Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 17:02

romyloverrr schreef:
zo , half uur te laat komt iemand opdagen.
ze dacht dat de dekjes toch niet gingen passen ( waren gewoon maat full )
dus niets meegenomen en weer vertrokken :n

Dat zou ik ook gedaan hebben.. Als ik denk dat het niet past zou ik het niet alsnog kopen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 18:13

upendo schreef:
romyloverrr schreef:
zo , half uur te laat komt iemand opdagen.
ze dacht dat de dekjes toch niet gingen passen ( waren gewoon maat full )
dus niets meegenomen en weer vertrokken :n

Dat zou ik ook gedaan hebben.. Als ik denk dat het niet past zou ik het niet alsnog kopen...

Inderdaad.. En niet alle full-dekjes zijn even groot. Dus de opmerking 'waren gewoon maat full' is ook niet echt van toepassing. Mijn pony past bijvoorbeeld ook echt wel een full, maar daar hoef ik dus echt geen eskadron op te leggen want daar kan ik d'r 3x inwikkelen.. Maten verschillen tussen de merken, dus ik snap wel dat ze ze dan niet kopen. Als het niet past dan zitten zij ermee.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 18:19

het viel ''gewoon'' , niet extreem groot of klein.
ik vind het erg jammer , want tegen andere
kopers heb ik moeten zeggen , sorry ! verkocht !
en nu , 2 weken alter hebben ze er allemaal geen interesse
meer in.
ze zou ze kopen , gewoon op komen halen !
als er dan iets kapot is , ofzo , logisch.
maar dit vind ik erg jammer.
want met verzenden zeg je ook niet
'' ik zend het je terug want ze passen niet onder mijn zadel''

upendo

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 18:21

Daarom zijn ze het waarschijnlijk dus op komen halen, omdat ze eerst even wilden kijken..

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 18:38

Dan neem je toch gewoon je eigen sjabrak mee om te kijken of het dezelfde pasvorm heeft? Snap de moeite niet, plus lijkt t me ook een handige manier om te zorgen dat je de goede maat meeneemt.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 18:47

Bij ons in de winkel zijn er ook veel mensen die het halster, dekje, hoofdstel of de deken meenemen om te kijken voor de maat.
Ik zou dat zelf ook doen als ik het zeker wil weten of het past.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 22:19

doe ik zelf ook :j

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 22:24

Ik kan het tegenwoordig goed inschatten... maar ook wel eens gehad dat ik al twijfelde, krijg je te horen "ja moet makkelijk passen" en dan past het toch net niet :S Dus mjah. met twijfel koop ik het niet... Of ik neem een ander vergelijkend iets mee ;) Scheelt een hoop gedraai...

Het is alleen echt vervelend dat merken zo verschillend zijn :S

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 09:36

Ik heb met een vriendin afgesproken om een zgan anky camel pad + roestoranje BR dressuurpad te ruilen tegen 2 vzh's. Ik wilde de pads anders verkopen voor €25 aan haar (op mp kon ik er een pak meer van krijgen maar goed, vriendendienst).
Bevallen ze me niet, dan mag ik ze doorverkopen en haal ik er geen €25 uit, dan legt zij het verschil bij. Vind ik wel mooi want haar pads zijn een stuk vaker gebruikt en dat zie je ook. Terwijl de anky er hier misschien 5x heeft opgelegen maar onbruikbaar is omdat ik mijn dressuurzadel wegdoe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 10:41

Als je dus de mogelijkheid hebt om te kijken, en ze komen tot de conclusie dat het niet past, dan is het toch hun goed recht om het dekje te laten liggen?

Als je in de winkel naar een dekje kijkt dan wordt het je toch ook niet meteen verplicht om het dekje te kopen wat je toevallig in je handen hebt gehad?

Als je wil dat ze het echt kopen als je een afspraak maakt, dan moet je ze niet meer langs laten komen maar gewoon opsturen.Ben jij het kwijt en dan is het hun eigen probleem hoe ze het oplossen.

Zou wat zijn als je op die manier ook alle paarden verplicht moet kopen waar je bij komt kijken.. :Y)

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 10:51

Ik snap het wel. Er zit een verschil tussen 'kopen' en 'kijken, misschien kopen'. Als die mensen gezegd hebben 'ja we willen het hebben, we komen het ophalen' komt dat anders over dan wanneer ze gezegd zouden hebben van 'we komen langs, maar weten het nog niet zeker'. In het eerste geval ga je er vanuit dat het gewoon verkocht is en moet je inderdaad andere geïnteresseerden teleurstellen. Hoewel het die mensen natuurlijk vrij staat om te zeggen 'we kopen het toch niet' kan ik wel begrijpen dat Romyloverrr ervan baalt.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 12:01

Ik zeg eerlijk gezegd altijd ik kom het kopen, ipv ik moet nog kijken. Tenzij ik echt nog heel erg twijfel. Maar als ik er eenmaal ben weet ik het ook niet zeker hoor.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 13:23

Kirsha schreef:
Ik snap het wel. Er zit een verschil tussen 'kopen' en 'kijken, misschien kopen'. Als die mensen gezegd hebben 'ja we willen het hebben, we komen het ophalen' komt dat anders over dan wanneer ze gezegd zouden hebben van 'we komen langs, maar weten het nog niet zeker'. In het eerste geval ga je er vanuit dat het gewoon verkocht is en moet je inderdaad andere geïnteresseerden teleurstellen. Hoewel het die mensen natuurlijk vrij staat om te zeggen 'we kopen het toch niet' kan ik wel begrijpen dat Romyloverrr ervan baalt.

kijk , dat bedoel ik :j

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 15:35

Pff, weer een mailtje.

