Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daks

Berichten: 5837
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 16:47

Gelukkig heb ik dan hele andere ervaringen door het gehele land.
Met mijn hobby kom ik op vele plekken in de horeca en nooit ergens geweigerd.

MoniqueT

Berichten: 8855
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 21:17

Ik erger me daar altijd aan in Nederland. Bij ons in Spanje kan je in elke winkel naar het toilet en ze worden goed schoongehouden. En in Frankrijk zijn heel veel openbare toiletten met een automatische reiniging na elk gebruik. Fantastisch! Met de App Hoge Nood heb ik Frankrijk altijd snel een toilet gevonden onderweg. Zelfs in de Australische rimboe werkte dat vaak!

Sizzle

Berichten: 35759
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 21:49

Zelfs in Spanje was ik positief verrast :j

Vaak (niet altijd) bieden apotheken in Zwitserland ook een wc aan voor nood (kleine kinderen of mensen met een probleem).
De meeste hebben ook wel een plekje voor voeden of kolven als het moet.

MyWishMax

Berichten: 25614
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 22:03

Daks schreef:
Gelukkig heb ik dan hele andere ervaringen door het gehele land.
Met mijn hobby kom ik op vele plekken in de horeca en nooit ergens geweigerd.


Maar als je in de horeca komt ben je toch al binnen? Dan ben ik ook nog nooit geweigerd. Maar als iemand die alleen naar de wc wil zonder klant te zijn wel.

Nare ervaring van die jongen, maar dus wel iets wat al jaren zo is.

Daks

Berichten: 5837
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 00:26

In horeca om enkel even toilet te gebruiken.


Jullie mogen het allemaal de normaalste zaak van de wereld vinden maar dit is het niet.

Had die jongen een QR code gehad mocht hij normaal naar binnen met zijn doorgelekte stoma. Gelukkig mocht hij bij de buren wel *\o/*

Electra63

Berichten: 18083
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 00:41

Daks schreef:
In horeca om enkel even toilet te gebruiken.


Jullie mogen het allemaal de normaalste zaak van de wereld vinden maar dit is het niet.

Had die jongen een QR code gehad mocht hij normaal naar binnen met zijn doorgelekte stoma. Gelukkig mocht hij bij de buren wel *\o/*



Heel sneu, maar dit is 1 voorbeeld.

Opvallend dat de tegenstanders van het vaccin, allemaal wel een broer van een buurvrouw haar achternicht kent met een negatieve ervaring of ernstige bijwerking, tot zelfs met dodelijke afloop.
Heel Twitter staat er vol mee.

purny

Berichten: 27663
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 06:43

Daks schreef:
In horeca om enkel even toilet te gebruiken.


Jullie mogen het allemaal de normaalste zaak van de wereld vinden maar dit is het niet.

Had die jongen een QR code gehad mocht hij normaal naar binnen met zijn doorgelekte stoma. Gelukkig mocht hij bij de buren wel *\o/*

Volgens mij vind niemand dit de normaalste zaak van de wereld maar heeft dit niks met corona te maken.

Mariposa11
Berichten: 2875
Geregistreerd: 22-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 07:47

Electra63 schreef:
Heel sneu, maar dit is 1 voorbeeld.

Opvallend dat de tegenstanders van het vaccin, allemaal wel een broer van een buurvrouw haar achternicht kent met een negatieve ervaring of ernstige bijwerking, tot zelfs met dodelijke afloop.
Heel Twitter staat er vol mee.



En de voorstanders kennen altijd ernstig zieken..
Wat je ziet in je omgeving maakt hoe je erover denkt dat is niet gek toch?

Mariposa11
Berichten: 2875
Geregistreerd: 22-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 07:49

purny schreef:
Daks schreef:
In horeca om enkel even toilet te gebruiken.


Jullie mogen het allemaal de normaalste zaak van de wereld vinden maar dit is het niet.

