Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 07:26

Merlen schreef:
Door mijn dochter te helpen,zit ik nu dik in de problemen.
Geen tijd om het huis leeg te maken omdat ik nu ook nog eens de zorg van en het babysitten op een peutertje van 1,5 erbij moet nemen,bovenop mijn werk en dagelijks naar mijn pony's te moeten gaan.Wat een heel geregel is trouwens.De paar vrije uurtjes die er waren kon ik slechts kleine dingetjes doen of kwam er constant weer wat onverwachts tussen of regende het waardoor ik nog geen meubels kon vervoeren.
De planning was dat ik hier eind deze maand weg zou zijn maar dat gaat niet lukken.
Nu zit ik in zak en as want deze maand kan ik geen dubbele huur betalen.Dochter kan ook niet meer bijspringen omdat ze noodgedwongen die advocaat moest nemen en die kosten zijn momenteel al enkele duizenden euro's.Die mag ze in schijven per maand betalen maar dan heeft ze ook niks meer over.
Haar ex is haar trouwens nog meer op kosten aan het jagen omdat hij documenten van zijn werk niet tijdig inlevert en de rechtszaak daardoor weer wordt uitgesteld.Gisteren is er weer een bedrag van 600€ bijgekomen voor een nieuwe zitting die moet plaats vinden.

Einde van de maand is nog een week dus ik zou tegen je dochter zeggen dat ze in ruil voor alle hulp van jou ook even haar handen uit de mouwen moet steken. Je had ook nog een dochter die studeerde? Die heeft ook vakantie nu dus even de schouders eronder en gaan! Als je eenmaal op je nieuwe stek zit kan je alle zorgen van je vorige huis vergeten en dat verlicht ook stress.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 08:00

Ja hoor zebrastreep gaat weer een dagje weg en precies waar ik heen ga komt een beste bui aan. Moet ik toch weer een jas mee.

En dat ik mij weer mega verantwoordelijk voel omdat er 4 cliënten meegaan. Krijg daar toch stress van al vind ik het hartstikke leuk om weg te gaan.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 08:33

Het is toch verschrikkelijk: midden zomer en het lijkt (nog steeds) wel herfst. Ik heb het gewoon koud en loop in een lange broek met shirt en sokken aan. 's Avonds zit ik alweer met een dekentje op de bank. 8)7

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 08:38

Shenavallie schreef:
Het is toch verschrikkelijk: midden zomer en het lijkt (nog steeds) wel herfst. Ik heb het gewoon koud en loop in een lange broek met shirt en sokken aan. 's Avonds zit ik alweer met een dekentje op de bank. 8)7

Volgende week wordt het weer warm, zelfs weer 30.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 08:52

Is het bij jullie zo slecht dan steeds?
Hier vandaag 24 graden en zonnig. Gisteren 22 graden en zonnig.
Heerlijk weer.
In de nacht en ochtend wel een stuk frisser, maar koelt het binnen wat af

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 08:53

Dat mijn broertje een of andere lijken wagen auto gekocht heeft. Nu staat mijn kleinere auto redelijk vooraan omdat deze als een van de weinige op die plek past. Nu heeft hij die lijken wagen auto op die plek neergezet maar hij steekt echt flink uit waardoor je er maar moeizaam langs kan. En mijn auto moet straks weer terug op de plek, maar dat gaat nog een familie oorlog veroorzaken vermoed ik zomaar. Aangezien hij met mijn auto ook een immense scheur aan de binnenkant van de auto heeft gereden en deze rekening van de garage weigert te betalen.

Iemand nog een huus voor mij op Ouddorp? :')

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 08:54

Suzanne F. schreef:
Shenavallie schreef:

Volgende week wordt het weer warm, zelfs weer 30.

Eerlijk? Whoop, whoop, kan niet wachten! Hoewel... dan moet ik weer invallen voor de vakantiegangers, dus dan merk ik er binnen nog niets van. -O-

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 08:55

DuoPenotti schreef:
Heerlijk weer.

