Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Schemerdier

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 16:19

Gewoon leeftijd vermelden?

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 20:00

Bestaat er een app voor beginnen met hardloop-schema's met gesproken ondersteuning (NL/ENG), evt GPS tracker, waarbij je geen Premium account hoeft aan te maken om van couch potato naar 5K te kunnen rennen in een x aantal weken?

Zeg maar wat vroeger de MP3 Start to Run met Vlaamse Evy was, maar dan in app vorm :D

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 20:07

_Karlijn schreef:
Bestaat er een app voor beginnen met hardloop-schema's met gesproken ondersteuning (NL/ENG), evt GPS tracker, waarbij je geen Premium account hoeft aan te maken om van couch potato naar 5K te kunnen rennen in een x aantal weken?

Zeg maar wat vroeger de MP3 Start to Run met Vlaamse Evy was, maar dan in app vorm :D

"5K Runner", van 22Fitness! _/-\o_

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 22:31

Steeph schreef:
_Karlijn schreef:

"5K Runner", van 22Fitness! _/-\o_

Ja dat was een van de apps die ik geïnstalleerd heb, maar als ik in de trainingen verder scroll kun je maar tot week 2 dag 1 zonder premiumaccount?

Afbeelding

_Fleurtjuhh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 22:44

_Karlijn schreef:

De Decathlon coach app.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 23:25

Wat is een sociaal acceptabele tijd (voor je buren) om op zaterdagochtend te gaan stofzuigen?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 23:26

MPR4 schreef:
Wat is een sociaal acceptabele tijd (voor je buren) om op zaterdagochtend te gaan stofzuigen?

Ik zou zeggen na 9 uur maar wij hebben niet zo’n gehorig huis dus dat is eerder een ingeving.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 00:00

Ik vind na 8:30 schappelijk... Maar ik woon in een studentenflat die niet erg gehorig is. Daarbij als je klaag over mensen die tot diep in de nacht lawaai maken dan zeggen ze "moet je maar niet hier gaan wonen". Dus tja. _O-

Ik heb overigens nooit last gelukkig.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 08:46

Wat is de reden dat sommige (kleding/schoenen)winkels hun muziek echt keihard hebben staan? Ik ben oprecht benieuwd of hier misschien een of andere strategie achter zit, want ik kan geen enkele reden bedenken in positieve zin...
Er zijn geen klanten die een winkel uitkiezen op welke winkel zijn muziek het hardste heeft staan, toch?

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 09:21

Wat roept een herder als commando naar zijn hond wanneer ze met de kudde schapen aan het werk zijn?

Ik was gister wandelen op de hei en zag/hoorde de herder in de verte. Ze waren de kudde schapen ergens heen aan het drijven of zoiets. Het klonk als ''yet yet'' of ''jep jep'' en dat werd met tussenpauze steeds weer herhaald.
Heb zelfs al even gegoogled maar daar vond ik commando's als 'linksom!' en 'down' enz :)

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 09:25

Elke herder heeft zijn eigen commando's en zelfs per hond apart. Zodat hij 1 hond kan aansturen.
Tenminste volgens de herder die ooit een demonstratie gaf.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 09:40

Oud stalgenoot was vrijwillige schaapherder, zij had zelfs bepaalde fluittonen als commando voor haar honden.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 09:52

_Penotti schreef:
Elke herder heeft zijn eigen commando's en zelfs per hond apart. Zodat hij 1 hond kan aansturen.
Tenminste volgens de herder die ooit een demonstratie gaf.

_Karlijn schreef:
Oud stalgenoot was vrijwillige schaapherder, zij had zelfs bepaalde fluittonen als commando voor haar honden.

Ah thx, klinkt logisch idd :D

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 10:45

Net als met sledehonden..
Ho en gi! Links en rechts

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 12:53

deksel schreef:
Wat is de reden dat sommige (kleding/schoenen)winkels hun muziek echt keihard hebben staan? Ik ben oprecht benieuwd of hier misschien een of andere strategie achter zit, want ik kan geen enkele reden bedenken in positieve zin...
Er zijn geen klanten die een winkel uitkiezen op welke winkel zijn muziek het hardste heeft staan, toch?

Ik heb wel eens gelezen dat dat (en hele specifieke geuren, zoals bij Abercrombie en Fitch, maar ook heel weinig lampen waardoor het donker is) een soort sensory overload kunnen veroorzaken waardoor mensen sneller geneigd zijn maar gewoon het eerste beste van het rek te grissen en af te rekenen.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 13:09

Waarom lijken (zijn?) de chipszakken van Lays in Lays reclames geanimeerd?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-20 17:53

omdat dat er mooier uit ziet... net als het perfect afgesneden bovenkantje ipv een open getrokken zak :+

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 18:38

En omdat de reclame dan ook voor andere landen gebruikt kan worden, waar de zakken er anders uit zien.

_Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 18:39

Emmaa_ schreef:
deksel schreef:

Ik heb wel eens gelezen dat dat (en hele specifieke geuren, zoals bij Abercrombie en Fitch, maar ook heel weinig lampen waardoor het donker is) een soort sensory overload kunnen veroorzaken waardoor mensen sneller geneigd zijn maar gewoon het eerste beste van het rek te grissen en af te rekenen.
Ik mijd de dichtstbijzijnde supermarkt hier omdat de muziek daar altijd veel te hard staat en ik daar echt niet tegen kan. Lijkt me niet helemaal de insteek dat ze mensen die last hebben van sensory overload door geluid/licht zo dus juist weren. Ik vind het gruwelijk, maar durf er ook niet echt wat van te zeggen.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 18:57

Waarom zijn er rellen in de Schilderswijk, waar gaat dat over?

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 19:14

Sokje_6 schreef:
En omdat de reclame dan ook voor andere landen gebruikt kan worden, waar de zakken er anders uit zien.

:)*

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 19:31

Giolli schreef:

Over racistisch politiegeweld/etnisch profileren. Ook in Kanaleneiland in Utrecht

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 19:49

Mand schreef:
Giolli schreef:

Over racistisch politiegeweld/etnisch profileren. Ook in Kanaleneiland in Utrecht

Nee, die zijn er voornamelijk omdat het een goede Haagse traditie is om lekker te gaan knokken en dingen in de fik te zetten als je je verveelt. Verveling slaat ook toe onder groepen die normaalgesproken de hele zomer in het land van (hun (groot)ouders') herkomst doorbrengen en dat nu niet mogen.

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 20:27

Wie heeft de tip voor een dicht oor? De laatste tijd zit mijn oor zo vaak dicht en niks helpt :\

Vandaag dagje wellness en meteen oor dicht zodra ik in het water zat

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 20:29

dalena schreef:
Wie heeft de tip voor een dicht oor? De laatste tijd zit mijn oor zo vaak dicht en niks helpt :

Vandaag dagje wellness en meteen oor dicht zodra ik in het water zat

Uit laten spuiten bij de huisarts :)