Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kaus schreef:RIVM meldt 132 nieuwe sterfgevallen
Het afgelopen etmaal is het dodental als gevolg van het coronavirus gestegen met 132, meldt het RIVM. In totaal zijn nu 771 mensen in Nederland overleden aan de gevolgen van het coronavirus. Het aantal patiënten dat in een ziekenhuis is opgenomen (geweest), is met 529 toegenomen tot 3483.
In totaal zijn er 10.866 besmettingsgevallen bekend. Gisteren werden er nog 9762 infectiegevallen gemeld.
https://nos.nl/liveblog/2328682-rivm-me ... -bali.html
Wat gaat het hard...
MarliesR schreef:Van de website van Stichting NICE;
Totaal aantal (bewezen/verdachte) COVID-19 opnamen in de Nederlandse ICs op dit moment (d.w.z geen ontslagdatum bekend): 923/50=973
https://www.stichting-nice.nl/
Dat aantal ligt dus sowieso al weer een eindje boven de eerdere bovenlimiet van 925. Ik vraag me trouwens wel af wat die splitsing precies betekend? (923/50). Iemand een idee?
Huertecilla schreef:Hier, in Spanje, zet het bedrijfsleven zich sámen met de Staat intensief in voor het aanschaffen en vervoeren van medisch materiaal.
Alle mogelijke internationale contacten worden benut.
Het laatste is dat in rusland gehuurde vrachtvliegtuigen direct vanuit producerende landen, bv China, materiaal overvliegen met tientallen tonnen/dag.
Oscar schreef:Huertecilla schreef:Hier, in Spanje, zet het bedrijfsleven zich sámen met de Staat intensief in voor het aanschaffen en vervoeren van medisch materiaal.
Het laatste is dat in rusland gehuurde vrachtvliegtuigen direct vanuit producerende landen, bv China, materiaal overvliegen met tientallen tonnen/dag.
Even uit belangstelling
Is er in Spanje in de cijfers al wat zichtbaar van de genomen maatregelen? Of is dat nog te vroeg?
Huertecilla schreef:Hier, in Spanje, zet het bedrijfsleven zich sámen met de Staat intensief in voor het aanschaffen en vervoeren van medisch materiaal.
moonsparkle schreef:Ik begin me wel af te vragen, als er dinsdag 1600 bedden gereed zijn, maar er blijven patiënten bij komen en ze liggen er twee of drie weken, hoe lang heb je dan nog genoeg aan die 1600? Dat klinkt opeens nog steeds weinig
En wat denken jullie dinsdag? Zouden de scholen wel weer open gaan maar de rest onveranderd blijven? Nog meer maatregelen?
tiwi1969 schreef:MarliesR schreef:Van de website van Stichting NICE;
Totaal aantal (bewezen/verdachte) COVID-19 opnamen in de Nederlandse ICs op dit moment (d.w.z geen ontslagdatum bekend): 923/50=973
Dat aantal ligt dus sowieso al weer een eindje boven de eerdere bovenlimiet van 925. Ik vraag me trouwens wel af wat die splitsing precies betekend? (923/50). Iemand een idee?
923 bewezen 50 verdacht
Marie_Anne schreef:moonsparkle schreef:Ik begin me wel af te vragen, als er dinsdag 1600 bedden gereed zijn, maar er blijven patiënten bij komen en ze liggen er twee of drie weken, hoe lang heb je dan nog genoeg aan die 1600? Dat klinkt opeens nog steeds weinig
En wat denken jullie dinsdag? Zouden de scholen wel weer open gaan maar de rest onveranderd blijven? Nog meer maatregelen?
Ik denk dat alle maatregelen nog even verlengd worden.
MarliesR schreef:Van de website van Stichting NICE;
Oscar schreef:Huertecilla schreef:Hier, in Spanje, zet het bedrijfsleven zich sámen met de Staat intensief in voor het aanschaffen en vervoeren van medisch materiaal.
Even uit belangstelling
Is er in Spanje in de cijfers al wat zichtbaar van de genomen maatregelen? Of is dat nog te vroeg?