Wat doen jullie met instagram?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TessJazz

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 07:54

Mijn nieuwe foto's doen het erg goed! Wij mochten model staan voor ps of sweden :) Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 08:27

Wat onwijs tof Tess!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 08:36

Heel gaaf! <3

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 08:51

Staat ook echt geweldig <3 super gaaf dat jullie gekozen waren

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 09:27

Ik snap wel dat die het goed doen, super mooie foto's!

TessJazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 09:28

Dankjulliewel :D

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 09:28

Hele gave fotos <3

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 09:41

Wat een gave foto’s! En wat leuk dat je dat mocht doen.

TessJazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 09:56

Dankjulliewel voor de complimentjes! Was echt een mega ervaring!

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 18:38

Die bruine set is gaaf!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 19:34

Als ik iemand blokkeer op insta, kan die persoon mij dan ook niet meer taggen? Ik wordt door 1 persoon hardnekkig getagt in zijn foto’s die totaal los staan van mij, ik ken die persoon niet eens en heb hem al eerder verzocht mij niet meer te taggen in zn foto’s. De boodschap is niet duidelijk, dus nu hoop ik dat blokkeren de oplossing kan zijn?

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 19:36

Shanna schreef:
Als ik iemand blokkeer op insta, kan die persoon mij dan ook niet meer taggen? Ik word door 1 persoon hardnekkig getagd in zijn foto’s die totaal los staan van mij, ik ken die persoon niet eens en heb hem al eerder verzocht mij niet meer te taggen in zn foto’s. De boodschap is niet duidelijk, dus nu hoop ik dat blokkeren de oplossing kan zijn?

Lijkt me absoluut de moeite waard om te proberen :) Volgens mij zien ze je hele account gewoon niet meer.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 19:47

Als je ze blokkeert "verdwijnt" je account voor hun, dus dan kunnen ze je niet meer taggen.

TessJazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 19:55

Shanna schreef:
Als ik iemand blokkeer op insta, kan die persoon mij dan ook niet meer taggen? Ik wordt door 1 persoon hardnekkig getagt in zijn foto’s die totaal los staan van mij, ik ken die persoon niet eens en heb hem al eerder verzocht mij niet meer te taggen in zn foto’s. De boodschap is niet duidelijk, dus nu hoop ik dat blokkeren de oplossing kan zijn?

Klopt ze zien niks meer van je dan!

ninaphilo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 12:28

Wat gaaf TessJazz, ik zag al een foto voorbij komen op het account van Iris!

Ik begin een beetje moe te worden van de accounts die ik volg die hun hele verhaal volspammen met sponsors en winacties, of nog erger: sponsorwinacties. Af en toe is natuurlijk echt wel leuk, maar jeetje het is net een besmettelijk virus de afgelopen dagen.

Net kreeg ik weer een DM van een account wat dan begint met: "Hoe duur zijn je shoots?", maar daarna realiseren dat ze het te duur vinden ofzo en vragen of ik misschien aan sponsoren doe. Als je er niet eens geld voor een shoot van mij over zou hebben ga ik echt niet gratis voor je shooten..

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 12:44

Blij dat ik daar allemaal geen last van heb.. ik snap ook niet zo goed waarom, is het iets dat ik uitstraal? :')
Ook bv op mijn teken account echt 0 reacties van 'wil je een gratis tekening voor mij maken'.

ninaphilo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 12:51

Ja maar jouw foto's en tekeningen zijn beide in mijn ogen echt kunst! <3 Ik weet niet echt hoe ik het moet omschrijven, maar ik denk dat die pennymeiden vinden dat je te hoog gegrepen bent om van te profiteren.

Maar wees maar blij, ik voel me altijd zo banketstaaf als ik dan iemand afwijs. Heb ook altijd het gevoel dat ik mij moet verantwoorden dus dan stuur ik er een hele alinea achteraan waarom ik geen sponsors wil :')

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 12:59

En dan nog, die pennymeisjes schamen hun voor niets hoor _O-
ben niet eens zo duur, al zeg ik het zelf :=
Denk dat het wel al scheelt dat mijn grootste publiek in de VS zit.

Het enige probleem dat ik dan weer heb is dat mensen mijn foto's als referentie willen gebruiken voor hun kunst, daar moet ik dan weer een hele alinea achteraan schrijven waarom ik dat absoluut niet wil.. :+

Je vooral niet schuldig voelen

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 13:02

Uit nieuwsgierigheid, waarom wil je niet dat ze jouw foto's als referentie gebruiken?

