Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 23:03

rien10 schreef:
Wat ik ben gaan inzien door dit topic is dat het gezegde “ieder huisje draagt zijn kruisje” is echt van toepassing.
Als ik wel eens denk dat er veel op m’n bordje ligt, zie ik dat dat bij anderen niet anders is.

Dat relativeert en helpt op een rare manier.

Amen...
Ik heb echt een poedersuiker achter de rug, inclusief corona.
Maar toch, de fysio vond me er goed uit zien voor alles wat er gebeurt is, zeker de corona.
En als ik dan bedenk hoeveel erger het kan, probeer ik mijn zegeningen te tellen.
Ene dag lukt dat niet zo goed, dan ben ik enorm moe en is het op, maar de andere dag wel.
Ik probeer me vast te houden aan het positieve en alles wat ik hier heb zien passeren.
Als ik enorm baal, en verdrietig ben, denk ik even aan bokkers als Rien, Morrie, Tienus, en wie ik nog vergeet.
En dan denk ik: het komt goed, en ieder levert zijn eigen strijd.
Dat blijkt maar weer uit dit topic.

Ik zie wel wat in een topic wat dat betreft qua elk huisje zijn kruisje: wat zijn jou problemen?
Dan komt er waarschijnlijk een huge berg aan dingen voorbij die ik nooit had verwacht.
De strijd tegen overgewicht, psychische stoornissen, zieke ouders/partner/zelf ziek, familie herstellend van corona, zaak naar de filistijnen door de lockdown: het is veel meer dan je denkt.
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 27-05-20 23:12, in het totaal 1 keer bewerkt

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 23:04

Om een klein beetje humor toe te voegen..
Anders is het ook zo wat:
Afbeelding

BigOne

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 23:21

Heftig Monique , ze hebben hem niet voor een echo of rontgen naar het ziekenhuis verwezen ? Oefeningen met deze aandoening snap ik en ook dat het langdurig is. Maar je zou verwachten dat een injectie met corticosteroïden in de bursitis toch een redelijke verlichting geeft, sterkte ermee. Vooral voor je man want die zal dubbel balen.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 23:29

Ze hebben prednison via injecties toegediend, maar nog niet in de bursitis. Tot nu toe alleen thuis behandeld omdat hij echt niet mobiel is en de fysio wel vooruitgang ziet.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 23:30

Monique, kunnen jullie daar aan PEA komen?
Google dat eens, ik heb door lyme snel ontstekingsreacties in mijn gewrichten.
Pea helpt bij mij best heel goed, en mag gecombineerd worden met alle medicatie.
Als ik stop loop ik echt stók en stokkreupel.
En ik kan APS therapie hiervoor aanraden.

Wat je ook kunt kijken is of je aan ekyflogyl kunt komen voor paarden.
Wel overleggen met een arts!!
Dat is prednisongel met lidocaïne, plus een stof die zorgt dat het diep in het weefsel komt.
Toen mijn slijmbeurs ontstoken was in mijn hiel heeft dat geweldig geholpen!
Mijn huisarts keurde het ook goed, alle stoffen zijn voor humaan gebruik goedgekeurd.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 07:43

tienus63 schreef:
Het schijnt dat er nu ook een betrouwbare serologische test is.
Dat vertelde een huisarts mij vanavond.
Ik had nog niet eerder gehoord dat er een betrouwbare test zou zijn.

Ik heb inderdaad in het andere topic een link geplaatst, zal hem hier ook even neerzetten:

Sizzle schreef:
Coronavirus: New COVID-19 antibody test is 100% accurate, says Public Health England

https://www.google.ch/amp/s/www.euronew ... th-england

Gaat om een test van Roche.
Ik had al gezien dat er overal voor geadverteerd werd.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 09:30

Inderdaad heeft ieder huisje zijn kruisje, maar je moet niet te hard zijn voor jezelf en je mag ook echt wel eens balen van de situatie ondanks dat andere het misschien zwaarder hebben!

Shadow, er zijn toch al genoeg landen op lockdown geweest waar 0 besmettingen waren meer en uiteindelijk kwam het weer terug naar boven. Je krijgt toch nooit alle landen in de wereld met de neus in dezelfde richting want uiteindelijk denkt ieder land aan eigenbelang en stel je hebt als land zijnde super weinig besmettingen, is het stom om je hetzelfde te moeten gedragen als een land zoals Italië toen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 09:48

Alles is gebaseerd op een risico-baten afweging op populatie niveau, daar lijden altijd individuen onder.
Of dat goed of fout is kun je lang over discusseren.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 11:50

Franse bokkers, vanmiddag is er om vier uur een persconferentie over de versoepeling. Is er al iets bekend/uitgelekt ? Met name over heropening van sportscholen musea enz?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 12:08

Bij de action liggen nu trouwens wegwerp mondkapjes. 10 voor 4,99

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 12:16

bigone schreef:
Franse bokkers, vanmiddag is er om vier uur een persconferentie over de versoepeling. Is er al iets bekend/uitgelekt ? Met name over heropening van sportscholen musea enz?

Klopt we gaan kijken. Het enige dat men vermoed is dat bij slecht nieuws Eduard Philippe spreekt en bij goed nieuws Macron die wel wat extra populariteit kan gebruiken in dit land. On verra, we zullen zien.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 12:25

pien_2010 schreef:
bigone schreef:

Klopt we gaan kijken. Het enige dat men vermoed is dat bij slecht nieuws Eduard Philippe spreekt en bij goed nieuws Macron die wel wat extra populariteit kan gebruiken in dit land. On verra, we zullen zien.

Dank maar geen lekken van maatregelen zoals hier vaak gebeurt dus.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 12:31

Gisteren avond was nog op NPO2 een programma over wat het met je doet wanneer je totaal geen aanraking hebt met andere mensen.

