Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 14:15

OleJon schreef:
In flair op Facebook

Hmm ik zou dit maar niet te serieus nemen en de nieuwsbronnen afwachten in NL. Een site op FB die alleen maar in het frans post?
Sowieso is FB niet echt betrouwbaar

Blue_Eyes

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 14:20

'Dat hep op Féésboek gestaan' - algemeen bekend als de enige betrouwbare bron, toch? ;)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 14:23

Blue_Eyes schreef:
'Dat hep op Féésboek gestaan' - algemeen bekend als de enige betrouwbare bron, toch? ;)

:')

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 14:25

purny schreef:
OleJon schreef:
In flair op Facebook

Hmm ik zou dit maar niet te serieus nemen en de nieuwsbronnen afwachten in NL. Een site op FB die alleen maar in het frans post?
Sowieso is FB niet echt betrouwbaar

Weet niet welke flair jij hebt, in ieder geval geen Franse flair. Ik kan niet een Frans lezen. En die brulls heeft het er ook over,dat een verlengde lockdown niet meer haalbaar is in hvn. Dus zal toch ergens op gebaseerd zijn

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door OleJon op 11-01-22 14:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 14:27

De Flair zie ik inderdaad niet echt als betrouwbare bron. Maar de kans dat de lockdown wordt verlengd vind ik wel aannemelijk. Besmettingen gaan door het dak. Hopelijk blijven de ziekenhuisopnames laag. Dan maken we nog een kans op versoepelingen op termijn. Maar ik geloof nooit dat ze nu gaan versoepelen.
Begin maart klinkt waarschijnlijker, hoe poedersuiker dan ook.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 14:33

Bruls over verlengen lockdown: OMT moet met overtuigend verhaal komen
Voor burgemeester Hubert Bruls van Nijmegen, tevens voorzitter van het Veiligheidsberaad van burgemeesters, is het niet vanzelfsprekend dat de strenge lockdown vrijdag wordt verlengd. "Het Outbreak Management Team OMT moet met een overtuigend verhaal komen wat het effect is. Dat je echt kunt aangeven: als we deze lockdown niet doorzetten, zijn binnen een of twee weken de ziekenhuizen helemaal plat. Want anders zeg ik: geef meer lucht aan ondernemers, eigenlijk aan iedereen in de samenleving", aldus Bruls in De Gelderlander.

Bruls noemt de lockdown heftig voor ondernemers. "Vooral het contrast aan de grens, ja, dat is bijna stuitend. Vooral als ik lees dat ondernemers in Kleef (net over de grens bij Nijmegen) blij zijn want de kerst is helemaal goed gekomen door Nederlandse Kunden. Je zult maar winkelier zijn. Maar er zijn diverse sectoren die al langer in de klem zitten, die hebben het nog zwaarder."

https://www.telegraaf.nl/nieuws/476822988/live-bruls-niet-vanzelfsprekend-dat-lockdown-wordt-verlengd-omt-moet-met-overtuigend-verhaal-komen?utm_source=(direct)&utm_medium=webpush

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 14:42

OleJon schreef:
[ [url=m/E8G6Fx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Waarschíjklijk verlenging en delta-con in dezelfde zin >;)

Waar is de wetenschappelijke onderbouwing??? _O- _O-

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 14:57

Wat wél harde realiteit is, zijn de prijsstijgingen.
Vanmorgen een paar honderd kilo voer gehaald. Kattenvoer wéér 10% omhoog, hondenvoer iets meer, paardenmix 15%, bietenkorrels 20%!! en volgende levering bijna weer zoveel omhoog. De bietenkorrels gaan incl. de vorige stijging daarnee 60% meer kosten dan vorig jaar deze tijd.
De voerkosten voor onze beestenboel zijn rond de 40% hoger dan vorig jaar.

Aan de vraag ligt het niet; die is licht afgenomen. Er is vorig jaar minder geoogst/geproduceerd door covid stagneringen, de energiekosten maken productie en vervoer duurder.
Inflatie door Covid.

