Secret Santa Surprise 2021

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Secret Santa Surprise 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 14:10

Dat wilde ik ook net zeggen. :D
Maar ik weet niet of er op die bult SIO2 ook een supermarkt met postnl punt is. :))

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 14:14

Mijn pakket hebben ze naar het #&#%$ winkeltje op 200m afstand van de supermarkt gebracht.
Waarom zou je t mensen makkelijk maken...
Wegbrengen gaat dus wel, maar ophalen is een dingetje voor me.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 14:14

Matheno schreef:
Fem schreef:
Dit heeft me zeker geholpen, maar ik ben er nog niet helemaal.
Ik heb ondertussen de volgende 10 plaatsen gekoppeld aan 10 rebussen met allen plaatsnamen van 12 letters.
Daarna houd ik nog de plaatjes C (waarop een kieviet en een heide zichtbaar zijn) en L (waarop een zee, scheur en bergen zichtbaar zijn) over.
De provincies die over blijven zijn Flevoland en Limburg.
In Limburg heb je een buurtschap die De Kievit heet. Maar dat is maar 6 letters en volgens de kaart van Nederland moet ik daar de 11de letter gebruiken. Dus ik zoek nog eens verder en kom op Kievitsheide (eerder vond ik die alleen in België, nu toch ook in Limburg)
Dan blijft alleen Flevoland over met 6 letters.

Maar ik kom dus nu op het volgende:
A: Schapershoek - Zeeland
B: Witte paarden - Overijssel
C: Kievitsheide - Limburg
D: Vrouwenakker -
E: Gietersebrug - Friesland
F: Paardelanden - Drenthe
G: Bovenstehuis - Noord Brabant
H: Steenenkamer - Gelderland
I: Hoogblokland - Zuid Holland
J: Markenbinnen - Noord Holland
K: Noorderburen - Groningen
L: ?????? - Flevoland

Als ik dan naar de kaart van Nederland kijk dan zou ik de volgende letters moeten pakken:
A: Zeeland, de 10de letter
B: Overijssel, de 2de letter
C: Limburg, de 11de letter
D: Vrouwenakker- Utrecht?, de 1ste letter
E:Friesland, de 9de letter
F: Drenthe, de 4de letter
G: Noord-Brabant, de 12de letter
H: Gelderland, de 8ste letter
I: Zuid Holland, de 7de letter
J: Noord Holland, de 6de letter
K: Groningen, de 3de letter
L: Flevoland, de 5de letter

En dan kom ik op de volgende
A: O
B: I
C: D
D: V
E: B
F: R
G: S
H: K
I: O
J: N
K: O
L:

Ik ben vooral heel benieuwd of er nog fouten in mijn plaatsnamen zitten. Dus Secret Santa, wil je zo lief zijn om door te geven aan het beheer of ik een beetje goed op weg ben?

L is misschien Luttelgeest? Dat ligt in Flevoland

Hmm.. Ik raak in de war :') -O-
In de extra hint wordt gezegd dat alle plaatsen 12 letters hebben, op 1 na, die heeft er net zoveel als in hint 1 gezegd werd. Daar stond 'De jongste is 6'. Dus dan zou het zo zijn dat 11 plaatsnamen 12 letters hebben en 1 plaatsnaam 6.
Flevoland is feitelijk ook de jongste provincie, dus dat zou dan ook wel kloppen met 'de jongste is 6'.
Dan heeft Luttelgeest er te veel. Daarbij komt ook dat het de uitkomst van de rebus moet zijn en je ziet daar zee-lucht horizon, een barst/scheur en dan een berglandschap.

theadora99 schreef:
Fem, was die D niet vrouwenakker in Zuid-Holland en Hoogblokland toch Hoogland in Utrecht? Ik ga me er ook nog even druk over maken.

Dat klopt, het moest inderdaad Vrouwenakker zijn, maar in de hint verwijst ze naar Utrecht die bij D hoort. En in de extra hint (door het beheer gegeven) staat dat ze verdwaald was. En ze zegt 'Domme herindelingen ook'. Zou het kunnen dat Vrouwenakker eerst bij Utrecht heeft gehoord? Het ligt namelijk op een 3-provincie punt, dat vind ik terug op internet.

