Wat heb jij vandaag op te biechten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Re: Wat heb jij vandaag op te biechten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-23 09:59

Maar we hebben ze wel, die dikke Grimms en Andersen met mooie losse platen!

Mijn schoonmoeder is heel gelovig dus ze vindt het heel fijn, maar for the life of it kan ik God niet aan mijn kinderen slijten :')

Ik vind het wel belangrijk dat ze algemene kennis hebben over het onderwerp.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 10:46

Zelfs iemand met verstand van het christendom en mooie verhalen erover wist mij als kind niet te overtuigen. :')

Wij hadden vroeger een tijdje een christelijke oppas toen mijn moeder een opleiding volgde, mijn moeder had haar heel duidelijk gemaakt dat ze niet haar geloof aan ons mocht opdringen. Bidden voor het eten vond ze prima (wij zeiden zelf altijd ‘we bedanken moeder aarde voor alles wat ze ons geeft’ :D ). En dat ging best goed, tot mijn oppas erachter kwam dat ik beschermdieren had. Ik was een nogal dromerig kind, was toen 8 ofzo, en had een hele kudde beschermdieren (een tijger, paard, twee wolven en een papagaai) die altijd met me mee gingen en gezelschap hielden, ik noemde ze zelf ook mijn beschermdieren. Ik had over ze verteld aan mijn oppas, die schrok zich de vinketering, want in haar ogen werd ik vergezeld door allemaal demonen. _O-
Toen heeft ze direct de bijbel gepakt en me allerlei heftige verhalen verteld over bezetenheid en demonen en dat ik engelen nodig had en over het pad naar licht en Jezus. Gelukkig was ik al wel zo wijs dat ik gelijk twijfelde aan haar verhaal, maar was ik wel geschrokken en ben ik die avond naar mijn moeder gegaan om te vragen hoe het zit. Zo, die is toen boos geworden. :=
De oppas heb ik nooit meer terug gezien.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 10:52

Fly_high schreef:
M_D_H schreef:

Vanuit historisch oogpunt niet, vanuit christelijk oogpunt wel.
Vandaar mijn opmerking "in theorie".

Nope, dat zeker niet :')

Tenminste niet volgens de katholieken, geen idee wat andere stromingen er wel en niet van maken. Mormonen zijn in theorie ook christelijk zeg maar :=

Ik heb in ieder geval mijn hele jeugd op katholiek onderwijs gezeten, ook elke zondag naar de kerk en noem maar op en nooit van die bizarre dingen meegekregen waar christenen volgens het internet in zouden geloven :? versie die ik van de kerk en school ken is dat men al die verhalen in de bijbel grotendeels als een metafoor moet zien.

Roodvos schreef:
Ik zeg: stap lekker over naar Grimm en Andersen.

Ik gok dat kinderen van Urbanus nog wat aan de jonge kant zijn om te lezen over levend verbranden van mensen en wrede stiefmoeders die in vatten vol glasscherven worden gepropt om zo van een heuvel af te laten rollen but who knows :Y)

Oh nou, ik ben katholiek opgevoed en zeker wel dat de bijbel door de katholieken (in onze kerk in ieder geval) gezien werd als het eerste geschreven boek.

Al is het natuurlijk de vraag wat wij dan precies zien als bijbel.
Hebben wij het dan over het oude testament, het nieuwe testament, over beide, of tellen bijbelse teksten ook mee?

Overigens, het is denk ik afhankelijk van de stroming van het christendom, maar wellicht ook wel per kerk afhankelijk? De kerk waar ik heen ging was nog redelijk te doen, al mochten wij de bijbelse teksten nog steeds niet zien als een metafoor, maar de kerk van mijn opa was nog een heel stuk strenger dan die van mijn ouders :o.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 11:10

Urbanus schreef:
Maar we hebben ze wel, die dikke Grimms en Andersen met mooie losse platen!

Mijn schoonmoeder is heel gelovig dus ze vindt het heel fijn, maar for the life of it kan ik God niet aan mijn kinderen slijten :')

Wel met al die bloederige martelverhalen erin?