Had die jongen een QR code gehad mocht hij normaal naar binnen met zijn doorgelekte stoma. Gelukkig mocht hij bij de buren wel *\o/*

Volgens mij vind niemand dit de normaalste zaak van de wereld maar heeft dit niks met corona te maken.



Wel als hij dus vanwege de qr code niet binnen mocht.
Had hij deze wel mocht hij wel binnen. Dat is dus zeker wel corona gerelateerd.

Overigens als je betaalde mocht je hier overal gewoon even plassen als je niks kwam nuttigen..

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 08:26

Tja ik vraag me dan juist af, als je al weet dat je toilet afhankelijk kunt zijn en je weet dat je een QR-code nodig hebt om naar de wc te mogen, waarom je dan denkt dat je de uitzondering bent om toch ergens zonder QR-code naar de toilet te kunnen?

Even totaal los van of je voor de QR-code wel zomaar ergens naar het toilet kon. Hier kon dat wel als je ergens wat nuttigde. Op sommige plaatsen kon het tegen betaling. Maar ik snap hierin bedrijven ook wel. Als mensen niks kopen/nuttigen, maar wel van het toilet gebruik maken. Je moet toch weer personeel inzetten om de toiletten schoon te houden en als je ziet wat een smerige bende mensen er soms van maken. Dat snap ik echt niet, maar ik snap dan wel dat bedrijven niet meer zo happig zijn op mensen die alleen maar even snel naar het toilet willen en daarna snel weg zijn.

Spenk
Berichten: 21887
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 08:28

Nou dus dat... Dan ga je toch ook niet op pad zonder?

Daks

Berichten: 5837
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 08:30

Dus die mensen die om wat voor reden geen QR hebben moeten maar binnen blijven. Moeten onmenselijk behandeld worden?

En je weet toch ook wel dat niet iedereen een QR code kan krijgen?

Inleven schijnt niet meer te bestaan met het hele covid gebeuren

Je weet dat een stoma spontaan los kan komen waardoor je verplicht word kleding te ruilen?

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 08:36

Daks schreef:
Dus die mensen die om wat voor reden geen QR hebben moeten maar binnen blijven. Moeten onmenselijk behandeld worden?

En je weet toch ook wel dat niet iedereen een QR code kan krijgen?

Inleven schijnt niet meer te bestaan met het hele covid gebeuren

Je weet dat een stoma spontaan los kan komen waardoor je verplicht word kleding te ruilen?


Nee, je hoeft niet binnen te blijven maar je moet wel goed beseffen wat geen QR-code inhoudt. En in principe is het bijna voor iedereen mogelijk een QR-code te krijgen, ofwel door je te laten vaccineren ofwel door je te laten testen. Mijn vriendin heeft een zeer autistisch zoontje met prikangst. Hoewel het echt wel een dingetje was, is hij wel gevaccineerd. Testen is lastiger voor hem, dus nu kan hij overal binnen met qr code.

Voor toiletgebruik binnen is gewoon een qr code nodig. Dat is echt zeer duidelijk gecommuniceerd. Bedrijven hebben te maken met steekproeven. Ik snap wel dat zij geen risico willen lopen. Wie betaald de eventuele boete? Doet die persoon zonder qr code met de stoma dat dan? En als je voor de ene een uitzondering maakt, doe je dat dan voor de ander ook? Waar ligt die grens?
Dan kan je ook stellen dat het onmenselijk is dat een 75 jarige buiten in de kou op het terras moet zitten, omdat hij geen qr code heeft en dus niet binnen mag zitten.
Of een zwangere zonder QR-code die erg moet plassen.

En natuurlijk weet ik dat een stoma zomaar los kan komen en je dan zsm naar een toilet wil. Maar is het juist dán niet goed om te zorgen dat je een qr code hebt zodat je ook daadwerkelijk naar de toilet kan?

