Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 15:31

Omdat onze visjes flink groeien wilde ik een mega groot aquarium aanschaffen zodat de vissen mooi uitgroeien en ik de bak niet meer snel hoef te vervangen.

De keuze werd al heel snel tweedehands, want de prijzen in de dierenwinkel voor een fatsoenlijke maat bak zijn op zijn zachtst gezegd belachelijk. Om nog niet te beginnen over de simpele onderkasten, vaak van spaanplaat of iets dergelijks die ook nog eens de helft van het aquarium kosten.

Dus ik had gereageerd op een bak van over de 300 liter op marktplaats met een kast en al erbij. Bod geaccepteerd en de man vroeg wanneer ik de bak kwam halen. Omdat het zo'n grote bak was had ik er al op gerekend dat we 2 keer moesten rijden (1 keer met de bak en 1 keer met de kast). Ik vroeg hem daarom om hem alsjeblieft wel goed leeg te hebben en alles klaar te hebben staan zodat we hem meteen konden inladen. Dat was prima.

Komen we daar gisteren aan, ik had nog van te voren een berichtje gestuurd dat we er over een half uur zouden zijn, staat er een gehaaste man het aquarium nog leeg te laden :n Er zat nog voor de helft water in, stenen, planten en een hele hoop grind en ja hoor zelfs nog een vis! Hij wist al meer dan een halve week dat we zouden komen. %)

En het liep maar niet leeg, we zijn echt bijna een uur binnen geweest voor al het water eruit was, maar het natte bodemgrind bevatte natuurlijk ook nog wel wat dus de bak was LOEIzwaar. Met drie man nog niet te tillen. Toen we eindelijk op en neer waren geweest met de bak en aanbelden voor de kast werd er ook nog eens 10 minuten lang niet opengedaan! Wat een ellende!!

Gelukkig is alles goedgekomen en heeft hij hier nu een mooi plaatsje. We hebben thuis het grind eruit gehaald voor we hem op zijn plek tilde en dat scheelde 28 kilo! -O-

F_inley

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 19:53

Jeetje wat een gedoe zeg! Je zorgt toch dat het allemaal klaar is als er iemand komt?

Ik had ook weer wat. Net een mailtje kan ik vanavond nog dat hoofdstel op komen halen was om half zes stuur om 17:40 terug ja hoor dat is ok hoe laat? Niks meer gehoord natuurlijk grrrr

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 21:47

Dott schreef:
weer goeie ervaring hier (als t goed is tenminste :) ) gister een crossbeschermers set gezien op mp, goeie maat, goeie staat en nette prijs.
Ook nog in de buurt.
Fijn mail contact, alle vragen beantwoord en ga ze vanavond ophalen :D

Hey wat toevallig! Dan ben je waarschijnlijk bij mij geweest! Naar mijn inziens goeie ervaring??!! :)
Ik hoop dat ze passen, en sorry dat het snel snel ging ivm puppycursus.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 22:28

ik had laatst wel iets heel leuks...gemaild op MP voor 4 kippen voor 10 euro. Ja ik mocht ze ophalen maar er waren er nog maar 3...1 was gepakt door een buizerd...enfin...ik daarheen. Niemand thuis. Ik had gezegd dat ik uit DL kwam dus was best sjacherijnig...zie ik ineens een krat staan met....kippen!! Briefje erbij: we moesten even weg. Leg het geld voor de kippen maar onder de krat.
Enfin...heerlijk..mensen die nog vertrouwen in anderen...

ik dus die kippen geprobeerd uit de krat te halen...ging niet helemaal goed...binnen 5 minuten liepen alle kippen los :). Ik proberen die krengen te vangen wat natuurlijk niet lukte....gelukkig kwamen die mensen vlak daarna terug...kippen liepen altijd los..die kregen ze nu niet meer...

heb ze uiteindelijk een paar dagen later alsnog opgehaald...en hoefde maar 5 euro te betalen want hij was al blij dat ze een goed huisje kregen...erg leuk en ik denk dat ik in dit geval wel het rare mens van MP was :)

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 23:42

haha, leuk verhaal!

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 07:14

margreet4 schreef:
Dott schreef:
weer goeie ervaring hier (als t goed is tenminste :) ) gister een crossbeschermers set gezien op mp, goeie maat, goeie staat en nette prijs.
Ook nog in de buurt.
Fijn mail contact, alle vragen beantwoord en ga ze vanavond ophalen :D

Hey wat toevallig! Dan ben je waarschijnlijk bij mij geweest! Naar mijn inziens goeie ervaring??!! :)
Ik hoop dat ze passen, en sorry dat het snel snel ging ivm puppycursus.

