Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 17:42

Janine1990 schreef:
Maar jezus, voor iemand die in de psychologie werkt mag je wel iets meer in een gesprek investeren. Wat worden ze daar lelijk van zeg _O-
Gewoon geen mensen daten die in de GGZ of aanverwante sectoren daten. Ze hebben niet voor niets interesse in dat vakgebied. They're all screwy. Grapje natuurlijk, en toch ook niet helemaal. Maar dat is puur op basis van mijn eigen ervaringen en dat zijn er meer dan een paar. _O-

Goed dat je vrij bent van die mannen OOTW maar triest ook wel dat mensen nog zo'n geheim leven moeten lijden. Qua leeftijd zou ik juist verwachten dat out & proud zijn geen probleem meer moet zijn, al zijn er natuurlijk gemeenschappen waar dat wat moeilijker gaat. Hopelijk tref je een leuke vent die wel trots aan je zijde wil staan. :)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 19:11

Rawr schreef:
Janine1990 schreef:
Maar jezus, voor iemand die in de psychologie werkt mag je wel iets meer in een gesprek investeren. Wat worden ze daar lelijk van zeg _O-
Gewoon geen mensen daten die in de GGZ of aanverwante sectoren daten. Ze hebben niet voor niets interesse in dat vakgebied. They're all screwy. Grapje natuurlijk, en toch ook niet helemaal. Maar dat is puur op basis van mijn eigen ervaringen en dat zijn er meer dan een paar. _O-

Goed dat je vrij bent van die mannen OOTW maar triest ook wel dat mensen nog zo'n geheim leven moeten lijden. Qua leeftijd zou ik juist verwachten dat out & proud zijn geen probleem meer moet zijn, al zijn er natuurlijk gemeenschappen waar dat wat moeilijker gaat. Hopelijk tref je een leuke vent die wel trots aan je zijde wil staan. :)

Haha ik werk in deze sector. Verklaard waarom ik weer single ben denk ik haha :')

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 20:33

Zonder dat je het door hebt val je onder de categorie man met vis foto :')

Steenbok12

Re: Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 21:49

Hahaha. Mijn ex werkte ook in de zorg overigens.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 22:07

Sorry beetje late reactie.
Wie interesse heeft kan ik via pb facebook wel doorgeven :)

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 23:43

Ik werk ook in de ggz, in het forensische. Wij zeggen altijd gekscherend, het kwartje is bij ons de goede kant op gevallen maar het had niet veel gescheeld of we waren zelf opgenomen geweest :')

Bloesem21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 15:33

Hello hello!
Ik kwam dit topic weer eens tegen. Leuk om de succes-updates te lezen! En m'n bek valt open van sommige verhalen. Over grenzen heen gaan, stalken, ghosten, wtf?!

Had een tijdje best een levendige tinder-periode.

Kwamen wel ook veel eerste dates uit, die verder geen vervolg hebben gehad.

Op 1 na, dat is een tijdje een scharrel gebleven, maar we zijn nu wel vrienden geworden.

Toch heb ik wel heel veel geleerd van dat daten. Vooral over wat ik NIET zoek in een man haha. God, wat ik toch allemaal aan het tafeltje heb gehad :') een narcist, een man die niet benoemd had dat hij een beperking had, een man die 2 turven hoog bleek, een alcoholist in de ontkenning, een soort Johnny Bravo, een man die gigolo was (in het verleden, maar toen ik zei dat ik niet nog eens wilde afspreken toen kreeg ik z'n 'zakelijke nummer' voor als ik eens jeuk kreeg hahaha).

Allemaal vermakelijk en de verhalen doen het goed bij mn vriendinnen, maar niet helemaal mijn bedoeling.

Toen heb ik alles er af gegooid, lekker aan mezelf gaan werken qua sport, werk en opleiding. In korte tijd veel bereikt.
Lekker veel naar feesten gegaan en super veel lol gehad. Ook veel mannelijk schoon ontmoet. En daardoor ook gemerkt dat het fysieke (houding, uitstraling, de manier waarop iemand praat) zoveel meer zegt dan eindeloze app gesprekken.

Dus voor iedereen een reminder: leuke kerel/vrouw geswiped? Lekker snel afspreken! Dan weet je tenminste snel waar je aan toe bent. :D

Er is 1 man blijven plakken, daar heb ik gister date 6 mee gehad. Tot wanneer blijft het daten?? :P

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 15:51

Wat een fijn inspirerend verhaal Bloesem. Goed bezig. Als je verkering vraagt is het geen daten meer :))

Outofthewoods, goed dat je voor jezelf hebt gekozen. Dat hadden die heren echt niet gedaan.

