Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 14:55

Maar wat boeit jou dat dan dat iemand dat tegen je zegt? Je weet toch zelf dat het niet zo is?

Het is niet alléén de jeugd, dat heeft toch helemaal niemand gezegd? Maar het is wel heel veel jeugd en dat liet het staatje hier ergens eerder heel goed zien.

Ik ben nog steeds heel benieuwd waar de meeste besmettingen ontstaan, volgens mij weet nog helemaal niemand dat en dat zou pas waardevolle informatie zijn. Maar voor nu zijn de besmettingen onder de jeugd gewoon enorm en het gevolg daarvan lijkt me simpel zat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 14:56

MarlindeRooz schreef:
Hopelijk gaat snel de 20:00 alcohol tijd er van af en gaat mijn supermarkt weer open tot 22:00 ipv 20:00. Dan kan ik weer lekker om 21:00 boodschappen doen wanneer er niemand is. _O-

Huh gaan ze om 20 uur dicht ivm de alcoholverkoop? Hier schuiven ze mee met de avondklok en hebben ze de alcohol afgezet. Zal nu dus weer naar 22 uur gaan :j

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 14:57

Dat mensen in huiselijk kring de meeste besmettingen opliepen is aangetoond.
Logisch natuurlijk want thuis ga je elkaar niet uit de weg en ben je langere tijd samen in 1 ruimte.

Supermarkten zijn niet veranderd de afgelopen maanden.
Ik zie hier in ons dorp de mondkapjes nog netjes op. Maar dat is in de stad misschien anders?

De cijfers van jongere die besmet zijn lopen op.
Doen ze dat in huiselijke kring? Dat kan.
Maar als ik die overvolle parken en zo zie zie ik niet zoveel 50 plussers.
Uiteraard kunnen die het krijgen omdat ze ook zelf de regels aan hun laars lappen en thuis weer vrienden uitnodigen enz.

Maar is het toeval dat deze 2 dingen nu samen oplopen, jongere meer besmet, meer 50 plussers nu in het ziekenhuis...ja kan....kan ook best wel eens niet.
Met die informatie kun je wat doen...maar ook niet.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 14:57

De mensen die ik ken zijn besmet door de zorg (werken als patiënt), op vakantie, door hun schoolgaande kinderen, op een oud en nieuw feestje (met klas 5 klasgenoten) en op het werk.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 14:58

MarlindeRooz schreef:
Het aantal besmettingen is niet het grootste probleem.

Iedere besmetting is op zich ook een risico op langdurige klachten, levenslange orgaanschade of dood. De volle IC's zijn een probleem, maar besmettingen op zich echt ook!

MarlindeRooz

Relaxed schreef:
MarlindeRooz schreef:
Hopelijk gaat snel de 20:00 alcohol tijd er van af en gaat mijn supermarkt weer open tot 22:00 ipv 20:00. Dan kan ik weer lekker om 21:00 boodschappen doen wanneer er niemand is. _O-

Huh gaan ze om 20 uur dicht ivm de alcoholverkoop? Hier schuiven ze mee met de avondklok en hebben ze de alcohol afgezet. Zal nu dus weer naar 22 uur gaan :j

Ja want ze willen hun medewerkers niet in "gevaar" brengen wanneer die nee moeten zeggen tegen mensen die drank willen verkopen. Dus de winkel hier gaat dan dicht.

Fitzroy

MarlindeRooz, en wat dacht je van uitwonende kinderen die in het weekend bij paps en mams terugkomen om de was te laten doen :+
En die doordeweeks vele mede studiegenoten gezien hebben?

Cer

In Rotterdam zaten in ieder geval geen 20ers op de terrassen maar 35 en ouder (de blonde Botox dames met hun iets oudere hippe mannen) wijntjes en luxe lunches te doen :+

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 14:59

Ik kan me voorstellen dat het vervelend is om er op aangesproken te worden door mensen wanneer je je zelf aan de maatregelen houdt.
Zelf ken ik ook meer mensen van 40+ die zich nog nauwelijks aan maatregelen houden dan andersom, maar ik weet wel dat dit onder alle leeftijden speelt.
In mijn omgeving beginnen de besmettingen bijna altijd op de werkvloer en/of de basisschool.
Daarna wordt in huiselijke kring verder verspreid inderdaad.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 15:01

Fitzroy schreef:
MarlindeRooz, en wat dacht je van uitwonende kinderen die in het weekend bij paps en mams terugkomen om de was te laten doen :+
En die doordeweeks vele mede studiegenoten gezien hebben?

Hoe zien die studiegenoten dan? Vele studenten zien vooral huisgenoten / vrienden. Colleges zijn nog online. Die studenten lopen meer kans het te krijgen van hun broertje/zusje die in de eindexamenklas zitten.

Of in mijn geval mijn zusje die naar school gaat, mijn twee andere gezinsleden die in de zorg werken en de andere die gewoon naar kantoor gaat. *D

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 15:03

Ik ken niet veel besmette mensen maar degene die ik ken zijn zorgmedewerkers, mensen die het op t werk hebben opgelopen (nogal veel) en mensen met jongere kinderen ..

