Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cer

Berichten: 30261
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 09:44

Ik denk het wel MWM, er wordt alleen maar aandacht aan gegeven als het voor 'hun' kant van het verhaal is.

Ik kan me niet voorstellen dat iemand met een stoma in deze tijd, dus die weet dat het echt poedersuiker is om ergens zomaar naar de WC te kunnen, sowieso nu rustig naar buiten gaat (misschien moest deze ergens heen ofzo, dat kan natuurlijk). Ik denk dat mensen met stoelganproblemen het nu echt wel lastig hebben.. en dus waarschijnlijk niet makkelijk ergens heen gaan..

Maar de mensen die sowieso last hebben van Covid en waarvoor dat gevaarlijk is, en waarvoor het juist goed zou zijn als alles strenger zou worden, die passen niet in het 'promo-plaatje' van de anti-maatregel-mensen, dus die worden niet genoemd.

Tenminste, zo lijkt het, maar ik kan het mishebben ..

MyWishMax

Berichten: 25614
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 09:44

Mijn gevoel inderdaad ook. :j

pmarena

Berichten: 48502
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 09:48

Ik snap het van beide kanten wel hoor. Degene die met het probleem zit vindt het onmenselijk dat er geen "hulp" te vinden is. Maar degene waar ze aankloppen...ik snap ook wel dat die niet van andermans probleem, het hunne willen maken :(:)

Het is toch ook wel een heel klein beetje je eigen verantwoordelijk dat je goed voorbereid op pad gaat, vind ik. En niet met het idee van als we in de problemen komen dan lost een ander het wel op....

Cer

Berichten: 30261
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 09:50

Ik heb tot nu toe overal (dat was niet heel vaak, maar toch) waar ik ECHT ECHT dringend naar de wc moest (en dan niet omdat ik wat mankeer, maar omdat ik gewoon ergens te lang was en SUPERnodig moest plassen) waar geen wc's beschikbaar waren vanwege Covid, toch mogen plassen..
maar dan had ik misschien gewoon mazzel :j

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33932
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 09:52

Komt misschien ook omdat bij mijn vorige horeca baan we geen klantentoilet hadden. Was gewoon geen doen qua ruimte die we hadden. Moesten vreemden langs al mijn privé spullen, de plek waar het eten gemaakt werd en de hele voorraad alles. En dan was het ook nog eens heel krap, klein en laag. Dus nee daar mochten geen klanten naar de wc. De ellende die ik over me heen kreeg... :x

Ken nog steeds de wetgeving erover om te gebruiken als een of andere boomer begon te zeuren dat het verplicht was. Note: beide zaken naast ons mochten mensen naar de wc, verder naast ons was het gemeentehuis met openbaar toilet. De Mac met betaalde wc was 4 min lopen.... :roll:

purny

Berichten: 27663
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 09:56

Maar als dit probleem al eerder is voorgekomen, vind ik het niet eerlijk om het dan maar op corona te gooien.
Het was voor corona ook al zo dat mensen niet naar de wc konden gaan.

Cer

Berichten: 30261
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 10:03

Er wordt heel veel op Corona gegooid.. Kennis van mij heeft nu enige tijd een beetje vage klachten, pijn in de buik, dokters komen er niet echt uit. Wij denken 'hm, ja, rot, hopelijk vinden ze wat".. De anti-vax kennissen zeggen "Dát komt van het vaccin!!!!"... het is echt een beetje om moedeloos van te worden..

DuoPenotti

Berichten: 30607
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 10:12


karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37458
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 10:17

Twee berichten van nos

De eerste -O- tjsa waarom zou je als reisbranche een beetje aan besmettingen denken. Nee geld is belangrijker. Landen staan met reden op oranje. Maar nee gewoon erheen gaan reizen joh :x

Citaat:
Reiswereld gooit advies overboord'
Nu het vakantieseizoen in Europa afloopt, willen reisorganisaties toch verre reizen naar oranje gebieden gaan aanbieden. De consument wil graag naar de winterzon en boekt volop, schrijft De Telegraaf.

Corendon zegt dat Kaapverdië en Egypte erg in trek zijn. "Na 1 november heb je in Europa geen bestemming meer over, dus moet je iets anders aanbieden", zegt topman Atilay Uslu in de krant. "We bieden Egypte en Kaapverdië aan. En dat wordt massaal geboekt."

Begin november beslist het kabinet hoe het verder moet met het reisadvies voor buiten Europa, maar volgens de krant wachten de touroperators daar dus niet op. Reiskoepel ANVR verwacht dat dan halverwege november duidelijk wordt wat besloten is.