Je zou maar alleen wonen en ook geen paard of huisdieren hebben.
Best schokkend wat allemaal doet met iemands gezondheid.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 12:56

Blussem schreef:
Gisteren avond was nog op NPO2 een programma over wat het met je doet wanneer je totaal geen aanraking hebt met andere mensen.

Je zou maar alleen wonen en ook geen paard of huisdieren hebben.
Best schokkend wat allemaal doet met iemands gezondheid.

Om heel veel redenen moet men versoepelen, ziektes horen bij het leven, de nieuwe afstand bij het leven nu want covid willen we echt niet terug, maar het zal balanceren blijven.

Ik heb vanochtend heerlijk gewandeld met Franse vriendinnen. Zij keken niet zo nauw, dus ik liep bovenwinds dus alles waaide naar links en ik liep rechts. Ik dacht ik hou wel de afstand, jullie niet met elkaar, dan doen we het zo.
Ik weiger om angstig onder een steen te leven en ik wil ook geen covid dus zie nu in deze warmte mijn vriendinnen alleen maar buiten. In de winter zal het lang genoeg duren het binnen leven zonder contacten.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 13:18

Diederik Gommers vindt dat we nu in angst leven en zo ver mogelijk het normale leven weer op moeten gaan pakken omdat het virus nu onder controle is. Kan helaas het artikel niet meer terug vinden. Maar ik ben het roerend met hem eens.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 13:25

SusanH schreef:
Diederik Gommers vindt dat we nu in angst leven en zo ver mogelijk het normale leven weer op moeten gaan pakken omdat het virus nu onder controle is. Kan helaas het artikel niet meer terug vinden. Maar ik ben het roerend met hem eens.

Ik ook!

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 13:32

SusanH schreef:

Bedoel je dit artikel?
https://www.rijnmond.nl/nieuws/195723/I ... ontrole-is

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 13:43

Ja, zo ongeveer al had ik hem ergens anders gezien. Hij vond de drukte met Hemelvaart niet zo spannend. Ik heb ook het idee dat de media dat soort dingen behoorlijk opklopt momenteel.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 14:57

Normale leven oppakken prima, maar juist dan: blijf wel gewoon opletten. 1,5 meter afstand houden, goed handen wassen, thuis blijven als je ziek bent...

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 15:10

OK, vanmorgen de huisarts weer eens gebeld en gevraagd of er niet eens gekeken kan worden wat het nu precies is. Vooral op aandringen van huisvriend Jose die zich heel veel zorgen maakt. En ja, het is niet normaal, twee weken al op bed zonder veel echte vooruitgang.

Dus aanstaande maandagmorgen om 10.00 uur staat de ambulance hier voor de deur om Albert naar de polikliniek van El Carmen in Murcia te brengen voor foto´s/echo. Ik mag mee als tolk. Jippie, weer wat nieuws. De dokter maakt een afspraak in het ziekenhuis en geeft een formulier mee, waarmee je zelf de ambulance kan regelen. We zien hier best vaak dat ambulances mensen naar ziekenhuisafspraken brengen. Parkeren is er een drama en in dit geval kan hij gewoon niet zittend vervoerd worden. Goed geregeld. Volgens mij zijn de witte voor dit soort ritjes en de gele voor echte spoed en ongelukken.

Toch wel fijn dat er goed naar gekeken gaat worden!

Moonfish, ik neem je tips mee!

Hier is men vooral erg strikt met mondkapjes, afstand veel minder!

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 15:14

Ik ben het woord 1.5 meter echt helemaal kotsbeu. Ik kan het echt niet meer aanhoren. Iedereen kent dat nu wel, en ik heb niet het idee dat het zo vaak blijven benoemen nou echt helpt want hier is het beeld op straat geen 1.5 meter meer :+

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 15:23

ik moest net even in Hilversum zijn voor iets en tot mijn schrik is het daar even druk als voorheen! In het dorp waar ik woon, zie je amper iemand op straat.
Moest wat dingen afgeven in het tehuis waar mijn moeder woonde en daar moest ik aanbellen, ging een deur open en de spullen neerzetten, deur ging weer dicht en toen kwam er iemand met een mondkapje voor de spullen pakken. Ze stak nog een duim omhoog, want ze waren blij dat we het terug kwamen brengen (was per abuis door de verhuizers ingepakt en meegenomen).
Het voelde wel of ik iets verbodens aan het doen was: buiten mijn huis en in een ander dorp......

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 16:30

Die 1,5 meter is überhaupt niet zo spannend. Ik maak me daar helemaal niet - meer- druk om voor mezelf. Ik probeer zo goed en kwaad rekening te houden met mensen die daar wel spastisch over doen, maar ik geloof toch echt nog steeds niet dat het daarin zit. Al HELEMAAL niet om de maatschappij op in te richten.

Ik ben erg benieuwd wat de overheid nu gaat doen met alle berichten over het aandeel van aerosols in de verspreiding en het zeer geringe risico op besmetting in de buitenlucht en via oppervlakten.

Mochten ze daar niets mee doen spelen ze alle complot denkers alleen maar in de kaart.

Het is gelukkig niet zo dat Maurice de Hond het belang van aerosols al even verkondigde :+

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 16:31

pien_2010 schreef:
bigone schreef:

Om 17.00 uur komt de conferentie..

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 16:49

Zag net een stuk in het AD voorbij komen dat er zoveel griep patienten momenteel in de ziekenhuizen liggen.
Het einde van deze griep epedemie is nog lang niet in zicht schreven ze. De jaarlijkse griep vaccinatie zou niet tegen deze vorm van griep werken namelijk.