Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 13:49

Winged schreef:
Jij ging op een groepsreis toch Relaxed? Heb je dan een privekamer ofzo? ivm die 1,5m?

Mijn verre reis is dit jaar naar.... Amsterdam geweest ivm kopen auto. Ik heb Schiphol zien liggen.

2019 zat ik in Engeland, Jordanie, Mexico en Italie...

Ja klopt, maar dit jaar wordt het zeilen, dus 1,5 meter is sowieso onmogelijk op een zeilboot.. Ik verwacht deze week wat aanvullende info te ontvangen, dus ik ben heel benieuwd wat ze gaan doen.

Ik weet ook niet of ze bijvoorbeeld iets met vaccinaties doen, ik heb niet door hoeven geven dat ik dan volledig ben gevaccineerd oid.

Narya, die vriendin heeft dus echt de empathie van een stoeptegel :n

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 13:50

Een zus van een collega was vorig jaar op wereldreis, van corona heeft ze niet eens zo veel problemen gehad. Ze is wel vroeger teruggekomen vanwege een andere hele nare situatie maar dat stond los van covid.
Een ieder gaat er anders mee om en anders betekend niet meteen fout. Iemand op wereldreis kan wel eens veel verstandiger met contacten omgaan dan Henk op de hoek die iedere week gewoon naar de klaverjasavond gaat.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 14:07

Sizzle schreef:
Iemand op wereldreis kan wel eens veel verstandiger met contacten omgaan dan Henk op de hoek die iedere week gewoon naar de klaverjasavond gaat.
_O- _O- Inderdaad, maar ik vind jou af en toe zo heerlijk nuchter en de spijker op zijn kop slaan. Ik moet hier echt om lachen. Heerlijk.....

Suzanne F.

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 15:15

Kennis van mij is vandaag teruggekomen van 2 weken Tenerife. Mazzel, net op tijd terug.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 15:35

Ik zat vorig jaar net 4 dgn in Griekenland toen ze het land op oranje gooide. Mocht gelukkig de reis gewoon afmaken. Helaas daarna 10 dgn in quarantaine maar dat was geen probleem.

Ik hoop dat ik dit jaar weer kan. Maar we gaan het zien. Duurt nog 7 weken

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 15:52

Wij ook aftellen, net zoals vorig jaar weer met geknepen billen :+, maar ik
heb goede hoop!

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 15:59

Wij hadden heel last minute besloten om toch nog een weekje op vakantie te gaan naar Italië.
30 juni geboekt en 2 juli gingen we richting het Gardameer :+

We gingen 9 juli weer naar huis, precies op de dag van de persconferentie in de avond.. wat een timing..

Ik hoop voor iedereen dat alles weer rustig wordt en de besmetting cijfers dalen en er nog lekker op vakantie gegaan kan worden :)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 16:09

Soms is het mazzel. Vorig jaar 9 maart vertrokken uit Nederland. Paar dagen later 1ste lock down.
Dit jaar de 1ste mogelijkheid gepakt ondanks dat dit voor ons (juli) met onze eigen verhuur de meest onmogelijke tijd is.
Nu stijgen wederom alle cijfers. Dus September de vakantie tijd voor ons normaal, was zeker te laat geweest. Ben zo blij dat we na de 2de vaccinatie de 1ste mogelijkheid gepakt heb.
Helaas heeft niet iedereen dit geluk en dat vind ik echt verdrietig. Velen zijn er aan toe onderhand.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 17:14

pien_2010 schreef:
Soms is het mazzel. Vorig jaar 9 maart vertrokken uit Nederland. Paar dagen later 1ste lock down.
Dit jaar de 1ste mogelijkheid gepakt ondanks dat dit voor ons (juli) met onze eigen verhuur de meest onmogelijke tijd is.
Nu stijgen wederom alle cijfers. Dus September de vakantie tijd voor ons normaal, was zeker te laat geweest. Ben zo blij dat we na de 2de vaccinatie de 1ste mogelijkheid gepakt heb.
Helaas heeft niet iedereen dit geluk en dat vind ik echt verdrietig. Velen zijn er aan toe onderhand.

Ik hoop idd nog dat het in de komende weken/maand nog omslaat.
Ik typte het al in het Algemene topic maar ik word er echt heel verdrietig van, al deze stijgingen overal.
Ik heb net vorige week mijn vakantie rond gekregen met mijn werk en keek zo enorm uit naar mijn ouders en familie weer zien.

