legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Saul

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 09:25

Ik vind hem ook heel erg mooi, maar ijkt me inderdaad wel pittig!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 14:59

Wel de moeite waard, mooi hoor!

De kraamzorg heeft mijn puzzel (die onder de bank lag) geraakt met dweilen. :+
Heb pas al iets hersteld maar ik heb er nog een hoop werk aan. :P

Krtek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 11:16

Afbeelding

Een van mijn nieuwe puzzels. Gekocht op mp.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 18:13

Mooie!

Ook maar weer eens aan de puzzel binnenkort. Heb nog een aantal liggen die nog steeds eens moeten worden gemaakt!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 20:20

Ik heb vandaag na een behoorlijk lange tijd de puzzelmap weer eens opengeslagen, waar ik nog een puzzel in had zitten: Een Disney Story Map, van de 101 dalmatiërs.

Afbeelding

Dit is nu de derde Story Map welke ik heb gelegd en ik vind ze echt heel leuk telkens.

Heb voor mijn verjaardag van een vriendin 2 nieuwe puzzels gekregen waar ik heel graag mee wil starten, dus ik ga morgen met 1 van de 2 beginnen. Vind ze zoo leuk <3

Afbeelding

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 20:35

Oh die van Disney vind ik ook heel gaaf! Ik kende het niet, nog een leuke voor op het lijstje.

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 21:28

Wat een leuke puzzels!

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 21:40

Story maps zijn zo leuk <3

Afbeelding

Vorige week bij de Aldi gehaald :D

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 10:31

Douce
Ja, die zijn echt heel erg leuk die StoryMaps. Vaak ook met korting te krijgen via bv. Bol.

Skessa
Oh die zijn ook wel heel erg leuk zeg, wat je hebt gekocht bij Aldi! Die zou ik ook zo gekocht hebben ja. Kom jammer genoeg vrijwel nooit bij de aldi, dus heb ze gemist haha.

--

Heb gisteren een start gemaakt met 1 van de 2 nieuwe puzzels. Flinke 'ruzie' gehad met de rand bovenaan, want sommige stukjes pasten in elkaar, ook al was dat niet de juiste plek zeg maar, en dat was echt een uitdaging om het juist te krijgen haha. Qua 'moeilijkheids-niveau' denk ik dat deze vergelijkbaar is met Thomas Kinkade puzzels.

Afbeelding

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 13:26

Die story map is leuk zeg!

En die 2 van de aldi zijn ook heel gaaf! Vooral die lord of the rings <3

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 13:38

Leuk, een puzzeltopic! Ik heb er nog een aantal liggen van 1000 stukjes die ik nog moet maken, maar met twee kleine kinderen al een aantal jaar niet meer gedaan. Die leg je toch niet even gauw in een rustig uurtje en ook geen zin om steeds weer opnieuw te moeten beginnen. De Action had ooit meerdere Jumbo puzzels liggen, waarbij ik die van het Cruiseschip ook nog op de site zie staan: https://www.action.com/nl-nl/p/3216147/jumbo-puzzel/ Dit vind ik hele fijne puzzels, omdat de stukjes door de tekeningen nog iets makkelijker terug te vinden zijn.

Twee jaar geleden op een MSC Cruise geweest, waar ze bij de receptie een hele grote puzzel hadden liggen. Voor degene die hem af wist te maken, zou er een prijs zijn. We hebben daar heel wat uurtjes aan besteed met ons reisgezelschap, om uiteindelijk vast te stellen, dat we hem sowieso nooit af zouden kunnen krijgen, omdat er stukjes ontbraken. Moesten 's avonds ook een keer opgeven, omdat we verder moesten - kwam ik daarna terug, had iemand (personeel misschien?) de puzzel weer half uit elkaar getrokken. Onbegonnen werk dus, dat was wel frustrerend.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 13:59

Oh, dat is inderdaad enorm frustrerend ja met die puzzel wat dan weer losgemaakt is - en zo te lezen dan stukjes van misten. En qua drukte met kids of andere dingen in iemands leven en dan niet altijd de rust/tijd hebben: Ik doe soms ook wel weken over een puzzel, want heb ook niet altijd tijd of mijn hoofd ernaar staan (heb sowieso ook nog vaak dat ik ipv een legpuzzel, ga gamen of lezen en er zitten jammer genoeg te weinig uren in een dag haha). Ik ga dan gewoon verder waar ik gebleven was zodra ik wel weer ervoor kan gaan zitten. Daar vind ik de puzzelmap bv dus echt ideaal voor. *nu leg ik sowieso geen 1000 stukjes puzzel in een rustig uurtje neer maar dat terzijde _O-

