Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 14:20

Trui schreef:
iirrssjjee schreef:
Onze vriend laat de Samsung S8 wel eens in de vochtige badkamer liggen. Hij laad daarna vaak niet op omdat er te veel vocht in de oplaad aansluiting zit.

Ik zou er dus ook niet mee proberen te douchen! Ze geven zelf ook aam dat het meer is, als hij bv in de wc valt dat hij dan niet meteen stuk is!

Hij ligt bij mij wel altijd naast de douche, nog nooit last van gehad. Vallen ook regelmatig druppels op Mn iPad/iPhone als ik bijv een liedje wil doorspoelen :D

Ja, door de IP67 is dat dus geen enkel probleem. Zelfs een flinke regenbui, korte onderdompeling en technisch gezien dus ook douchen is geen probleem. Maar water dat in de hoekjes en gaatjes gaat zitten en er niet helemaal uitgehaald wordt kan op den duur wel echt funest zijn voor je telefoon.

Froukje
Forever young

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 15:09

Ik heb nu een lading paprika en courgette liggen door een aanbieding, kan ik dat invriezen om later in een pasta te gebruiken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 15:11

Froukje schreef:
Ik heb nu een lading paprika en courgette liggen door een aanbieding, kan ik dat invriezen om later in een pasta te gebruiken?

Ja hoor. Ik maak wel eens zelf een soort zakjes met groentemix, koop wat groente in de aanbieding en vries het in in zakjes die ik later als portie kan gebruiken. Super handig.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 15:12

Courgette heb ik pas nog weer vanuit de diepvries in de soep gebruikt, ging prima.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 15:16

En dan wel bevroren gebruiken neem ik aan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 15:18

Froukje schreef:
En dan wel bevroren gebruiken neem ik aan?

Ontdooien kan ook, maar als het in kleine blokjes gesneden is flikker ik het altijd bevroren in de pan. Duurt iets langer voordat het dan gaar is maar kan prima.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 15:18

In de soep hangt het er vanaf wanneer ik besluit dat ik ze erin wil eten. Ik heb chronisch ruimtegebrek in de vriezer, dus regelmatig gooi ik er wat uit dat ik de volgende dag in soep eet, als er iets in de vriezer moet. Dan is het dus eerst ontdooit, ook geen probleem. Maar het blijft schijnbaar wel knapperiger als je het niet eerst laat ontdooien.

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 16:36

Emmaa_ schreef:
Trui schreef:
De iPhone 7 is ‘waterdicht’ kan ik er dan gewoon onder de douche op bij wijze van spreke? Of is dat waterdicht alleen maar ‘waterdicht voor 2 druppels’

Nee, je kan er niet mee douchen. Nou ja, je kan het proberen maar hij zal er snel mee kappen. Alles boven de 7 heeft inderdaad een IP67 classificatie, dat betekent dat hij technisch gezien dompeldicht zou moeten zijn en je er even mee zou kunnen douchen. Het betekent alleen niet dat de behuizing helemaal dicht is voor water en als je wel waterschade krijgt dekt Apple dit niet onder de garantie. IP67 betekent eigenlijk dat hij een korte onderdompeling zou moeten overleven, en een flinke regenbui. Technisch gezien zou hij het dus moeten doen onder de douche, maar je zit nog steeds met 'open' plekken als het oplaadpunt en de microfoon/speakers. Ik zou het persoonlijk dus niet riskeren, ze zeggen het heel leuk maar als je telefoon wel het leven laat na een douchebeurt ben je de sjaak en mag je uit eigen zak een nieuwe kopen.

Mijne doet het nog steeds, gebruik hem in bad, onder de douche en maak hem zelfs schoon onder de kraan, ik moet even zoeken maar volgens mij kan hij een uur lang 1meter onder water voordat hij het begeeft

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 18:27

Je kunt zó slecht zonder je telefoon dat je er mee doucht...?

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 19:17

Nee maar ik zag in de reclames ook dat er jongens aan het douchen waren met een telefoon. En toen zeiden ze iets over de belsimpelmethode. Toen opgezocht of mijn telefoon ook waterdicht was en er stond dat dat zo was. Vandaar

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 19:51

Nee maar soms word ik wel eens gebeld of ik luister muziek.