Haha zeker toevallig! Dom dat ik zelf de verkeerde tijd had, maar zeker goeie ervaring :) en dat geeft niks hoor!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 14:36

Ik geloof niet dat ik er rouwig om ben dat ik halster en beenbeschermers niet aan de deur heb gehangen. Nadat ik maandagavond heb laten weten dat ik dat niet ging doen, heb ik niets meer laten weten. Wat ik best wel raar vind, want het was naar mijn idee best een goede prijs. Halster + touw van eskadron plus een set BR fashion beenbeschermers voor voor- en achterbenen voor €17,50...

Afijn, alweer een nieuw bod op het halster, waar ik meteen op heb gereageerd.

Ga waarschijnlijk ook nog het een en ander voor een vriendin verkopen, waarbij ik zelf ook een deel mag houden. Altijd leuk om te doen :P Ik vind het wel leuk tijdsverdrijf :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 15:22

Janine, heb je per toeval een foto van die set? En welke maat is het?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 15:25

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 15:27

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 16:13

Ah verdorie ze zijn full en ik heb cob nodig -O-

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 16:17

Varekaj schreef:
Ah verdorie ze zijn full en ik heb cob nodig -O-

Heb je een volledige set nodig en maakt de kleur nog uit?
Want ik krijg binnenkort nog een setje peesbeschermers in het zwart te verkopen, geen strijklappen. Weet alleen niet of de maat pony of cob is. Zag alleen dat ze kleiner waren dan de rest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 16:24

Ik zoek inderdaad een volledige set, dus voor en achter. Binnenkort gaat mijn bijrijder wss vaker mee op pad met mijn pony (tinker in ponymaat haha) en alle spul wat ik heb is maatje full, van mijn andere paard...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 16:26

Varekaj schreef:
Ik zoek inderdaad een volledige set, dus voor en achter. Binnenkort gaat mijn bijrijder wss vaker mee op pad met mijn pony (tinker in ponymaat haha) en alle spul wat ik heb is maatje full, van mijn andere paard...

Ooooh nee dan heb je daar niet zoveel aan :P

Grappig hoeveel verschil er is eigenlijk... Ik rij een fries waar deze beschermers niet eens op passen... Dus moet maar eens op zoek naar iets dat wel past... Wil het liefst peesbeschermers, maarja... :7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 16:40

Och, ze hebben beiden wel full in hoofdstel en zadeldoeken, maar de tink heeft dus wel korte pootjes :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 16:46

Varekaj schreef:
Och, ze hebben beiden wel full in hoofdstel en zadeldoeken, maar de tink heeft dus wel korte pootjes :')

Haha grappig is dat...
Ik heb namelijk ook een fries gereden die alles full had, behalve het hoofdstel :P
Deze heeft wel gewoon alles full... De benen extra full helaas :\

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 17:05

IHN schreef:
ik had laatst wel iets heel leuks...gemaild op MP voor 4 kippen voor 10 euro. Ja ik mocht ze ophalen maar er waren er nog maar 3...1 was gepakt door een buizerd...enfin...ik daarheen. Niemand thuis. Ik had gezegd dat ik uit DL kwam dus was best sjacherijnig...zie ik ineens een krat staan met....kippen!! Briefje erbij: we moesten even weg. Leg het geld voor de kippen maar onder de krat.
Enfin...heerlijk..mensen die nog vertrouwen in anderen...

ik dus die kippen geprobeerd uit de krat te halen...ging niet helemaal goed...binnen 5 minuten liepen alle kippen los :). Ik proberen die krengen te vangen wat natuurlijk niet lukte....gelukkig kwamen die mensen vlak daarna terug...kippen liepen altijd los..die kregen ze nu niet meer...

heb ze uiteindelijk een paar dagen later alsnog opgehaald...en hoefde maar 5 euro te betalen want hij was al blij dat ze een goed huisje kregen...erg leuk en ik denk dat ik in dit geval wel het rare mens van MP was :)

Ohhh...ik heb in tijden niet meer zo'n leuk verhaal gelezen! Wie weet hoe lang ze zelf al bezig waren geweest om ze voor jou in die krat te stoppen. hilarisch gewoon!

xSalina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 17:32

Hallo.

ik kom ook even meepraten omdat ik de laatste tijd ook vaker op mp zit. Was altijd een stille meelezer maar moet ook even mijn frustatie kwijt.

heb op dit moment mijn gekko tekoop met terrarium. De eerste persoon die langs kwam wou het terrarium en de gekko in een tas met de trein vervoeren je snapt toch wel dat dat niet gaat pfff nu hoeft die hem niet omdat die volgends mij niet nog een keer op en neer wil. Nu mailt er vandaag weer iemand eerst in het gebrekkig engels dan Nederlands en nu weer half duits ga er maar niet op in. Krijg ook op elk van mijn vragen kortaf antwoord. Gelukkig hoeft de gekko niet met spoed weg en wacht ik maar geduldig op een goede koper. Pff sommige mensen wordt je soms niet goed van..

en wat een ellende met dat aquarium zeg..

