Mijn schoonmoeder is heel gelovig dus ze vindt het heel fijn, maar for the life of it kan ik God niet aan mijn kinderen slijten

Ik vind het wel belangrijk dat ze algemene kennis hebben over het onderwerp.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Fly_high schreef:M_D_H schreef:
Vanuit historisch oogpunt niet, vanuit christelijk oogpunt wel.
Vandaar mijn opmerking "in theorie".
Nope, dat zeker niet![]()
Tenminste niet volgens de katholieken, geen idee wat andere stromingen er wel en niet van maken. Mormonen zijn in theorie ook christelijk zeg maar![]()
Ik heb in ieder geval mijn hele jeugd op katholiek onderwijs gezeten, ook elke zondag naar de kerk en noem maar op en nooit van die bizarre dingen meegekregen waar christenen volgens het internet in zouden gelovenversie die ik van de kerk en school ken is dat men al die verhalen in de bijbel grotendeels als een metafoor moet zien.
Roodvos schreef:Ik zeg: stap lekker over naar Grimm en Andersen.
Ik gok dat kinderen van Urbanus nog wat aan de jonge kant zijn om te lezen over levend verbranden van mensen en wrede stiefmoeders die in vatten vol glasscherven worden gepropt om zo van een heuvel af te laten rollen but who knows
Urbanus schreef:Maar we hebben ze wel, die dikke Grimms en Andersen met mooie losse platen!
Mijn schoonmoeder is heel gelovig dus ze vindt het heel fijn, maar for the life of it kan ik God niet aan mijn kinderen slijten
M_D_H schreef:Oh nou, ik ben katholiek opgevoed en zeker wel dat de bijbel door de katholieken (in onze kerk in ieder geval) gezien werd als het eerste geschreven boek.
Soepblik schreef:De media heeft zeer vakkundig alle essentiele details erbuiten gelaten, zoals dat het betreffende huisje al gesloopt zou worden en dit huisje zelf door het park aan was gewezen om een flink feestje in te houden. Vooraf betaald, volledige park verder spik en span achtergelaten, huisje achteraf volledig opgeruimd. Maar dat leest men er niet bij, want dat vult geen koppen.
Citaat:Bidden voor het eten ken ik ook slechts als iets uit Amerikaanse films
secricible schreef:Er staat ook beeldmateriaal online en dat huisje was ook allesbehalve "achteraf volledig opgeruimd."Soepblik schreef:De media heeft zeer vakkundig alle essentiele details erbuiten gelaten, zoals dat het betreffende huisje al gesloopt zou worden en dit huisje zelf door het park aan was gewezen om een flink feestje in te houden. Vooraf betaald, volledige park verder spik en span achtergelaten, huisje achteraf volledig opgeruimd. Maar dat leest men er niet bij, want dat vult geen koppen.
Dit is echt gelul. Ik kwam de dag na jullie feestje in desbetreffende landalpark aan.
We konden 2 uur later naar binnen, hebben huilende schoonmakers gesproken omdat de puinzooi zó groot was dat ze het gewoon niet meer wisten en de ochtend erna hebben ze vrijwel alle gasten op gratis ontbijt getrakteerd.
De gasten naast ons zijn naar een ander huisje gebracht omdat de vloer zó plakte en niet schoon te krijgen was dat ze er niet in konden.
Roodvos schreef:Citaat:Bidden voor het eten ken ik ook slechts als iets uit Amerikaanse films
Ooh, dat is "hier" ook wel een ding hoor. Ik ben niet gelovig opgevoed, maar heb wel op een protestants christelijke scholengemeenschap gezeten (die was het dichtste bij en stond ook goed aangeschreven).
Ik heb ook een (gereformeerde) collega gehad die zelfs in de kantine voor de lunchpauze even stil was.
Mkango schreef:Er staat ook beeldmateriaal online en dat huisje was ook allesbehalve "achteraf volledig opgeruimd."Bovendien is er ook wel een verschil tussen "een flink feestje houden" en radiatoren van de muur trekken (inclusief leidingen) en spullen meesjouwen van het hoofdgebouw. Dan heb je het volledige park dus niet "spik en span" achtergelaten, want die zebra stond niet op de plek waar 'ie hoorde.
Het is maar waar je trots op bent als bedrijf en als werknemer van zo'n bedrijf.
Suliko schreef:Ik mag inderdaad ook hopen dat de mensen die dit hebben moeten schoonmaken daar ook voor betaald kregen en niet slechts de standaard "je hebt een x aantal minuten per huisje, alles daarbovenop is je eigen tijd."Dat iedereen een andere standaard van spik en span heeft maakt dit akkefietje wel weer duidelijk.![]()
Vind het vooral ontzettend asociaal naar de mensen toe die dit moeten schoonmaken en fiksen voor een minimum loon.
Suliko schreef:Dat iedereen een andere standaard van spik en span heeft maakt dit akkefietje wel weer duidelijk.![]()
Vind het vooral ontzettend asociaal naar de mensen toe die dit moeten schoonmaken en fiksen voor een minimum loon.
Soepblik schreef:De media heeft zeer vakkundig alle essentiele details erbuiten gelaten, zoals dat het betreffende huisje al gesloopt zou worden en dit huisje zelf door het park aan was gewezen om een flink feestje in te houden. Vooraf betaald, volledige park verder spik en span achtergelaten, huisje achteraf volledig opgeruimd. Maar dat leest men er niet bij, want dat vult geen koppen.