Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 08:41

8nnemiek schreef:
Naar de kapper ziet die van mij dan wel vaak weer, maar nieuwe dingen in huis.. :n
Soms best irritant.. Heb je de hele dag lopen poetsen, alles weer fris en schoon, poetsspullen staan nog op de vloer, en dan komt ie binnen met 'man man wat is het hier een bende' :x
En bedankt >;)

Is de opmerking 'het is geen varkensstal tot het varken er is' iets voor jou? ;p

8nnemiek

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 09:24

Haha, wel toepasselijk want varkentje is een van zijn bijnamen :')

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 10:04

Of de emmer in zijn handen duwen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 11:15

Wat ik mij nu ineens afvraag. Stel he, je besteld een pakketje bij Bol.com. Tijdens de bezorging van dit pakketje ben jij niet thuis, maar als je thuiskomt vind je zo'n mooi briefje van PostNL waarop staat dat het pakketje bij de buren ligt. Echter, wanneer je aanbelt bij deze buren zeggen zij niets van het pakketje te weten. PostNL heeft het pakket niet meer, want die zeggen het afgeleverd te hebben.

Waar ligt nu de "schuldige"? Is het risico van PostNL om het af te geven bij de buren? Moeten zij dan vergoeden? Of ligt het risico bij Bol.com voor het kiezen van de verstuurder? Of is de schuld aan jou omdat jij niet thuis was?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 11:29

Marjoow schreef:
Wat ik mij nu ineens afvraag. Stel he, je besteld een pakketje bij Bol.com. Tijdens de bezorging van dit pakketje ben jij niet thuis, maar als je thuiskomt vind je zo'n mooi briefje van PostNL waarop staat dat het pakketje bij de buren ligt. Echter, wanneer je aanbelt bij deze buren zeggen zij niets van het pakketje te weten. PostNL heeft het pakket niet meer, want die zeggen het afgeleverd te hebben.

Waar ligt nu de "schuldige"? Is het risico van PostNL om het af te geven bij de buren? Moeten zij dan vergoeden? Of ligt het risico bij Bol.com voor het kiezen van de verstuurder? Of is de schuld aan jou omdat jij niet thuis was?

Dit gebeurd regelmatig in mijn flats. Zie er vaak briefjes van hangen. De bedrijven zeggen dan doodleuk dat ze niet verantwoordelijk zijn, en dat het heel jammer is dat je pakket kwijt is.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 11:30

Zolang er niet geleverd is ligt de verantwoording bij het bedrijf. Ze kunnen wel zeggen dat ze niet verantwoordelijk zijn, maar wettelijk kan dit heel anders liggen.. Overigens ligt de juiste levering dan vaak bij de postbezorger..

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 11:31

eilleen333 schreef:
Marjoow schreef:

Dit gebeurd regelmatig in mijn flats. Zie er vaak briefjes van hangen. De bedrijven zeggen dan doodleuk dat ze niet verantwoordelijk zijn, en dat het heel jammer is dat je pakket kwijt is.

Lijkt mij idd wettelijk niet helemaal zoals het hoort.
Stel je voor dat het een duur item is, dat kan niet zomaar kwijt zijn? Zouden die bedrijven niet verzekerd zijn voor dit soort gevallen?

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 11:32

Wil je het voorkomen kun je vaak bij het bestellen de opmerking plaatsen dat het niet bij de buren afgeleverd mag worden. Daar willen ze nog wel eens naar luisteren of aangetekend; dan mogen de buren het niet eens aannemen (dacht ik)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 11:34

Tja wij hebben van die achterlijke buren die zich te goed voelen (voor de wereld en) voor een deurbel aan de poort en een enorm hek om hun enorme huis hebben waardoor je ook niet even zo naar de voordeur wandelt. Wij nemen de pakketjes niet aan hoor, en de andere buren doen het ook niet meer. :n

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 11:35

Riddershow schreef:
Wil je het voorkomen kun je vaak bij het bestellen de opmerking plaatsen dat het niet bij de buren afgeleverd mag worden. Daar willen ze nog wel eens naar luisteren of aangetekend; dan mogen de buren het niet eens aannemen (dacht ik)

Dat ligt er maar net aan.. Ik heb het er ook al eens opgezet. incl. huisnummer.. Waar werd het afgeleverd..? Juist...

En aangetekend belandt het ook bij de buren. Vorige week nog gehad :)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 11:37

Riddershow schreef:

Dat gaat niet altijd. Ik heb bv afgelopen zaterdag het eea gekocht in een winkel ver weg, maar 1 artikel was niet op voorraad en word nagezonden naar mijn huis. Hier kan ik zelf niet op zeggen dat ik die bv verzekerd of aangetekend verzonden wil hebben.

