Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 17:52

ja en dat is heel handig want nu kun je je rekeningnummer en pasnummer zien ondanks dat hij in de random reader zit, vind daar echt over nagedacht :)

Caira

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 18:17

Ooo is dat de reden, ik snapte er niets van, maar ik heb niet zo'n ding

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 18:39

Ik heb voor de verandering een leuk verhaal, mag dat ook?

Een tijdje terug hing er in de stad een leuke jurk in een vitrine, maar die betreffende winkel is nogal prijzig, dus ik ben pas gaan kijken toen er uitverkoop was. De jurk was afgeprijsd van 175 naar 90, maar ik vond het nog steeds veel geld. Dus laten hangen.
Toen keek ik vorige week toevallig op marktplaats, en toen vond ik daar 'mijn' jurk, en ook nog eens in mijn stad! Gaan passen, maar helaas kreeg ik hem nog niet over mijn heupen heen al hing mijn leven er vanaf. En natuurlijk ging de rits niet dicht, kortom het was gewoon een maat te klein.

Het meisje raadde mij toen aan om toch nog eens te gaan kijken bij de oorspronkelijke winkel, en nadat ik me uit de jurk had gewurmd ben ik er snel heen gefietst. En ja, hij hing er nog, in mijn maat zelfs! Zelfs de prijs was gunstig; afgeprijsd naar 50 euro! Zonder die tip was ik er nooit heen gefietst.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 22:39

wel aardig dat je alvorens aanschaf eerst mocht passen, dat maak je niet vaak mee!

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 23:30

Oh ja, als het om een lager bedrag ging had ik het er wel op willen gokken, maar boven de 25-30 euro haal ik dingen sowieso altijd op.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 09:47

Ik heb veel paardgerelateerd artiklene op mp staan, zo ook een stubben zadel.
Best veel mails gehad en ook iemand uit de buurt.
Ik heb liever geen verzending , dus zadel vastgehouden voor een vrouw, wil ze hem eerst passen, oké. Ze kon niet bij ons komen met paard, vroeg ze mij om een oplossing: Zeg ik: dan betaal je mij 50,= en als het zadel past, doe ik er 25,= af. Mailt ze me terug: voor 50,= kan ik ook een erkende zadelpasser laten komen met meerdere zadels en hoef ik niet te betalen bij aankoop.
Tja, ik ben ook geen filantropische instelling :+

Heb haar maar succes gewenst :x

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 09:51

Dat zou ik eerlijk gezegd ook niet doen als koper :o

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 09:53

Shirley schreef:
Dat zou ik eerlijk gezegd ook niet doen als koper :o

Hangt er een beetje vanaf hoe ver degene ervoor moet rijden, maar vind € 50.- wel veel

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 09:57

Ze schrijft "iemand uit de buurt" ...

Ik zou aanbieden langs te gaan met het zadel en indien het niet verkocht wordt hooguit de bezinekosten terugvragen.
Of misschien nog niet eens :))

Ga morgen toevallig een zadel wegbrengen, mocht dat nu tegenvallen, tja ... dan even goede vrienden, neem ik het weer mee.
Mocht de persoon aanbieden om de reiskosten te vergoeden , sla ik dat nog af ook :j
Nu is dat wel toevallig een aardige Bokker, geen vreemde ;)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 10:04

Nee bij iemand uit de buurt zou ik ook niets vragen!
Maar goed als ze het niet wil betalen. Dan laten ophalen en betalen. Bij niet passen binnen x aantal tijd (bv 1 dag) terug kunnen brengen. Natuulijk zadel in dezelfde staat als mee gegeven en geld terug geven

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 10:06

Snap het aan de ene kant ook wel... Maarja, bij mijn zadels nooit een probleem mee gehad, altijd weggegeven :') Dus dan is het heel simpel "veel plezier ermee" :')

Betalen vind ik raar, vooral als ze het zelf ophalen, ik zou dan sowieso zelf meegaan... Je weet nooit wat mensen van plan zijn... Als je niet in die gelegenheid bent, dan zou ik wel een voorschot vragen, maar dat dan geheel van de prijs aftrekken :S

Ik krijg nog steeds appjes/belletjes over het aquarium wat ik gratis aanbood, een half uur later op gereserveerd heb gezet en heb gesloten.. Blijft raar... En nog steeds mensen met "als die nog net weg is..." :')

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 10:12

Dat komt waarschijnlijk ook weer door de ervaring dat mensen soms nog een week moeten leuren met hun gratis spullen :))
Wordt het gewoon niet afgehaald en men hoort niks meer van de "gulle ontvanger" ...

Ik doe dat ook weleens, vragen of ik nog in aanmerking kom als het achteraf toch niet verkocht blijkt te zijn :o

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 10:13

Waarom betalen bij ophalen raar?
Ze betaald het aankoop bedrag. Wanneer het niet past, kan ze het terug brengen (mits in dezelfde staat als ze het mee kreeg) binnen bv dag. En krijgt dan gewoon weer haar geld terug.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 10:15

Tja, ik moet mijn werk ervoor opzeggen om langs te komen, is niet meer dan logisch dat een kopende partij daarvoor betaald.
Ik heb haar de optie gegeven om te komen met paard zodat ze bij mij kan passen en dat wil ze niet, dan ben ik er klaar mee.

Betalen bij ophalen kon ze niet, want ze moest eerst haar eigen zadel verkopen, ze had niet zoveel geld.... :+

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 10:17

Dat zou ik ook niet doen, hoor kiki, je weet nooit wat ze ermee uitvreten ... krijg je het straks beschadigd of met gebroken boom terug en een hoop bombarie aan je deur over het teruggeven van het geld :oo

Dan ga ik liever even mee :j
Of anders verkocht = verkocht ...