Heb het even opgezocht IP67= Dompeldicht tot 30minuten op 1m onder water

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 21:16

Waarom sowieso douchen met telefoon? Kan je dan echt niet zonder???

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 21:21

Ik heb mijn s6 ook in de badkamer liggen tijdens het douchen of als ik in bad lig om muziek te luisteren. Ik heb hem dan op de wastafel liggen en luister via een bt speaker.
En hij kan daar tot nu toe prima tegen.
Laatst bijgewerkt door Jolien87 op 12-02-18 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 21:23

Ik heb nog geen telefoon gehad die niet in de badkamer kon liggen...

Maar mee onder de douche? Thanks, but no thanks :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 21:27

Stamper schreef:

Soms is met een muziekje op douchen even heeerlijk! :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 21:28

MarlindeRooz schreef:
Stamper schreef:

Soms is met een muziekje op douchen even heeerlijk! :D

Maar dan laat je 'm toch liggen op de wastafel? Niet in de douchecel zelf toch?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 21:33

Het is bij mij 1 ruimte... Maar hij ligt dan inderdaad op de wastafel. Mijn waterdichte sony lag in de vensterbank in de cabine zelf bij mijn ouder thuis. Maar die cabine was 2m2. :=

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 21:38

1 ruimte... maar ik neem aan dat je wel een douchegordijn of iets hebt? Ik heb een douchecabine die net mijn hoogte is (1.86m, ik moet bukken om binnen te komen, anders auw) en een regendouche, maar het meeste vocht (damp) blijft binnen de cabine.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 21:42

Trui schreef:
Nee maar ik zag in de reclames ook dat er jongens aan het douchen waren met een telefoon. En toen zeiden ze iets over de belsimpelmethode. Toen opgezocht of mijn telefoon ook waterdicht was en er stond dat dat zo was. Vandaar

Zoals ik hier zeg is het omdat die reclame me benieuwd maakte

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 21:44

Janine1990 schreef:
1 ruimte... maar ik neem aan dat je wel een douchegordijn of iets hebt? Ik heb een douchecabine die net mijn hoogte is (1.86m, ik moet bukken om binnen te komen, anders auw) en een regendouche, maar het meeste vocht (damp) blijft binnen de cabine.

Ligt er ook aan hoe groot je badkamer is en hoe warm je doucht. :+
Ik douche best warm en heb een badkamer van ong 200x120cm, tis dat ik de badkamerdeur open laat staan anders ga je gewoon tegen de vlakte door de (te) hoge luchtvochtigheid en temperatuur. %)
Ik heb niet opgelet of mijn telefoon (een GM 5plus) waterdicht is maar op een haperend touchscreen na merk ik niets terwijl ik weleens met mijn natte handen aan de telefoon zit als ik een melding hoor oid.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 21:52

Nah, ik denk niet dat ik languit in mijn badkamer kan liggen... Heb het ook nog niet geprobeerd... :') Maar groot is hij niet... Raam en deur dicht tijdens het douchen...
En ik hou het ook niet bij 38 graden :P

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 21:55

Ik heb geen raam in mijn badkamer. -O-
Vandaar dat de deur open staat en evt de buitendeur nog, de ramen vd kattenkamer en keuken zijn iig altijd beslagen als ik uit de badkamer kom. :')

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 22:21

Waarom iemand op marktplaats een advertentie zet, en ineens niet meer reageert als we een prijsafspraak hebben.... wat irritant... zoek al maanden naar dit product wat niet meer gemaakt wordt, en de enige in NL die het nog heeft reageert niet meer :(

Waarom plaats je dan een advertentie?

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 23:26

Oud Mindscape-dierenspel tegengekomen, en had er zoveel herinneringen aan dat ik 'm uit nieuwsgierigheid geïnstalleerd heb. Maar nu blijken die herinneringen totaal niet te kloppen _O- Kijkpunt was totaal anders en er zijn onderdelen die ik echt nooit eerder heb gezien (dat je in Mijn Dierenpraktijk kunt paardrijden is écht nieuw!). Gaf Mindscape wel eens demo's van spellen uit, die verschilden met de uiteindelijke versie? Het is zo raar! :')

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 08:32

Het kan ook zo zijn dat, nadat jij het gespeeld hebt, er uitbreidingen of nieuwe toevoegingen zijn gekomen in het spel.