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 13:08

Omdat ik mijn foto's net zoveel als kunst beschouw als mijn schilderijen of tekeningen. Je gaat toch ook geen replica maken van iemands schilderij en dan zeggen dat het jouw kunst is? + ik gebruik 99% vd tijd mijn eigen foto's voor mijn tekeningen en op die manier zijn ze exclusief. Ik maak echt heel veel tijd vrij om naar bv Nederland te reizen voor deze foto's, of de andere kant van België.
Als ik een teken opdracht krijg ga ik vaak ook mijn eigen foto's maken (in hoeverre dit mogelijk is uiteraard).

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 13:14

Hmm, fair enough. Ik ben dan net wat anders (maar ook geen professionele fotograaf) ik bied mijn foto's juist vaak aan ter referentie. Ik vind het juist fijn als ik er anderen blij mee kan maken :p. Maar ik neem ook aan dat ze zo'n foto dan 1:1 na willen tekenen? Referentie kan ook puur bedoelt worden als inspiratie en dat hoeft niet gezien te worden in het eindproduct. Ik teken ook vaak dierportretten van foto's die mij gevraagd worden na te tekenen, heb ik ook geen probleem mee. Maar ik let wel op logo's e.d. en vraag danwel toestemming (en refereer naar het origineel) of sla de opdracht af als de fotograaf het er niet mee eens is.

ninaphilo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 13:24

Ik snap beide kanten wel. Vooral omdat jij je eigen foto's gebruikt voor je tekeningen. Dan zou het al helemaal raar zijn als je iemand anders ook toestemming geeft om jouw foto te gebruiken als referentie.

Ik heb een beetje foto tekort maar echt geen tijd om aankomende tijd shoots te doen, binnenkort ga ik ook nog op vakantie. Gelukkig laatst 1 shoot gedaan en ik kan nog foto's plaatsen van een oudere shoot. Morgen maar bij mijn pony en bijrijdpaard een poging doen om hun samen op de foto te krijgen. Met nadruk op een poging doen. :=

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 13:24

Heb vaak mensen die het gewoon niet eens vragen.. en daar kan ik niet zo goed mee omgaan, het is niet dat ik zo onbereikbaar ben en ik 10duizenden volgers heb. Als ze het eerst vragen verwijs ik ze door naar mijn flickr album waar ik af en toe foto's plaats die iedereen mag gebruiken. Paard staat er bv mooi op maar het is onmogelijk om de achtergrond te bewerken etc.. of foto's waarvan ik denk daar ga ik nu echt niets mee doen.
En het klopt idd dat het puur als inspiratie kan gebruikt worden, maar meestal is dat niet zo hoor..
Gewoon netjes vragen, dat doe ik ook (en heb ik ook moeten leren respecteren hoor met de jaren). Ben daar ook niet altijd correct in geweest, dat geef ik toe.

Ben ook wel eens mijn foto's tegengekomen met een ander logo erop, maar dan begint het te koken hoor :D

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 13:30

Ah jij hebt al een hele geschiedenis van frustratie achter je :p ja als je het zo stelt is het wel begrijpelijk en de dingen die mensen flikken gewoon ronduit asociaal. Ik heb zelf ook 1x de fout gemaakt hoor door een foto te veel lookalike te maken en heb 1x een foto door een miscommunicatie gebruikt (aanbieder van de foto was niet de maker ondanks dat ik daar nadrukkelijk naar had gevraagd) dat soort dingen gebeuren, leer je weer van, maar ik vind het niet meer dan normaal dat je je best doet om gewoon netjes contact daarover te hebben :roll: en ik kan me ook zo voorstellen dat het irritant is als anderen jouw foto's voor hun kunst gaan gebruiken terwijl je dat zelf al doet.

ninaphilo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 13:32

xTitanic schreef:
Heb vaak mensen die het gewoon niet eens vragen.. en daar kan ik niet zo goed mee omgaan, het is niet dat ik zo onbereikbaar ben en ik 10duizenden volgers heb. Als ze het eerst vragen verwijs ik ze door naar mijn flickr album waar ik af en toe foto's plaats die iedereen mag gebruiken. Paard staat er bv mooi op maar het is onmogelijk om de achtergrond te bewerken etc.. of foto's waarvan ik denk daar ga ik nu echt niets mee doen.
En het klopt idd dat het puur als inspiratie kan gebruikt worden, maar meestal is dat niet zo hoor..
Gewoon netjes vragen, dat doe ik ook (en heb ik ook moeten leren respecteren hoor met de jaren). Ben daar ook niet altijd correct in geweest, dat geef ik toe.

Ben ook wel eens mijn foto's tegengekomen met een ander logo erop, maar dan begint het te koken hoor :D

Dat zou ik ook echt niet trekken, gelukkig nog nooit gehad. Er zijn wel veel paardenyoutber-fanaccounts die mijn foto's gebruiken en bewerken, maar daar vind ik het niet heel erg als mijn logo half wegvalt onder hun creatieve bewerkingen vol smileys en kleurtjes :+.