En daarbij heeft Hoogland (wat ik eerst ook dacht), te veel (6) of te weinig (12) letters. Dus denk wel dat het Hoogblokland moet zijn.

theadora99 schreef:
Fem, ik heb iets en ik ben op een spoor denk ik maar er gaan toch nog dingen mis in mijn hint. Ik begon met de letters eruit I K B N N (ik ben met een taalfout?)
Daarna kwam RNODHOS. Daar kon ik niets mee maar ik verwacht dat er moet staan "IK BEN" en dan meer info maar ehh ja. Daar blijft het wel bij :')
Wil je dat ik de rest deel of wil je het liever zelf doen?

Met waar jij mij nu op wijst, zou het kunnen zijn ' IK BN' Roodvos
Alleen heb ik dan een D van Kievitsheide over en ik mis een E in BEN.

Dus, een wilde gok, Roodvos, ben jij mijn Secret Santa?

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 14:18

Fem schreef:
In de extra hint wordt gezegd dat alle plaatsen 12 letters hebben, op 1 na, die heeft er net zoveel als in hint 1 gezegd werd. Daar stond 'De jongste is 6'. Dus dan zou het zo zijn dat 11 plaatsnamen 12 letters hebben en 1 plaatsnaam 6.
Flevoland is feitelijk ook de jongste provincie, dus dat zou dan ook wel kloppen met 'de jongste is 6'.
Dan heeft Luttelgeest er te veel. Daarbij komt ook dat het de uitkomst van de rebus moet zijn en je ziet daar zee-lucht horizon, een barst/scheur en dan een berglandschap.

Flevoland heeft alleen Lelystad en Luttelgeest met een L..

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 14:20

Matheno schreef:
Fem schreef:

Flevoland heeft alleen Lelystad en Luttelgeest met een L..

Het hoeft ook niet met een L te zijn. L is het plaatje oftewel de twaalfde letter van het alfabet.
Afbeelding

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 14:22

Aaah OK.

B is witte paarden denk ik. Dat is gewoon een gemeente
E misschien Gietersebrug ipv Giethoorn?

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 14:28

Ja, wat er op dat plaatje staat zijn nog oude, eerste ingevingen. Waar je hierboven op hebt gereageerd staan al de antwoorden die ik tot nu toe heb en dan ontbreekt alleen Flevoland.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 14:30

Fem schreef:
Ja, wat er op dat plaatje staat zijn nog oude, eerste ingevingen. Waar je hierboven op hebt gereageerd staan al de antwoorden die ik tot nu toe heb en dan ontbreekt alleen Flevoland.

Oeps, sorry, was niet aan het opletten :')

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 14:31

justdiesel schreef:
Rambogirl schreef:

Zo irritant inderdaad. Ik werk ook tot 17:30 dus redt t nooit om voor 17:00h iets in een winkel te halen of weg te brengen.

Je kan bij supermarkten die pakketjes aannemen gewoon tot 20.00 terecht hoor voor pakket te versturen.

Ja, en als je tot 17:30 of 18:00 uur werkt dan begin je waarschijnlijk ook pas om 9:00 of 9:30, dus kan je eventueel ook voor je werk het pakket afgeven :+

Ik wil verder niet bijdehand zijn hoor :') _O-

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 14:31

Secret Santa Hints

Citaat:
@marleen_88, jouw Santa heeft dus tijdens het maken van de sudoku ergens lopen slapen, daardoor het helemaal mis is gegaan!! Het spijt hem/haar oprecht!

West is goed!!

