Stormchasen in Nederland, met een schuin oog naar Amerika!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 21:07

drawerlover schreef:
[ Afbeelding ]
Deze kwam ik net nog tegen voordat ik naar mijn slaapkamer ging
[ Afbeelding ]
Ennehh Jolien. Is dit een shelf? <<)

Jolien was dit nou een shelf? Ik zou echt teleurgesteld zijn als het niet zo was :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 21:09

Mag Jolien ook nog even de tijd krijgen om te chasen en naar huis te gaan nadien?

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 21:12

Varekaj schreef:
Mag Jolien ook nog even de tijd krijgen om te chasen en naar huis te gaan nadien?

Ja maar ik vraag het gewoon.
En ik wil het gewoon ook weten want als het echt een shelf is, is dit mijn eerste ooit en dan ga ik ook uit mijn dak :')

En er waren ook al een hoop berichten over dat bericht heen gegaan. Voor de zekerheid dus nog maar eens vragen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 21:13

Jolien zal heus wel bijlezen. Denk dat ze nu vast in de auto zit of ergens mee bezig is, maar ik denk niet dat ze nu tijd aan bokt gaat besteden als er leukere dingen in het luchtruim te zien zijn. Geduld, morgen is er nog een dag.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 21:14

drawerlover schreef:
Varekaj schreef:

En ik wil het gewoon ook weten want als het echt een shelf is, is dit mijn eerste ooit en dan ga ik ook uit mijn dak :')

En er waren ook al een hoop berichten over dat bericht heen gegaan. Voor de zekerheid dus nog maar eens vragen :j

Hoe oud ben je, kalm aan. :')

LoveGlove

Re: Stormchasen in Nederland, met een schuin oog naar Amerika!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 21:24

Ik ben 14 :)
Zie mijn account daar staat het :j
Ik ben er gewoon ook nog steeds hyper over. Ik bedoel, ik heb er nog nooit een gezien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 21:26

magda_90 schreef:
drawerlover schreef:

Hoe oud ben je, kalm aan. :')

Profiel zegt 14 :P
Ok, dit is heel flauw!

He onweer, sla je friesland over?!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 21:29

drawerlover schreef:
Ik ben er gewoon ook nog steeds hyper over. Ik bedoel, ik heb er nog nooit een gezien

Van een 14 jarige verwacht ik wel wat meer geduld ivm zo opdringerig te zijn. Maar goed. ;)

_______

Friesland heeft wind en regen offcourse. :roll:

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 21:31

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voor de duidelijkheid. ..dat onderste donkere zijn wolken. ..normaal kijk je hier ver weg, op de lichtere foto's zie je waar bomen zijn
Laatst bijgewerkt door tammiebels op 16-09-15 21:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 21:32

Wauw die wolken <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 21:33

magda_90 schreef:
drawerlover schreef:

Van een 14 jarige verwacht ik wel wat meer geduld ivm zo opdringerig te zijn. Maar goed. ;)

_______

Wanneer heeft friesland dat niet :Z
Wolkenspotten zit er nu niet meer in met de duisternis. Ik ga mn bedje zo maar eens opzoeken. Mocht er onweer zijn dan wordt ik wel wakker :D

Edit, waaauw! Die fotos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 21:37

Gaaf die wolken :D , zeker ook weer de mammatus?

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 21:40

Hier ook mammatus gezien :j , mooi oranje door ondergaande zon. Wel niet zo spectaculair als sommige foto's hier. :)

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 21:40

tammiebels schreef:
[ [url=m/35TuOg.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/TBrXow.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/55ZdpB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Voor de duidelijkheid. ..dat onderste donkere zijn wolken. ..normaal kijk je hier ver weg, op de lichtere foto's zie je waar bomen zijn

<3
Lijkt wel een rolwolk met mammatus. Jammer dat je die donkere niet zo goed ziet

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 21:42

magda_90 schreef:
drawerlover schreef:

_______

Wen er maar vast aan dat als ik iets heel graag wil weten, dat ik geen geduld heb. Als het aan mij lag zou ik Jolien bijna gaan spammen op dit moment maar dat laat ik dan toch maar :')

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 21:43

drawerlover schreef:
drawerlover schreef:
[ Afbeelding ]
Deze kwam ik net nog tegen voordat ik naar mijn slaapkamer ging
[ Afbeelding ]
Ennehh Jolien. Is dit een shelf? <<)

Jolien was dit nou een shelf? Ik zou echt teleurgesteld zijn als het niet zo was :')

Ik denk niet dat dat een shelf was :n

De foto die je gisteren postte zou misschien een shelf op afstand kunnen zijn. Dat was deze foto:

Afbeelding

Echter is de foto voor mij niet duidelijk genoeg om te zeggen of het een shelf is of niet.