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 10:18

Ik had van de week ook iemand die een zadel wilde passen. Ze heeft de helft aanbetaald en haar paspoort achtergelaten.

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 10:18

kaatje77 schreef:
Ik heb veel paardgerelateerd artiklene op mp staan, zo ook een stubben zadel.
Best veel mails gehad en ook iemand uit de buurt.
Ik heb liever geen verzending , dus zadel vastgehouden voor een vrouw, wil ze hem eerst passen, oké. Ze kon niet bij ons komen met paard, vroeg ze mij om een oplossing: Zeg ik: dan betaal je mij 50,= en als het zadel past, doe ik er 25,= af. Mailt ze me terug: voor 50,= kan ik ook een erkende zadelpasser laten komen met meerdere zadels en hoef ik niet te betalen bij aankoop.
Tja, ik ben ook geen filantropische instelling :+

Heb haar maar succes gewenst :x

Kaatje bedoelt dat ze 50 voorschot vraagt en bij eventuele koop 25 euro korting geeft, ik vind haar aanbod heel reeël want ze neemt de moeite om naar de eventuele koper toe te gaan die van tevoren ook wel wist dat ze niet richting zadel kon, waarom mag een z adelpasser wel zijn tijd en brandstof rekenen en een particuliere verkoper niet? Het bedrag dat de zadelpasser rekent is echt niet allen voor het passen hoor en die rekent zeker geen 25 euro nee sterker nog het bedrag komt gewoon nog boven de aankoop vermoed ik zo.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 10:28

De zadelpasser brengt wel meer zadels mee, dus meer kansen .... en ( hopelijk ;) ) ook een pak vakkennis !

Waarmee ik natuurlijk niet wil beweren dat de verkoopster niet zou kunnen beoordelen of het zadel goed ligt ...

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 10:33

kiki1976 schreef:
Ze betaald het aankoop bedrag. Wanneer het niet past, kan ze het terug brengen (mits in dezelfde staat als ze het mee kreeg) binnen bv dag. En krijgt dan gewoon weer haar geld terug.

Zo deed ik het ook altijd. Als het zadel niet past, mag je hem terugbrengen, maar als er ineens beschadiging op zit, is hij verkocht ;)

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 10:34

O dat zijn de fijnste kopers, mensen zonder geld die jouw tijd verdoen, hoe kan je nou reageren als het geld ontbreekt. Als een zadelpasser meer zadels bij zich heeft: niet zeuren verder en niet bij een particulier kopen.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 10:38

Tallie1979 schreef:
kiki1976 schreef:

Zo deed ik het ook altijd. Als het zadel niet past, mag je hem terugbrengen, maar als er ineens beschadiging op zit, is hij verkocht ;)

Krijg je dan geen zinloze discussies? "Nee zat er nog niet" of weet ik veel wat? :$

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 10:44

Ik vind dat met zadels meenemen en dan terug brengen toch een beetje eng, voor hetzelfde geld is het idd beschadigd of nemen ze een heel ander zadel wat er wel op lijkt mee terug....

Ik had gisteren op iets gereageerd op MP, heb ik vandaag een mail dat het al verkocht was....
Haal het dan toch van MP af!!
Zucht.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 10:48

Ik ben een tijdje op zoek geweest naar een zadel voor mijn tinkertje, en toen kon ik bij een meisje een zadel ophalen met contract waar foto's bij zaten van het zadel zoals ik het meekreeg, alles goed in beschreven (pastijd, beschrijving, merk, maat, bijzonderheden, prijs, beide adressen, datum van ophaal en uiterste datum van terugbrengen) en ook dat ik een voorschot van 1/3 van de prijs cash diende mee te brengen, dat zij dan invulde op het contract "cash voorschot ontvangen" en in dubbel voor beide partijen met handtekening. De rest van het geld kon ik later bij aankoop overmaken of cash meebrengen.
Het zadel bleek jammer genoeg niet te passen maar vond het wel een erg fijne werkmethode.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 11:00

Lianne86 schreef:
Tallie1979 schreef:

Krijg je dan geen zinloze discussies? "Nee zat er nog niet" of weet ik veel wat? :$

Ik maak een duidelijke foto van het zadel als het meegegeven word. Maar ik heb het nooit aan de hand gehad dat hij beschadigd terug kwam, gelukkig :)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 11:19

Varekaj schreef:
Ik ben een tijdje op zoek geweest naar een zadel voor mijn tinkertje, en toen kon ik bij een meisje een zadel ophalen met contract waar foto's bij zaten van het zadel zoals ik het meekreeg, alles goed in beschreven (pastijd, beschrijving, merk, maat, bijzonderheden, prijs, beide adressen, datum van ophaal en uiterste datum van terugbrengen) en ook dat ik een voorschot van 1/3 van de prijs cash diende mee te brengen, dat zij dan invulde op het contract "cash voorschot ontvangen" en in dubbel voor beide partijen met handtekening. De rest van het geld kon ik later bij aankoop overmaken of cash meebrengen.
Het zadel bleek jammer genoeg niet te passen maar vond het wel een erg fijne werkmethode.

Met zo'n kontraktje zou ik het ook wel aandurven, echter dan het volledige bedrag betalen bij afhalen en het ook het volledige bedrag weer terug bij eventueel terugbrengen, geef het zadel ook in zijn geheel mee, niet voor 1/3 deel ;)