rien10 schreef:Wat ik ben gaan inzien door dit topic is dat het gezegde “ieder huisje draagt zijn kruisje” is echt van toepassing.
Als ik wel eens denk dat er veel op m’n bordje ligt, zie ik dat dat bij anderen niet anders is.
Dat relativeert en helpt op een rare manier.
Amen...
Ik heb echt een poedersuiker achter de rug, inclusief corona.
Maar toch, de fysio vond me er goed uit zien voor alles wat er gebeurt is, zeker de corona.
En als ik dan bedenk hoeveel erger het kan, probeer ik mijn zegeningen te tellen.
Ene dag lukt dat niet zo goed, dan ben ik enorm moe en is het op, maar de andere dag wel.
Ik probeer me vast te houden aan het positieve en alles wat ik hier heb zien passeren.
Als ik enorm baal, en verdrietig ben, denk ik even aan bokkers als Rien, Morrie, Tienus, en wie ik nog vergeet.
En dan denk ik: het komt goed, en ieder levert zijn eigen strijd.
Dat blijkt maar weer uit dit topic.
Ik zie wel wat in een topic wat dat betreft qua elk huisje zijn kruisje: wat zijn jou problemen?
Dan komt er waarschijnlijk een huge berg aan dingen voorbij die ik nooit had verwacht.
De strijd tegen overgewicht, psychische stoornissen, zieke ouders/partner/zelf ziek, familie herstellend van corona, zaak naar de filistijnen door de lockdown: het is veel meer dan je denkt.