Die vaccinaties zijn er niet voor niks. Juist die groepen die je nu als uitzondering ziet, waarom we onmenselijk zijn als we hen niet boven de wettelijke regels zetten, zijn de groepen die je graag gevaccineerd wilt hebben omdat ze vaak wat meer kwetsbaar zijn. De QR-codes zijn er niet voor niks.

MoniqueT

Berichten: 8855
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 08:47

Amen, Vayo!

Suzanne F.

Berichten: 49664
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 08:50

Eens Vayo.
In Zwolle heeft het ziekenhuis alweer operaties moeten uitstellen door coronapatienten. Het is wachten op andere ziekenhuizen.

veerledec

Berichten: 6705
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 08:52

Wat mij betreft is 'omdat je dan overal binnen naar een wc kan' wel een slecht argument om voor vaccinatie te kiezen...

BigOne
Berichten: 38698
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 09:01

Wat mij betreft is dat ook geen goed idee maar op pad gaan met een aandoening waarvan je weet dat je kwetsbaar bent wel.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 09:05

veerledec schreef:
Wat mij betreft is 'omdat je dan overal binnen naar een wc kan' wel een slecht argument om voor vaccinatie te kiezen...


Het gaat er meer om dat je moet beseffen dat het gevolg van geen QR-code is dat je niet naar een wc binnen kunt.

Wat voor mensen een reden is om te vaccineren maakt ook eigenlijk niet uit, dat is een eigen persoonlijke overweging. En wat die reden ook is, het is toch weer een gevaccineerde erbij!

Ik en mijn tiener zijn ook voornamelijk gevaccineerd om zo snel mogelijk “hieruit” te komen, om van de maatregelen af te komen en ook om gewoon overal heen te kunnen met QR-code.
Dat we beschermd zijn tegen ernstig ziek worden en ziekenhuisopname is ook belangrijk, maar eerlijk is eerlijk die kans is gelukkig sowieso heel erg laag bij gezonde jonge mensen.

Het belangrijkste doel is de druk op de zorg wegnemen. Zoveel mogelijk mensen zich te laten vaccineren. De cijfers zijn duidelijk. Het overgrote deel op de IC is niet gevaccineerd.

En juist de groepen die sommige als uitzondering willen, omdat het onmenselijk is ze te weigeren, zijn juist dé groepen die je zo graag gevaccineerd wilt hebben omdat ze meer kwetsbaar zijn. Ik heb me ook deels laten vaccineren om hen te beschermen (bijdragen aan groepsimmuniteit). Mijn tiener ook.

Wat als dan juist zo iemand in dat café tijdens dat bezoek Corona oploopt en in het ziekenhuis belandt? Echt … de vaccinaties en QR-codes zijn er met een hele goede reden.

CharleyT
Berichten: 4028
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 09:15

veerledec schreef:
Wat mij betreft is 'omdat je dan overal binnen naar een wc kan' wel een slecht argument om voor vaccinatie te kiezen...


Waarom een slecht argument? Heerlijk toch, de stad in en geen paniek als je een plas wil doen, geen gedoe, echt top!
Wildplassen wordt ook niet gewaardeerd, dus ja, hup met die vaccinatie.

simongek

Berichten: 5352
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 09:23

CharleyT schreef:
veerledec schreef:
Wat mij betreft is 'omdat je dan overal binnen naar een wc kan' wel een slecht argument om voor vaccinatie te kiezen...


Waarom een slecht argument? Heerlijk toch, de stad in en geen paniek als je een plas wil doen, geen gedoe, echt top!
Wildplassen wordt ook niet gewaardeerd, dus ja, hup met die vaccinatie.


Echt he. Dat is dus net als die jongeren die wilden kunnen feesten. Hoppa spuit maar vol hoor want ik wil feesten.

Oh ik wil graag kunnen plassen onderweg naar afspraak dus spuit maar vol.

