Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #11

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 11:03

M_D_H schreef:
JudithGigi schreef:
Van die mensen die meer dan 4 vliegvakanties per jaar hebben >;) drink je dan voor door je papieren rietje

Als ik die optie had, had ik het ook gedaan :j

Ik ben ook wel fan van papieren rietjes ja! +:)+

Marcella

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 11:05

Succes.

Pijn in mijn lijf en benauwd zijn met irritatie kuchje. Dus er loop wel wat te irriteren.

Onkruid dat knie hoog staat.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 11:08

Roosch schreef:
JudithGigi schreef:
Van die mensen die meer dan 4 vliegvakanties per jaar hebben >;) drink je dan voor door je papieren rietje

"Een kind staat gelijk aan zo'n 36 transatlantische retourvluchten per jaar. Een kind minder krijgen levert volgens het onderzoek een reductie van 58,6 ton CO2-uitstoot per persoon per jaar op"

Ik fok wel een stuk of tien kinderen minder om te compenseren. :j

https://www.rtlnieuws.nl/economie/colum ... het-milieu

Klaar.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 11:09

Winged schreef:
_San87_ schreef:
Er zijn gewoon zoveel kneuzen op het water.

Ha, dacht dat dat alleen het geval was bij kitesurfers en windsurfers waar echt idioten tussen zitten (vaak duits :+ )

Pablo: Aii, zuur!! zonde geld altijd.

Neu, Duitsers kunnen niet zo goed varen over het algemeen :)).

Maar Nederlanders in strijkijzers kunnen er ook wat van. En dan heb ik het niet over per ongeluk een foutje maken, of zo :P.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 11:17

xrobbiee schreef:
Zometeen sollicitatiegesprek, was keurig op tijd weggegaan dus nu ruim een kwartier te vroeg aanwezig. Nog maar even 5 min in m’n auto zitten zenuwachtig zijn dus.

Succes! Je kan het! *\o/*

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 11:18

Hou op, schei uit. Zeker op het hoogtepunt van de pandemie kochten vele mensen een bootje en gingen zonder enige vorm van voorbereiding dan wel kennis van de regels en gebruiken op het water varen. Zelden zo veel idioten tegen gekomen.

En om on topic te blijven: ik zie in de pluimverwachting voor het weer steeds meer signalen dat het 2 dagen mooi weer wordt en dat het daarna al weer terug valt naar die irritante westcirculatie. Wij hebben 12 augustus vakantie en gaan met de boot op pad.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 11:21

Urbanus schreef:
Roosch schreef:

"Een kind staat gelijk aan zo'n 36 transatlantische retourvluchten per jaar. Een kind minder krijgen levert volgens het onderzoek een reductie van 58,6 ton CO2-uitstoot per persoon per jaar op"

https://www.rtlnieuws.nl/economie/colum ... het-milieu

Klaar.

Dit inderdaad. https://youtu.be/vysclIYXwSs?si=dqML8YjNFfoPa5Qt in deze video staan ook een paar goede punten over dat meer mensen niet per direct meer uitstoot hoeft te betekenen :)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 11:31

Het ligt er ook maar net aan waarover Lubach het heeft.. zn anti-boer verhaal vonden veel mensen weer fantastisch.. en dat kranten blijkbaar vreemde dingen schrijven is ook facultatief ofzo.. :D
Hij doet vnl populistisch-achtig..

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 11:35

Cer schreef:
Het ligt er ook maar net aan waarover Lubach het heeft.. zn anti-boer verhaal vonden veel mensen weer fantastisch.. en dat kranten blijkbaar vreemde dingen schrijven is ook facultatief ofzo.. :D
Hij doet vnl populistisch-achtig..

Ja en dan ook nog op een slechte voorleestoon

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 11:54

Mensen op de camping die een grijze roodstaart papegaai bij zich hebben.

Het beest zit buiten onder een luifel in een stalen draadkooi van ongeveer 50 cm hoog en diep, en 60 cm breed (echt!)

Dat is in zichzelf gewoon al heel zielig.

Maar het beest zit ook de héle dag door te fluiten, te roepen, te schreeuwen, auto-alarmen na te doen, een heel hoge pieptoon vindt hij ook leuk blijkbaar.
En knetterhard.
Ik zou er eerst dichtbij komen te staan, maar daar had ik geen zin in.
Sta nu op een plek een meter of 60 verderop en kan dat beest nóg horen. Gelukkig niet zo hard als direct ernaast.

