Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 20:50

Ik had het ook niet gedaan uit principe beetje 2,75 vragen voor een stukje fietsen!

Hebben jullie ervaring met DHL? Ik heb een pakketje laten opsturen naar een parcelpunt maar geen idee Hoelang dat het duurt ongeveer.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 20:52

Gabbe schreef:
Ik had het ook niet gedaan uit principe beetje 2,75 vragen voor een stukje fietsen!

Hebben jullie ervaring met DHL? Ik heb een pakketje laten opsturen naar een parcelpunt maar geen idee Hoelang dat het duurt ongeveer.

Persoonlijk nog niet...
Maar gisteren kreeg ik een pakketje op het werk, vanuit Duitsland... Dat was via de Deutsche Post verzonden op 16 oktober en door DHL bij ons bezorgd...
Terwijl de overdracht naar PostNL vaak veel langer duurt...

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 20:53

Ik heb al een aantal keren een pakketje verstuurd via DHL. Duurt meestal wel 3 werkdagen!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 20:56

Ik snap het verhaal van het boek niet helemaal.

Sorry, maar 3 euro is echt heel weinig. Als je gewoon die 3 euro geboden had denk ik dat de koper ook echt heel anders gereageerd had. Goodwill. :)

Dat is ook de reden dat ik soms een verkoop annuleer.
Als iemand echt moeilijk doet over zulke bedragen en dan ook nog eisen stelt (in jouw geval weet ik dat niet, maar bij mij was dat wel zo) dan ben ik wel geneigd om een koop te annuleren.
Dan wacht ik nog liever op iemand die er niet over loopt te neuzelen maar echt blij is met het spul.
Dan bied ik die lagere prijs vanzelf wel aan..

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 20:58

Nee dhl is sneller geworden.
I like dhl!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 20:59

upendo schreef:

Sorry, maar 3 euro is echt heel weinig. Als je gewoon die 3 euro geboden had denk ik dat de koper ook echt heel anders gereageerd had. Goodwill. :)

Als iemand echt moeilijk doet over zulke bedragen en dan ook nog eisen stelt (in jouw geval weet ik dat niet, maar bij mij was dat wel zo) dan ben ik wel geneigd om een koop te annuleren.
Dan wacht ik nog liever op iemand die er niet over loopt te neuzelen maar echt blij is met het spul.

Hangt er vanaf of je het hebt over studieboeken of leesboeken...
Leesboeken leveren volgens mij echt niets op... Studieboeken vallen mij ook behoorlijk tegen...
Maar als ik een boek koop, koop ik het meestal via Bol.com, nieuw... Want zeker die chicklits kosten vaak nog geen 10 euro... Sterker nog, van de zomer drie boeken gekocht voor in totaal 20 euro ofzo...

F_inley

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:00

Oké thnx ik wacht het af! Schijn een mailtje te krijgen als hij klaar ligt in die winkel :)

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:00

Oh dat is super! Ik vond het ook vaak wat lang duren maar de service is wel goed. Je wordt goed op de hoogte gehouden van de voortgang wanneer je een pakketje verstuurd (en ontvangt?)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:06

Janine1990 schreef:
upendo schreef:

Hangt er vanaf of je het hebt over studieboeken of leesboeken...
Leesboeken leveren volgens mij echt niets op... Studieboeken vallen mij ook behoorlijk tegen...
Maar als ik een boek koop, koop ik het meestal via Bol.com, nieuw... Want zeker die chicklits kosten vaak nog geen 10 euro... Sterker nog, van de zomer drie boeken gekocht voor in totaal 20 euro ofzo...

Heb je gelijk in maar losstaand van wat een boek waard is.. Als iemand ergens 3 euro voor vraagt..
Ik zou dan echt niet het lef hebben om 2 euro te bieden. Als het nou 10 euro is en ik bied 8 of 9, okee..

Zo had ik ook een keer iemand die bood een bedrag voor een aantal dingen die ik te koop had staan. Vervolgens heb ik flink toegelegd omdat ik blij was dat alles in één keer wegging en heb ik denk ik wel 40% van de bij elkaar getelde prijs van de losse spullen af gehaald.
Daarna was het moeilijk moeilijk want eerst had ze geen geld. Daarna had ze geen tijd, ik heb die afspraak om het op te halen wel drie keer verzet.
Kwam ze hier aan, zei ze dat ze maar de helft van het geld mee had. "Maar daar kon het vast ook wel voor want dan was ik er wel in één keer vanaf.."
Die mocht lekker zonder spullen naar huis.. :n Later mailde ze nog of ze het voor de eerste afgesproken prijs op kon halen maar ik heb teruggemaild dat ik liever geen zaken meer met haar wilde doen vanwege bovenstaande reden en daarna heb ik het aan anderen verkocht voor een stuk meer..

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:07

Roelke_ schreef:
Oh dat is super! Ik vond het ook vaak wat lang duren maar de service is wel goed. Je wordt goed op de hoogte gehouden van de voortgang wanneer je een pakketje verstuurd (en ontvangt?)

