Ervaring met vinted

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 22:00

Hier ook Vinted ontdekt, door het topic van Lautje.
Mijn eerste aankoop is nog steeds onderweg via mondial relay.
Verkoopster heeft het 2 augustus verstuurd.. wat een k*t systeem..
Mijn tweede aankoop is snel verstuurd en binnen gekomen met dhl. Shirtjes zijn wat te ruim, maar daar kan verkoopster niks aan doen.
Kun je biedingen ook verwijderen? Ik wacht al 3 weken op antwoord voor iets wat ik voor de vraagprijs wilde kopen. Nu hoeft t van mij niet meer.
En een andere heb ik betaald, maar is nog niet opgestuurd..

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 22:04

Als je iets voor de vraagprijs wilt kopen, hoef je toch niet te bieden? Biedingen verwijderen kan niet. Je verwijderd gewoon het bericht in de inbox en klaar. Ook al accepteert de verkoper alsnog, je hoeft dan niet te kopen.

Een verkoper heeft 7 dagen (5 werkdagen) de tijd om iets te versturen.
En in de vakantietijd wil het nog wel eens gebeuren dat iemand niet de vakantiemodus aanzet, niet op tijd kan versturen en dus de bestelling wordt geannuleerd.

Je zult met Vinted soms wel wat geduld moeten hebben ;) .

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 22:37

Vandaag weer goede deal gedaan. Ik had iets voor 42,50 te koop staan, minimale prijs in deze conditie zou 45 zijn. Kreeg ik eerst een bod van 32,50 dus meteen afgewezen. Daarna 35 dus ik zei wil best tot 40 zakken maar lager ga ik niet. Uiteindelijk toch gekocht voor 40 euro en ik heb het meteen ingepakt en ga het morgen verzenden :D van het hele inpakproces ook foto’s gemaakt om mijzelf in te denken, doe ik altijd.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 23:08

kamsel schreef:
Hier ook Vinted ontdekt, door het topic van Lautje.
Mijn eerste aankoop is nog steeds onderweg via mondial relay.
Verkoopster heeft het 2 augustus verstuurd.. wat een k*t systeem..
Mijn tweede aankoop is snel verstuurd en binnen gekomen met dhl. Shirtjes zijn wat te ruim, maar daar kan verkoopster niks aan doen.
Kun je biedingen ook verwijderen? Ik wacht al 3 weken op antwoord voor iets wat ik voor de vraagprijs wilde kopen. Nu hoeft t van mij niet meer.
En een andere heb ik betaald, maar is nog niet opgestuurd..

2 augustus is 7 werkdagen geleden, dat valt echt mee.
Waarom moet je antwoord op een bod als je het voor de vraagprijs wil kopen? Diegene wil het waarschijnlijk dus ook voor de vraagprijs verkopen.

PSLot, waarom twijfel je nog steeds? Omdat het kleding is dat al een eigenaar heeft gehad?

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 07:19

Fijn om te horen dat het meevalt bij mondial relay. Ik ken het hele bedrijf niet, maar de bezorgdatum zou tussen 7-9 aug zijn.

Ik zou ook denken dat je iets wil verkopen als je de vraagprijs geboden krijgt. Het gaat om een bundel en het verzendformaat moet aangegeven worden. Maar 0 reactie en regelmatig online geweest. Als je op vakantie bent, kun je toch een berichtje sturen dat je het bij terugkomst oppakt?
Ik wacht nog wel een weekje en dan verwijder ik het bericht.
Laatst bijgewerkt door kamsel op 12-08-23 07:24, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 07:22

kamsel schreef:
Fijn om te horen dat het meevalt bij mondial relay. Ik ken het hele bedrijf niet, maar de bezorgdatum zou tussen 7-9 aug zijn.

Ik zou ook denken dat je iets wil verkopen als je de vraagprijs geboden krijgt. Maar 0 reactie en regelmatig online geweest. Als je op vakantie bent, kun je toch een berichtje sturen dat je het bij terugkomst oppakt?

Maar je kan toch gewoon klikken op kopen dan ipv bieden :?

Waarom bied je als je de vraagprijs goed vindt?

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 07:26

verootjoo schreef:
kamsel schreef:

Ik zou ook denken dat je iets wil verkopen als je de vraagprijs geboden krijgt. Maar 0 reactie en regelmatig online geweest. Als je op vakantie bent, kun je toch een berichtje sturen dat je het bij terugkomst oppakt?