Ik vond God uit de kinderbijbel ook altijd zo'n kansloze zeurkous, ligt niet aan jou hoor :')

M_D_H schreef:
Oh nou, ik ben katholiek opgevoed en zeker wel dat de bijbel door de katholieken (in onze kerk in ieder geval) gezien werd als het eerste geschreven boek.

Weet je ik ben geen deskundige en ook niet meer gelovig ;) dus je mag mijn expertise met een korrel zout nemen. Maar bij ons in de kerk en tijdens de godsdienstlessen (2u per week hadden we sinds groep 2 ofzo, totdat ik me uiteindelijk op mijn 16de uitgeschreven heb) werd heel duidelijk verteld dat de Bijbel sowieso pas later is geschreven dan gebeurtenissen uit het Nieuwe Testament, laat staan dat het het eerste boek zou zijn geweest.

Verder niemand die deed alsof de wereld daadwerkelijk in 7 dagen zou zijn geschapen enz, dat waren allemaal metaforen. Bijbel was slechts aanvulling op (interpretatie van) wetenschappelijk vastgestelde feiten zeg maar. Bidden voor het eten ken ik ook slechts als iets uit Amerikaanse films :o?

Maar goed ik vond het hele kerkgebeuren sowieso best chill en was zelfs een tijdje cringy genoeg om mee te doen met allerlei christelijke dichtwedstrijden :=

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 11:17

Soepblik schreef:
De media heeft zeer vakkundig alle essentiele details erbuiten gelaten, zoals dat het betreffende huisje al gesloopt zou worden en dit huisje zelf door het park aan was gewezen om een flink feestje in te houden. Vooraf betaald, volledige park verder spik en span achtergelaten, huisje achteraf volledig opgeruimd. Maar dat leest men er niet bij, want dat vult geen koppen.

Dit is echt gelul. Ik kwam de dag na jullie feestje in desbetreffende landalpark aan.
We konden 2 uur later naar binnen, hebben huilende schoonmakers gesproken omdat de puinzooi zó groot was dat ze het gewoon niet meer wisten en de ochtend erna hebben ze vrijwel alle gasten op gratis ontbijt getrakteerd.
De gasten naast ons zijn naar een ander huisje gebracht omdat de vloer zó plakte en niet schoon te krijgen was dat ze er niet in konden.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-23 11:18

Mijn mond valt open... Letterlijk.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 11:20

Citaat:
Bidden voor het eten ken ik ook slechts als iets uit Amerikaanse films :o?

Ooh, dat is "hier" ook wel een ding hoor. Ik ben niet gelovig opgevoed, maar heb wel op een protestants christelijke scholengemeenschap gezeten (die was het dichtste bij en stond ook goed aangeschreven). Er bleef een keer een vriendinnetje eten en die moest/wilde even stil zijn voor het eten. Onze toenmalige duitse herder zag zijn kans schoon en deed een gerichte aanval op de gehaktbal. Maar zo stil was ze niet of de hond werd vakkundig geblokkeerd door een elleboog :') .
Ik heb ook een (gereformeerde) collega gehad die zelfs in de kantine voor de lunchpauze even stil was.

En als inwoner van Drenthe ben ik natuurlijk bekend met Bartje-Ik bid nie veur brune bonen

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 11:22

Schandalig Secricible, en er dan nog stoer over doen ook, echt ongelofelijk!

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 11:24

Dat is in ieder geval wel een flinke biecht als je aan zoiets mee doet... alleen niet bepaald smeuïg :\
Laatst bijgewerkt door Fly_high op 07-07-23 11:24, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 11:24

Wow... Wat bizar zeg. Die schoonmaaksters en volgende gasten.

Hier wel bidden voor het eten. Ik ben niet gelovig opgevoed, maar had goede vrienden die vaak kwamen eten en dus altijd wilden bidden. Ook ex en zijn familie deden dat. Maar die ene kerk denkt ook heel anders over de schepping enzo, die zijn het niet eens met diverse wetenschappelijke feiten.

