Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 11:47

Eske_B schreef:
Als je op de snelweg rijdt en de matrixborden geven 70 aan, maar iedereen blijft 90-100km/u rijden, wat is dan verstandig? Want als enige 70 gaan rijden is ook gevaarlijk.

Met de stroom mee blijven rijden, als het op 70 staat, geeft het aan dat het druk is en dan kom je snel een file tegen waarschijnlijk (niet altijd). Dus moet je goed opletten dat het gauw minder snel is, je hoeft hier niet gelijk op de rem te trappen naar 70, bij wijze van spreken. Je ziet dan snel genoeg in de verte 50 op een ander matrixbord over het algemeen en daar is het dan nog drukker en/of file.

_Penotti schreef:
Ik ga 70 rijden, echte 70, vaak is dat rond de 75 op de teller.
Ik ga geen bekeuring krijgen omdat de rest denkt haast te hebben.
Zeker bij wegwerkzaamheden loopt dat flink op.

Wegwerkzaamheden zijn een ander verhaal dan dit vermoed ik en in het geval van geen wegwerkzaamheden krijg je heus geen boete

_Penotti

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 11:49

Als ze daar gaan staan controleren krijg je gewoon een boete.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 11:49

_Penotti schreef:
Als ze daar gaan staan controleren krijg je gewoon een boete.

Misschien, maar lijkt me sterk, omdat matrixborden reageren op de situatie ter plekke.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 11:57

https://www.flitsers.nl/verkeersbord/a3 ... umsnelheid

Citaat:
Verkeersbord A3: maximumsnelheid op matrixbord
Het verkeersbord met de code A3 is een bijzondere. Het gaat hierbij om de matrixborden boven (snel)wegen die de maximum toegestane snelheid aangeven.

Veel bestuurders zijn nog in de veronderstelling dat het bij matrixborden gaat om een adviessnelheid, echter geldt voor matrixborden al een lange tijd dat dit maximumsnelheden zijn en u hiervoor dus ook een bekeuring kunt krijgen als u deze negeert.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 11:59

_Penotti schreef:
https://www.flitsers.nl/verkeersbord/a3 ... umsnelheid

Citaat:
Verkeersbord A3: maximumsnelheid op matrixbord
Het verkeersbord met de code A3 is een bijzondere. Het gaat hierbij om de matrixborden boven (snel)wegen die de maximum toegestane snelheid aangeven.

Veel bestuurders zijn nog in de veronderstelling dat het bij matrixborden gaat om een adviessnelheid, echter geldt voor matrixborden al een lange tijd dat dit maximumsnelheden zijn en u hiervoor dus ook een bekeuring kunt krijgen als u deze negeert.

Gefeliciteerd!

Maar als de rest nog wat harder rijdt is het gewoon niet handig om op de rem te trappen en 70 te gaan rijden.

Maar als dat het geval is, dan knippert het bord meestal nog en geldt het als een waarschuwing dat er gas teruggenomen moet worden omdat er een gevaarlijke situatie aankomt (file/wegwerkzaamheden)

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 12:03

Niobe schreef:
Gefeliciteerd!

Maar als de rest nog wat harder rijdt is het gewoon niet handig om op de rem te trappen en 70 te gaan rijden.

Maar als dat het geval is, dan knippert het bord meestal nog en geldt het als een waarschuwing dat er gas teruggenomen moet worden omdat er een gevaarlijke situatie aankomt (file/wegwerkzaamheden)

Wat een rare reactie zeg.
Ik geef gewoon netjes aan hoe het zit. Met link.

Maar doe wat je wilt hoor, ik ga niet te hard rijden omdat andere blijkbaar graag geld weg gooien.
Nee ik ga ook niet op de rem staan want zoals bij elke controle moet er x aantal meter de tijd gegeven worden om na een snelheidsbord die snelheid ook te kunnen verminderen.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 12:06

_Penotti schreef:
Niobe schreef:
Gefeliciteerd!

Wat een rare reactie zeg.
Ik geef gewoon netjes aan hoe het zit. Met link.

Maar doe wat je wilt hoor, ik ga niet te hard rijden omdat andere blijkbaar graag geld weg gooien.
Nee ik ga ook niet op de rem staan want zoals bij elke controle moet er x aantal meter de tijd gegeven worden om na een snelheidsbord die snelheid ook te kunnen verminderen.

Nou ja, je had toch gelijk? :') Wist ik ook niet.

Maar je brengt mensen in gevaar als je ineens in een stroming op de rem trapt. Dat is echt niet handig. Wat jij wilt ook hoor.

Zoals ik al zei, als er nog een stroom doorrijdt (wat over het algemeen weinig voorkomt als het druk is), dan kan dat daar nog, en meestal zetten ze (in het geval van aankomende file) een "extra" matrixbord aan, die knippert en waarschuwt met het 70 getal. Het bord er na is dan vast en daar rijden mensen ook al minder hard. En daarna staat dan ook al gauw "50".

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 12:15

Natuurlijk ga je niet ineens hard op de rem trappen en je snelheid in 2 seconden praktisch halveren. Dat is ook op normale wegeltjes zonder matrixborden gevaarlijk rijden. Meestal is het in zo een situatie voldoende om het gaspedaal iets naar je terug te laten komen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 12:21

Ik rij sinds een aantal jaar ook braaf wat er aangegeven staat. En dan vertragen er vaak een hele hoop auto’s mee.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 12:28

poes schreef:
Ik rij sinds een aantal jaar ook braaf wat er aangegeven staat. En dan vertragen er vaak een hele hoop auto’s mee.