Het is hier 15 graden, zwaar bewolkt en donker. Ik moest mijn licht aandoen in de badkamer om te douchen, zo donker, terwijl ik dat zomers nooit hoef te doen.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 08:57

Hier is het zonnig en word het 24 graden vandaag. Ik kan juist wel janken dat ik weer die oplopende temperaturen zie. Vind het echt vreselijk dat we weer richting de 30 gaan meerdere dagen. Dat is mijn ergernis van de dag wel al denk ik; die stomme weersvoorspellingen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 08:59

Shenavallie schreef:
DuoPenotti schreef:
Heerlijk weer.

Het is hier 15 graden, zwaar bewolkt en donker. Ik moest mijn licht aandoen in de badkamer om te douchen, zo donker, terwijl ik dat zomers nooit hoef te doen.

om 6 uur 'smorgens :D

Hier is het nu ook nog 15 graden, maar dat blijft niet de hele dag
Is dat wel de voorspelling bij jullie dan?

De dagen die korten vind ik idd ook wel weer goed merkbaar.
Voor nu vind ik het nog gaan, maar veel korter hoeft van mij ook niet meer....

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 09:07

Eind van de middag is de voorspelling hooguit 21 graden. Maar het is nu nog steeds donker, het waait, het is echt koud.

Aanvulling: Nee, ik was net onder de douche vandaan toen ik het schreef. Ik heb vandaag zowaar een dagje vrij. :D
Laatst bijgewerkt door Shenavallie op 22-08-24 09:08, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 09:08

oh echt anders dan hier dus :knuffel:

wat een verschil toch steeds in een klein landje

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 09:12

CupCakes_ schreef:
Dat mijn broertje een of andere lijken wagen auto gekocht heeft. Nu staat mijn kleinere auto redelijk vooraan omdat deze als een van de weinige op die plek past. Nu heeft hij die lijken wagen auto op die plek neergezet maar hij steekt echt flink uit waardoor je er maar moeizaam langs kan. En mijn auto moet straks weer terug op de plek, maar dat gaat nog een familie oorlog veroorzaken vermoed ik zomaar. Aangezien hij met mijn auto ook een immense scheur aan de binnenkant van de auto heeft gereden en deze rekening van de garage weigert te betalen.

Heb je een foto van die auto? Ben wel benieuwd :+

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 09:13

Blijft apart, hè? Ik kan me nog herinneren dat mijn ouders en ik vroeger - toen ik nog in het westen woonde - met de motor uit Brabant kwamen en vanuit daar met hevige sneeuw naar huis belden om te vragen of mijn broer de kachel alvast aan wilde doen. In Utrecht was de sneeuw weg, vlak voor de Coentunnel regende het hevig en na de Coentunnel was het droog en scheen de zon volop. Mijn broer moest hard lachen toen mijn ouders belden, maar was wel verbaasd dat wij doorweekt thuiskwamen. Het is ook wel vaker zo dat als ik mijn ouders bel dat het weer bij hun totaal anders is dan bij ons.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 09:15

Steentje op autoruit, direct een flinke barst en op naar een nieuwe ruit. Eigen ridico, 150 euro. Heb je die auto nog allrisk staan ook. Jasses -O-

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 09:27

Winged schreef:
Steentje op autoruit, direct een flinke barst en op naar een nieuwe ruit. Eigen ridico, 150 euro. Heb je die auto nog allrisk staan ook. Jasses -O-

Nou dat…

Heb jaren geen steen op de ruit gehad, paar maand terug een nieuwe auto en binnen een week…
Was er ook wel ff zuur van :(

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 09:36

Tegenslag 321.

Dikke rekening van de zorgverzekeraar. De gekste dingen worden vergoed maar de medicatie waarmee ik functioneer niet. Door die medicatie kan ik werken?

