoelens hebt voor hem. ik ga momenteel door iets soortgelijks heen...


Ja is gewoon allemaal erg vervelend. Zit nu ook net in mijn tentamen week en heb meer stress om hem dan om mijn eigen tentamens.
Het afstand nemen klinkt inderdaad het meest logische wat ik zou kunnen doen. Alleen ik ken mezelf dan ook wel weer als ik eenmaal die afstand neem dan blokkeer ik ook echt voor die persoon en zal het ook gewoon klaar zijn omdat ik mezelf niet nog een keer het verdriet wil aandoen. Op het moment dat ik iemand een tijd niet zie of spreek kan ik me daar altijd wel overheen zetten. Dus ik vind dat ook weer eng om te doen.

Het enige wat ik continue bedenk is ook dat hij echt een verschrikkelijke situatie achter de rug heeft. Voor wat meer geld had die ook besloten te gaan werken in het weekend ook al heeft die zijn dochter en dat vond die heel erg maar toen zei die ook letterlijk dat hij er niks aan kon doen dat die in de steek is gelaten. Op zo een moment besef ik ook weer dat hij gewoon met zichzelf in de knoop zit.

En het is echt niet dat die mij niet leuk vind of wat dan ook maar denk dat die alles weg stopt omdat die gewoon bang is om opnieuw in een nare situatie terecht te komen.

Edit: Mag ik vragen naar jouw situatie of kan ik die ergens hier terug lezen?


mijn situatie staat in een vogelvlucht op een van de laatste pagina's van het topic daten. anders even terug kijken in mijn berichten. :j

Munnie

Berichten: 2316
Geregistreerd: 14-09-07
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 20:35

Air schreef:
Ik denk dat dat laatste ook niet verkeerd is om te doen, ik deed dat ook heel erg. Mijn valkuil was dat ik daarbij mijn eigen grenzen vergat of er eigenlijk nieteens stil bij stond dat ik ook grenzen had, dus dat is wel goed om voor jezelf duidelijk te hebben: wat is jouw grens, waar voel jij je nog fijn bij.

Ik denk wel dat jullie als jullie niet zonder elkaar willen een goed gesprek moeten hebben, verwachtingen communiceren. Staat wat jij wil in één lijn met wat hij wil, of willen jullie daar beiden naartoe werken: dan lijkt het mij de moeite waard als het goed voelt.

Zijn gevoel is wel een puntje hoor.. want als dat niet terugkomt of aanwezig is, dan is dat al een soort basis die mist. Been there, done that.. we zijn meer waard dan dat. Laat je ook niet aan het lijntje houden op het moment dat het gevoel mist. De één verliefd en de ander niet is een ingewikkelde, verwarrende en pijnlijke constructie imo :o Denk dat ik daar zelf toen in mee ben gegaan omdat ik ook nog nooit een relatie of iets had gehad maar er wel zo naar hunkerde. Achteraf denk ik van jeetje.. ik zou dat zelf niet kunnen als iemand verliefd op mij is, voelt niet echt moraal verantwoord :+
Nou kwam bij hem die verliefdheid later wel door een gebeurtenis.. maar het is toch niet echt lekker gelopen.


Nu ik er over nadenk heb ik denk ik ook helemaal geen grenzen hierin. Ben ook echt zo een persoon die alles voor mijn vrienden doe al kost het mij mezelf mijn kop. Dus misschien inderdaad goed om hier eens over te denken.

Een goed gesprek aangaan is ook wel wat we vaak proberen en dan merk ik dat we allebei misschien wel niet zo goed weten wat we nu willen en de bedoeling is. Maar misschien moet ik het een keer voor mezelf goed gaan relativeren ipv voor hem. En dan kijken waar we eindigen.

Over dat gevoel heb ik mijn eigen theorie haha :') Ik ben heel mijn leven al iemand van de scharrels en dat was wel iets diepgaander dan hoe het woord het zegt. Maar soms merkte ik dan ook dat er meer begon te spelen en blokkeerde ik dat heel mooi af en dat herken ik nu ook een beetje hoe hij dat nu doet. Ik was ook altijd bang maar aan iemand gehecht te raken dus dat voorkwam ik. En ik denk dus dat hij dat ook doet nu....