Gewoon je bied de vraagprijs, dat is toch een normale uitdrukking?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 07:27

Ik snap het ook niet? Het ideale van vinted is dat je kan kopen en verkopen zonder allerlei berichtjes te moeten sturen. Gewoon op kopen klikken en wachten tot het binnenkomt.

Maar ik denk dat je verkeerde verwachtingen hebt, ook qua verzending. Homer en mondial redden vaker niet dan wel de data die ze als schatting geven. Daar moet je dus ook niet vanuit gaan, gewoon wachten op het bericht dat je het kan halen. Als je dat niet wilt of vervelend vindt moet je voor dhl kiezen, wat ook duurder is vaak.

Hier wacht ik nog op een mondial pakket van eind juli. Schatting is ergens tussen nu en eind augustus pas. Ook door de ellende met die afhaalpunten.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 07:30

kamsel schreef:
verootjoo schreef:

Gewoon je bied de vraagprijs, dat is toch een normale uitdrukking?

Niet bij een app waar bieden iets heel anders is als kopen. Je kan een bod uitbrengen of meteen kopen voor de vraagprijs en dan breng je dus geen bod uit maar heb je het al gekocht. Als je meteen gekocht hebt is er toch geen reden om een berichtje te sturen? Dan hebben ze 5 werkdagen de tijd om het te verzenden en anders krijg jij geld terug. Het is vakantietijd en helaas komt het nu ook regelmatig voor dat mensen dus niet thuis zijn en het niet kunnen versturen.

Maar vinted is juist ideaal dat berichten nergens voor nodig zijn. Het gaat allemaal vanzelf.

muppetmayo

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 07:33

Ik denk dat ze bedoelt dat ze wacht op het formaat van een bundel voor kopen. Het bericht is aangepast ook.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 07:36

Ah wacht, ik heb op bundel geklikt, 2 artikelen en op aankopen gedrukt.
Dus niet op het knopje bieden gedrukt in de zin van minder dan de vraagprijs.
En ik moet wachten op bevestiging verzendformaat door verkoopster.
Dat is nu al weken geleden.
Zo duidelijker?

Klopt muppetmayo

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 07:40

Anders even berichtje er naar of ze een formaat kan kiezen?

Berichten verwijderen hoeft niet, jij moet altijd nog op kopen klikken, doe je dat niet, dan gaat de koop niet door.

Zelf doe ik bv soms 3x hetzelfde bod op hetzelfde item, de eerste die aanvaard koop ik bij, de rest heeft pech dan.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 07:51

Lisitano schreef:
2 augustus is 7 werkdagen geleden, dat valt echt mee.
Waarom moet je antwoord op een bod als je het voor de vraagprijs wil kopen? Diegene wil het waarschijnlijk dus ook voor de vraagprijs verkopen.

PSLot, waarom twijfel je nog steeds? Omdat het kleding is dat al een eigenaar heeft gehad?

Weet ik niet precies. Het voelt toch anders dan nieuw. Voor de kinderen wel wat leuke items gekocht, maar voor mezelf is het leuk, maar het mist toch net wat.

Ben zelf altijd heel kritisch op kleding. Als het maar een beetje niet past, of net niet meer netjes is doe ik het al weg. Daar zal het een beetje in zitten denk ik.
Maar we proberen het even een tijdje en zien dan wat we ervan vinden.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 07:54

Ik had het pakketje met Mondial in 4 dagen in huis. Lekker snel, maar je dus meer geluk dan wijsheid ;)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 07:57

PSvanLot schreef:
Ik had het pakketje met Mondial in 4 dagen in huis. Lekker snel, maar je dus meer geluk dan wijsheid ;)

Mijn ene homerr pakket was gisteren al binnen, moet hem alleen nog ophalen. Dat was ook 4 dagen geloof ik, helemaal niet verwacht, want de andere wacht ik al een stuk langer op. Mondial ook, 1 later besteld en al binnen, de ander is maar de vraag wanneer en of die nog komt.