Ligt er bij mij sws ook heel erg aan wat voor puzzel het is. Sommige heb ik wel gerust binnen een dag af, maar anderen doe ik ook gerust een week over met dagelijks leggen. Maar bv die StoryMap hierboven welke ik afgemaakt heb een paar dagen terug, heeft dus ook maanden 'open' gelegen voordat ik hem nu afgemaakt had :') Maar door die map kon ik dus mooi verder waar ik gebleven was, want alles ligt dan nog netjes op de plek (ondanks dat de map rechtop maanden zo heeft gestaan ergens). Zeker met kids en huisdieren in huis, is zo'n ding echt ideaal vind ik :j

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 10:30

Afbeelding

Deze net gemaakt. Deze was van t zomer bij de kruidvat 2e half geld geloof ik?
Nu de avonden weer langer worden vind ik het weer leuk om te puzzelen.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 11:21

Die is leuk!
En idd lekker bij de kachel puzzelen <3.

Alleen ik puzzel het liefst met daglicht haha. Dan zie ik het beter.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 07:37

Wie van jullie heeft een puzzelmap?
Iemand ervaring met PuzzlePro puzzelkoffer?

Ik puzzel nu op een houten plaat die onder de bank ligt, maar met de komst van een robot stofzuiger is dat niet praktisch meer.
Mij lijkt de map met rits van Jumbo het fijnst maar die gaat maar tot 1.000 stukjes. Ik maak af en toe ook 1.500.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 11:03

Ik leg zelf geen 1500 stukjes dus ik ben inderdaad toen voor die map met rits van Jumbo gegaan. Ik weet niet hoe vaak je daadwerkelijk 1500 stukjes puzzels legt, anders zou ik persoonlijk daar specifiek een extra map voor kopen, aanvullend - dat kun je misschien iets goedkoper uithalen dan. Als je vooral 1000 legt, zou ik echt kiezen voor de map met rits. Ik vind 'm echt fantastisch in ieder geval.

Ik zet hem ook rechtop weg, neem hem mee als we langer weg zijn op vakanties etc. Echt zooo blij hiermee. Maar als jij gewoon alles plat kunt wegleggen, en daar goed de ruimte voor hebt en het niet mee wilt nemen etc, dan is die map met rits ook een mindere must denk ik.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 12:39

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 12:43

Hij moet rechtop achter de bank komen te staan. Volgens omschrijving en reviews lukt dat met de PuzzlePro ook.

Ik maak niet zo vaak 1500 stukjes. Heb net gecheckt hoeveel ik er nog heb en het is er maar eentje (en de puzzel die ik nu maak, maar die ligt al op de plaat dus kan toch niet verplaatst)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 12:47

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 17:34

Je zou de puzzel ook over de twee helften van de puzzelmap kunnen verdelen. Dan zou je zelfs 2000 stukjes in de puzzelmap van Jumbo kunnen maken.

Ik heb een map die tot 1500 kan, maar daarvan zijn de hoeken open dus die durf ik niet rechtop te bewaren.

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 18:16

Ik heb de portapuzzel deluxe. Kan wel eens een foto maken of opzoeken hoe vol hij is met een 1000 stukjes. Misschien red je het wel met 1500. Ik vind het echt een topding omdat je op die losse flappen kunt sorteren en hem rechtop kunt bewaren.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 23:53

Ik ben toch ook voor de Deluxe gegaan.
Die ene puzzel van 1500 ga ik wegdoen. Het is niet dat ik graag zo veel stukjes wil.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 12:53

Misschien weet één van mijn mede-puzzelaars meer over adventskalenders met legpuzzels erin? Dit jaar zou ik namelijk graag een adventskalender willen aanschaffen waarbij je dan elke dag een legpuzzeltje maakt. Ik heb de Wasgij en de Jan van Haasteren al gezien, maar ik begrijp dat deze niet aan het einde van de maand één grote puzzel vormen? Klopt dat? En is er wel een legpuzzel-adventskalender waarvan alle dagelijkse puzzeltjes wel één grote puzzel vormen? Want dat lijkt me dan leuker dan allemaal kleine, losse puzzeltjes.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 13:12

Laatst bijgewerkt door Mariska_28 op 08-10-25 13:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 13:17