De camper is ook beschilderd met de afbeelding van dat Beest, en een woord erbij dat vermoedelijk zijn naam is.

Het zeer klassieke Coco.

Ik wou dat Coco zijn snavel hield.

Snappen die mensen nou echt niet dat niet iedereen daar op zit te wachten, en dat je hebt te zorgen dat jouw schattige Coco-ke geen overlast veroorzaakt.

#Einde Rant.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 12:03

Ik blijf er bij, ik zou ook 4 keer per jaar met het vliegtuig op vakantie gaan als ik die mogelijkheid had en het is natuurlijk super makkelijk om mensen te veroordelen die dat doen, als je zelf niet de mogelijkheid hebt omdat te kunnen doen.
Vraag jezelf eens af: Als jij die mogelijkheid wel had, zou je het dan laten voor het milieu? En eerlijk antwoorden, want 9 van de 10 mensen antwoord dan nog niet eerlijk.
Merendeel van dit soort opmerkingen komt gewoon voort uit jaloezie :j

En als je papieren rietjes zo erg vind, gebruik je toch metalen of glazen rietjes?

Mijn ergenis voor vandaag: Ik ben mij aan het klaarmaken voor de uitvaart van mijn vriendin. Ik zie er erg tegenop, een deel van mij hoopt nog steeds dat het een hele slechte grap is ;(
Laatst bijgewerkt door M_D_H op 04-08-23 12:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 12:04

Dat het 2 uur duurt voor alle foto’s op de computer staan pfff

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 12:10

M_D_H schreef:
Ik blijf er bij, ik zou ook 4 keer per jaar met het vliegtuig op vakantie gaan als ik die mogelijkheid had en het is natuurlijk super makkelijk om mensen te veroordelen die dat doen, als je zelf niet de mogelijkheid hebt omdat te kunnen doen.
Vraag jezelf eens af: Als jij die mogelijkheid wel had, zou je het dan laten voor het milieu? En eerlijk antwoorden, want 9 van de 10 mensen antwoord dan nog niet eerlijk.
Merendeel van dit soort opmerkingen komt gewoon voort uit jaloezie :j

En als je papieren rietjes zo erg vind, gebruik je toch metalen of glazen rietjes?

Mijn ergenis voor vandaag: Ik ben mij aan het klaarmaken voor de uitvaart van mijn vriendin. Ik zie er erg tegenop, een deel van mij hoopt nog steeds dat het een hele slechte grap is ;(

Ja sorry maar mijn principes vliegen ook niet het raam uit als ik geld heb :') dat is een foute aanname.

Ik stoor me ook niet zo erg aan die rietjes hoor, het is toch gewoon belachelijk dat wij zoiets moeten aanpassen terwijl 'de rijken' elke dag over de wereld vliegen enzo :')

Over je laatste alinea: heel veel sterkte gewenst!!
Laatst bijgewerkt door JudithGigi op 04-08-23 12:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 12:11

M_D_H schreef:

Heel veel sterkte. :knuffel:

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 12:22

Dees, sterkte vandaag, wat heftig :knuffel: en om op je vraag antwoord te geven, ja ik vlieg een stuk minder vanwege het milieu en als ik het doe, doe ik aan klimaatcompensatie.

Ik vind het dus wel belachelijk dat met de trein op vakantie duurder is dan vliegen. Desondanks pak ik nog steeds de trein naar Londen of Berlijn.

Zeggen dat ik nooit meer vlieg doe ik niet, maar de laatste keer is 6 jaar geleden en daar ben ik content mee.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 12:33

Nou daar ben ik het wel mee eens, ik vind dat met de trein een heel stuk goedkoper zou moeten zijn dan vliegen :j

Vlieg ik per 1 september naar Wenen, dan is mijn goedkoopste directe vlucht 95 euro en de duurste 147. En dat zijn retourtickets.
Ga ik met de trein op 1 september naar Wenen dan is mijn goedkoopste ticket 80 euro en mijn duurste 170. Maar dit is enkele reis en altijd met meerdere keren overstappen.

De trein wordt echt niet aantrekkelijk gemaakt zo :n

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 12:37

Ik heb nog nooit gevlogen.
Niet omdat het niet kan of uit milieu oogpunt.
Maar omdat het voor mij met alle prikkels enz gewoon niet haalbaar is.
Maar helpt natuurlijk wel mee voor het milieu.

