Maar ik weet niet of er op die bult SIO2 ook een supermarkt met postnl punt is.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Matheno schreef:Fem schreef:Dit heeft me zeker geholpen, maar ik ben er nog niet helemaal.
Ik heb ondertussen de volgende 10 plaatsen gekoppeld aan 10 rebussen met allen plaatsnamen van 12 letters.
Daarna houd ik nog de plaatjes C (waarop een kieviet en een heide zichtbaar zijn) en L (waarop een zee, scheur en bergen zichtbaar zijn) over.
De provincies die over blijven zijn Flevoland en Limburg.
In Limburg heb je een buurtschap die De Kievit heet. Maar dat is maar 6 letters en volgens de kaart van Nederland moet ik daar de 11de letter gebruiken. Dus ik zoek nog eens verder en kom op Kievitsheide (eerder vond ik die alleen in België, nu toch ook in Limburg)
Dan blijft alleen Flevoland over met 6 letters.
Maar ik kom dus nu op het volgende:
A: Schapershoek - Zeeland
B: Witte paarden - Overijssel
C: Kievitsheide - Limburg
D: Vrouwenakker -
E: Gietersebrug - Friesland
F: Paardelanden - Drenthe
G: Bovenstehuis - Noord Brabant
H: Steenenkamer - Gelderland
I: Hoogblokland - Zuid Holland
J: Markenbinnen - Noord Holland
K: Noorderburen - Groningen
L: ?????? - Flevoland
Als ik dan naar de kaart van Nederland kijk dan zou ik de volgende letters moeten pakken:
A: Zeeland, de 10de letter
B: Overijssel, de 2de letter
C: Limburg, de 11de letter
D: Vrouwenakker- Utrecht?, de 1ste letter
E:Friesland, de 9de letter
F: Drenthe, de 4de letter
G: Noord-Brabant, de 12de letter
H: Gelderland, de 8ste letter
I: Zuid Holland, de 7de letter
J: Noord Holland, de 6de letter
K: Groningen, de 3de letter
L: Flevoland, de 5de letter
En dan kom ik op de volgende
A: O
B: I
C: D
D: V
E: B
F: R
G: S
H: K
I: O
J: N
K: O
L:
Ik ben vooral heel benieuwd of er nog fouten in mijn plaatsnamen zitten. Dus Secret Santa, wil je zo lief zijn om door te geven aan het beheer of ik een beetje goed op weg ben?
L is misschien Luttelgeest? Dat ligt in Flevoland
theadora99 schreef:Fem, was die D niet vrouwenakker in Zuid-Holland en Hoogblokland toch Hoogland in Utrecht? Ik ga me er ook nog even druk over maken.
theadora99 schreef:Fem, ik heb iets en ik ben op een spoor denk ik maar er gaan toch nog dingen mis in mijn hint. Ik begon met de letters eruit I K B N N (ik ben met een taalfout?)
Daarna kwam RNODHOS. Daar kon ik niets mee maar ik verwacht dat er moet staan "IK BEN" en dan meer info maar ehh ja. Daar blijft het wel bij
Wil je dat ik de rest deel of wil je het liever zelf doen?
Fem schreef:Hmm.. Ik raak in de war![]()
![]()
In de extra hint wordt gezegd dat alle plaatsen 12 letters hebben, op 1 na, die heeft er net zoveel als in hint 1 gezegd werd. Daar stond 'De jongste is 6'. Dus dan zou het zo zijn dat 11 plaatsnamen 12 letters hebben en 1 plaatsnaam 6.
Flevoland is feitelijk ook de jongste provincie, dus dat zou dan ook wel kloppen met 'de jongste is 6'.
Dan heeft Luttelgeest er te veel. Daarbij komt ook dat het de uitkomst van de rebus moet zijn en je ziet daar zee-lucht horizon, een barst/scheur en dan een berglandschap.
Matheno schreef:Fem schreef:Hmm.. Ik raak in de war![]()
![]()
In de extra hint wordt gezegd dat alle plaatsen 12 letters hebben, op 1 na, die heeft er net zoveel als in hint 1 gezegd werd. Daar stond 'De jongste is 6'. Dus dan zou het zo zijn dat 11 plaatsnamen 12 letters hebben en 1 plaatsnaam 6.
Flevoland is feitelijk ook de jongste provincie, dus dat zou dan ook wel kloppen met 'de jongste is 6'.
Dan heeft Luttelgeest er te veel. Daarbij komt ook dat het de uitkomst van de rebus moet zijn en je ziet daar zee-lucht horizon, een barst/scheur en dan een berglandschap.