Dat dit door zoveel mensen als normaal wordt gezien :(

robert45
Berichten: 2885
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 09:24

Vayo schreef:
veerledec schreef:
Wat mij betreft is 'omdat je dan overal binnen naar een wc kan' wel een slecht argument om voor vaccinatie te kiezen...


Het gaat er meer om dat je moet beseffen dat het gevolg van geen QR-code is dat je niet naar een wc binnen kunt.

Wat voor mensen een reden is om te vaccineren maakt ook eigenlijk niet uit, dat is een eigen persoonlijke overweging. En wat die reden ook is, het is toch weer een gevaccineerde erbij!

Ik en mijn tiener zijn ook voornamelijk gevaccineerd om zo snel mogelijk “hieruit” te komen, om van de maatregelen af te komen en ook om gewoon overal heen te kunnen met QR-code.
Dat we beschermd zijn tegen ernstig ziek worden en ziekenhuisopname is ook belangrijk, maar eerlijk is eerlijk die kans is gelukkig sowieso heel erg laag bij gezonde jonge mensen.

Het belangrijkste doel is de druk op de zorg wegnemen. Zoveel mogelijk mensen zich te laten vaccineren. De cijfers zijn duidelijk. Het overgrote deel op de IC is niet gevaccineerd.

En juist de groepen die sommige als uitzondering willen, omdat het onmenselijk is ze te weigeren, zijn juist dé groepen die je zo graag gevaccineerd wilt hebben omdat ze meer kwetsbaar zijn. Ik heb me ook deels laten vaccineren om hen te beschermen (bijdragen aan groepsimmuniteit). Mijn tiener ook.

Wat als dan juist zo iemand in dat café tijdens dat bezoek Corona oploopt en in het ziekenhuis belandt? Echt … de vaccinaties en QR-codes zijn er met een hele goede reden.



De kans dat je Corona oploopt tijdens een toiletbezoek van 5 min is eigenlijk net zo groot als dat je de Staatsloterij wint.

CharleyT
Berichten: 4028
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 09:26

@simongek
Wat is er niet normaal aan dan? Zal mij een zorg zijn waarom iemand een vaccinatie neemt, elke prik is er weer een.

Cer

Berichten: 30262
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 09:38

simongek schreef:
Hoppa spuit maar vol hoor want ik wil feesten.

:') dat gaat niet alleen op voor een vaccin..

Ik moet wel zeggen, afgelopen weekend weer uit eten geweest, zonder nadenken gereserveerd, daar in die tent waar t lekker druk was, vroegen ze toen we zaten om onze QR code (dus er werd gecontroleerd), die werd gescand en we hebben een heerlijk avondje gehad... top hoor +:)+

MyWishMax

Berichten: 25614
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 09:39

Maar het wordt door een deel wel normaal gevonden dat kwetsbare uitgesloten worden. Omdat ze niet geloven in de maatregelen, geen zin meer hebben om rekening te houden met of zelf maar een kleine kans om ernstig ziek te worden. Nu is dit een enorm triest geval, maar al die andere gevallen als bijvoorbeeld alles losgelaten wordt (of nu al) is ineens het probleem van de kwetsbaren... Dan is het geen probleem om te zeggend at zij maar thuis moeten blijven.

Ik krijg het gevoel dat er alleen aan bepaalde kwetsbaren gedacht wordt als dat aansluit bij eigen gedachte. Helemaal niet omdat het naar os voor die groep kwetsbaren, maar voor jezelf uit eigen belang.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33932
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 09:40

Daks schreef:
Dus die mensen die om wat voor reden geen QR hebben moeten maar binnen blijven. Moeten onmenselijk behandeld worden?

En je weet toch ook wel dat niet iedereen een QR code kan krijgen?

Inleven schijnt niet meer te bestaan met het hele covid gebeuren

Je weet dat een stoma spontaan los kan komen waardoor je verplicht word kleding te ruilen?

Nee. Maar moet een restaurant na een enorme crisis dan maar een dikke vette boete en/of sluiting riskeren? Nee.