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 15:03

Nou, van mijn studerende nichtje hoor ik toch dat er nog de nodige huiselijke studentenfeestjes gaande zijn ..

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 15:04

Ik begreep juist dat er nu meer jonge mensen op de IC lagen. 55-

Heb ook wel zin even te gaan shoppen maar ook nu nog niet. Bij 1 van mijn favo winkels (Bijenkorf) moet je nu alsnog op afspraak. Daar heb ik geen zin in. Terras hangen is ook nooit mijn ding geweest. Ik denk altijd aan die dure door tikkende parkeer garages als ik ergens wat nuttig. Zit niet op mijn gemak.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 15:05

Marlinde , niemand heeft ook maar één leeftijdsgroep de schuld van deze pandemie. En er zullen mensen van alle leeftijden besmet worden, echter, het merendeel van de besmettingen worden in huis opgelopen. Huidige top is door de paasdagen , toch de families die bij elkaar op visite gaan. En daar zitten de uitwonende kids ook bij. En nog iets, voor jou lijken 55 plussers blijkbaar op mensen die samen kaarten of op een bankje zitten. Dat zijn vaak de 75 plussers die al gevaccineerd zijn. En wat betreft regels, ons gezin is in de hele pandemie twee keer bij elkaar geweest. Vorig jaar juni en op afstand buiten en een paar weken geleden , na vrijwillig thuisblijven door verlofdagen op te nemen en een negatieve test door de kinderen. Dus ook jij niet iedereen over één kam scheren .

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 15:06

Nou normaal.hou ik al niet van de primark en ikea
Nu helemaal niet

Cer

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 15:11

Bigone, ik zei het over de koffie drinkende mensen en dat waren inderdaad 60/70 plussers die toen zeker nog niet gevaccineerd waren... nu zie ik op een mooie dag hier nog genoeg 40/50 plussers met koffie of een ijsje gezellig bij elkaar de buurt roddels doornemen (nou, dat laatste hoor ik dan ook)

Mn buurmeisjes die student zijn hebben inderdaad met enige regelmaat feestjes (tot vorige week want toen is de politie gebeld :+ ) maar die wonen niet meer thuis.. (en ze hebben een eigen wasmachine, ook nog :P )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 15:13

Hier op het werk hebben we laatst een aantal besmettingen gehad, maar ik geloof dat niet eens bekend is wie op het werk nu de bron was en waar die het dan weer van zou hebben. De corona app werkte iig wel, want zijn er een stuk of wat die melding kregen en zijn gaan testen (allemaal negatief)

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 15:49

Relaxed schreef:
Maar wat boeit jou dat dan dat iemand dat tegen je zegt? Je weet toch zelf dat het niet zo is?

Het is niet alléén de jeugd, dat heeft toch helemaal niemand gezegd? Maar het is wel heel veel jeugd en dat liet het staatje hier ergens eerder heel goed zien.

Ik ben nog steeds heel benieuwd waar de meeste besmettingen ontstaan, volgens mij weet nog helemaal niemand dat en dat zou pas waardevolle informatie zijn. Maar voor nu zijn de besmettingen onder de jeugd gewoon enorm en het gevolg daarvan lijkt me simpel zat.

Maar het is toch ook al een feit dat het merendeel van de 65 + al deels gevacineerd zijn en in grote mate niet meer ( erg ) ziek zijn en die dus ook veel minder testen ..daar heb ik namelijk ook statjes van gezien
Ook zijn er bij ons bvb sedert 9 april geen enkele opname meer vanuit woonzorgcentra dankzij de volledige vaccinatie van die groep ..dan geeft het een vertekens beeld dat heel veel jeugd positief testen

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 15:53

Er is geen vertekend beeld, er zijn besmettingen en daarbij is op dit moment de jongeren tussen de 18 en 24 de grootste groep. En die zijn indirect weer een gevaar voor de 40 tot 60 die nog niet gevaccineerd zijn. Door het jaar heen zie na bepaalde dagen, kerst, mooi weer, Pasen bepaalde groepen op de ic pieken, inderdaad de ouderen. Die hebben zich misschien dan niet aan de regels gehouden maar het zeer waarschijnlijk tijdens gezellig samenzijn met kinderen opgelopen. Dom van beide kanten maar ze liggen wel op de ic.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 15:56

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 16:03

Nou! Dat is goed nieuws ! +:)+

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 16:11

Echwel schreef:
BioNTech-baas: groepsimmuniteit in Europa binnen vier maanden - https://nos.nl/l/2378530#UPDATE-container-52751952

Nou dan effe positief

En wekelijks gemiddeld dik 1 miljoen bevestigde besmettingen in de EU helpt ook mee voor de immuniteit.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 16:18

bigone schreef:
En wekelijks gemiddeld dik 1 miljoen bevestigde besmettingen in de EU helpt ook mee voor de immuniteit.

Dat helpt vooral mee om heel veel mensen dood te laten gaan, en nieuwe mutaties te kweken.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 16:22

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 16:38

Shadow0 schreef:
bigone schreef:

Dat helpt vooral mee om heel veel mensen dood te laten gaan, en nieuwe mutaties te kweken.

Was ook sarcastisch bedoeld Shadow, om aan te geven dat we er nog midden in zitten.