Wel apart want beide zouden dus naar een esso gaan. Degene die ik al binnen heb ging gewoon zonder bericht naar een ander punt en daar kwam ik achter toen ik bericht kreeg dat ik het op kon halen. De ander moest ik zelf punt wisselen maar er gebeurd daarna nog maar weinig en duurde dus al een flinke tijd voordat het überhaupt meegenomen werd door ze. := Verkoopster was snel, daarna begon de ellende haha

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 09:41

Ik heb vorige week ook een week zitten wachten op een bundel van 3 artikelen wanneer ik nou eens reactie zou krijgen zodat ik het kon kopen, ook gewoon voor de vraagprijs. Geen enkele reactie... wel meerdere keren online.

Ik nog een berichtje gestuurd of ze de bundel akkoord kon geven (pakketformaat kon kiezen) zodat ik het zou kunnen kopen. Weer geen reactie. Maar wel meerdere keren online. Na een week kreeg ik een berichtje dat 1 van de artikelen verkocht was, en of ik de andere 2 nog wilde.

Wonder boven wonder was het verkochte artikel niet mijn nr. 1 artikel en toen heb ik die maar los gekocht. Sowieso vind ik het wel jammer dat je met het aanvragen van een bundel altijd het risico loopt dat iemand anders je voor is terwijl je zit te wachten op reactie van de koper.

Er zou eigenlijk ook iets van een instelling moeten zijn dat je vast het artikel dat je graag wilt kan kopen. Maar dat je er dan nog iets anders aan toe kan voegen. Of zoiets. Ik merk dat ik nu toch vaak het risico niet meer neem en gewoon maar het artikel koop voordat een ander het wegkaapt.

Soms vraag ik wel of de koper een bundel wil maken met nog iets anders, en dan die eerste aankoop wil annuleren zodat ik daarvoor mijn geld terugkrijg. Maar dat is ook zo'n gedoe....

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 09:43

Dorette ging via verkoper zelf.
Volgens mij heb jij het nu geregeld?

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 13:34

Hier nog iets van 8 pakketten bij dpd liggen, die gebruik ik meestal, en is hier altijd vlot. Zag net dat de DA hier nu ook homer en ups heeft, dan zit echt alles hier op loopafstand, ideaal!

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 13:38

Elitedeux schreef:
Phrono schreef:
[ [url=m/SbOS2m.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zelfde hier. Gelukkig mooi weer, gelijk in de wasmachine en in de zon te drogen. Gelukkig niks meer van te zien. Wel blij met het jurkje, was echt een koopje dus maar zo gelaten.

Ziet er leuk uit qua stof, van welk merk is die?

Van Antik Batik, een jurkje.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 19:33

Ik heb nu weer ruzie met het downloaden van een verzendlabel :') blijf steeds een foutmelding krijgen :+

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 19:37

Afbeelding
Ik vind dit ook zo'n pareltje, nieuw zonder prijskaartje. :x 8)7

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 19:55

Lol….. das wel echt super fout zeg

Psvanlot jammer zeg, ik doe het echt voor financiën en milieu. Ik vind de kledingprijzen gewoon achterlijk veel,zit hier met een mouwloos topje van geisha 60€ Komop zeg dat is idioot…

Heb voor de kinderen ook meer geluk dan voor mezelf

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 20:30

Zo van ik "nooit gedragen" ook altijd wel mooi, met een foto erbij van iemand die met kledingstuk aan voor de spiegel een foto maakt :=

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 21:27

Ik heb wel eens hier met een Franse verkoopster over gesproken.
Zij gaf aan dat nieuw zonder prijskaartje in Frankrijk betekend (en volgens haar ook in de Vintedbeschrijving staat) dat het zo goed als nieuw is. Dus het mag een enkele keer gedragen zijn. Als het maar niet vies of kapot is. Ik heb toen ook maar bedankt om het artikel te kopen.

Onlangs zag ik een Fransman heren boxershorts verkopen als nieuw zonder prijskaartje en in zijn beschrijving stond "als nieuw" Je zag ook dat ze echt niet nieuw waren :+
Die heb ik gemeld bij Vinted en de boxers zijn nu van Vinted afgehaald.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 21:30

Waarschijnlijk is een van de door mij verzonden pakketten zoek. Wel zonde, want het was een doos vol spullen voor 55 euro.

Ik weet dat dat allemaal wordt vergoed, maar het is zo’n gedoe en zo jammer voor de koper.

Maar sinds de 2e van deze maand al geen update meer. Zonde.