Ik heb nog geen mail ontvangen over de voortgang maar volgens mij krijg je die ook niet. Alleen als je pakketje klaar staat.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:12

upendo schreef:
Heb je gelijk in maar losstaand van wat een boek waard is.. Als iemand ergens 3 euro voor vraagt..
Ik zou dan echt niet het lef hebben om 2 euro te bieden. Als het nou 10 euro is en ik bied 8 of 9, okee..

Zo had ik ook een keer iemand die bood een bedrag voor een aantal dingen die ik te koop had staan. Vervolgens heb ik flink toegelegd omdat ik blij was dat alles in één keer wegging en heb ik denk ik wel 40% van de bij elkaar getelde prijs van de losse spullen af gehaald.
Daarna was het moeilijk moeilijk want eerst had ze geen geld. Daarna had ze geen tijd, ik heb die afspraak om het op te halen wel drie keer verzet.
Kwam ze hier aan, zei ze dat ze maar de helft van het geld mee had. "Maar daar kon het vast ook wel voor want dan was ik er wel in één keer vanaf.."
Die mocht lekker zonder spullen naar huis.. :n Later mailde ze nog of ze het voor de eerste afgesproken prijs op kon halen maar ik heb teruggemaild dat ik liever geen zaken meer met haar wilde doen vanwege bovenstaande reden en daarna heb ik het aan anderen verkocht voor een stuk meer..

Ik snap je hoor...
Ik hou al mijn verkopen bij in een Excel bestand en mijn streven is om een gemiddelde opbrengst van 2/3 te komen... Dus dan vind ik een bod van 2 euro bij een vraagprijs van 3 best wel redelijk.

Zo heb ik ook spinningschoenen te koop staan, echt als nieuw! Helemaal klaar (clickpedalen) kosten ze meer dan 100 euro... Vraagprijs is 50 en ze gaan meteen weg voor 40 ex.
Maar mensen durven gerust te mailen dat ze voor 35 inclusief ze willen hebben... Vind ik dus te weinig.

Maar ik zou ook een studieboek verkopen voor 5 euro (heeft een groot aanbod), waarbij de vraagprijs 7,50 was... In principe evenredig aan het bod dat Fiona deed.

Ik ben zelf ook iemand die moeite heeft met bieden hoor, ik kan het zelf niet goed. Reden ook dat ik overal een vraagprijs bij zet met vrij bieden :)

Ik vind het wel ronduit onbeschoft om met te weinig geld aan te komen... Echt dan ben je flink gestoord!!!

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:21

Janine1990 schreef:
Ik zou het inderdaad ook niet hebben gedaan Fiona...
Maar mijn vraagprijzen zet ik zo neer dat ik zeker weet dat ik een bepaald bedrag er uit krijg.

Als ik een boek zou willen verkopen voor minimaal 2,25, was mijn vraagprijs waarschijnlijk ook 4,50 of 5 euro geweest. Afhankelijk van het soort boek natuurlijk en wat de overige vraagprijzen zijn.
Of aangeven dat het de vaste prijs is.

Ik hou zelf ook altijd aan dat ik niet minder dan de helft bied.
En ik vind het raar dat er moeilijk word gedaan om €0,25 cent. Vraag dan indd €4,50.
Boek staat trouwens overal voor +/- €2,00 te koop.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:28

Ik bied idd nooit minder dan de helft. Maar soms wel precies de helft vaak komt de verkoper dan met een tegen bod en ga daar 9 van de 10x mee akkoord.

Nu ook met de scap deken bood 15,- kreeg terug voor 20,- mag hij weg nou oké is goed! Vond 15,- ook erg weinig maarja er stond vrij bieden en dan doe ik dat ;)

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 22:53

fionaf09 schreef:
[
Ik hou zelf ook altijd aan dat ik niet minder dan de helft bied.
En ik vind het raar dat er moeilijk word gedaan om €0,25 cent. Vraag dan indd €4,50.
Boek staat trouwens overal voor +/- €2,00 te koop.

Dan koop je hem toch lekker ergens waar die voor 2 euro te koop staat.

Sorry hoor, maar als iets voor 3 euro te koop staat, en je gaat 2 euro bieden krijg je van mij niet eens een e-mail.
Vind het zo sneu als mensen dat doen.

En snap die verkoopster heel goed. Ook dat ze een vergoeding vraagt voor evt brengen.
Of dit nu op de fiets is, of met de auto.
Kost tijd, en tijd is geld.