Ik hoef ook niet echt iemand uit de zorg haha. Iets teveel issues gezien :') .

Hier is het niet zo spannend op datevlak. Ik heb momenteel een paar fwbs die vooral energie geven, en weinig kosten qua tijd/energie. Wel lusten, weinig lasten. Bevalt eigenlijk best prima.

Alleen vraag ik me af of ik ooit nog wel geschikt ga zijn voor een relatie. Dat is om twee redenen: 1. Ik ben zo gesteld op mijn vrijheid en eigen dingetjes. Dat is niet altijd te combineren met een relatie denk ik. Iig niet zonder concessies. Voor de juiste persoon is dat niet erg, maar ja... die juiste persoon...
En 2. Ik merk dat ik het steeds moeilijker vind om me echt open te stellen en iemand een kans te geven. Bij de fwbs is er ook wel een klik en respect, maar daar ga je niet echt die open, diepe verbinding aan. Ik heb nu een paar keer het deksel op de neus gehad toen ik me openstelde en ik merk dus nu dat ik het ook niet meer zo goed durf/doe.

Gelukkig amuseer ik me ook prima met de huidige situatie, maar als ik weer eens op een "gewone" date ga, dan moet ik mezelf daar echt even voor oppeppen en de focus op het kennismaken en verbinden ipv bewust al oppervlakkig blijven :+

Chickyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 15:59

Ah assie, zo herkenbaar die twijfel of je wel een serieuze relatie wil.. Ik kom uit een serieuze relatie, alles erop en eraan, samenwoon plannen.. Alle dagen bij elkaar en echt een prima tijd gehad. Deden veel samen, maar altijd knaagde het dat het niet mijn leven was.. Ik ga enorm graag op vakantie, ben ondernemer, heb geen kinderen en kan gaan en staan waar ik wil, kan doen wat ik wil, wanneer en hoef aan niemand verantwoording af te leggen.. En dan heb je een vent die niet op vakantie wil, daar ook geen geld voor (over) heeft, maar me ook niet alleen zou laten gaan..

En eerlijk? Welke man heeft wel diezelfde vrijheid als ik? Je moet dan wel op zoveel vlakken matchen dat dat samen kan.. Als hij kinderen heeft en/of in loondienst werkt houdt het al een beetje op met die vrijheid zeg maar..

Ik hoop ook op een leuke fwb of scharrel, dan is de huidhonger iig gestild.. Maar op tinder een normaal gesprek vinden is al een uitdaging zeg :n

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 17:36

Hier vijf weken aan het daten met een leuke man! Ik ben zelf vorige week geopereerd en hij is zondag tm dinsdag hier geweest en geholpen met van alles wat ik nu niet kan <3 ! Zaterdag zie ik hem weer haha.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 20:23

Ik heb inmiddels ook 6 dates gehad met een leuke man. We zijn sinds de 6e date exclusief aan het daten. Het hele vriendje vriendinnetje ligt bij hem nu, daar waag ik ne niet aan. Haha. Dat weet hij ook.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 20:30

Ohhh ja wanneer ga je over naar iets serieus ja. Lastig. Bij mijn ex was het snel duidelijk. Dat was meteen dikke mik en uitgesproken na de eerste week :Y) . Nu denk ik dat ik 4 jaar aan ga houden ofzo :')

Maar wat een leuke date verhalen allemaal joh. Leuk om te lezen!
Laatst bijgewerkt door Steenbok12 op 18-07-24 20:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 20:30

Wat een leuke verhalen bij Bloesem, Moniek en Peelie. Fijn om te horen.

Assie; ik herken wel wat je schetst hoor, dat voel ik al jaren zo.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 21:09

Wat heerlijk Moniek en Peelie. Veel plezier en geniet van deze beginfase. Heerlijk.

Wat doe jij eraan Suzanne? Of heb je het gewoon geaccepteerd?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 21:42

assie schreef:
Wat heerlijk Moniek en Peelie. Veel plezier en geniet van deze beginfase. Heerlijk.

Wat doe jij eraan Suzanne? Of heb je het gewoon geaccepteerd?