Is ook in horeca serieus merkbaar. In mijn/ons geval maakt het meer dat we minder buiten de deur eten dan Covid en de maatregels. Positief hieraan is dat we de QR code minder nodig hebben ;)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 14:59

Huertecilla schreef:
Wat wél harde realiteit is, zijn de prijsstijgingen.
Vanmorgen een paar honderd kilo voer gehaald. Kattenvoer wéér 10% omhoog, hondenvoer iets meer, paardenmix 15%, bietenkorrels 20%!! en volgende levering bijna weer zoveel omhoog. De bietenkorrels gaan incl. de vorige stijging daarnee 60% meer kosten dan vorig jaar deze tijd.
De voerkosten voor onze beestenboel zijn rond de 40% hoger dan vorig jaar.

Aan de vraag ligt het niet; die is licht afgenomen. Er is vorig jaar minder geoogst/geproduceerd door covid stagneringen, de energiekosten maken productie en vervoer duurder.
Inflatie door Covid.

Is ook in horeca serieus merkbaar. In mijn/ons geval maakt het meer dat we minder buiten de deur eten dan Covid en de maatregels. Positief hieraan is dat we de QR code minder nodig hebben ;)

Mijn nespresso cups zijn 40 cent omhoog gegaan... Dat vind ik toch ook wel een hele hoge prijsstijging.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 15:00

Huertecilla schreef:
Inderdaad Enzino.

@Elektra; even de rem op cosmetische chirurgie en er is medisch personeel zát :)*
Dat relativeert hoe kritisch het écht is.

Horeca en winkels kunnen ook dicht en daarvan is het personeel nergens anders voor nodig.

Je wilt een cosmetische behandelaar in dienst van een privékliniek een hartoperatie of knie-operatie in een Universitair ziekenhuis laten uitvoeren?
Ongeacht de medische bekwaamheid, ervarenheid en arbeidsrelatie?
Top plan +:)+
Ik hoop dan ook voor het uurloon conform cao :D

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 15:17

Ik kan me toch niet voorstellen dat ze vrijdag niet met versoepelingen komen met de huidige cijfers. 1102 op de vp en 386 op de ic. Dat kunnen ze toch niet maken om daar de boel voor dicht te houden als enige land...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 15:18

De WHO heeft vanmorgen gepubliceerd dat zij verwachten dat in de komende twee maanden 50% van de Europese bevolking de omicron besmetting doorloopt.
Dat is dan vlot 60 of meer % van de bevolking met een natuurlijke weerstand medio maart.
Voeg daar dan nog aan toe dat de risicogroepen drie- tot viervoudig gevaccineerd zijn en... *\%/*

Lijkt míj dat de overige EU landen het voorbeeld van Spanje kunnen volgen.

Vingers gekruisd dat we van het onzínnige 2G QR gedoe af komen. Behalve in Italië dan, want daar is het ook een achterdeur in de strijd tegen de maffia }:)

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 15:19

Huertecilla schreef:
Vingers gekruisd dat we van het onzínnige 2G QR gedoe af komen. Behalve in Italië dan, want daar is het ook een achterdeur in de strijd tegen de maffia }:)

Hoe dan, daar ben ik erg benieuwd naar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 15:28

Bloodymary schreef:
Ik kan me toch niet voorstellen dat ze vrijdag niet met versoepelingen komen met de huidige cijfers. 1102 op de vp en 386 op de ic. Dat kunnen ze toch niet maken om daar de boel voor dicht te houden als enige land...

Inderdaad, plus NL doet het nauwelijks beter dan de omliggende landen wat maar weer (voor de zoveelste keer) aangeeft dat de werking van lockdowns maar heel beperkt is terwijl er behoorlijke kosten aan zitten op andere vlakken.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 16:10

Het aantal ziekenhuisopnamen blijft beperkt, ik vind dat toch een bemoedigende ontwikkeling. Hopen dat dat zo blijft.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 16:17

Bloodymary schreef:
Huertecilla schreef:

Hoe dan, daar ben ik erg benieuwd naar?

