Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Duhelo schreef:Cadeau's geven zou ik idd tellen door het aantal volwassenen die het cadeau geven.
uitwonende kinderen telt niet meer onder 1 huishouden, als zij ook de gever zijn, dan tellen zij gewoon mee als volwassene lijkt me.
in het voorbeeld als het uit naam van de koppels gegeven wordt zou ik delen door 5 personen, als de uitwonende kinderen ook meedoen dan door 7.
ingvdh schreef:...
Maar zoals hiervoor ook al genoemd, stellen zien zichzelf vaak voor 1 aan en laten de single persoon vaak net zoveel betalen. Ze denken er gewoon niet bij na.
Fitzroy schreef:Nou, ik heb al reactie. Het was volgens diegene heel normaal. Maar ging nu wel haar kinderen om een bijdrage vragen. Lijkt me wel dat die ook wat geven voor een feestje waar je op uitgenodigd bent?
Ik wil er geen ruzie om maken, dus ik betaal wel gewoon maar ik vind het toch niet zo prettig.
Fitzroy schreef:Nou, ik heb al reactie. Het was volgens diegene heel normaal. Maar ging nu wel haar kinderen om een bijdrage vragen. Lijkt me wel dat die ook wat geven voor een feestje waar je op uitgenodigd bent?
Ik wil er geen ruzie om maken, dus ik betaal wel gewoon maar ik vind het toch niet zo prettig.
Brainless schreef:Het is toch normaal om met kerst/Sinterklaas dat iedereen voor 1 anders cadeautjes koopt?
Ik ken het wel met kinderverjaardagen.. ja ik heb 1 kind en jullie 3 en ik ben dus 3x zo duur uit als jullie met cadeautjes. Ook komen jullie met z'n 5-en ik maar met z'n 2-en (kosten qua eten/drinken).
Wel was degene even vergeten dat zij altijd een intertoysbon gaf van 7,50 en wij een legodoos van 30-50E. En wij haar altijd een cadeau gaven voor haar verjaardag en wij niks van haar kregen.
Ik zei ook: je hoeft niet te komen en je hoeft niks mee te nemen als je komt. Anders een kleurboek met stiften is ook super leuk.
En wij komen 2x met 5 en jij 5x met 2= is qua eten net zoveel.
Heb degene daarna niet meer gezien op een verjaardag.
Lisitano schreef:Brainless schreef:Het is toch normaal om met kerst/Sinterklaas dat iedereen voor 1 anders cadeautjes koopt?
Ik ken het wel met kinderverjaardagen.. ja ik heb 1 kind en jullie 3 en ik ben dus 3x zo duur uit als jullie met cadeautjes. Ook komen jullie met z'n 5-en ik maar met z'n 2-en (kosten qua eten/drinken).
Wel was degene even vergeten dat zij altijd een intertoysbon gaf van 7,50 en wij een legodoos van 30-50E. En wij haar altijd een cadeau gaven voor haar verjaardag en wij niks van haar kregen.
Ik zei ook: je hoeft niet te komen en je hoeft niks mee te nemen als je komt. Anders een kleurboek met stiften is ook super leuk.
En wij komen 2x met 5 en jij 5x met 2= is qua eten net zoveel.
Heb degene daarna niet meer gezien op een verjaardag.
Dat mensen daarbij stil staan. Ik heb daar nog nooit over nagedacht. Je gaat toch hopelijk omdat je de verjaardag met diegene wíl vieren en het leuk vindt iets cadeau te doen?
Jeetje, daar mis je niets aan zeg. Wat een figuur.
Vjestagirl schreef:Ja kunt ook niet in andermans portemonnee kijken. Misschien zaten ze wel gewoon krap.