De andere moet zijn 40 55, 52.356

Hij/zij heeft verder niks met geocachen te maken, al doen zijn/haar ouders het wel regelmatig ;) Zet dit coordinaat om naar een adres en je moet eruit kunnen komen!

~~~~~~~~
Under Construction
Laatst bijgewerkt door M_D_H op 16-12-21 14:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 14:32

Matheno schreef:
Fem schreef:

Oeps, sorry, was niet aan het opletten :')

:')
Het is je vergeven.
Ben allang blij dat mensen met me mee willen denken! :(:)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 14:34

Secret Santa Hints

Citaat:
@marleen_88, jouw Santa heeft dus tijdens het maken van de sudoku ergens lopen slapen, daardoor het helemaal mis is gegaan!! Het spijt hem/haar oprecht!

West is goed!!

De andere moet zijn 40 55, 52.356

Hij/zij heeft verder niks met geocachen te maken, al doen zijn/haar ouders het wel regelmatig ;) Zet dit coordinaat om naar een adres en je moet eruit kunnen komen!

Citaat:
@Stonedromey, jouw Santa komt zelf niet uit 2018, maar dit product wel.
Het is een bekend merk en een bodycreme

Citaat:
@Roosch, het antwoord op jouw vragen:
Ja, ik ben getrouwd.
Nee, ik heb geen paard, wat ik heb is wel zwart van kleur.
Nee, onze wegen hebben elkaar nog nooit gekruist.

Citaat:
Fohadie, ik heb ook een bericht van jouw Santa mogen ontvangen:

Lieve Fohadie,

Ik ben je zeker niet vergeten dit jaar!
Alleen zit PostNL me in de weg :(
Ik ga morgen kijken of ze hier in het winkelcentrum het cadeautje kopen wat ik je graag wil geven.
Nog heeeeel even geduld

Liefs Santa

Citaat:
@ Fem, jouw Santa geeft aan dat je al goed op weg bent! D is een foutje van je Santa, Vrouwenakker moet je bij Utrecht zetten. Je mist dan nog Flevoland en Noord-Holland.
J is fout. Hint bij J: 1, 2, 3, 4

Citaat:
@Megane, de vos en kastanje (vertaling chestnut) zeggen iets over het paard van jouw Santa.
Het ROZE sneeuwvlokje staat voor een seizoen en aan wie geef je een ROZE Nijntje knuffel?
Dat jouw Santa katten heeft, heb je goed gezien. De sombrero(Mexicaans) en Chinese draak(Chinees) zeggen iets over hun namen.

Hopelijk kun je zo weer een stukje verder :(:)

Dat waren ze weer voor vandaag :j

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 14:40

Fem schreef:

Dat klopt, het moest inderdaad Vrouwenakker zijn, maar in de hint verwijst ze naar Utrecht die bij D hoort. En in de extra hint (door het beheer gegeven) staat dat ze verdwaald was. En ze zegt 'Domme herindelingen ook'. Zou het kunnen dat Vrouwenakker eerst bij Utrecht heeft gehoord? Het ligt namelijk op een 3-provincie punt, dat vind ik terug op internet.

En daarbij heeft Hoogland (wat ik eerst ook dacht), te veel (6) of te weinig (12) letters. Dus denk wel dat het Hoogblokland moet zijn.

Dus, een wilde gok, Roodvos, ben jij mijn Secret Santa?

JAAAAAA,
Ik ben jouw Santa *\o/* *\o/*

Jullie zaten met Mark Rutte allemaal op een dwaalspoor. Je moest niet "Mark" hebben maar "Rutte" gebruiken. Vrouwenpolder was een foutje van mij, of eigenlijk van het puzzelwoordenboek {:)-:( . Daar stond het bij Utrecht. Voor Noord-Holland hou je dan Bergen aan Zee over.
Afbeelding

Ik had voor Zuid-Holland eerst (let op de zeeleeuw <3):
Afbeelding
Spoiler:
Hei | +=en | boei | dop | disc=d is c => Heienboeicop

Maar bij de controle van de puzzel wees een vriendin mij erop dat deze plaats nu onder Utrecht valt. Dus ik heb zwetend een alternatief moeten zoeken voor Zuid-Holland met de juiste letter op de juiste plek.
Maar nu Vrouwenakker onder Zuid-Holland blijkt te vallen had ik dus gewoon de volgorde van de provincies kunnen omwisselen en dat in je 2e brief zetten :')

En nu wil je natuurlijk de code van de beautycase. Daarvoor mag je naar een stemmig muziekje gaan luisteren:
https://youtu.be/WxnN05vOuSM

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 14:41

Aah, stonedromey ik weet wie jouw SS is op basis van de aanvullende hint.
Al had ik het aan de hand van de geur dan waarschijnlijk metéén geweten _O-

Megane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 15:07

