Ergernis in het verkeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

luuntje

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 17:53

Bejaarden die niet harder dan 35 km/u rijden op wegen waar de maximumsnelheid 50 km/u is.
O en recreatieboten. Die bruggen blijven open gaan.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 18:06

luuntje schreef:
Bejaarden die niet harder dan 35 km/u rijden op wegen waar de maximumsnelheid 50 km/u is.

Anders kunnen we dr niet onderdoor *\o/*.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 18:18

luuntje schreef:

45km wagens op een 80-weg. En dan slaat dat ding af en dan zit je achter een trekker. :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 18:34

MarlindeRooz schreef:
luuntje schreef:

45km wagens op een 80-weg. En dan slaat dat ding af en dan zit je achter een trekker. :+

Deze voel ik _O-.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 19:02

Marline jij wint.
Wat zal je gebaald hebben.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 00:13

Vanmiddag een Belg voor me op een 80-weg, die besloot met mij, twee auto's en een vrachtwagen vlak achter hem dat het wel handig was om vol op de rem te gaan om een fietser over te laten steken := Dat was dus vier man vol in de ankers en op de claxon... Hij reed over het algemeen ook 60-65. Ben er na die remactie zodra het kon maar voorbij geschoten, wilde dat niet nog een keer meemaken :x

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 10:18

Exitium wat een dwaas die Belg.

Ik kon gisteren ook remmen, maar dan voor een voetganger.
Voetganger had koptelefoon op en stak zonder naar links of naar rechts te kijken de weg over.
Zelf mijn toeter hoorde hij niet.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 11:06

Ik heb het idee dat de regels in België anders zijn wbt over laten gaan van fietsers?
Hier remmen belgen ook altijd op rotondes om fietsers over te laten gaan. Ook buiten de bebouwde kom, als de fietsers helemaal geen voorrang hebben. Dan verwacht je dus niet vol op de rem te moeten op een rotonde, levert regelmatig gevaarlijke situaties op.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 11:10

LoveBodin schreef:
Ik heb het idee dat de regels in België anders zijn wbt over laten gaan van fietsers?
Hier remmen belgen ook altijd op rotondes om fietsers over te laten gaan. Ook buiten de bebouwde kom, als de fietsers helemaal geen voorrang hebben. Dan verwacht je dus niet vol op de rem te moeten op een rotonde, levert regelmatig gevaarlijke situaties op.

Hier zijn het Nederlanders die op de rem gaan voor fietsers die geen voorrang hebben, je schrikt je iedere keer rot. En als het nou heel druk is kan ik het me wel eens voorstellen, maar dat is het hier meestal niet.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 19:01

Ik remde vandaag ook voor fietsers.
Maar ja had weinig keus.
Ze namen de bocht zo ruim dat ze aan het spookfietsen waren op mijn weghelft.
Dan is wachten korter dan ze aanrijden en schade moeten afhandelen (grapje).

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 19:31

Zoiets had ik maandagavond ook luuntje... Maakte een bocht naar rechts, in een woonwijk, en had vervolgens bijna een fatbiker op de motorkap liggen. Meneer dacht zeker dat hij in Groot-Brittannië was ofzo, reed bijna aan de linkerkant van de weg, vanuit hem gezien. Gelukkig was ik alert en kon op tijd de rem intrappen, en kon hij nog net op tijd het stuur omgooien. Maar scheelde niet veel.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 20:49

Maar fatbikers hebben toch altijd voorrang, denken ze.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 21:58

FrNo schreef:

Fatbikers en Wielrenners zijn even erg.

Ik heb vaak dat er vooral mensen die in hun BMW, Mercedes, Audi en welke duur merk dan ook
midden op de weg mogen rijden ook al is die weg 2,5 auto breed.
Of ze gaan op het laatste moment toch maar meer hun eigen kant op, of ik moet de berm in sturen. 8)7

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 22:22

De berm in doe ik niet als het gewoon past als beiden een beetje opzij gaan.
Dan ga ik gewoon stilstaan en mogen ze alsnog aan de kant gaan als ze willen doorrijden.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 08:41

Waarom halen mensen in, in een onoverzichtelijke bocht? :+
Wil je dood ofzo? Ik moest gisteren meer dan 3x de berm in en op de rem omdat er een idioot fietsers wilde inhalen op mijn weghelft. :x

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 09:46

Bellatrix gelukkig kon je opzij.
Wateen droeftoeters van bestuurders.

Jpitty jij ook al spookfietser.
Blijf gewoon aan je eigen kant rijden.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 09:46

FrNo schreef:

Fietsers ook denken ze.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 12:55

Veel fietsers lijken gewoon maling te hebben aan verkeersregels. Hoe veel ik er wel niet zie fietsen met telefoon in de hand, zonder of met halfgaar licht in het donker, met meerderen naast elkaar fietsen zodat je niet kunt inhalen/passeren, aan de verkeerde kant van de weg fietsen, enzovoorts... Echt, daar vind ik wel wat van :x

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 22:43

Fietsers leken vandaag sowieso een deadwish te hebben.

