Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 14:38

Als ik het goed zeg, heb ik al eerder zo'n topic gezien en ik ben het helemaal eens dat ik het 'niets' vind dat een ieder maar op bokt kan adverteren!!
Vond het juist een soort van 'vertrouwen' scheppen als je bij een bokker kocht.
Andersom eigenlijk ook zo. Heb wel eens een pony op BM staan en dan reageren er mensen op die zich alleen daarvoor aangemeld hebben op bokt. Weet dan ook niet zo goed wat ik daar van moet denken...

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 17:56

Ik heb er net een aantal Paardenboeken opgezet, foto's staan niet helemaal in de juiste volgorde zie ik net, zouden jullie je daar aan storen?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 18:05

Ik niet :)

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 11:55

even een blonde binnenvaller: als iemand je een printscreen stuurt met als mededeling erbij "in heb betaald, zie printscreen" kan ik daar dan op vertrouwen en mijn artikel verzenden of beter eerst wachten tot ik het zelf binnen zie op mijn rekening?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 11:57

Wachten ivm photoshop.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 11:57

nee!
Ik ben niet zo handig, maar zoiets schijnt heel makkelijk 'te faken' te zijn!
als iemand via internetbankieren betaald, zul je het snel genoeg op je rekening kunnen zien, dus het is niet dat ze dan heel lang moeten wachten :P

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 12:02

dat dacht ik al. Manlief vindt mij altijd achterdochtig, maar als ik zoiets zelf kan verzinnen dan kan een crimineel zoiets zeker verzinnen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 12:13

:= bij ons is het andersom... Laatst nog een keer gehad dat iemand het stuurde, maar even later bleek het inderdaad netjes betaald. Het is natuurlijk niet altijd 'nep', maar ik zou het risico niet nemen.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 12:45

Ik krijg je ze ook nog wel eens, maar wacht echt altijd tot het geld echt op de rekening staat.
Als ze namelijk iets fout hebben gedaan, dan krijg je wel dat het overgeboekt is, maar of het gaat naar een verkeerd iemand, of de persoon krijgt het terug.
En dan heb jij nog geen cent.

En zo lang duurt het overmaken niet meer, dus zie ook niet in waarom je dan niet een dagje wachten kan.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 12:48

Gewoon wachten tot het geld op je rekening staat hoor!!!

lovebrechjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 13:25

Hele gave zweetdeken gezien van Schokemohle voor een klein prijsje, in de buurt en de kleur die ik wou! :D

Ook een heel gaaf leren halster gekocht, en een mooie zwarte pad. Nu wachten tot dit binnenkomt. Zal pas dinsdag zijn! :D snel mailcontact dus zeker een goede ervaring.

Mijn Friese zweetdeken verkocht, prima prijs, eigelijk binnen een uur verkocht, 3 geintresseerde maar gelijk aan de 1e verkocht.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 18:09

Net de eerste bezoeker gehad voor de spinningfiets van m'n moeder...
Ze zou na haar werk komen. Dus rond half zes trek ik die fiets van z'n plek. Zie ik dat de computer het niet doet...
ZOOO STOM!! Helemaal vergeten in de advertentie te zetten. Ze zag dus ook van de koop af.
Voel me gewoon vet knullig dat ik dat niet meer wist en niet in de advertentie had gezet...

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 20:52

Ik had een polo op marktplaats gezet.
Iemand had geboden, zou langs komen woensdag om 2 uur. Ik expres al eerder bij paard weg en mn ouders geinformeerd als ik te laat zou zijn. Komt er niemand opdagen, mailtje gestuurd maar niks gehoord. Pff.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 21:15

Ivm printscreens en betalingen: ik kan bij internetbankieren een memodatum invoeren. Stel dat ik die inzet op bijvoorbeeld 2 dagen later en bevestig, dan komt die op de "wachtlijst betalingen" terecht tot die dag. Het is heel makkelijk daar een printscreen van te nemen, even snel die memodatum wegwerken op de print, dat naar een verkoper te sturen en dan doodleuk de betaling toch weer annuleren. De verkoper denkt dan dat het geld onderweg is, verzend het pakje en jij krijgt het dan gratis...