Nu bekend dat je als zwangere ongevaccineerd meer risico loopt. De kanttekening migratie achtergrond meer. Maar of dat aan afkomst ligt en daardoor gevoeliger bent geen idee.
Citaat:
'Ruim kwart van opgenomen zwangeren kwam op IC'
Sinds half juli zijn tachtig zwangere of pas bevallen vrouwen met covid opgenomen in het ziekenhuis. Daarvan zijn er 22 op de IC terechtgekomen, meldt dagblad Trouw, dat landelijke cijfers heeft ingezien. Artsen waarschuwden begin augustus al dat de deltavariant van het coronavirus gevaarlijker leek voor niet-gevaccineerde zwangere vrouwen. Toen was er nog geen landelijk overzicht van in het ziekenhuis opgenomen zwangeren.

Ook met de alfavariant van het coronavirus liepen zwangere vrouwen een groter risico om op de IC terecht te komen, maar nadat de deltavariant dominant werd leidde een ziekenhuisopname bij hen bijna dubbel zo vaak tot een IC-opname, schrijft Trouw. Volgens de krant gaat het in de meeste gevallen om ongevaccineerde vrouwen, van wie het overgrote deel een migratieachtergrond heeft.

Cer

Berichten: 30261
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 10:19

Reizen is wellicht het probleem niet, ligt eraan waar je heengaat en wat je daar doet (jij bent toch ook op reis geweest? Ik niet..)

Nederland staat weer op rood toch? Niet dat er iemand in de winter naar NL wil komen, maar dan zijn NLs toch niet welkom? Ik ken die regels niet heel goed..

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37458
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 10:25

Ik ben naar frankrijk geweest met eigen vervoer n een groen/geel land dus met verzekering dan ook gewoon.
Deze reisburos bieden bewust reizen aan naar landen die met reden op oranje staan.

purny

Berichten: 27663
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 10:32

Karuna: De adviezen zijn van voor dat er was begonnen met vaccineren. Het zijn dus gewoon oude adviezen. De steun is per 1 oktober weg dus ik snap het wel.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 10:39

simongek schreef:
Echt he. Dat is dus net als die jongeren die wilden kunnen feesten. Hoppa spuit maar vol hoor want ik wil feesten.

Oh ik wil graag kunnen plassen onderweg naar afspraak dus spuit maar vol.

Dat dit door zoveel mensen als normaal wordt gezien :(


Nou ja ik zie het niet als normaal, maar als iets dat nu noodzakelijk is. Of je moet je laten testen of laten vaccineren als je geen herstelbewijs hebt.

Ben blij dat jongeren hun verantwoordelijkheid nemen en zich laten vaccineren. De reden waarom ze zich laten vaccineren maakt toch niet uit? Iedereen profiteert er toch van als iemand zich laat vaccineren!?

Ik snap het juist als je graag elke week op stap gaat. Wekelijks testen lijkt me er vervelend. Dan kun je ook lopen klagen dat je en niet wil testen en niet wil vaccineren, maar dan kom je niet heel ver. Begrijpelijk en alleen maar goed toch dat ze zich laten vaccineren!!?

BigOne
Berichten: 38698
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 10:43

Wanneer mensen naar de zon willen, waarom niet. Je hoorde niemand over de afgeladen campings afgelopen zomer dus we hoeven niet roomser dan de paus te zijn. Mensen zullen zich ook dan aan de regels moeten houden, denk dat je beter op het strand in Kaapverdië kunt zitten dan op een binnenlandse barkruk.

Popstra
Berichten: 13988
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 10:46

In Italie moet je een QR code verplicht op je werk tonen. Geen QR is thuis blijven en ook geen loon!
Hoppa...
Zijn het er veel niet mee eens uiteraard maar wat zeikt men hier dan over even uit eten of de kroeg in gaan zeg!?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37458
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 10:53

Egype is oranje en rood deels ivm de hoeveelheid besmettingen. Idem kaapverdie maar die is oranje. Oftewel alleen noodzakelijke reizen erheen. Of gewoon niet erheen.mDie reisadviezen zijn actueel. En de meeste verzekeringen vergoeden geen covid dingen. Vakantie is geen nodzakelijke reis. Dan ben je voor mij als reisorganisatie gewoon onverantwoord bezig

purny

Berichten: 27663
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 11:09

karuna schreef:
Egype is oranje en rood deels ivm de hoeveelheid besmettingen. Idem kaapverdie maar die is oranje. Oftewel alleen noodzakelijke reizen erheen. Of gewoon niet erheen.mDie reisadviezen zijn actueel. En de meeste verzekeringen vergoeden geen covid dingen. Vakantie is geen nodzakelijke reis. Dan ben je voor mij als reisorganisatie gewoon onverantwoord bezig

Als een ander wil gaan en daar covid op loopt is dat toch niet jouw probleem?
15 juni 2020 had Egypte 1691 besmettingen. Gister waren het er 871.
Gisteren waren er op Kaapverdie maar 5 besmettingen. vind ik niet echt hoog hoor...

loriene
Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 12:50

Popstra schreef:
In Italie moet je een QR code verplicht op je werk tonen. Geen QR is thuis blijven en ook geen loon!
Hoppa...
Zijn het er veel niet mee eens uiteraard maar wat zeikt men hier dan over even uit eten of de kroeg in gaan zeg!?






https://www.facebook.com/10007256515031 ... 7937524394

Zoals je in deze video kunt zien zijn ze er in italiè ook nog niet uit hoor.
Veel demonstratie`s tegen de code.