Uh word bijna moe van mezelf ik denk continue voor hem.... |o
Voor nu heb ik deze week en de week erop tentamens dus ik probeer me echt te focussen daarop en vanaf daar weer verder. Al is dit gemaal in mijn hoofd totaal niet goed voor mijn concentratie :roll:

Munnie

Berichten: 2316
Geregistreerd: 14-09-07
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 20:36

BlackBeautyZ schreef:
mijn situatie staat in een vogelvlucht op een van de laatste pagina's van het topic daten. anders even terug kijken in mijn berichten. :j


Aah heb de versie gevonden en gelezen. Vervelend vooral omdat ik dan zou denken het zijn activiteiten waar je voor kiest. Maar hoe is de situatie nu? Zag ook iets over iemand anders of vergis ik me nu?

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 21:41

Ik heb er voor gekozen om hem los te laten. Ik wil iemand die 100% voor mij gaat. Hij zei altijd “ik heb het druk” nouja dat kan ik me voorstellen. Maar als hij ECHT wil, dan had hij wel iets proberen te plannen op een moment dat het wel schikt. Appen moest altijd vanuit mij komen.. ik heb meerdere malen aangegeven een keer iets anders te willen doen als date, maarja dat was ook lastig.

Toen dacht ik: als we na 3 maanden al zo veel struggles hebben, dan is dit het niet voor mij

Ik ben idd iemand tegen gekomen. Maar dat is nu enkel nog berichten sturen zegmaar hahaha

miereneter

Berichten: 2646
Geregistreerd: 25-05-17

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 10:01

@Munnie, ik lees in je tweede bericht dat hij zegt dat hij niet meer verliefd op je is. Hoe hard ook, dat is wel iets om rekening mee te houden. Ik herken heel erg dat je daar een uitleg voor probeert te vinden, gestopt met drinken, moeilijke tijd met ex... maar weg is weg. Maak het voor jezelf niet pijnlijker dan het is, kans is groot dat zijn gevoel niet terugkomt.

blubblabhoi

Berichten: 521
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 20:40

Hallo iedereen, ik meld me hier ook. Al heb ik (nog) geen ex, de kans is vrij groot dat dit wel gaat gebeuren...
Voor een uitgebreide toelichting, zie mijn topic: https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=2&t=1978303&lr=601251674#unread

Korte versie: Mijn vriend en ik zijn al meer dan 11 jaar samen, bij elkaar vanaf 13 jaar oud, we zijn nu inderdaad beide 24. Op 1 december is bij mijn vriend de bom gebarsten dat hij al lange tijd twijfels heeft over onze relatie en geen gevoelens meer heeft. De klik is weg en hij voelt zich ongelukkig. Schijnbaar al ruim 1,5 jaar. Ontstaan net voor we een huis hebben gekocht en geregistreerd partnerschap zijn aangegaan. Lastige van deze situatie is dat hij depressief is en nu in behandeling is bij een psycholoog. Ik vrees dat hij door de twijfels en het opkroppen hiervan depressief is geraakt, i.p.v. dat zijn gevoelens weg zijn door de depressie (wat ook kan).

Ik zeg nog vriend omdat we volgens hem nog bij elkaar zijn en het 'aan' is. In de praktijk voelt het niet zo. Ik heb hem dit jaar nog maar twee keer gezien en dat ging niet van harte.. Veel gemixte signalen. Hij mist me niet en is nu al ruim 8 weken bij zijn ouders. Contact is er ook vrijwel niet..

