Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
TinkerTreas schreef:Als wij een gezamenlijk kado geven aan mijn ouders, gaat het bedrag door 3. Mijn 2 broers en ik.
Zo hebben we het altijd al gedaan, ook toen ik als enige nog single was.
Ik kan ook niet zeggen dat wij als gezin met 3 kinderen perse meer te besteden hebben als toen ik nog alleen was
Moestuin schreef:Tja, wij geven weekendjes weg inclusief avondeten voor €120. Dat gaat dan via een Bongo bon of dergelijke. Dan kom je op €40 uit. Ik kijk niet meer naar wie betaald wat bij cadeaus. Wij zijn toch altijd duurder uitVinden wij het waard dan geven wij het. Anders niet.
Ik kijk nu meer naar of iemand er nog moeite in steekt of niet. Schoonzus heeft zich er dit jaar bij mijn man vanaf gemaakt met €30 aan kraslotjes. Tja… Dat is zo onpersoonlijk. Dan doen wij ook geen moeite meer om echt een tof en gepast cadeau te zoeken.
IHN schreef:eerlijk gezegd zou ik het wel mooi vinden als hergebruiken de norm werd. Ik persoonlojk bewaar echt niet alle kaarten. meeste gaat bij het oud papier. Ik denk dat dat voor de meeste mensen geld (wat moet je met 20 dozen kerstkaarten en verjaarskaarten). Moet je kijken wat een papier het scheelt als we kaarten massaal gaan hergebruiken.
Telpeva schreef:Ik had eens een leuke kaart van een soort karton, waar dus zaadjes in zaten (dus in het karton zelf) met als reden dat je de kaart dan nog kon hergebruiken door hem in de grond te stoppen, dan heb je er later ook nog bloemetjes vandie vond ik ook erg leuk, ik had toen alleen nog geen tuin dus tja.
Niet gierig verder maar dat vind ik een leukere manier van hergebruiken vs over dingen heen plakken ofzo.
Dreamybol schreef:Vroegah had je de vrekkenkrant. Daar stonden ook tips in als (kerst)kaarten hergebruiken door het beschreven deel eraf te knippen. Maar ook tips om uit te vinden hoeveel (of eigenlijk hoe weinig) shampoo je maar hoeft te gebruiken. Halveer je huidige hoeveelheid en doe dat tot je op de hoeveelheid zit dat het echt te weinig is, meeste mensen gebruiken echt te veel. Door deze tip ben ik in elk geval minder gaan gebruiken.
Detail: die krant is aan z'n eigen succes ten onder gegaan, ze adviseerden bijvoorbeeld ook mensen om samen te doen met abonnementen en kritisch te kijken welk abonnement je nou echt nodig had. Hun eigen abonnees liepen zo hard terug dat het niet meer uit kon.
Mijn broer had een abonnement (die is nu de gulste van mijn broers en zussen, andere vrouw doet soms ook wonderen) en ontving de krant ook altijd in een reeds gebruikte envelop, waarbij ze het adres gewoon door hadden gehaald, nieuwe opschreven en dichtplakten met plakband.