Over het algemeen kun je ook niet anders en loopt het aardig vloeiend.
Soms is het gewoon even een fijne lijn vinden tussen langzamer te gaan zonder je achterligger in je nek te krijgen.

Maar ik kom ook weleens langs een afslag (naar een andere snelweg) waar regelmatig file stond voor de coronauitbraak, voor die afslag reed de rechterbaan dan traag, omdat de meerderheid daarvan die afslag moest hebben.
De linkerbaan kon dan altijd wel doorrijden (ondanks de 70 op het matrixbord) en daar moest ik dan wel in mee. Dan ben ik wel in overtreding dan, maar ja, het is dan ook niet bepaald prettig om af te remmen naar 70 voor een klein stukje, met het gevaar dat degenen achter mij dat niet bepaald doorhebben.
Sowieso niet erg fijn stuk dat.
Gelukkig is het nu een stuk rustiger!

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 12:30

_Penotti schreef:
Ik ga 70 rijden, echte 70, vaak is dat rond de 75 op de teller.
Ik ga geen bekeuring krijgen omdat de rest denkt haast te hebben.
Zeker bij wegwerkzaamheden loopt dat flink op.

Ik doe hetzelfde. Hou de matrix borden aan.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 13:37

Ben ik de enige die een pb krijgt met de vraag om foto's, omdat er zogenaamd Bokkers waren die naar mij verwezen?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 13:38

Janine1990 schreef:
Ben ik de enige die een pb krijgt met de vraag om foto's, omdat er zogenaamd Bokkers waren die naar mij verwezen?

Foto's van wat??

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 13:42

Geen pb en ik zou ook niet weten wat voor foto's.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 13:53

Janine1990 schreef:

Huh?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 13:59

Janine1990 schreef:

Die zou ik toch even doorzetten naar een Mod.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 14:01

fjordjes schreef:
Werkt een aircooler/luchtkoeler? Airco willen we niet aanschaffen maar ventilator werkt ook niet optimaal. Iemand ervaring

Beetje een late reactie maar voor het geval iemand er nog iets aan heeft: een aircooler werkt op basis van koude lucht en voert de warme lucht niet af. Hij blaast dus iets koelere lucht rond (tijdelijk) waardoor het prettig kan voelen als je hem direct op je lichaam richt. Maar hij koelt de kamer niet af. Daarnaast gaan ze tijdens dit soort hittegolven echt voor veel te hoge prijzen weg, zo'n kleintje kost normaal hooguit een tientje meer dan een ventilator maar nu zie ik ze overal voor tot wel 100 euro.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 14:53

Waarom verandert soms het tijdvak van je pakketje naar later op de dag, maar komt de bezorger in het tijdvak dat het eerst was? Hoe kunnen ze 's morgens vroeg al bepalen dat de bezorger later gaat zijn?

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 14:58

Die tijdvakken klopt hier vaak ook niets van.
Vorige week nog een pakketje dat tussen half 2 en half 4 zou komen.
Mooi kunnen we nog even met de honden naar het water, is het pakketje er om 10 voor 12.
En postbode heeft mooie valsheid in geschrifte gedaan door te tekenen en het over de poort te zetten.
Allemaal maar heel gewoon denk ik dan. :n

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 15:01

Tijden van corona mogen ze zelf tekenen.
Netjes is anders.. Maar het mag.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 15:03

Als je toestemming geeft.
Tenminste dat stond in de track and trace.
En die toestemming heb ik niet gegeven.

Daarnaast heeft hij ook echt getekend met mijn naam, lijkt me dat als hij tekent ook gewoon zijn naam gebruikt.

Overigens is dit ook al meerdere malen voorgekomen voor corona.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 15:04

Oke nee dat is niet netjes. Bellen met de dienst dan maar.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 15:06

Citaat:
Contactloos tekenen voor ontvangst
Je hoeft het scanapparaat van de bezorger niet meer aan te pakken. De bezorger zal na jouw toestemming tekenen voor ontvangst. Hij zal vragen naar de laatste 3 cijfers van je legitimatiebewijs en deze noteren in het handtekeningveld.

Zo iets stond ook in de track and trace.

Ik bel niet meer, dat heb ik al 101 keer gedaan als het weer eens niet klopte.
Krijg je een standaard verhaaltje en de bezorging erop gebeurt het bij wijze van weer.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 15:58

Anoniem schreef:
Janine1990 schreef:

Die zou ik toch even doorzetten naar een Mod.

Zal vanavond doen.

Ik meen me te herinneren dat dit eerder ook is gebeurd. Betreft paarden foto's, zou iemand zijn die al langere tijd op Bokt zit.

Ik vertrouw het van geen kant. Ga het idd naar een mod sturen.

annetm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 16:15

Ik ben bezig met de Engelse samenvatting van mijn scriptie. Mijn doelgroep was leerlingen van groep 5 tot en met groep 8. Hoe vertaal ik dit goed, gezien andere schoolsystemen?

Spoiler:
Mocht iemand mijn Engelse sv (klein a4tje) even willen nakijken, heel graag?