Een knap stuk moeilijker om onder de radar te blijven als vaccinatie verplicht is en overal met naam, id# de QR ingelezen wordt :)*

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 16:38

Wetenschappers in het buitenland kijken met belangstelling naar Nederland aangezien wij het enigste land zijn wat in lockdown is gegaan direct aan het begin van Omikron. Zo kunnen ze zien hoe Omikron zich verhoudt tot ziekenhuisopnames .

The Netherlands is one of the most interesting places for tracking the divergence of cases from more acute outcomes as Omicron takes over

Timing of its winter Delta wave meant numbers rose *and fell* before Omicron took off, so any rise now can reasonably be attributed to Omikron.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 16:45

En wat vind je daar van?

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 16:56

[/quote]

Een knap stuk moeilijker om onder de radar te blijven als vaccinatie verplicht is en overal met naam, id# de QR ingelezen wordt :)*[/quote]

Haha, denk niet dat de mafia zich daardoor laat vangen. En bovendien is daar in Italië nauwelijks controle op (weet ik uit ervaring van een paar weken oud).

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 17:03

enzino schreef:
Bloodymary schreef:

Inderdaad, plus NL doet het nauwelijks beter dan de omliggende landen wat maar weer (voor de zoveelste keer) aangeeft dat de werking van lockdowns maar heel beperkt is terwijl er behoorlijke kosten aan zitten op andere vlakken.

Das waar, die hele lockdown was een niet nodig geweest. Of ze hadden al eerder kunnen versoepelen.
Maar verbaasd me niks, dat ze het deden om zo de ondernemers onder druk te zetten. Zodat ze straks makkelijker meewerken met de 2g.
En als ze aankomende week niet versoepelen dan is het een teken dat ze meer tijd nodig hebben om de 2g rond te krijgen in de 2de kamer. Want door hoor je ook helemaal niks meer over. 1 grote poppenkast

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 17:05

OleJon schreef:
enzino schreef:

Das waar, die hele lockdown was een niet nodig geweest. Of ze hadden al eerder kunnen versoepelen.
Maar verbaasd me niks, dat ze het deden om zo de ondernemers onder druk te zetten. Zodat ze straks makkelijker meewerken met de 2g.
En als ze aankomende week niet versoepelen dan is het een teken dat ze meer tijd nodig hebben om de 2g rond te krijgen in de 2de kamer. Want door hoor je ook helemaal niks meer over. 1 grote poppenkast

Dat is dus helemaal niet waar.. NL doet het momenteel duidelijk beter met minder hard stijgende besmetting en nog steeds afnemende ziekenhuisopnames.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 17:06

enzino schreef:
En wat vind je daar van?

Moet ik daar iets van vinden ?

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 17:07

bigone schreef:
Wetenschappers in het buitenland kijken met belangstelling naar Nederland aangezien wij het enigste land zijn wat in lockdown is gegaan direct aan het begin van Omikron. Zo kunnen ze zien hoe Omikron zich verhoudt tot ziekenhuisopnames .

The Netherlands is one of the most interesting places for tracking the divergence of cases from more acute outcomes as Omicron takes over

Timing of its winter Delta wave meant numbers rose *and fell* before Omicron took off, so any rise now can reasonably be attributed to Omikron.

Dat zie je verkeerd, niet de wetenschappers. Maar het WEF, zit met grote belangstelling te kijken. Hoe wij ons aan de regeltjes houden. Door lockdown en het invoeren van muilkorfen buiten, ze zijn nieuwsgierig hoe wij als bevolking gehoorzamen. Of niet dat is heel wat anders

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 17:07

OleJon schreef:
1 grote poppenkast

Over poppenkast gesproken; OZ regering neemt niet eerder dan woensdag, morgen, een beslissing over Djokovic.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 17:09

Relaxed schreef:
Dat is dus helemaal niet waar.. NL doet het momenteel duidelijk beter met minder hard stijgende besmetting en nog steeds afnemende ziekenhuisopnames.

Het is nu inmiddels wel helder een open vraag of minder stijgende besmettingen béter is.