Terwijl ik al bezig was met de bocht naar rechts toch gewoon die dooie hoek rechts infietsen en nog boos worden ook. Dat knipperende lampje is geen feestverlichting en die driehoekjes op de weg geen vlaggenlijn... waar zit je verstand om rechts een bus voorbij te gaan die al bezig is met afslaan. Blijkbaar hebben die strakke lycrapakjes invloed op de bloedtoevoer naar de hersenen....

Om nog maar te zwijgen over voor laten gaan van een bus die binnen de bebouwde kom van de halte weg wil rijden. Dan geef je gewoon gas bij en ramt hard op je toeter en bij de volgende mogelijkheid rijd je de bus klem om verhaal te gaan halen. Ik heb dat opgewonden standje haarfijn de regels uitgelegd en hem erop gewezen dat ook zijn geschreeuw met beeld en geluid vastgelegd is door de camera's van de bus. Daar schrok hij nogal van.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 23:06

Nou echt he Anne_GTI. Sommige mensen moeten echt terug naar de verkeersschool volgens mij.

nick_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 23:29

FrNo schreef:

Ja, echt heel irritant.
Vandaag bijna twee jochies met een fatbike op de motorkap… kwamen van links uit een fietspad, echt met een noodvaart. Ik heb geloof ik nog nooit zo hard op de rem getrapt. Was me echt rot geschrokken, en die jochies ook. Alles was verder goed dus ik vervolgde mijn weg, maar toen ik een oprit afreed blokkeerde ze de weg. Ze kwamen even verhaal halen waarom ik ze bijna had aangereden. Ik uitleggen dat ze geen voorrang hadden, dat ze moeten uitkijken voordat ze zomaar een weg oprijden. Ook toegegeven dat ik zelf misschien ietsje te hard reed (lees: paar km te hard, niet onzinnig hard) vanwege een nogal overvolle bus met pakketten die ik op tijd weg wou rijden. Zo eerlijk ben ik dan ook wel weer, we zaten wat dat betreft allebei fout.
Toen ik had uitgelegd dat ik het druk had, gingen ze wel gauw opzij zodat ik weer verder kon met mijn werk.
Hopelijk hebben ze er iets van geleerd, en ook fijn dat ze uiteindelijk in konden zien dat ze me behoorlijk op zaten te houden met het blokkeren van de weg.
Was al met al toch een aardig bijzondere ervaring :=

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 08:47

Bepaalde oude mensen denken soms ook dat de weg van hen is.

En dan vooral als ze denken een halve meter/meter van het zebrapad af over gaan steken.
Ik kwam aanrijden en ik remde al af want ik zag ze oversteken op een vreemde manier,
en het eerste wat ik naar mijn hoofd kreeg was een hand want ik keek niet uit volgens meneer.

Maar denk ik zo van steek dan op de normale manier over en je hoeft niet boos te worden.
En toen ik stopte namen ze heel snel het zebrapad. 8)7

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 10:30

Anne_GTI schreef:
Terwijl ik al bezig was met de bocht naar rechts toch gewoon die dooie hoek rechts infietsen en nog boos worden ook. Dat knipperende lampje is geen feestverlichting en die driehoekjes op de weg geen vlaggenlijn... waar zit je verstand om rechts een bus voorbij te gaan die al bezig is met afslaan.

Dit vind ik zo eng, ook in de auto. Als het lukt blokkeer ik mijn rechterhoek zo goed mogelijk zodat het echt niet past, maar ik zou het heeeeeel fijn vinden als fietsers dat soort dingen gewoon niet doen.

Citaat:
en hem erop gewezen dat ook zijn geschreeuw met beeld en geluid vastgelegd is door de camera's van de bus. Daar schrok hij nogal van.

Goed zo.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 10:31

Anne wat een sneu figuur om verhaal te gaan halen.
Heb je excuses gekregen?

Fatbike bestuurders die verhaal kwamen halen. Hoop dat ze iets geleerd hebben.
Maar ben bang van niet.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 19:16

In Veghel is een controle geweest

Resultaten verkeerscontrole – NCB-laan
In de avond/nacht van zaterdag 5 op zondag 6 juli hielden wij een verkeerscontrole op de NCB-laan. De focus lag op de algehele staat van voertuigen, verkeersgedrag én het rijden onder invloed.

De cijfers op een rij:
11 bestuurders reden onder invloed
➡️ Waarvan 9 onder invloed van drugs
➡️ En 2 onder invloed van alcohol
43 bekeuringen uitgeschreven

De bekeuringen werden uitgedeeld voor o.a.:
- Niet tonen van het rijbewijs op eerste vordering
- Niet werkende dimverlichting
- Geen gebruik van de autogordel
- Te veel decibel geluid uit uitlaat.

Wij blijven actief controleren om de wegen veilig te houden voor iedereen. Rijden onder invloed is levensgevaarlijk — denk aan jezelf én aan anderen.

Samen zorgen we voor een veiliger verkeer! #Verkeerscontrole #RijdenOnderInvloed #DrugsInHetVerkeer #BOB #Verkeersveiligheid

Mijn ergernis; zoveel mensen onder invloed