Gewoon heel gelukkig zijn met mezelf. :)
Je kan wel gaan zitten overanalyseren en ermee gaan zitten maar ik heb inderdaad geaccepteerd dat het is zoals het is. Dat ik ben gevormd door alles wat ik heb meegemaakt en als je dat op een rij zet dan is het eigenlijk heel logisch dat het nu is wat het is. Maar ik ben echt gelukkig zo, veel gelukkiger dan in een relatie. Ik ben niet gemaakt voor relaties denk ik. Ik erger me snel, ben graag alleen, wil zelf bepalen wat ik doe of koop of eet etc. Stukje berusting ook, het is goed zo. Tel je zegeningen. En dat zijn er best veel hoor.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 21:58

Ja precies. Ben ik het ook wel mee eens, tel je zegeningen. Alleen zijn we zo geprogrammeerd dat je een relatie "hoort" te hebben. Dus soms voelt het alsof ik iets mis. En soms voelt het alsof ik me moet verdedigen dat ik geen relatie heb. Vind ik wel lastig.

Chickyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 22:03

Ik mis vooral de aandacht, iemand die er voor je is, het fysieke.. maar daarvoor hoef je niet perse een relatie te hebben gelukkig.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 22:15

assie schreef:
Ja precies. Ben ik het ook wel mee eens, tel je zegeningen. Alleen zijn we zo geprogrammeerd dat je een relatie "hoort" te hebben. Dus soms voelt het alsof ik iets mis. En soms voelt het alsof ik me moet verdedigen dat ik geen relatie heb. Vind ik wel lastig.

Dat laatste ervaar ik soms wel zo. Mensen snappen het vaak niet. Maar dat hoeft ook niet hè?
Maar nee, ik mis niks. De relaties die ik om me heen zie zou ik niet mee willen ruilen. Ik zie zoveel ellende dat ik eigenlijk bijna dagelijks blij ben dat ik dat niet heb.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 22:33

Chickyy schreef:
Ik mis vooral de aandacht, iemand die er voor je is, het fysieke.. maar daarvoor hoef je niet perse een relatie te hebben gelukkig.

Ja klopt.
Af en toe die dikke knuffel als je een flutdag hebt ofzo. Ik zie om me heen gelukkig veel fijne relaties, en dan denk ik soms wel "oh dat wil ik ook".

Van de andere kant idd ook relaties die ik echt niet hoef te hebben met vreemdgaande mensen. Mannen die klagen dat hun vrouw zo saai is etc etc... dat lijkt me niks. Zelfs niet als daar de stabiliteit en knuffels tegenover staan.

Maar zo heeft alles voor- en nadelen haha.

Chickyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 07:57

Nou ik heb idd vrienden met zo'n liefdeloos huwelijk.. Lopen altijd op elkaar te katten en te snauwen, al 10 jaar geen liefde zegt ze vaak.. Nou dan denk ik dat ik gelukkiger ben in mijn eentje :j
Een relatie is idd ook geen garantie op geluk, als ik kijk wat ik in mijn eentje allemaal doe. Ik doe alleen maar wat ik zelf wil, hoef met niks en niemand rekening te houden :n Door mijn werk heb ik ook zoveel vrijheid.. Bij mijn ex leefde ik echt zijn leven en niet het mijne. En er waren zeker hele mooie momenten en samenzijn vond ik echt fijn, maar het was niet mijn leven.. :n

MarocjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 08:31

Herken wat jullie zeggen.. heb na mijn lange relatie echt bewust gekozen geen relatie meer te willen. Genoot juist van het single zijn en verschillende sekspartners te hebben. Snapte ook bijna niet waarom sommige mensen zo graag een relatie wilde, geniet gewoon lekker.

Tot ik dus iemand ontmoette (wat totaal geen match zou moeten zijn) wat wel erg leuk klikte. Was ook wel verwarrend eigelijk, want ik genoot juist zo van het single bestaan..

Tja, toen kreeg ik toch wat reacties van : ‘zie je nou wel!’ Omdat zoveel mensen al hadden gezegd: ‘wacht maar tot je écht verliefd wordt..’
omdat ik dus altijd zo duidelijk zei echt geen relatie meer te willen..

Ach, ik lach er maar om, maar vind het daarom juist zo fijn altijd wanneer mensen gewoon gelukkig zijn. Met zichzelf, de rest komt zoals het komt..