Volgens mij heb ik mijn santa gevonden!

Alleen degen waar ik gisteren op gegokt had heeft nog niet geantwoord, mag ik nogmaals raden of moet ik eerst de andere even afwachten?

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 15:14

Je mag nog een keer gokken hoor :j

Megane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 15:22

M_D_H schreef:
Je mag nog een keer gokken hoor :j

Top!!

CharxHebe Ben jij mijn ss?
Jij hebt een voskleurig paard
2 katten genaamd Nacho en Noodle
Je bent zwanger van een klein meisje (roze nijntje)

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 15:27

Ik probeer mee te puzzelen met iedereen. Maar sommige zijn toch best lastig!

Verder hoop ik stiekem dat mijn pakket deze week nog bezorgd wordt. Ben nu 2 dagen onverwacht volledig vrij. Anders kan ik hem pas volgende week ergens op halen. En met een beetje pech pas de vrijdag :Y)

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 15:34

Matheno schreef:
Aah, stonedromey ik weet wie jouw SS is op basis van de aanvullende hint.
Al had ik het aan de hand van de geur dan waarschijnlijk metéén geweten _O-

Ik ga thuis eens kijken, ik heb ook een vermoeden… maar ik heb geen reuk vermogen en mijn hond kan alleen aangeven dat het een geur heeft. :')

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 15:41

Biebz schreef:
Ik probeer mee te puzzelen met iedereen. Maar sommige zijn toch best lastig!

Verder hoop ik stiekem dat mijn pakket deze week nog bezorgd wordt. Ben nu 2 dagen onverwacht volledig vrij. Anders kan ik hem pas volgende week ergens op halen. En met een beetje pech pas de vrijdag :Y)

Ja, dat heb ik ook, zaterdag zijn wij niet thuis, dus ik hoop niet dat hij dan komt, want met onze postbezorger weet je maar nooit waar hij bezorgd wordt :+
We hebben een postNL punt bij onze supermarkt, is tevens het dichtste bij ons, maar de laatste tijd heeft de postbezorger de neiging om hem naar het dorp te brengen (wat een stukje verder is en maar tot 5 uur los is)

carineken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 15:41

Ik zit dus thuis.
Strategisch voor de raam dat ik alles in de gaten kan houden en ik zie de postauto stoppen.
Stapt iemand uit gaat met een pakje naar de overburen en dacht NEEEEEEEEE.
Dan duurt het verdacht lang voordat die terug instapt en ik zie de postbode met een reuze pak en ik zeg woehoew dat gaat voor mij zijn.
Afbeelding
Groot zwaar pak roxy was erg druk met eraan te snuffelen.

Afbeelding
Alle pakjes uitgestald.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Alle pakjes uitgepakt. WAUW wat een geweldig pakket aan iedereen is er gedacht.
Van koekjes voor de honden tot snoepjes voor t konijn tot bandages en een hooinet voor paardlief en het pakje voor Rik ontroerde me.

Hints:
Kruiswoordraadsel 1 + oplossing:
Antwerpen

Afbeelding

Afbeelding

Kruiswoordraadsel 2 + oplossing:
Madelief

Afbeelding

Afbeelding

Kruiswoordraadsel 3 + oplossing:
Tsundoku

Afbeelding

Afbeelding

Kruiswoordraadsel 4 + oplossing:
Katten

Afbeelding

Afbeelding

@LWDaisy Nu word mijn gok nog harder bevestigd, ben jij mijn secret santa?
als ik al dan niet ene bevestiging heb gehad ga ik de enveloppe openmaken die ik maar mocht openen als ik er echt niet uitkwam.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 15:48

Oh Geronimo Stilton <3
Die heb ik vaak moeten voorlezen aan onze nichtjes...

snoopydogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 16:09

Ik ben nog aan het puzzelen
Maar ga wel vast een gokje wagen heb namelijk een vermoeden

MARJO
Ben jij mijn sss van dit jaar

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 16:22

-O- Ik dacht na aanleiding van mn eerder ontvangen kaart, dat ik zeker wist wie mn SS is.
Nu blijk ik t toch echt helemaal fout te hebben :')
Kan ik weer opnieuw op zoek tot ik zaterdag mn pakket op kan halen :+

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 16:26

snoopydogy schreef:
Ik ben nog aan het puzzelen
Maar ga wel vast een gokje wagen heb namelijk een vermoeden

MARJO
Ben jij mijn sss van dit jaar

Nope :D