Een van de ergste dingen en waar ik enorme discussies over gehad had vond ik het stellige geloof dat alles met een reden gebeurt. Ook de meest vreselijke dingen hebben een reden waarom god dat liet gebeuren oid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 11:25

secricible schreef:
Soepblik schreef:
De media heeft zeer vakkundig alle essentiele details erbuiten gelaten, zoals dat het betreffende huisje al gesloopt zou worden en dit huisje zelf door het park aan was gewezen om een flink feestje in te houden. Vooraf betaald, volledige park verder spik en span achtergelaten, huisje achteraf volledig opgeruimd. Maar dat leest men er niet bij, want dat vult geen koppen.

Dit is echt gelul. Ik kwam de dag na jullie feestje in desbetreffende landalpark aan.
We konden 2 uur later naar binnen, hebben huilende schoonmakers gesproken omdat de puinzooi zó groot was dat ze het gewoon niet meer wisten en de ochtend erna hebben ze vrijwel alle gasten op gratis ontbijt getrakteerd.
De gasten naast ons zijn naar een ander huisje gebracht omdat de vloer zó plakte en niet schoon te krijgen was dat ze er niet in konden.
Er staat ook beeldmateriaal online en dat huisje was ook allesbehalve "achteraf volledig opgeruimd." := Bovendien is er ook wel een verschil tussen "een flink feestje houden" en radiatoren van de muur trekken (inclusief leidingen) en spullen meesjouwen van het hoofdgebouw. Dan heb je het volledige park dus niet "spik en span" achtergelaten, want die zebra stond niet op de plek waar 'ie hoorde. :=

Het is maar waar je trots op bent als bedrijf en als werknemer van zo'n bedrijf. :')

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 11:31

Nou dat beeldmateriaal zegt genoeg. Wat enorm schaamteloos dat je dit probeert recht te banketstaaf. Dit is gewoon ronduit asociaal.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 11:32

Roodvos schreef:
Citaat:
Bidden voor het eten ken ik ook slechts als iets uit Amerikaanse films :o?

Ooh, dat is "hier" ook wel een ding hoor. Ik ben niet gelovig opgevoed, maar heb wel op een protestants christelijke scholengemeenschap gezeten (die was het dichtste bij en stond ook goed aangeschreven).
Ik heb ook een (gereformeerde) collega gehad die zelfs in de kantine voor de lunchpauze even stil was.

Ja dat weet ik inmiddels dus wel en ook weleens op de werkvloer meegemaakt, maar vind het nog steeds grappig hoe erg het per stroming binnen 1 geloof kan verschillen :)

Mkango schreef:
Er staat ook beeldmateriaal online en dat huisje was ook allesbehalve "achteraf volledig opgeruimd." := Bovendien is er ook wel een verschil tussen "een flink feestje houden" en radiatoren van de muur trekken (inclusief leidingen) en spullen meesjouwen van het hoofdgebouw. Dan heb je het volledige park dus niet "spik en span" achtergelaten, want die zebra stond niet op de plek waar 'ie hoorde. :=

Het is maar waar je trots op bent als bedrijf en als werknemer van zo'n bedrijf. :')

Wow. Ik sta echt ff met mijn bek vol tanden :\
Heb heel wat bezopen feestjes meegemaakt ook met niet al te beschaafde deelnemers maar dit verslaat alles.
Laatst bijgewerkt door Fly_high op 07-07-23 11:34, in het totaal 1 keer bewerkt

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 11:33

Ik weet in ieder geval welk bedrijf wij niét zullen kiezen bij een marketingcampagne.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 11:35

prompter schreef:
Ik weet in ieder geval welk bedrijf wij niét zullen kiezen bij een marketingcampagne.

