Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Gabbe schreef:Ik had het ook niet gedaan uit principe beetje 2,75 vragen voor een stukje fietsen!
Hebben jullie ervaring met DHL? Ik heb een pakketje laten opsturen naar een parcelpunt maar geen idee Hoelang dat het duurt ongeveer.

upendo schreef:Ik snap het verhaal van het boek niet helemaal.
Sorry, maar 3 euro is echt heel weinig. Als je gewoon die 3 euro geboden had denk ik dat de koper ook echt heel anders gereageerd had. Goodwill.
Dat is ook de reden dat ik soms een verkoop annuleer.
Als iemand echt moeilijk doet over zulke bedragen en dan ook nog eisen stelt (in jouw geval weet ik dat niet, maar bij mij was dat wel zo) dan ben ik wel geneigd om een koop te annuleren.
Dan wacht ik nog liever op iemand die er niet over loopt te neuzelen maar echt blij is met het spul.
Dan bied ik die lagere prijs vanzelf wel aan..
Janine1990 schreef:upendo schreef:Ik snap het verhaal van het boek niet helemaal.
Sorry, maar 3 euro is echt heel weinig. Als je gewoon die 3 euro geboden had denk ik dat de koper ook echt heel anders gereageerd had. Goodwill.
Dat is ook de reden dat ik soms een verkoop annuleer.
Als iemand echt moeilijk doet over zulke bedragen en dan ook nog eisen stelt (in jouw geval weet ik dat niet, maar bij mij was dat wel zo) dan ben ik wel geneigd om een koop te annuleren.
Dan wacht ik nog liever op iemand die er niet over loopt te neuzelen maar echt blij is met het spul.
Dan bied ik die lagere prijs vanzelf wel aan..
Hangt er vanaf of je het hebt over studieboeken of leesboeken...
Leesboeken leveren volgens mij echt niets op... Studieboeken vallen mij ook behoorlijk tegen...
Maar als ik een boek koop, koop ik het meestal via Bol.com, nieuw... Want zeker die chicklits kosten vaak nog geen 10 euro... Sterker nog, van de zomer drie boeken gekocht voor in totaal 20 euro ofzo...
Later mailde ze nog of ze het voor de eerste afgesproken prijs op kon halen maar ik heb teruggemaild dat ik liever geen zaken meer met haar wilde doen vanwege bovenstaande reden en daarna heb ik het aan anderen verkocht voor een stuk meer.. Roelke_ schreef:Oh dat is super! Ik vond het ook vaak wat lang duren maar de service is wel goed. Je wordt goed op de hoogte gehouden van de voortgang wanneer je een pakketje verstuurd (en ontvangt?)
upendo schreef:Heb je gelijk in maar losstaand van wat een boek waard is.. Als iemand ergens 3 euro voor vraagt..
Ik zou dan echt niet het lef hebben om 2 euro te bieden. Als het nou 10 euro is en ik bied 8 of 9, okee..
Zo had ik ook een keer iemand die bood een bedrag voor een aantal dingen die ik te koop had staan. Vervolgens heb ik flink toegelegd omdat ik blij was dat alles in één keer wegging en heb ik denk ik wel 40% van de bij elkaar getelde prijs van de losse spullen af gehaald.
Daarna was het moeilijk moeilijk want eerst had ze geen geld. Daarna had ze geen tijd, ik heb die afspraak om het op te halen wel drie keer verzet.
Kwam ze hier aan, zei ze dat ze maar de helft van het geld mee had. "Maar daar kon het vast ook wel voor want dan was ik er wel in één keer vanaf.."
Die mocht lekker zonder spullen naar huis..Later mailde ze nog of ze het voor de eerste afgesproken prijs op kon halen maar ik heb teruggemaild dat ik liever geen zaken meer met haar wilde doen vanwege bovenstaande reden en daarna heb ik het aan anderen verkocht voor een stuk meer..
Janine1990 schreef:Ik zou het inderdaad ook niet hebben gedaan Fiona...
Maar mijn vraagprijzen zet ik zo neer dat ik zeker weet dat ik een bepaald bedrag er uit krijg.
Als ik een boek zou willen verkopen voor minimaal 2,25, was mijn vraagprijs waarschijnlijk ook 4,50 of 5 euro geweest. Afhankelijk van het soort boek natuurlijk en wat de overige vraagprijzen zijn.
Of aangeven dat het de vaste prijs is.
fionaf09 schreef:[
Ik hou zelf ook altijd aan dat ik niet minder dan de helft bied.
En ik vind het raar dat er moeilijk word gedaan om €0,25 cent. Vraag dan indd €4,50.
Boek staat trouwens overal voor +/- €2,00 te koop.
Zou me dan 175 euro schelen met als ik het nieuw zou kopen.
. Jij vindt een kwartje onzin maar wie bepaald waar de grens ligt? Jij bied terwijl zij 3 euro vraagt...zij mag dus ook een kwartje extra vragen....en echt...dat zij geen kosten heeft aan het fietsen is drogreden..ze is wel tijd kwijt. En zeg dan gewoon..nee je hoeft niet te fietsen...ik loop...problem solved..of koop hem ergens voor 2 euro.
Je kan ook gewoon melden 3 euro = vaste prijs. En als ze dan alsnog lager bieden tja.. vaste prijs. Je kan er op ingaan of zeggen nee het is drie euro. 2,25 als tegenbod is in principe ook niet raar. Dat is het systeem van bieden lijkt mij
Kom op zeg
Sammie schreef:Waar ligt voor jullie de grens om niet te (mogen) bieden? Als iemand 100 euro vraagt en je biedt 90 ziet niemand het probleem. Maar 3 euro vragen en 2 bieden is opeens een raarJe kan ook gewoon melden 3 euro = vaste prijs. En als ze dan alsnog lager bieden tja.. vaste prijs. Je kan er op ingaan of zeggen nee het is drie euro. 2,25 als tegenbod is in principe ook niet raar. Dat is het systeem van bieden lijkt mij
![]()
Maar voor een eindje fietsen geld gaan vragen.Kom op zeg