Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? #8

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 09:34

MarlindeRooz schreef:
Mee eens... ga maar eens leren zelf brood te bakken want dat schijnt straks ook schreeuwend duur te worden ofzo.

Hier gaat vanmiddag het eerste zelfgemaakte brood in de oven :D. Deeg moet nog een paar uur staan, dan opbollen en nog eens 2 uur laten rijzen. Dan de oven in. Ik ben benieuwd hoe het wordt.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 09:34

eigen brood bakken word ook duurder, want het meel word duurder.
Dus hoeveel je dan gaat besparen?

Maar leuk is het niet nee.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 09:36

DuoPenotti schreef:
eigen brood bakken word ook duurder, want het meel word duurder.
Dus hoeveel je dan gaat besparen?

Maar leuk is het niet nee.

Het brood dat ik nu maak heeft in totaal 60 cent gekost :=. Daar koop ik geen heel, vers gebakken brood voor.

Gelukkig zijn wij geen grote broodeters, maar af en toe vinden we het wel lekker.

Het gaat hoe dan ook een dure tijd worden.

MarlindeRooz

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 09:36

Heb je daar ook elektra bijgerekend (puur uit interesse). En ik vind het goedkoopste supermarktbrood goor dus ik koop altijd wat duurder brood. Dus ik denk dat het best veel kan schelen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 09:37

Ja nu nog 60 ct, maar ik ben benieuwd wat dat gaat doen als de oorlog aanhoud.
Ook voor dat meel meer vraag is.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 09:39

Moestuin,is je dochter al bevrijd?Komt mij heel bekend voor.Kinderen kunnen ook zo onhandig zijn.
Laatst bijgewerkt door Britta31 op 10-03-22 09:41, in het totaal 2 keer bewerkt

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 09:40

Dat gisteravond een heet rösti-rondje uit de oven op mijn voet viel. :\

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 09:40

Ik ben ook aan het nadenken om gedeeltelijk zelf te gaan bakken. Op zich is mijn energie prijs niet enorm hoog door korting en het brood dat ik echt lekker vind is al niet het goedkoopste brood. (Behalve tostibrood dan), dus ik geloof echt wel dat het goedkoper is.

Vooral bij de afbakbroden die ik vaak eet bij soep en nog wat gerechten. Die moet je toch al afbakken.

Moestuin :') heb ik ook ooit gedaan en daarna schijnbaar keihard huilen dat de puzzel kapot was.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 09:41

Ik neem aan dat als het meel voor thuisbakker duurder wordt dat het dan ook voor de bakker zo is. En dat het redelijk evenredig gaat stijgen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 09:43

MarlindeRooz schreef:
Heb je daar ook elektra bijgerekend (puur uit interesse). En ik vind het goedkoopste supermarktbrood goor dus ik koop altijd wat duurder brood. Dus ik denk dat het best veel kan schelen.

Ja. De tarwebloem kostte 50 cent voor een kilo, ik heb een halve kilo nodig, gist iets van 70 cent voor 3x 7 gram, daar heb je 1/4 theelepel van nodig, dus ca 10 cent, ca 350 ml water en iets meer dan een theelepel zout, dat zal bij elkaar een cent of 5 zijn?

Wij hebben zonnepanelen, en leveren terug, maar als de stroom die de oven nodig heeft op 25 cent per kwh ligt, dan kost dat 12,5 cent aan energie.

50 + 10 + 5 + 12,5 = 77,5 iets meer dan 70 cent, afgerond naar boven 80 cent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 09:43

Britta31 schreef:
Moestuin,is je dochter al bevrijd?Komt mij heel bekend voor.Kinderen kunnen ook zo onhandig zijn.

Ja, met mijn ‘magische superkracht’ is het puzzelstukje verwijderd en ze wou nog een zoentje want haar vinger is wel geschaafd :')

Mwm: Gelukkig is de puzzel niet stuk, maar het zat best nog stevig vast _O-

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 09:44

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 09:45

MarlindeRooz schreef:
Ik neem aan dat als het meel voor thuisbakker duurder wordt dat het dan ook voor de bakker zo is. En dat het redelijk evenredig gaat stijgen.

Voor bakkers wordt het inderdaad ook duurder. Ik denk inderdaad ook dat de prijs evenredig gaat stijgen.

Dan is 2 euro voor zelfgemaakt alsnog goedkoper dan 4-5 voor bakkersbrood (even uit de duim prijzen, hoor).

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

MyWishMax

Ja, het is niet logisch dat meel alleen voor particulieren duurder wordt. Juist voor iedereen dus in verhouding zal zelf bakken dan goedkoper zijn. Alleen niet zo goedkoop als het nu kan. Plus dat je vaak grotere hoeveelheden meel kan kopen waar je meerdere broden mee kan bakken en dat moet je dus ook wel vergelijken met meerdere broden kopen. Dus zoals San uitgerekend heeft nu, eventueel nog met wat extra energie erbij. Oh, zoals die laatste dus haha

Moestuin, gelukkig en ik geloof je meteen dat het stevig vast zat haha

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 09:47

Om 10.00 komt nieuwe collectie online maar ik wil terug naar bed maar straks loop ik het mis ;(

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 09:47

Urbanus schreef:
Om 10.00 komt nieuwe collectie online maar ik wil terug naar bed maar straks loop ik het mis ;(

Wekker zetten om 09:45?