Niet dat ik het ooit zelf ga doen voor jullie wat verkeerds denken, maar heb tijd geleden zelfde discussie gehad met mijn vriend en dan even gewoon uitgeprobeerd.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 12:18

Dat opdagen is helaas heel vaak een probleem ja, Saaams.

Ik heb het tegenovergestelde dus ooit gehad met een bokker. Kom ik op de afgesproken tijd aan de deur. Na heel lang wachten deed moeder open. Wist van niets.. Dame in kwestie nam pas na een keer of 5 bellen op. Ook geen sorry of iets kon er vanaf.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 10:34

nou net nog geen twee minuten geleden een hele rits aan kinderkleding er op gezet,
belachelijk, deze kleertjes nog niet eerder op marktplaats gezet, maar op 1 na, allemaal al voorbij pagina 10. de verkoop kansen weet ik nu al, nul komma nul |(

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 10:37

Ik vraag mij af of dat wel zo is. Ik zoek op iets, ik ga niet op pagina 1 bekijken of er misschien iets tussen zit :? Zijn er mensen die dat wel doen?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 10:53

bridgetF schreef:
nou net nog geen twee minuten geleden een hele rits aan kinderkleding er op gezet,
belachelijk, deze kleertjes nog niet eerder op marktplaats gezet, maar op 1 na, allemaal al voorbij pagina 10. de verkoop kansen weet ik nu al, nul komma nul |(

Valt wel mee hoor. Ik had er een jas op staan, werd na een maand nog op geboden.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 11:20

De meeste mensen zoeken gericht naar een bepaald artikel of merk. Ze komen dan vanzelf wel op jouw advertentie.Maak me er zelf dus eigenlijk nooit zo druk om :)

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 13:45

En weer iemand die het wel wil hebben, maar vervolgens niets meer laat horen...
Heb er nog 1 mailtje aan gewaagd, maar nog geen antwoord.

Als ik ff niks beters kan verzinnen, vindt ik het heeeerlijk om pagina's door te spitten. :=
Wel de dingen die ik eventueel zoek natuurlijk, dus de ads worden echt wel gelezen.

Soms lig ik echt in een deuk om een omschrijving: vol met spel/taalfouten, zodat het ook zomaar iets anders zou kunnen zijn.
"Mot nu echt weg" , "staat hier stof te vergaren" , "heb er niks an" kom ik ook geregeld tegen.
Of deze : "doet het hardstikke goed, alleen de accu niet."
En deze: Azus leptop als titel, omschrijving: Mooi leuke letop met windows 7 met doos compleet.
Let op dus! :')

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 14:04

Ik heb mij ooit blauw gelachen om de zin ik heb er geen tijdt meer voor. Stond verder nog bomvol fouten, maar deze sprong eruit.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 15:30

Hihihi!

Deze dan:
Citaat:
Te Koop wegens aanhouden van zoon, onze Teddy Dwerg Binky
Binky is een kleine, mooie en lieve ram incl. stamboom.

Binky is nu 10 maanden oud.

Kunt u deze Bink een goed huisje geven?

Ze hebben toch maar besloten het mensenkind te houden... _O-

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 16:50

Ik denk dat ze bedoelen zoon van de cavia _O- maar je leest het idd zo van nou we houden toch onze zoon maar

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 17:18

Gabbe schreef:
Ik denk dat ze bedoelen zoon van de cavia _O- maar je leest het idd zo van nou we houden toch onze zoon maar

Was in de konijnenrubriek. :+
Onze lieve Jip is overleden en nu hebben we een nijnendame in d'r uppie, dus ik was op zoek naar een vent voor d'r en een nieuw baasje toen mijn oog hierop viel.
Maar op MP ga ik niet vinden wat ik zoek.
Meeste mensen hebben echt geen idee welk karakter hun nijn hebben en hebben ze vnl binnen in een hokje zitten...
Weet iemand hier toevallig een buitenadresje voor koppeling met een pittige maar lieve dame?
Ik wil mijn afspuit/ poetsplaats weer terug... :=

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 17:20

Wahaha sorry _O-