Ik ben al enige tijd aan het rouwen om het zo maar te zeggen en ik bereid me voor op het ergste. Dit kwam voor mij als een gigantische klap. Ik dacht echt dat we beide hartstikke gelukkig waren. Ik had het niet zien aankomen. Zoals voor de meeste van jullie vast herkenbaar, emoties gaan als een rollercoaster van power-vrouw gevoel naar een zelfmedelijdend wrak. De toekomst is erg onzeker. Ik heb een klein stukje van dit topic gelezen en het heeft me nu al wat steun gegeven. :)

Diertjec

Berichten: 4632
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 21:21

Ik heb je topic stilletjes gevolgd. Dikke knuffel voor jou, lastige situatie hoor :(:)

miereneter

Berichten: 2646
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 21:26

blubblabhoi schreef:
Ik ben al enige tijd aan het rouwen om het zo maar te zeggen en ik bereid me voor op het ergste. Dit kwam voor mij als een gigantische klap. Ik dacht echt dat we beide hartstikke gelukkig waren. Ik had het niet zien aankomen. Zoals voor de meeste van jullie vast herkenbaar, emoties gaan als een rollercoaster van power-vrouw gevoel naar een zelfmedelijdend wrak. De toekomst is erg onzeker. Ik heb een klein stukje van dit topic gelezen en het heeft me nu al wat steun gegeven. :)


Sterkte vrouw, je zit in een erg lastige situatie. De rollercoaster is herkenbaar, maar in mijn geval is het duidelijk uit. Dat is ellendig en wil ik niet, maar tegelijk weet ik dat ik door moet. Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik in jouw situatie zou doen. Het is verleidelijk om je vast te klampen aan zijn depressie - die weer over kan gaan - maar op die manier blijf jij wel stilstaan. En ben je van hem afhankelijk voor de klap (of niet). Wat wil jij? Of is het nog te vroeg / te moeilijk om daarover na te denken?

blubblabhoi

Berichten: 521
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 21:34

Ik merk bij mezelf inderdaad dat ik me aan kleine dingen wil vasthouden, maar ik weet dat het realistischer is dat hij niet meer terugkomt. Ik heb voor mezelf ook wel een soort van maximale tijd waar ik op wil wachten, maar ook dit is lastig omdat je met de praktische dingen zit en zo'n ziekte om het maar even te noemen, is niet zomaar over. Het op hem wachten heeft als risico dat ik na (bijvoorbeeld) een half jaar er achter kan komen dat ik op niks heb gewacht. Maar aan de andere kant, ik ben nu gewoon aan het leven en doorgaan. Het enige wat zou veranderen als het uit is, is dat ik weet waar ik aan toe ben. Wat natuurlijk ook wel wat waard is, maar het is niet zo dat ik anders weer zou gaan daten of iets.

Ik zou heel, heel graag willen dat het weer goed komt. Maar, hij heeft me ook heel erg pijn gedaan en het vertrouwen is helemaal weg. Mocht het zo zijn dat hij toch nog aan de relatie wil werken, en weer terug wil komen, dan wil ik dat alleen onder begeleiding van zijn psycholoog en dan ook alleen als hij 100% zeker is dat hij er nog aan wil werken, anders vind ik dat het geen zin heeft. Verder zou ik graag in ons huis willen blijven wonen, maar ik denk nog liever niet te veel over wonen/inboedel verdelen/scheiden situatie, zo ver is het (nog) niet.

Ohja, toevoeging: Wat ik bedoel met gemixte signalen: Vorige keer dat ik hem zag vertelde hij uit het niets dat hij een aanzoek plande voor onze vakantie naar Thailand (oktober), maar dit heeft niet doorgezet omdat hij het niet durfde, omdat hij geen klik meer voelt. >;) Dit heeft echt m'n hart gebroken.

miereneter

Berichten: 2646
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 15:14

blubblabhoi schreef:
Ohja, toevoeging: Wat ik bedoel met gemixte signalen: Vorige keer dat ik hem zag vertelde hij uit het niets dat hij een aanzoek plande voor onze vakantie naar Thailand (oktober), maar dit heeft niet doorgezet omdat hij het niet durfde, omdat hij geen klik meer voelt. >;) Dit heeft echt m'n hart gebroken.