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 12:29

assie schreef:
Alleen vraag ik me af of ik ooit nog wel geschikt ga zijn voor een relatie. Dat is om twee redenen: 1. Ik ben zo gesteld op mijn vrijheid en eigen dingetjes. Dat is niet altijd te combineren met een relatie denk ik. Iig niet zonder concessies. Voor de juiste persoon is dat niet erg, maar ja... die juiste persoon...
En 2. Ik merk dat ik het steeds moeilijker vind om me echt open te stellen en iemand een kans te geven. Bij de fwbs is er ook wel een klik en respect, maar daar ga je niet echt die open, diepe verbinding aan. Ik heb nu een paar keer het deksel op de neus gehad toen ik me openstelde en ik merk dus nu dat ik het ook niet meer zo goed durf/doe.
Je omschrijft precies hoe ik het ook voel. Vooral die vrijheid, die is bijna verslavend. Wat dat betreft weet ik ook niet of ik ooit nog met iemand kan/wil samenwonen. Ergens in m'n hoofd denk ik dan dat de juiste persoon het opgeven van vrijheden het waard is maar het is zo lekker om je leven volledig in te richten zoals jij dat wilt en niet rekening te hoeven houden met een ander.
Mijn vriendengroep is geweldig en aan liefde en aandacht kom ik niets tekort. En met een paar fwb's en een fiets (we vinden elkaar niet eens echt leuk) zit het fysiek ook goed. En dan nog af en toe een hookup via de apps tussendoor. Iemand moet wel heel bijzonder zijn om dat allemaal op te willen geven.
En toch knaagt het ook, er moet toch iemand zijn die het het allemaal waard is.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 12:39

Rawr schreef:
assie schreef:
Je omschrijft precies hoe ik het ook voel. Vooral die vrijheid, die is bijna verslavend. Wat dat betreft weet ik ook niet of ik ooit nog met iemand kan/wil samenwonen. Ergens in m'n hoofd denk ik dan dat de juiste persoon het opgeven van vrijheden het waard is maar het is zo lekker om je leven volledig in te richten zoals jij dat wilt en niet rekening te hoeven houden met een ander.
Mijn vriendengroep is geweldig en aan liefde en aandacht kom ik niets tekort. En met een paar fwb's en een fiets (we vinden elkaar niet eens echt leuk) zit het fysiek ook goed. En dan nog af en toe een hookup via de apps tussendoor. Iemand moet wel heel bijzonder zijn om dat allemaal op te willen geven.
En toch knaagt het ook, er moet toch iemand zijn die het het allemaal waard is.

Sorry, ik kom hier even tussendoor gefietst.
Als het voelt als 'opgeven van vrijheden', is die mogelijk partner dan wel de juiste?
Zou zoiets dan niet moeten voelen als een verrijking van je leven, ipv het opgeven van bepaalde dingen?
Dat je, zolang het nog voelt als opgeven of opofferen van vrijheden, nog niet de juiste partner hebt gevonden?
Misschien is het voor jou wel gewoon beter voor jezelf om niet samen te wonen, dat gaat jou beter af.
Maar de juiste partner voor jou zou dan iemand zijn die dat ook zo voelt, ipv iemand die wel perse zou willen samenwonen bijvoorbeeld.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 12:41

Heel herkenbaar wat hierboven geschreven wordt :j Ik had nooit gedacht dat ik überhaupt maar aan samenwonen zou willen denken. Heb het perfect voor elkaar: een lekker appartement op de perfecte plek met een lage maandlast. Kan gaan en staan waar ik wil, ben van niemand afhankelijk. Na mijn laatste relatie was een relatie ook écht iets waar ik niet aan moest denken. Je openstellen, het risico om weer gekwetst te worden, de zorgen en frustraties.. Ik wilde dat niet meer :n

Ha.

En toen ontmoette ik, nog geen maand nadat ik het uit had gemaakt met mijn ex, mijn huidige vriend :+ En nú snap ik wat ze omschrijven in boeken, wat je ziet in films en hoe het is om echt 100% met iemand te matchen. Hij is mijn beste vriend, mijn steun en toeverlaat, supporter én hij weet me ook zonder meer met mijn voetjes op de grond te houden. En waar ik eerder genoot van mijn vrijheid, er niet aan moest denken om mijn vrijheid op te geven is nu samenwonen met hem mijn grote wens :D We wonen nu 2 minuten fietsen van elkaar af, en hij woont om de week volledig hier. En hoewel dat heel fijn is, is dat niet genoeg :o Gelukkig staat hij er ook zo in, en zijn we ons aan het oriënteren op een koopwoning. Ik wil het ook echt alleen maar vanwege hem, zonder hem zou ik er niet over peinzen om mijn huis te verkopen :))

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 13:01

En toch denk ik dan je kan ook ineens van je roze wolk donderen en dan ben je alles kwijt. Want die ander zegt wel van alles maar vaak is gebleken dat je daar niet op kan bouwen. Lekker sceptisch I know. Ze zeggen A en doen uiteindelijk B of INEENS is dat gevoel voor ze weg.

Mn ex had het over baby’s maar 3 maanden later pakte hij zn spullen zonder ooit ruzie od iets. Maar omdat ik ziek was en hem niet continu een aai over de bol gaf en zei: dit werkt zo niet en toen zei hij: oké dan ga ik en weg was hij.