Heb ook geen kinderen, ook niet uit milieu oogpunt. Maar helpt wel mee.
Al ben ik wel van mening dat iemand met meer dan 2 kinderen loopt te miepen over het milieu en andere terecht wijst op slechte keuzes dat ik die niet serieus kan nemen.

Ach ik eet weer vlees en heb een auto...
Leven en laten leven..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 12:42

Roosch schreef:
JudithGigi schreef:

Nou, ik heb zelf een kind maar ik ben het eigenlijk wel eens met deze schrijfster:
https://www.telegraaf.nl/vrouw/40763618 ... rbelasting

Waarom mensen belonen om kinderen te krijgen? We hebben een giga bevolkingsoverschot. Misschien is belasting op kinderen wel beter.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 12:45

Suzanne F. schreef:
Roosch schreef:

Nou, ik heb zelf een kind maar ik ben het eigenlijk wel eens met deze schrijfster:
https://www.telegraaf.nl/vrouw/40763618 ... rbelasting

Waarom mensen belonen om kinderen te krijgen? We hebben een giga bevolkingsoverschot. Misschien is belasting op kinderen wel beter.

Omdat we nieuwe mensen nodig hebben om ons systeem werkende te houden? Om ons pensioen te betalen en dergelijke? En dan weet ik dat mensen heel stoer gaan roepen dat de mens wel uit mag sterven enzo, maar goed daar vind ik dan ook wel weer wat van :')

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 12:47

Heel veel sterkte M_D_H! Y;(

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 12:49

Ik zou echt zo graag een vrijstaand huis willen, ergens met buren ver weg. Een eigen oprit en alleen fluitende vogeltjes te horen. Ik word gek van de gillende en dreinende kinderen, van buurtbewoners die dagelijks timmeren en schuren, van gore luchtjes die je ruikt, sigarettenrook je ramen doorkomt, katten die in je tuin schijten, je auto die je niet kan parkeren etc etc.

Ik heb een staatslot gekocht voor deze maand.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 12:50

Iedereen moet zelf weten hoe men z'n leven inricht. Hoeveel kinderen men neemt (of pardon, krijgt.. ), hoeveel vliegreizen men onderneemt, of men papieren rietjes neemt of andere.

Ik leef m'n leven bewust kinderloos omdat ik (heel belangrijk) geen kinderwens heb maar ook omdat ik vind dat er op deze aardkloot gewoon veel te veel inwoners zijn en deze aardkloot niet bepaald top is om op te groeien in de huidige samenleving.

Ik maak doorgaans duurzame keuzes maar ga wel graag op vakantie en ja, dat is vaak met het vliegtuig. En ja, waarschijnlijk toch wel relatief vaak als je het vergelijkt met anderen. :+

Veel sterkte, MDH!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 12:52

Roosch schreef:
Iedereen moet zelf weten hoe men z'n leven inricht.

Eigenlijk mee eens. Maar als iedereen (inclusief bedrijven) zo denken dan gaan we ten onder aan onze egoïstische denkbeelden. Iedereen doet maar en neemt maar van deze planeet. Omdat het kan. YOLO.
Na mij de zondvloed. Zoiets.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 12:54

Het is een veel te complex onderwerp om over te discussiëren, vind ik. Als je belasting gaat heffen op kinderen wordt het krijgen van kinderen straks alleen iets voor de rijkere mens. Moeten we die kant opgaan? Soms denk ik van wel maar is dat echt fair?

Suzanne F. schreef:
Roosch schreef:
Iedereen moet zelf weten hoe men z'n leven inricht.

Eigenlijk mee eens. Maar als iedereen (inclusief bedrijven) zo denken dan gaan we ten onder aan onze egoïstische denkbeelden. Iedereen doet maar en neemt maar van deze planeet. Omdat het kan. YOLO.
Na mij de zondvloed. Zoiets.

Ja precies dat. Moet je lekker zelf weten verder, geniet er van zolang het nog kan.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 12:55

Ja maar blijkbaar is er altijd wel wat op te merken aan de levensstijl van anderen. :))

Ben je kinderloos, vlieg je teveel.
Vlieg je niet, dan fok je teveel kinderen.
Vlieg je niet, heb je geen kinderen, dan maak je teveel km's met de auto.

Etc etc. :+

Ik maak m'n eigen keuzes waar ik achter sta en daar kan ik mee leven. Godzijdank, anders had ik niet geleefd. :+