Een heel mooi voorbeeld van een perfecte shelfcloud is deze shelf die we (ik, Jolien, Joyce_R) gezien hebben toen we gingen chasen op 5 juni. Toen kwamen we Gijs tegen en zijn met hem op pad geweest en hebben toen deze shelf gezien bij Chaam (foto door Gijs de Reijke, Level 3 stormchasers):

Afbeelding

En een 'gewone' foto (geen panorama, groothoek of ander soort speciale foto. Ik heb verder geen verstand van fotografie :P Door: Jolien):
Afbeelding

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 21:43

haha echt zo stom ik heb niks van die wolk gezien terwijl ie hier was... Denk dat ik nog teveel met werk bezig was.. heb ik weer.

Gave foto's weer!

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 21:46

Bedankt. Op mijn telefoon is de foto die ik vandaag heb gepost wel duidelijker dan op de laptop.
Die van gisteren is denk ik dan wel een shelf op afstand. Maar ik kon niet zien waar Ik knipte dus heb ik de hoek (waar de shelf de bocht om gaat) niet meegeknipt. Bij die foto van vandaag zie je bij het Rode dak wel dr hoek. Op de telefoon zelfs heel duidelijk. Ik vond dit shelf achtiger dan die van gisteren :')

Edit: ik zal zo even een close up van de 'hoek' van de misschienshelf van vandaag posten

edit 2:
Afbeelding

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 22:01

Shelfclouds komen in principe alleen voor aan de voorzijde van een heftige onweersbui.
Hoe zie jij er dan mogelijk een shelf in? Vanaf welke kant heb je hem gefotografeerd en wat zie je precies? Ik kan het er niet in vinden en denk eerder aan wat laaghangende wolken (vandaag ook genoeg te zien :) ), maar ik kan het ook mis hebben hoor! Ik heb niet zo veel ervaring, ben ook maar pas een paar keer meegeweest te chasen.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 22:08

Animal schreef:
Shelfclouds komen in principe alleen voor aan de voorzijde van een heftige onweersbui.
Hoe zie jij er dan mogelijk een shelf in? Vanaf welke kant heb je hem gefotografeerd en wat zie je precies? Ik kan het er niet in vinden en denk eerder aan wat laaghangende wolken (vandaag ook genoeg te zien :) ), maar ik kan het ook mis hebben hoor! Ik heb niet zo veel ervaring, ben ook maar pas een paar keer meegeweest te chasen.

Deze kwam na de onweer juist :')
De bui begon met een whalesmouth/rolwolk en eindigde hiermee. Deze is van een rechts genomen maar van de andere kant kon je ook een 'hoek' zien

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 22:10

Imo geen shelf...

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 22:12

magda_90 schreef:
Imo geen shelf...

-O-

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 22:21

Oeh, die memmenfoto's zijn gaaaaaaf!!!

Ene kant jammer dat ik niets boeiends heb gezien, die mammathus is echt prachtig zo met die zon erop!! Maar anderzijds ben ik super blij dat het hier enorm heeft meegevallen!! Ik had de stallen al klaar en dekens al klaar liggen, maar de paarden staan nog lekker met hun blote billen buiten. Amper wat gevallen (of ik schrijf dit terwijl er een enorm rode vlek op ons afkomt, heb eigenlijk niet meer gekeken :+)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 22:26

Varekaj schreef:
Amazing Wall cloud handler :D

Jolien, weet jij er toeval of er reizen bestaan ivm stromchasen of andere weersfenomenen behalve noorderlicht? Zou onwijs gaaf zijn om samen met mijn vriend te doen, zeker omdat hij eigenlijk graag bij het kmi of een weersinstituut zou willen werken.

Edit: stuk tekst vergeten

Eerst even dit antwoorden. Ja dat is er in Amerika. Google maar eens op stormchase tours of tornado tours. Dan vind je genoeg.
De chase viel tegen, maar de mammatus maakte een boel goed :D <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 22:28

Aangezien Vriendlief ook graag een keer naar Canada wil, eens kijken of er wat te combineren valt.
Wel leuk met een geograaf als partner :)) bijleren doe je altijd.