De keuze werd al heel snel tweedehands, want de prijzen in de dierenwinkel voor een fatsoenlijke maat bak zijn op zijn zachtst gezegd belachelijk. Om nog niet te beginnen over de simpele onderkasten, vaak van spaanplaat of iets dergelijks die ook nog eens de helft van het aquarium kosten.
Dus ik had gereageerd op een bak van over de 300 liter op marktplaats met een kast en al erbij. Bod geaccepteerd en de man vroeg wanneer ik de bak kwam halen. Omdat het zo'n grote bak was had ik er al op gerekend dat we 2 keer moesten rijden (1 keer met de bak en 1 keer met de kast). Ik vroeg hem daarom om hem alsjeblieft wel goed leeg te hebben en alles klaar te hebben staan zodat we hem meteen konden inladen. Dat was prima.
Komen we daar gisteren aan, ik had nog van te voren een berichtje gestuurd dat we er over een half uur zouden zijn, staat er een gehaaste man het aquarium nog leeg te laden

En het liep maar niet leeg, we zijn echt bijna een uur binnen geweest voor al het water eruit was, maar het natte bodemgrind bevatte natuurlijk ook nog wel wat dus de bak was LOEIzwaar. Met drie man nog niet te tillen. Toen we eindelijk op en neer waren geweest met de bak en aanbelden voor de kast werd er ook nog eens 10 minuten lang niet opengedaan! Wat een ellende!!
Gelukkig is alles goedgekomen en heeft hij hier nu een mooi plaatsje. We hebben thuis het grind eruit gehaald voor we hem op zijn plek tilde en dat scheelde 28 kilo!