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 18:12

XSalina,
De gekko is dat een mannetje of een vrouwtje?

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 20:17

had je niet kunnen voorstellen om hem voor meer prijs te brengen?

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 20:18

Nou na enkel meelezen weer een bijzondere ervaring van mijn kant.

Op een boek van €3,00 deed ik een bod van €2,00. Krijg ik een mailtje terug dat ze er €2,25 voor wil en absoluut geen €2,00 (die €0,25 cent..). Ik akkoord gegaan en zou het boek op komen halen.
Nu woont ze 20 minuten lopen vanaf het station dus ik had laten weten dat ik dan loop vanaf de trein. Nu wou ze het boek wel brengen voor €5,00 (€2,75 voor de moeite van het fietsen). Heb laten weten dat ik er vanaf zie :j.
Overigens had ze al een eerdere afspraak niet door laten gaan i.v.m. een vakantie (hoorde ik ook laat).

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:16

Nou fiona...ik vind jouw reactie ook wel wat vreemd...eerlijk gezegd...als ik iets aanbied voor 3 euro en iemand biedt 2 euro kunnen ze bij mij de boom in. Die ene euro...jij doet het wel maar dan is het niet vreemd dat zij een tegenbod doet. En tja...dan krijg je zulke banketstaaf bedragen.

En waarom afzeggen? Je had dan toch gewoon kunnen zeggen...nee sorry...dan loop ik wel? (en sorry hoor...maar meen je serieus dat je het normaal vindt dat iemand voor 2.25 20 minuten op de fiets gaat zitten? (heen en terug is ze dat toch wel kwijt aan tijd).

Ik had net ook iets...iemand reageerde voor een kitten...wilde ze wel...tel. nr gegeven...hij belde...heel verhaal...ik 3 keer gezegd dat ik moest hangen omdat ik mijn dochter op moest halen...banketstaaf weer door...enfin...ik zou hem mijn adres mailen en hij zou even bellen als hij vertrok (kon geen tijd noemen). Dus ik het adres genoemd en nog even herinnerd aan de loombands (stond in de advertentie graag een kleinigheidje voor mijn dochter loombands ofzo). Vraagt ie of de mail voor hem is. Euhm ja....staat ook heel duidelijk in de advertentie...geen reactie meer ook geen telefoontje... zie ik net wel een mail van hem (komt niet altijd gelijk binnen op telefoon) wat loombands dan zijn. Ik het uitgelegd en ook sorry dat ik nu pas reageer. Ik zie je mail net. Krijg ik terug: ik vind het niet netjes dat je nu pas reageert en mij zolang laat wachten dus ik zie ervanaf.

duss.....heb teruggereageerd dat ik niet de hele dag achter internet zit en dat ik sowieso geen mail verwachtte omdat loom heel duidelijk in de advertentie stond, en hij me zou bellen (iets wat hij sowieso had kunnen doen als het hem te lang duurde)...het zal wel...ws is dat zakje looms van 90 cent het probleem....dan is het immers niet Gratisssss.

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:41

@ihn: Ik snap inderdaad dat je dan tussen de prijs in gaat zitten maar ik vind die €0,25 dan niet meer uit maken, maar dat is mijn mening.
Daarnaast gaat het mij er niet om dat ik niet wil lopen, ik had gezegd dat het geen probleem is. maar om €2,75 te vragen voor een klein stukje fietsen vind ik niet nodig.
Ik heb overigens alsnog een mailtje er achter aan gestuurd, dat ik wel begrijp dat ze er iets voor wil maar dat ik €2,75 dan een beetje veel vind voor een klein stukje fietsen. Dus ik heb gezegd dat ik alsnog het boek wel wil komen halen voor €2,25 ook, omdat ze het misschien ook vast heeft gehouden voor me.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:44

2,75 voor een eindje fietsen?? Nou dat zou bij mij uit principe al niks worden :n Als ze met de auto zou komen dan vind ik het een ander verhaal, maar met de fiets :o? :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:50

Ik zou het inderdaad ook niet hebben gedaan Fiona...
Maar mijn vraagprijzen zet ik zo neer dat ik zeker weet dat ik een bepaald bedrag er uit krijg.

Als ik een boek zou willen verkopen voor minimaal 2,25, was mijn vraagprijs waarschijnlijk ook 4,50 of 5 euro geweest. Afhankelijk van het soort boek natuurlijk en wat de overige vraagprijzen zijn.
Of aangeven dat het de vaste prijs is.