Nu vertrouw ik mijn buren erop dat ze mijn pakket niet "jatten". Maar voor hetzelfde geld vind de bezorger het wel leuk ofzo, weet ik veel :')

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 12:12

Het met een andere pakketdienst laten leveren? Die misschien iets duurder is maar wellicht wel zekerder?

Ik heb gelukkig met de 3 pakketdiensten hier geen problemen (meer)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 12:22

O over pakket diensten gesproken. Ik had gister een briefje in de bus dat de post langs was geweest met een pakketje. Echter stond op het briefje dat het voor de oude bewoner was. Meneer heeft een lange achternaam vandaar z'n voornaam. Maar die mensen wonen er al meer dan een jaar niet meer. Zal ik ze sms'en dat de post langs is geweest of PostNL bellen met de mededeling dat die mensen hier niet meer wonen

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 12:23

Eerst eens kijken wat voor pakketje het is? :=

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 20:29

Wat ik me nou écht afvraag he, waarom bemoeit iedereen zich zo met andere landen?
Als een land [A] iets niet goed vind van een ander land [B] willen ze dat het betreffende land B doet wat dat ene land A zegt.
Zo krijg je toch vaak ruzie,wat uit kan lopen in een oorlog?
Een v.b. Nederland wil dat België hun Kern centrale sluit,want die zou niet veilig zijn.De belgen zeggen dat die wél veilig is.
Waarom dat eeuwige bemoeizucht? is dat menselijk ofso?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 20:34

Omdat Nederland een probleem heeft bij een fall out.. Zo bemoeit België zich met de diepte en onderhoud van de Schelde omdat hun haven Antwerpen ervan afhankelijk is. :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 20:34

Sammie schreef:
Eerst eens kijken wat voor pakketje het is? :=

Er moet voor getekend worden

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 20:36

gohya schreef:
Wat ik me nou écht afvraag he, waarom bemoeit iedereen zich zo met andere landen?
Als een land [A] iets niet goed vind van een ander land [B] willen ze dat het betreffende land B doet wat dat ene land A zegt.
Zo krijg je toch vaak ruzie,wat uit kan lopen in een oorlog?
Een v.b. Nederland wil dat België hun Kern centrale sluit,want die zou niet veilig zijn.De belgen zeggen dat die wél veilig is.
Waarom dat eeuwige bemoeizucht? is dat menselijk ofso?

Nou, als er iets mis gaat in een kerncentrale daar kan het best zo zijn dat (een deel van) Nederland daar ook de dupe van is.

Daarbuiten, de wereld wordt steeds kleiner als het ware. We kunnen ons niet langer alleen met onszelf bemoeien want heel veel beslissingen van andere landen hebben ook zo hun effecten op ons land.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 20:36

Das jammer :o dan zou ik de vorige bewoner een berichtje doen :j dan is t aan hun wat ze vervolgens doen

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 21:53

Felicxa schreef:
Nou, als er iets mis gaat in een kerncentrale daar kan het best zo zijn dat (een deel van) Nederland daar ook de dupe van is.

.

Het is ook opvallend dat veel kerncentrales vlak bij landsgrenzen staan.
Als het misgaat dan valt met een beetje geluk en een gunsige windrichting de meeste troep op de buitenlanders..... 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 22:01

Sammie schreef:
Als spoken echt zouden bestaan zou dat wel kunnen :)

Dat vroeg ik niet bepaald

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 22:03

Wel Rebecca, dan is het antwoord gewoon "nee".

uggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 23:19

Ik vraag me af of mijn net gekregen tarwe kussen zo blijft ruiken.. Ik heb hem voor het eerst opgewarmd,en de geur is een beetje tarwe achtig. Niet zo lekker vind ik voor in bed. Blijft dit zo? -O-

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 23:40

Rebecca schreef:
Als je een spookhuis sloopt , zet nieuwbouw op die grond gaan de geesten dan in het nieuwe gebouw spoken?

Ja er zijn er idd. die daar op die plek [de nieuwbouw] blijven.
Mensen die niet in geesten [spoken zijn het niet] geloven,zeggen uiteraard dat het niet zo is. ;)
Op vroegere begraafplaatsen waar de lijken zijn blijven liggen,waar 'overheen' is gebouwd idem dito.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 23:47

Erg gewaagd om dat te durven stellen. Zonder enig wetenschappelijke onderbouwing.