[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laurora

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 15:48

Van harte gefeliciteerd Captain! *\o/*

Ik kan echt niet wachten tot ik gesteriliseerd ben zodat ik naar waarheid kan zeggen dat ik geen kinderen kán krijgen :D

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 15:48

Ik heb ooit een te brutale vragen stellende ex-collega geantwoord dat ik iets in mijn buik had waardoor ik ze niet kon krijgen. Ze trok wit weg dus ik dacht, mooi die heeft dr lesje geleerd. Maar niets bleek minder waar want vervolgens vroeg ze wat ik dan precies had in mijn buik.
''Een spiraal''
Ik kon de vraagtekens letterlijk uit haar oren zien vliegen maar ze hield daarna wel wijselijk haar mond.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 15:52

Mars schreef:
Ik heb ooit een te brutale vragen stellende ex-collega geantwoord dat ik iets in mijn buik had waardoor ik ze niet kon krijgen. Ze trok wit weg dus ik dacht, mooi die heeft dr lesje geleerd. Maar niets bleek minder waar want vervolgens vroeg ze wat ik dan precies had in mijn buik.
''Een spiraal''
Ik kon de vraagtekens letterlijk uit haar oren zien vliegen maar ze hield daarna wel wijselijk haar mond.

:))!

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 16:41

Dammie schreef:
Ik heb altijd de neiging om dan te zeggen " nee, ik heb ze alle tien geaborteerd' .
Ben er alleen te schijterig voor om dat ook echt te zeggen.

:+ ik ook. Achteraf denk ik dan ‘oeh, ik had dit of dat moeten zeggen’, maar op het moment zelf sta ik met mn mond vol tanden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 16:48

Voor hele brutale mensen wel een perfect antwoord. Pas vroeg iemand of ik ook jonge kinderen had (het ging net over haar kinderen die zich afvroegen of ze op tijd thuis was voor verhaaltje.. nou nee stemmen tellen duurt lang). Na mijn nee, was het ook gelijk klaar. Heel prettig.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 16:50

Eens, maar zeker in gesprekken waar iedereen het heeft over wanneer het komt, of hoeveel je er al hebt valt het antwoord ik kan ze niet krijgen altijd als een baksteen. En dan is het ook klaar.

Waarschijnlijk is dat een grote angst bij mensen die het wel graag willen

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 17:03

Ik zeg altijd 'nee, en dat is expres' Dat werkt ook prima

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 23:28

Mag ik hier even aanschuiven? :o

38, getrouwd, jongste zoon van mijn man woont sinds 15 jaar fulltime bij ons, geen eigen kinderen....
En morgen afspraak bij het opname plein in het ziekenhuis voor verwijdering van mijn eileiders *\o/*

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 01:43

TheWelsh schreef:
Mag ik hier even aanschuiven? :o

38, getrouwd, jongste zoon van mijn man woont sinds 15 jaar fulltime bij ons, geen eigen kinderen....
En morgen afspraak bij het opname plein in het ziekenhuis voor verwijdering van mijn eileiders *\o/*

Ik ben benieuwd hoe je ervaring is.
Het zou ook mijn voorkeur zijn. Geen rare dingen in mijn lijf, en verminderd kans op eierstok kanker.

Begrijp ik nu goed dat jullie een samengesteld gezin zijn? En misschien lees ik raar, maar woont de zoon van je man al 15 jaar bij jullie en de oudere kinderen niet? Of sinds zijn 15e bij jullie?

Mocht ik ooit een leuke man vinden, dan lijkt me dit heel spannend. Zelf heb ik totaal geen moeder gevoelens :')

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 07:41

Oeps ik zie dat ik geschreven heb dat ik 38 jaar ben... Ik ben 37 _O-

Ik zal het even fatsoenlijk opschrijven :o
Mijn man en ik zijn 18 jaar samen, de jongste woont sinds dat hij 8 jaar is bij ons.Hij is nu 24.
Mijn man en ik schelen 17 jaar in leeftijd.

Ik ben gek op kinderen, werk er hele dagen mee, maar ik ben ook weer blij als ze aan het eind van de middag naar huis gaan.

Ik weet nog niet wanneer de ingreep is. Vandaag heb ik een afspraak om alles door te nemen. Ik verwacht dat ze me redelijk snel helpen.

Ik kon kiezen tussen klemmetjes om de eileiders of de eileiders geheel weg. Omdat er eierstokkanker in de familie voorkomt was de keuze niet moeilijk.
De kans op buitenbaarmoederlijke zwangerschap is nihil maar nog wel aanwezig. Want ook sterilisatie is niet 100% save.

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 09:21

Spannend TheWelsh! Nou ja, de enige manier om echt niet zwanger te worden, is geen seks te hebben of baarmoeder eruit. Want geen enkel middel is 100% veilig, die garantie ga je echt niet krijgen.

De keuze is denk ik wel makkelijker als je een geschiedenis van eierstokkanker in de familie hebt én je zeker geen kinderen meer wilt. :D

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 09:52

Ik heb nog nooit gehoord van spontane eierstok regeneratie. Als je geen ei hebt valt er geen kip van te maken.