Ik woon in het buitenland en heb sinds Kerst 2019 mijn ouders 1x een weekje gezien, vorig jaar zomer. Normaal is dat toch wel om de maand op zn langst. Bewust gewacht tot september, zodat zowel mijn partner als ik als mijn ouders volledig gevaccineerd waren en de Ierse overheid duidelijk zou hebben hoe het met buitenlandse reizen zit: nu is dat nog volledig niet toegestaan incl verplichte thuisquarantaine, ook al ben je volledig gevaccineerd.
Voor mij is event thuisquarantaine niet zo'n punt, ik werk sowieso thuis maar voor mijn vriend wel.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 17:17

Sodera sterkte. Ik ken het gevoel van te lang familie niet zien. Ik was zo bang dat het emotioneel te veel zou zijn en ik overal zou huilen. Maar dat was het totaal niet, ik zat echt in het moment en heb van iedere seconde genoten, zonder een traan. Ik ga voor je duimen dat het omslaat nog en je toch nog familie kunt zien.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 17:27

Ik las net dat mensen in Luik wordt verzocht om weg te gaan of naar een hogere verdieping in huis, dat water komt dan als ik het goed heb begrepen ook straks naar Limburg, please correct me if I'm wrong

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 17:40

Zit al in Zuid Limburg
In Valkenburg is ook een brug ingestort las ik
Nordrein westfalen ook al over de 40 doden
Regio Luik is echt erg
Politiewagens door de straten verzoeken om de stad te ontruimen of als je nergens heen kan naar de hoogste verdiepen te gaan met wat eten , drinken en je gsm ;( ;(
Lijkt wel een film over het einde vd wereld

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 17:41

Echt de beelden zijn om te huilen ..

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 17:45

Mijn bericht was eigenlijk in het verkeerde topic gepost :o maar nu weer gereageerd is laat ik het wel staan

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 17:47

besita schreef:
Zit al in Zuid Limburg
In Valkenburg is ook een brug ingestort las ik
Nordrein westfalen ook al over de 40 doden
Regio Luik is echt erg
Politiewagens door de straten verzoeken om de stad te ontruimen of als je nergens heen kan naar de hoogste verdiepen te gaan met wat eten , drinken en je gsm ;( ;(
Lijkt wel een film over het einde vd wereld

Ik zei het ook tegen mijn collega. Dit zie je toch alleen in films. Niet voor te stellen dat dit hier in nl voor kan komen

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 18:00

Hier gisteren 2e Moderna, wederom een super stijve spierpijn arm en beetje moe.

Verder geen klachten :D arm duurt 2 dagen...

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 19:26

Nl is rood gekleurd. Ik kan zo 123 niet vinden wat voor gevolgen dat heeft. Morgen heb ik een afspraak in een asiel net over de grens in België. Maar straks mag dat misschien helemaal niet meer -O-

Weet iemand dit? De sites die ik vind spreken nog over een oranje NL

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 19:30

Wijs op reis kijken
Bij belgie

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 19:31

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 19:39

:+ nou, dit is echt grappig... voor het eerst in jaaaaaaren zou ik een hele week naar de Eifel...

Nederland op rood en daar watersnood...

Het wordt dus weer Hintergarten en de Kanarische weilanden. Ga gewoon in de Japanse tijdzone leven voor het vakantiegevoel en Olympische spelen kijken.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 19:40

Anne_GTI schreef:
:+ nou, dit is echt grappig... voor het eerst in jaaaaaaren zou ik een hele week naar de Eifel...

Nederland op rood en daar watersnood...

Het wordt dus weer Hintergarten en de Kanarische weilanden. Ga gewoon in de Japanse tijdzone leven voor het vakantiegevoel en Olympische spelen kijken.

:(:) :(:)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 19:40

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 19:44

Zolang vakantie landen groen of heel zijn én Nederlanders binnen laten is er nog niet veel aan de hand. En ben je zelfs vaak veiliger. Gewoon even kijken. Eigen auto, huisje is niets mis mee bv.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 19:59

Tancreda4 schreef:
baudyh schreef:

Ik heb het idee dat daar nog niet word uitgegaan van een rood Nederland...

Ja hoor. Word elke dag bijgehouden.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 20:16

Helaas mag ik Slovenië niet meer in. Ben nog niet volledig gevaccineerd en alleen volledig gevaccineerden en mensen die net zijn genezen van Corona mogen het land in. Helaas klopt wijs op reis niet.
Maar bedenken wat we dan moeten doen.