Zoals de comments te lezen op Dumpert kan je Dept Agency inderdaad beter laten voor wat het is. :+

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 11:36

Dat iedereen een andere standaard van spik en span heeft maakt dit akkefietje wel weer duidelijk. :')

Vind het vooral ontzettend asociaal naar de mensen toe die dit moeten schoonmaken en fiksen voor een minimum loon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 11:40

Suliko schreef:
Dat iedereen een andere standaard van spik en span heeft maakt dit akkefietje wel weer duidelijk. :')

Vind het vooral ontzettend asociaal naar de mensen toe die dit moeten schoonmaken en fiksen voor een minimum loon.
Ik mag inderdaad ook hopen dat de mensen die dit hebben moeten schoonmaken daar ook voor betaald kregen en niet slechts de standaard "je hebt een x aantal minuten per huisje, alles daarbovenop is je eigen tijd." :x

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 11:44

Suliko schreef:

Ja precies. Voor de volgende gasten is het vervelend, maar die krijgen een ander huisje of compensatie oid. Maar degene die dit moeten schoonmaken? :=

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 11:47

Afschuwelijk... Hoe kan je hier trots op zijn??
En die arme mensen die dit moeten schoonmaken...
Ik heb hier gewoon geen verdere woorden voor...

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 11:54

Soepblik schreef:

Het beeldmateriaal zegt toch heel wat anders. Ik vind het walgelijk dat je hier recht probeert te praten wat ontzettend krom is.
Als mijn personeel zo'n h*#renzooi ervan had gemaakt dan had ik ze het zelf laten opruimen en was er nooit meer een bedrijfsfeestje gekomen. :r

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 11:59

Ik heb wat vieze huisjes gezien in mijn korte carrière bij Landal, maar dit is wel echt rampzalig.
Toch apart dat zo’n agency zulke slechte reclame maakt voor zichzelf

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 12:00

Niobe schreef:
Ik heb wat vieze huisjes gezien in mijn korte carrière bij Landal, maar dit is wel echt rampzalig.
Toch apart dat zo’n agency zulke slechte reclame maakt voor zichzelf
Ik denk dat hun bedrijfsmotto is "there's no such thing as bad publicity." _O-

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 12:13

Nouja, sowieso al werd dat huisje gesloopt, dan nog laat je het niet zo achter. Als dat huisje de volgende dag plat was gegaan, dan nog zijn ze niet blij met die honderden blikjes en dergelijke. En ik voel me al helemaal badass als ik een huisje nauwkeurig geveegd heb in plaats van gestofzuigd :=

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-23 12:29

Dat zoiets gebeurt op een hedonistisch feestje onder invloed van een hoop coke kan ik me goed voorstellen. Ik geloof best dat er een dikke financiële compensatie aan vast zat.

Maar dat je er daarna over opschept en liegt op een forum waar je totaal niet anoniem bent, dat begrijp ik niet.

Realiseer je even dat als je vanaf nu weer over de slechte werkomstandigheden van arbeiders begint, je totaal niet geloofwaardig meer overkomt, Soepblik.

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 12:33

Even voor de helderheid: dit was niet "mijn" feestje of huisje. Ik zat met een paar hele leuke dames en wij hebben ons eigen huisje volledig gepoetst, gezogen, beddengoed afgehaald en keurig achtergelaten. Ook niet erin gefeest.

En nee, ik ben hier niet trots op of vind het niet stoer. Dit is een biechttopic, en ja, dit is een flinke. Jammer dat je woorden dan zodanig worden omgedraaid alsof je dit leuk vindt en er meteen op de "stoerknop" wordt gedrukt wanneer het een biecht is die men niet zint. Wellicht ook onhandige verwoording van mij, want hoe verwoord je zoiets ergs.

Ik praat niet recht wat krom is; mijn "verklaring" is wat ik te horen heb gekregen van het management. Dat dat niet zo blijkt te zijn zoals Secrible zegt, vind ik heel erg en vertekent wel mijn beeld van het bedrijf. Het feestje van de beelden was georganiseerd door het management zelf, ik ben even aanwezig geweest en heb er gedanst maar that's it.