BigOne
Berichten: 38698
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 12:55

Reken maar dat ze allemaal de keutel intrekken wanneer ze geen geld meer krijgen. Vind het ver gaan in Italië maar ze zijn daar een stuk strenger en pakken het gewoon aan om geen koelwagens meer bij de ziekenhuizen te krijgen.

Tiggs

Berichten: 7567
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 12:56

MyWishMax schreef:
Maar het wordt door een deel wel normaal gevonden dat kwetsbare uitgesloten worden. Omdat ze niet geloven in de maatregelen, geen zin meer hebben om rekening te houden met of zelf maar een kleine kans om ernstig ziek te worden. Nu is dit een enorm triest geval, maar al die andere gevallen als bijvoorbeeld alles losgelaten wordt (of nu al) is ineens het probleem van de kwetsbaren... Dan is het geen probleem om te zeggend at zij maar thuis moeten blijven.

Ik krijg het gevoel dat er alleen aan bepaalde kwetsbaren gedacht wordt als dat aansluit bij eigen gedachte. Helemaal niet omdat het naar os voor die groep kwetsbaren, maar voor jezelf uit eigen belang.


Eens, die jongen uit het voorbeeld wordt hier ook gewoon misbruikt om maar weer een punt te kunnen maken.

CharleyT
Berichten: 4028
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 13:08

karuna schreef:
Egype is oranje en rood deels ivm de hoeveelheid besmettingen. Idem kaapverdie maar die is oranje. Oftewel alleen noodzakelijke reizen erheen. Of gewoon niet erheen.mDie reisadviezen zijn actueel. En de meeste verzekeringen vergoeden geen covid dingen. Vakantie is geen nodzakelijke reis. Dan ben je voor mij als reisorganisatie gewoon onverantwoord bezig


Niet mee eens dat de reisorganisatie onverantwoord bezig is. Die willen hun bedrijf draaiende houden en zullen de overheidsregels echt wel volgen.
Je kunt hooguit wat vinden van de mensen die op vakantie gaan, het zal hun niet boeien denk ik.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 13:14

CharleyT schreef:
karuna schreef:
Egype is oranje en rood deels ivm de hoeveelheid besmettingen. Idem kaapverdie maar die is oranje. Oftewel alleen noodzakelijke reizen erheen. Of gewoon niet erheen.mDie reisadviezen zijn actueel. En de meeste verzekeringen vergoeden geen covid dingen. Vakantie is geen nodzakelijke reis. Dan ben je voor mij als reisorganisatie gewoon onverantwoord bezig


Niet mee eens dat de reisorganisatie onverantwoord bezig is. Die willen hun bedrijf draaiende houden en zullen de overheidsregels echt wel volgen.
Je kunt hooguit wat vinden van de mensen die op vakantie gaan, het zal hun niet boeien denk ik.

Zolang ze bewust vakantiereizen aanbieden naar gebieden waarheen alle niet-noodzakelijke reizen worden afgeraden, dan volgen ze de overheidsregels dus niet op.

CharleyT
Berichten: 4028
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 13:17

karuna schreef:
Ik ben naar frankrijk geweest met eigen vervoer n een groen/geel land dus met verzekering dan ook gewoon.
Deze reisburos bieden bewust reizen aan naar landen die met reden op oranje staan.


Joh, helemaal toppie dat je met eigen vervoergroen/geel land bezocht. Maar: er zijn nog heeeeeel veel mensen die er net iets anders in staan dan jij. Wij b.v. hebben onlangs Gran Canaria onveilig gemaakt en gaan over 2 weken weer. Zolang Sunweb de reis laat doorgaan niks aan de hand en anders horen we het wel van Sunweb.

CharleyT
Berichten: 4028
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 13:21

oomens schreef:
CharleyT schreef:



Niet mee eens dat de reisorganisatie onverantwoord bezig is. Die willen hun bedrijf draaiende houden en zullen de overheidsregels echt wel volgen.
Je kunt hooguit wat vinden van de mensen die op vakantie gaan, het zal hun niet boeien denk ik.

Zolang ze bewust vakantiereizen aanbieden naar gebieden waarheen alle niet-noodzakelijke reizen worden afgeraden, dan volgen ze de overheidsregels dus niet op.


Afgeraden is net wat anders dan verboden. Niet iedereen is even strak in de leer, en let op, het zal best geboekt worden.
Gewoon niet te druk om een ander maken, leven en laten leven.

Electra63

Berichten: 18083
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 13:37

Ik ben ook al 2 x naar Griekenland gevlogen, de afgelopen maanden.
Ik heb Corona gehad, ik ben 2 x gevaccineerd en ik heb een test gedaan voordat ik vertrok.
Dus waarom zou je niet gaan?