Nee ik ga wel stoppen met de medicatie en ik vraag wel een uitkering aan want dat is veel goedkoper voor de maatschappij. :n

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 09:40

imaudy schreef:
CupCakes_ schreef:

Heb je een foto van die auto? Ben wel benieuwd :+

Zal eens kijken of dat lukt. Maar het is een grijze langwerpige Volvo met ruitenwissers op de lampen. Door mijn zus en zwager werd deze auto omgedoopt tot lijkenwagen. _O-

Want wat moet een 18 jarige met zo'n grote auto?

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-24 09:52

Dat is toch gewoon een stationwagen? :+

Vanochtend naar de tandarts geweest en kan gelijk weer terug vanmiddag. Tandarts heeft mijn spalkje vast gezet. Kom thuis, kijk in de spiegel, zit er zo'n dom bolletje lijm onder aan mijn voortand. Hoe heeft zij dat niet gezien dan?

Echt ik heb vakantie sinds vrijdag en heb sindsdien nog geen dag rust gehad. Kan zo toch niet bijkomen van alles.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 10:02

DuoPenotti schreef:
Heerlijk weer.

Same. Ik vind t weer echt meer dan prima zo.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-24 10:04

Ik vind het ook helemaal lekker. Hier ook 24 graden en vandaag gedeeltelijk bewolkt, maar de zon schijnt lekker. Nu nog 17 graden maar dat slaapt heerlijk.

Van mij hoeft het niet warmer dan die voorspelde 24 graden.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 10:35

Citaat:
Mensen die hun kind angstig bij een hond weg houden.

Ik liep een rondje met beide honden.
Ze zijn rustig en makkelijk.
Kindje had interesse, zwaaide en zei wau wau(duitsland).
Moeder sleurt t kind direct omhoog want ohjeee gevaarlijke honden.(1 klein 1 middelmaat).

Beide honden waren met een korte lijn op 3 meter afstand en ze waren beide rustig.

Ik snap dat je niet wilt dat je kind op elke hond afstormt.
Maar aub, als de honden netjes aangelijnd, korte lijn zitten.
Laat je kind op 2 benen staan.

Jammer hè, hoe panisch sommige kinderen opgevoed worden. Leer het kind dan in ieder geval dat het wel mag kijken, maar niet zomaar mag aaien en laat het inderdaad gewoon op de grond staan.

Zo zonde, gewoon leren dat je niet elke hond aait prima.
Maar als een hond netjes rustig voorbij loopt je kind omhoog sleuren. Nee....
Ookal zou het kind bang zijn, leer het dat op een afstand honden niet eng zijn.
En maak ze gewoon niet te bang[/quote]

Anderzijds weet je niet wat ze meegemaakt heeft/hebben? Ik hoor genoeg incidenten met honden waarvan de baasjes nogal infantiel zijn. Dan snap ik die angst best.
Overigens leren mijn kinderen dat honden heel lief zijn maar dat je pas mag aaien als jet het netjes aan de baas hebt gevraagd.
Maar ik kom vaak genoeg honden tegen die schijnbaar niet hoeven te leren dat je niet tegen peuters opspringt. Hoe krijg je een kind bang?

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 10:54

Winged schreef:

Had ik vorig jaar met een huur auto in de UK.
Gelukkig had ik een glas verzekering erbij maar de schrik zat er toen wel in.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 11:01

Ik heb al een week of 2 pijn in mijn oor. Het doet niet zoveel pijn, maar ik heb er wel de hele dag last van. Ik kan pas volgende week langs de huisarts.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 11:23

_San87_ schreef:
DuoPenotti schreef:
Heerlijk weer.

Same. Ik vind t weer echt meer dan prima zo.

Hier begint nu eindelijk het zonnetje een beetje door te komen. Geen idee wat de temperatuur aangeeft, maar de ergste kou lijkt er wel wat vanaf te gaan.