[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 22:36

Dat volwassenen zich zo verliezen in de patat / friet discussie vind ik altijd wat bijzonder. :=

Captain

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 22:37

Same. :')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 22:38

Nee dat is geen onzin maar een hele serieuze zaak! _-:( #)

:P

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 22:38

Ik vind het wel lollig

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 22:57

Herr_balou die wonen vast bij mij in de buurt - het frituur hier heet Patatas fritas :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 23:13

herr_balou schreef:
fleurtjeuh schreef:
PATAT

_O-
Er zijn gezinnen die het hebben over "patat friet" en ik begin te begrijpen waarom...
Patat is voor mij synoniem aan vette hap van een frituur-tent en friet gebruik ik voor de betere variant.
Ik bestel soms ergens friet en zeg dan tegen mijn gezelschap dat ik patat heb gekregen als ik de kwaliteit om te huilen vind.
'Patate frite' is ook een Franse benaming ervoor. :))

MarlindeRooz schreef:
Dat volwassenen zich zo verliezen in de patat / friet discussie vind ik altijd wat bijzonder. :=
They're called chips anyway. :))

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 23:15

MarlindeRooz schreef:

Ik heb altijd de discussie met mijn (Frans) dat een bitterbal absoluut niet hetzelfde is als een kroket.

Een bitterbal is rond en ligt op een schaal met andere bitterballen. Het staat synoniem voor gezelligheid en samenzijn en dingen delen.

Een kroket schuif je in smoel als je mega lam bent en honger hebt. Het is iets heel primitiefs.

Totaal verschillend

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 23:20

Raineri schreef:
MarlindeRooz schreef:

Ik heb altijd de discussie met mijn (Frans) dat een bitterbal absoluut niet hetzelfde is als een kroket.

Een bitterbal is rond en ligt op een schaal met andere bitterballen. Het staat synoniem voor gezelligheid en samenzijn en dingen delen.

Een kroket schuif je in smoel als je mega lam bent en honger hebt. Het is iets heel primitiefs.

Totaal verschillend
Ik hol een kroket altijd uit met m'n patatjes en eet het korstje dan gaandweg op met een beetje mosterd. :))

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 23:41

Mkango schreef:
Raineri schreef:

Totaal verschillend
Ik hol een kroket altijd uit met m'n patatjes en eet het korstje dan gaandweg op met een beetje mosterd. :))

Yes dit doe ik al mn halve leven (maar dan met mayo) blij dat ik niet de enige ben *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 23:45

Mayo doe ik soms ook idd. :j Net waar ik trek in heb, haha. M'n moeder holt ze altijd uit met een vork, maar ik vind het gebruiken van de patat veel efficiënter (en lekkerder).

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 23:53

Barbaren :=

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 00:16

Ik hol mijn pistolet altijd uit als ik groentensoep eet. Dan prop ik de groenten met zo weinig mogelijk soepwater in de pistolet, en na 3 happen hang je gegarandeerd vol. Heerlijk zo!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 00:27

Wat houden sommigen van jullie er toch vreemde eetgewoontes op na :')

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 00:34

Ja he, ik voel me zo ongemakkelijk van sommige omschrijvingen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 01:06

Prairy schreef:
Wat houden sommigen van jullie er toch vreemde eetgewoontes op na :')
Ik eet ook hashbrowns met mayo als snack of als maaltijd, dat vinden Britten ook héél raar. Ik denk vooral: het is beter dan die slappe, ondergefrituurde patat die je hier vaak krijgt. :')

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 01:30

Mkango schreef:
Raineri schreef:

Totaal verschillend

Wel goeie techniek, dan brand je tenminste niet je mond omdat je het veel te enthousiast naar binnen schranst

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 04:10

Mkango schreef:
MarlindeRooz schreef:
They're called chips anyway. :))

Chips zitten in zo’n zak voor op een feestje of bij de film }>

Vandaag met een groepje weg geweest (ik, een vriend en een bevriend stel). Ander bevriend stel wilde ook gaan en nam kind mee. Insert eye roll.

Kind wilde dus de hele tijd overal heen lopen, wat niet handig was. Of moest op de arm mee, want in de wandelwagen was een ding. En elke keer dat hij terug genomen werd door de ouders kwam er zo’n schrille gil uit. Ook in een restaurant bij de lunch.

Ik was er al even klaar mee. Maar vroeg nu toch of hij wat stiller kon zijn, dat deed hij thuis ook niet. Maar vader was hem voor. Dat deed hij thuis ook. Heb mijn mond maar gehouden

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 06:38

Mkango schreef:
herr_balou schreef:
_O-
Er zijn gezinnen die het hebben over "patat friet" en ik begin te begrijpen waarom...
Patat is voor mij synoniem aan vette hap van een frituur-tent en friet gebruik ik voor de betere variant.
Ik bestel soms ergens friet en zeg dan tegen mijn gezelschap dat ik patat heb gekregen als ik de kwaliteit om te huilen vind.

De Fransen noemen het “pommes frites” wat vertaalt aardappel frietjes is. In België is het ook gewoon friet. Patat is dialect voor aardappel hier. En gezien frietjes Belgisch zijn van oorsprong :+

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 07:05

Ik vind dat we het gewoon fratat moeten noemen

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 08:09

frietjes van de frituur *\%/*

Hier in Belgie worden ze in een aantal provincies ook fritten genoemd trouwens

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 10:02

LWDaisy schreef:
Ik hol mijn pistolet altijd uit als ik groentensoep eet. Dan prop ik de groenten met zo weinig mogelijk soepwater in de pistolet, en na 3 happen hang je gegarandeerd vol. Heerlijk zo!

Thanks, vandaag gaat een half dagje vasten me ineens prima lukken.

:r

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 10:05

Zoe_97 schreef:
Mkango schreef:

De Fransen noemen het “pommes frites” wat vertaalt aardappel frietjes is. In België is het ook gewoon friet. Patat is dialect voor aardappel hier. En gezien frietjes Belgisch zijn van oorsprong :+
Daarom ook een Franse benaming, want zowel 'pomme frite' als 'patate frite' worden gebruikt: "Les appellations « pomme frite » et « patate frite » sont utilisées [...]"

Steefz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 10:15

Zo fijn dat hier gelijkgestemden zitten! Net als sommige anderen heb ik het al sinds ik 10 ben: dat oergevoel, dat stukje intuïtie. Er is bij mij dus nooit enige vorm van twijfel geweest. Ik kom tegenwoordig steeds meer met kleine kinderen in aanraking en dit bevestigt mijn gevoel alleen maar meer. In al die jaren is mijn wens dus alleen maar sterker geworden: een ander leven kan ik me gewoon niet voorstellen. <3

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 10:19

Snadrem schreef:
LWDaisy schreef:

Thanks, vandaag gaat een half dagje vasten me ineens prima lukken.

:r

Brood + groenten = toch oké?

Ik zal maar niet vertellen wat ik met aardbeien doe :')

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 10:31

Ik word ook misselijk van gedachte aan pistolet vol slappe soepgroenten :')