Flevoland heeft alleen Lelystad en Luttelgeest met een L..
justdiesel schreef:Rambogirl schreef:
Zo irritant inderdaad. Ik werk ook tot 17:30 dus redt t nooit om voor 17:00h iets in een winkel te halen of weg te brengen.
Je kan bij supermarkten die pakketjes aannemen gewoon tot 20.00 terecht hoor voor pakket te versturen.
Citaat:@marleen_88, jouw Santa heeft dus tijdens het maken van de sudoku ergens lopen slapen, daardoor het helemaal mis is gegaan!! Het spijt hem/haar oprecht!
West is goed!!
De andere moet zijn 40 55, 52.356
Hij/zij heeft verder niks met geocachen te maken, al doen zijn/haar ouders het wel regelmatigZet dit coordinaat om naar een adres en je moet eruit kunnen komen!
Matheno schreef:Fem schreef:Ja, wat er op dat plaatje staat zijn nog oude, eerste ingevingen. Waar je hierboven op hebt gereageerd staan al de antwoorden die ik tot nu toe heb en dan ontbreekt alleen Flevoland.
Oeps, sorry, was niet aan het opletten
Citaat:@marleen_88, jouw Santa heeft dus tijdens het maken van de sudoku ergens lopen slapen, daardoor het helemaal mis is gegaan!! Het spijt hem/haar oprecht!
West is goed!!
De andere moet zijn 40 55, 52.356
Hij/zij heeft verder niks met geocachen te maken, al doen zijn/haar ouders het wel regelmatigZet dit coordinaat om naar een adres en je moet eruit kunnen komen!
Citaat:@Stonedromey, jouw Santa komt zelf niet uit 2018, maar dit product wel.
Het is een bekend merk en een bodycreme
Citaat:@Roosch, het antwoord op jouw vragen:
Ja, ik ben getrouwd.
Nee, ik heb geen paard, wat ik heb is wel zwart van kleur.
Nee, onze wegen hebben elkaar nog nooit gekruist.
Citaat:Fohadie, ik heb ook een bericht van jouw Santa mogen ontvangen:
Lieve Fohadie,
Ik ben je zeker niet vergeten dit jaar!
Alleen zit PostNL me in de weg
Ik ga morgen kijken of ze hier in het winkelcentrum het cadeautje kopen wat ik je graag wil geven.
Nog heeeeel even geduld
Liefs Santa
Citaat:@ Fem, jouw Santa geeft aan dat je al goed op weg bent! D is een foutje van je Santa, Vrouwenakker moet je bij Utrecht zetten. Je mist dan nog Flevoland en Noord-Holland.
J is fout. Hint bij J: 1, 2, 3, 4
Citaat:@Megane, de vos en kastanje (vertaling chestnut) zeggen iets over het paard van jouw Santa.
Het ROZE sneeuwvlokje staat voor een seizoen en aan wie geef je een ROZE Nijntje knuffel?
Dat jouw Santa katten heeft, heb je goed gezien. De sombrero(Mexicaans) en Chinese draak(Chinees) zeggen iets over hun namen.
Hopelijk kun je zo weer een stukje verder
Fem schreef:In de extra hint wordt gezegd dat alle plaatsen 12 letters hebben, op 1 na, die heeft er net zoveel als in hint 1 gezegd werd. Daar stond 'De jongste is 6'. Dus dan zou het zo zijn dat 11 plaatsnamen 12 letters hebben en 1 plaatsnaam 6.
Dat klopt, het moest inderdaad Vrouwenakker zijn, maar in de hint verwijst ze naar Utrecht die bij D hoort. En in de extra hint (door het beheer gegeven) staat dat ze verdwaald was. En ze zegt 'Domme herindelingen ook'. Zou het kunnen dat Vrouwenakker eerst bij Utrecht heeft gehoord? Het ligt namelijk op een 3-provincie punt, dat vind ik terug op internet.
En daarbij heeft Hoogland (wat ik eerst ook dacht), te veel (6) of te weinig (12) letters. Dus denk wel dat het Hoogblokland moet zijn.
Dus, een wilde gok, Roodvos, ben jij mijn Secret Santa?
Biebz schreef:Ik probeer mee te puzzelen met iedereen. Maar sommige zijn toch best lastig!
Verder hoop ik stiekem dat mijn pakket deze week nog bezorgd wordt. Ben nu 2 dagen onverwacht volledig vrij. Anders kan ik hem pas volgende week ergens op halen. En met een beetje pech pas de vrijdag