Heb nog een wit dekje te koop met vaste prijs 5 euro. Wil iemand hem voor 10 inclusief hebben. Vanuitgaande dat hij dus niet brievenbuspost is (gaat mij nooit lukken met een dekje) zijn de verzendkosten al 6,75. Dekje is al behoorlijk goedkoop en nog gaan mensen afdingen.
Dat soort mensen vermoeien mij zo erg dat ik soms instaat ben om het dekje te doneren aan een goed doel. Gewoon de rondslomp er omheen is soms zoo irritant.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 15:38

Verstuur je hem via DHL, dat kost maar 4 euro :D
Moeten ze 'm wel zelf ophalen bij het servicepunt ...

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 15:42

of kiala.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 15:49

Ik heb een amigo all weather buitendeken 175 op kapaza staan, 200grams. is maar 1 seizoen gebruikt en dan voornamelijk als staldeken maar paard is er pijlsnel uitgegroeid. Dus die heb ik nu aangeboden staan voor €30incl via Kiala (staat in de advertentie). Ook dat ik 'm voor die prijs niet ga wassen, de enige vlekken die erop zitten krijg je er zo uit met een stevige borstel en er is geen schade.
Mailde er iemand "als je het wast kom ik hem voor €15 ophalen". Het wassen alleen kost me al zoveel... Toch maar niet.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 15:49

Ik ben niet bekend met die bezorgfirma's en weet niet eens of ze hier in de buurt zitten.

Ik zeg ook gewoon heel eerlijk, wil er allemaal niet te veel moeite voor doen, het is maar een dekje. Kan hem ook zo de kliko in dumpen. Puur het feit dat ik het iemand "gun" om goedkoop het dekje te laten overnemen zodat die persoon er happy mee is, houd me tegen. Het is gewoon zonde om een goed dekje weg te gooien enkelt omdat ik het zelf niet meer gebruik.

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 15:55

Lang leve het Weggeeftopic! Iemand blij, Dekje een tweede leven, jij geen gezeur! Aanrader!

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 16:00

TamaradB schreef:
Lang leve het Weggeeftopic! Iemand blij, Dekje een tweede leven, jij geen gezeur! Aanrader!

En dan hoeft hij niet verstuurd te worden?? Dan kan ze hem net zo goed alleen tegen de verzendkosten aanbieden, begrijp best dat de verkopende partij er nog iets voor wil hebben, als is het niet veel dan kunnen beiden er plezier van hebben qua prijs.

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 16:09

Begrijp ook wel dat ze er nog iets voor wil, maar ze twijfelt al over de afvalbak dus dan is het Weggeeftopic ideaal. Ontvanger betaalt alleen vzk, verder niets! Neem anders eens een kijkje!

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 16:41

Ik zal niet snel iets in de kliko gooien als het nog bruikbaar is, maar sommige mensen die dus mailen ben je het soms dus wel geneigd ja. De "ondankbaarheid" als je na foto's van elke kant een bod krijg van 5 euro inclusief enzovoort want je moet maar blij zijn dat ze het van je over willen nemen.

Maar zal het dan nog eerder wegbrengen naar bijv. een gehandycape manege als die hier in de buurt is.

Het klinkt heel stom, maar ik maak er gewoon graag iemand echt blij mee voor die kleine prijs. Wil het bij wijze van spreken niet 3 dagen later voor het dubbele op marktplaats tegen komen. Het weggeeftopic is inderdaad een mooi begrip, maar daar blijkt dat nu ook al te gebeuren.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 16:48

Nou ik ben benieuwd net een aantal advertentie's op marktplaats gegooid en eens kijken wat ik voor reactie's krijg.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 17:50

Ik heb ook weer wat, het lijkt wel een geintje van iemand :P

Heb al tijden een advertentie op MP staan voor gratis af te halen mest: http://link.marktplaats.nl/682592327

Lijkt me vrij duidelijk dat het om de mest gaat, mensen met volkstuintjes zijn er hartstikke blij mee +:)+

Krijg ik vanochtend een mailtje: ik wil de aanhanger wel op komen halen, geen probleem.
Uiteraard zonder hoofdletters en leestekens enzo :P

Ik teruggestuurd: Goedemorgen, even ter verduidelijking: het gaat alleen om de mest op de aanhanger uiteraard, de aanhanger zelf moet wel gewoon weer teruggebracht worden want die hebben we natuurlijk nodig :)

Krijg ik als reactie daar weer op: En dan zit ik zeker met de shït. Nee dank je.

......Zucht :') Maak je maar bekend als het iemand van jullie hier is :P

Gisteren lag overigens al de nieuwe Rabo-pas in de bus *\o/*
Wel grappig, het is nu een omgedraaide, de tekst staat nu aan de korte kant :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 17:52

Raar... Ad is wel heel erg duidelijk :')