-O- Y;( Dat had hij je beter helemaal niet verteld. Wat moet je daar nu mee. Verder vind ik dat je goed bezig bent: je eigen leven leiden. Soms ook fijn om de rest (het piekeren) even te laten voor wat het is. Een adempauze.

blubblabhoi

Berichten: 521
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 21:13

miereneter schreef:
blubblabhoi schreef:
Ohja, toevoeging: Wat ik bedoel met gemixte signalen: Vorige keer dat ik hem zag vertelde hij uit het niets dat hij een aanzoek plande voor onze vakantie naar Thailand (oktober), maar dit heeft niet doorgezet omdat hij het niet durfde, omdat hij geen klik meer voelt. >;) Dit heeft echt m'n hart gebroken.


-O- Y;( Dat had hij je beter helemaal niet verteld. Wat moet je daar nu mee. Verder vind ik dat je goed bezig bent: je eigen leven leiden. Soms ook fijn om de rest (het piekeren) even te laten voor wat het is. Een adempauze.

Precies.. Het gevoel alleen al dat ik er zo dicht bij was, om het zo maar te zeggen. Nog even een trap na.. -O-

Hij is gister uit het niets langsgekomen. Ik dacht dat dit het einde was, maar hij wilde weten hoe het met me ging. We hebben kort een half uurtje gepraat. Hij komt dinsdagavond weer langs, om te praten.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 21:27

Oh wat naar, dat is ook echt info die ik niet zou willen weten. Snap ook niet zo goed waarom hij je dat zou vertellen. :(:) Heel veel sterkte de komende tijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 23:18

Dat is inderdaad wel een flinke trap na, gewoon echt gemeen. :(:)

Ik hoop voor je dat het een goed gesprek was gisteren?

blubblabhoi

Berichten: 521
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Friesland

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 00:17

Nee dat bedoel ik dus met gemixte signalen. Elke keer als we elkaar zien gaat het zo, daarom wilde ik het even niet meer. Ook nu begon hij ineens over de overkapping in de tuin wat me dan (heel stom) weer wat hoop geeft omdat hij blijkbaar nog wel over de toekomst nadenkt.

Gister was voor m’n gevoel positief. We hebben heel casual gepraat over werk etc. Kort over de psycholoog. Vermoed dat hij daar dinsdag misschien wat uitgebreider over wil praten. Ik weet dat z’n vader hem afgelopen week geprobeerd heeft te motiveren mij wat meer bij z’n behandelingen te betrekken, dus ik denk dat dit de uitkomst daarvan is. Van 2 keer in een maand elkaar zien naar 2 keer in een week. Ik was vorige week best ‘boos’ op hem, maar als ik hem dan gister zie dan ontdooi ik weer. Hij heeft het ook niet makkelijk in z’n hoofd en het gaat echt niet goed met hem. Z’n acties zijn niet altijd oké maar als ik hem dan zo zie dan geloof ik niet dat hij mij met opzet pijn doet, denk zelfs dat hij zich daar amper bewust van is. Ben benieuwd wat hij dinsdag te zeggen heeft.

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 11:49

Sterkte :(:) Wat een lastige situatie.

Pas wel op met dat laatste wat je zegt, want zo stond ik er ook altijd in met ex. Maar het is wel zijn gedrag en daar is hij wel zelf verantwoordelijk voor! Ik zou dus ook zeker aangeven dat het je pijn doet.


Kreeg hier gister opeens een appje van ex, hij zou vrijdag naar een concert gaan waar ik ook zou zijn en een vriend van hem, maar gaat waarschijnlijk niet. Hij zei daarnaast dat hij het jammer vond dat ik niet ben aangenomen en vroeg hoe het gaat. :+ Dus geantwoord, dat de situatie poedersuiker is en dat het beter kan gaan.
Well. Vraagt ie opeens super random naar iets alsof het niet superlang geleden is dat we met elkaar hebben gepraat.. dus ik denk van nouja oke, doe wel even mee want vind het wel oke om normaal te praten.
Maar binnen een paar minuten was weer duidelijk hoe betweterig hij kan zijn.. Dat was ik even vergeten _O- Dat is dus ook nog niet veranderd pff. Zo defensief ook :')