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 05:48

Heb gister geboden op twee ladekasten die ik erg graag wil. Hopelijk gaan ze akkoord :j Zou me dan 175 euro schelen met als ik het nieuw zou kopen.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 09:49

Fiona...snap jouw argumentatie aan 1 kant ook wel...maar als je nadenkt..zijn hier verschillende mensen die ook zeggen: hallo...3 euro en je gaat 2 euro bieden...voor mij is 1 euro ook peanuts..zou ik de moeite van het bieden nieteens voor willen doen (en sterker..ik had een afzuigkap voor 15 euro staan biedt iemand 13 euro...dan zet ik dus mijn hakken in het zand...dan maar niet verkopen..dat gezeik om een paar euro...heb zo ook weleens een kinderwagen weggegeven..harstikke duur ding...voor 25 euro op internet...zat een piepklein vlekje in en dat had ik gezegd....mensen komen aanrijden in een splinternieuwe mercedes..beginnen over dat vlekje en ze bieden 20 euro....nee...daarvoor gaat hij niet weg..hele discussie en toen wilde ik ze eruit zetten en wilden ze ineens wel 25 betalen...heb ze eruit gezet, en de kinderwagen naar het leger des heils gebracht waar een mevrouw er heel heel erg blij en dankbaar voor was...zij kon echt niks betalen. En dat ik iemand blij maak is me dan meer waard dan dat geld)...

maar goed...ik dwaal af :). Jij vindt een kwartje onzin maar wie bepaald waar de grens ligt? Jij bied terwijl zij 3 euro vraagt...zij mag dus ook een kwartje extra vragen....en echt...dat zij geen kosten heeft aan het fietsen is drogreden..ze is wel tijd kwijt. En zeg dan gewoon..nee je hoeft niet te fietsen...ik loop...problem solved..of koop hem ergens voor 2 euro.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 09:55

Waar ligt voor jullie de grens om niet te (mogen) bieden? Als iemand 100 euro vraagt en je biedt 90 ziet niemand het probleem. Maar 3 euro vragen en 2 bieden is opeens een raar :? Je kan ook gewoon melden 3 euro = vaste prijs. En als ze dan alsnog lager bieden tja.. vaste prijs. Je kan er op ingaan of zeggen nee het is drie euro. 2,25 als tegenbod is in principe ook niet raar. Dat is het systeem van bieden lijkt mij :)

Maar voor een eindje fietsen geld gaan vragen. := Kom op zeg :=

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 10:09

Als ik bij een advertentie meld bieden vanaf... dan baal ik er van als ze daar onder gaan zitten. Staat niet voor niets vanaf.... En of het dan om 5,00 gaat of 100,00. Dat haalt niet uit.

En zo raar vind ik het niet als iemand er iets voor vraagt. Voor 2,00 neem jij de moeite om het te gaan brengen en daar mag niets tegenover staan? Misschien is dit bedrag niet in verhouding, maar ik vind ook wel eens dat mensen erg makkelijk kunnen denken. Wij hebben ook wel eens best een stuk omgereden om iets bij iemand thuis te brengen. Er werd niet eens gevraagd of je er wat voor kreeg. Niet dat we dat hadden hoeven hebben, maar ik vind dat je op z'n minst kunt laten merken dat je waardeert dat iemand die moeite voor je neemt.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 10:26

Ik zou voor een stukje fietsen geen geld vragen. Voor een auto vind ik het een ander verhaal, omdat dat echt brandstof kost. De enige brandstof bij een fiets is lichamelijk en dat alleen maar goed voor je :D

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 10:53

Sammie schreef:
Waar ligt voor jullie de grens om niet te (mogen) bieden? Als iemand 100 euro vraagt en je biedt 90 ziet niemand het probleem. Maar 3 euro vragen en 2 bieden is opeens een raar :? Je kan ook gewoon melden 3 euro = vaste prijs. En als ze dan alsnog lager bieden tja.. vaste prijs. Je kan er op ingaan of zeggen nee het is drie euro. 2,25 als tegenbod is in principe ook niet raar. Dat is het systeem van bieden lijkt mij :)

Maar voor een eindje fietsen geld gaan vragen. := Kom op zeg :=

dat is dus precies wat ik bedoel...prima dat ze 2 euro bied maar dan niet vervolgens een tegenbod van 2.25 als raar bestempelen.

En ik zou uberhaupt niet aanbieden om het te brengen voor 2.25. Dus vind het al heel vriendelijk dat ze dat doet...en waarom daar geen geld voor vragen? Ze had ook kunnen zeggen..ik kom met de auto en wil de brandstofkosten eruit....een bedrijf komt ook niet voor noppes iets bezorgen toch? Tijd is geld.
Ik woon in DL maar kom regelmatig in NL. Als mensen dan net in de plaats wonen waar ik kom ben ik ook best bereid om tegen vergoeding iets langs te brengen...dat ik daar dan toch al moest zijn hebben ze niets mee te maken (ik breng het ook weleens zo hoor...maar dat hangt er een beetje vanaf hoe het handelen is gegaan).

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 13:14

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 13:26

:oo

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 13:32

:j Maar ik vind het ook een goede waarschuwing! Voor kleine bedragen ergens 'neutraal' afspreken zou ik me geen druk om maken. Maar bij grotere bedragen zou ik me toch wel even achter de oren krabben... :P

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 13:35

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 13:36

Poeh! En dan ben ik wel eens huiverig met mensen aan huis te laten komen maar je moet dus blijkbaar ook al opletten als je iets op gaat halen. Heftig :\