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 11:42

KarenQ schreef:
Spannend TheWelsh! Nou ja, de enige manier om echt niet zwanger te worden, is geen seks te hebben of baarmoeder eruit. Want geen enkel middel is 100% veilig, die garantie ga je echt niet krijgen.

De keuze is denk ik wel makkelijker als je een geschiedenis van eierstokkanker in de familie hebt én je zeker geen kinderen meer wilt. :D

Ja klopt hoor, maar geen sex is geen optie (voor mij dan 8-))
Baarmoeder eruit zou ik best willen eigenlijk maar nadeel is dan de overgang en daarbij geloof ik niet dat ze dat zomaar doen.

Sizzle schreef:
Ik heb nog nooit gehoord van spontane eierstok regeneratie. Als je geen ei hebt valt er geen kip van te maken.

Toch blijkt het wel mogelijk want de gynaecoloog waarschuwde daar nog extra voor. Dat ik dan direct moest komen omdat het dan bijna altijd een buitenbaarmoederlijke zwangerschap is.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 11:48

Dat komt doordat je eierstokken niet verwijdert worden, alleen je eileiders worden geblokkeerd of verwijdert. De eitjes worden gemaakt in de eierstok.

En theoretisch is het mogelijk dat het eitje uit de eierstok dan gaat zwerven door een niet-natuurlijke verbinding en alsnog bevrucht wordt. Of dat de blokkade van de eileider niet goed is waardoor de eileider toch (deels) toegankelijk wordt.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 11:58

Oh dan heb ik het verkeerd begrepen. Ik had vanwege de eierstokkanker in de familie gedacht dat ze die dus weghalen.
Maar als enkel de eileider weg is, dan heb je inderdaad nog kans op een zwervend ei. Maar dan helpt die ingreep toch ook niet tegen kanker?

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 12:05

Sizzle schreef:
Oh dan heb ik het verkeerd begrepen. Ik had vanwege de eierstokkanker in de familie gedacht dat ze die dus weghalen.
Maar als enkel de eileider weg is, dan heb je inderdaad nog kans op een zwervend ei. Maar dan helpt die ingreep toch ook niet tegen kanker?

Ik dacht hetzelfde, maar eierstokkanker blijkt bijna altijd in de eileiders te beginnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 12:18

TheWelsh schreef:
KarenQ schreef:

Ja klopt hoor, maar geen sex is geen optie (voor mij dan 8-))
Baarmoeder eruit zou ik best willen eigenlijk maar nadeel is dan de overgang en daarbij geloof ik niet dat ze dat zomaar doen.

Van het verwijderen van je baarmoeder kom je niet in de overgang, van het verwijderen van je eierstokken wel, daar worden je hormonen namelijk aangemaakt.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 12:44

TheWelsh schreef:
Sizzle schreef:

Ik dacht hetzelfde, maar eierstokkanker blijkt bijna altijd in de eileiders te beginnen.

Wat je al niet leert op bokt :D

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 12:49

:D ja precies, want ik dacht echt dat alleen de baarmoeder verwijdert hoefde te worden voor de overgang :=

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 12:50

Ik verwerk retouren voor een aantal grote bedrijven. Er zijn mensen die gebruikte kolfapparaten terugsturen. Ik vind dat zó vies he ;(.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 12:51

TheWelsh schreef:
:D ja precies, want ik dacht echt dat alleen de baarmoeder verwijdert hoefde te worden voor de overgang :=

Nee, die kunnen ze er rustig uit slopen. Maar dat doen ze alleen mij zware medische indicatie.

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 12:59

_San87_ schreef:
Ik verwerk retouren voor een aantal grote bedrijven. Er zijn mensen die gebruikte kolfapparaten terugsturen. Ik vind dat zó vies he ;(.

Ieuw dat vind ik ook vies! Wat wordt daar dan mee gedaan?

_San87_ schreef:
Nee, die kunnen ze er rustig uit slopen. Maar dat doen ze alleen mij zware medische indicatie.

Jammer want dan word je toch niet meer ongesteld?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 13:00

_San87_ schreef:

Als het goed is zit daar de tubing (hopelijk) niet bij toch?
Het apparaat zelf komt niet in contact normaal gesproken.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 13:05

Retouren zijn sowieso 'grappig'. Heb je een vrouw aan de telefoon met een gloednieuw elektrisch ding. Zegt nee niks bijzonders mee gedaan, kind heeft er 1x onder begeleiding mee gespeeld..
Krijg je het terug, is hij gesmolten (smelt temperatuur is 70 graden :wow:) helemaal nat en plakkerig bij de printplaat.

Bleek achteraf dat ze het in een kookwas in de vaatwasser had gedaan.. Nee daar kan die niet tegen nee.. (vond ze raar)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 13:09

Ik werk met begrijven die medische hulpmiddelen maken, die krijgen ook uitgeboorde implantaten terug.