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 09:59

_San87_ schreef:
De huizenprijzen, de onzekere toekomst met de oorlog in Oekraïne, dat alles duurder wordt :.

Wij durven het nu niet meer aan een huis te kopen en hebben al onze plannen in de vriezer gezet...

+1 -O-

Hoe heb je het gemaakt? Bij mij blijft het zo gistig smaken.

Niet vandaag maar gister. Postnl zou komen, in de ochtend een tijdstip gekregen. Helaas viel dat samen met mijn coronatest afspraak dus die afgezegd. Betreft een pakket van mijn werk waarvoor ik mijn id moet laten zien. Ik wachten en wachten en wachten. Vervolgens kreeg ik een mail; we hebben u gemist, u kunt daar uw pakket afhalen >;) Hoe dan?! Ik was al die tijd thuis met de schuifpui open met zicht op mijn poort! Nu is mijn woning niet makkelijk te vinden maar als ze van hun probleem mijn probleem maken... Nou daar kan ik niet zo goed tegen :o Gelukkig komt het niet vaak voor (al was dit niet de 1e keer) maar dit was wel een belangrijk pakket om te kunnen thuiswerken en stress omdat ik mijn afspraak moest afzeggen. Ondanks dat ik vind dat de bezorgers een onredelijke werkdruk hebben heb ik voor het eerst een klacht ingediend. Daar werd ik overigens wel heel netjes geholpen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 10:06

Rytir schreef:
_San87_ schreef:
De huizenprijzen, de onzekere toekomst met de oorlog in Oekraïne, dat alles duurder wordt :.

Wij durven het nu niet meer aan een huis te kopen en hebben al onze plannen in de vriezer gezet...

+1 -O-

Hoe heb je het gemaakt? Bij mij blijft het zo gistig smaken.

Niet vandaag maar gister. Postnl zou komen, in de ochtend een tijdstip gekregen. Helaas viel dat samen met mijn coronatest afspraak dus die afgezegd. Betreft een pakket van mijn werk waarvoor ik mijn id moet laten zien. Ik wachten en wachten en wachten. Vervolgens kreeg ik een mail; we hebben u gemist, u kunt daar uw pakket afhalen >;) Hoe dan?! Ik was al die tijd thuis met de schuifpui open met zicht op mijn poort! Nu is mijn woning niet makkelijk te vinden maar als ze van hun probleem mijn probleem maken... Nou daar kan ik niet zo goed tegen :o Gelukkig komt het niet vaak voor (al was dit niet de 1e keer) maar dit was wel een belangrijk pakket om te kunnen thuiswerken en stress omdat ik mijn afspraak moest afzeggen. Ondanks dat ik vind dat de bezorgers een onredelijke werkdruk hebben heb ik voor het eerst een klacht ingediend. Daar werd ik overigens wel heel netjes geholpen.

Ik heb een recept dat ik van 8nnemiek kreeg gevolgd. Hoe het smaakt kan ik vanavond vertellen :P.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 10:07

Oh en ergernis nummer zoveel. Tekeningen inlijsten. Er zit altijd wel een vliezeltje achter t glas en ik word er kriegel van -:(- !

Een lijst van 100 x 70 haal je ook niet even makkelijk los :=.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 10:07

Tip: inlijsten in de badkamer met de hete douche aan. Dan is de ruimte niet zo stoffig en komt er geen stof onder.

Zo doe ik altijd screenprotectors op telefoons. :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 10:08

MarlindeRooz schreef:
Tip: inlijsten in de badkamer met de hete douche aan. Dan is de ruimte niet zo stoffig en komt er geen stof onder.

Zo doe ik altijd screenprotectors op telefoons. :')

Wel lastig met een houten lijst en glasplaat van 100 x 70 cm ;(.

Wel een goede tip, maar dat wordt m niet in de badkamer.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 10:09

Haha ja dat verslepen is wel storend ja. _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 10:14

De wijk opzichter van de woningbouw die me nu echt m'n neus uit komt..ik blijf altijd vriendelijk maar ik ben er nu wel een beetje klaar mee. Sinds de storm staat de boom van mijn buurvrouw nog schever (als in over mijn tuin heen) dan dat ie al deed want de versteviging van de andere kant is volledig weg want dat is geknakt met de storm. Ik heb meerdere keren contact gehad dat de rest wat er nog staat weg moet want dat dat vroeg of laat gaat vallen en dan in mijn tuin beland. Met de volgende zelfs lichte storm gaat hij om. Des te mooier weer het word des te meer ben ik buiten in de tuin, ik wil mijn tuin alvast weer netjes gaan maken maar ik zit maar te wachten en wachten tot ze die boom eerst komen weghalen.
Ik app dus even die wijk opzichter vanochtend met nou ik zou 2 week geleden al gebeld hebben door het hoveniersbedrijf (die me meer dan een half jaar terug al belden met we komen binnenkort die boom snoeien) maar ik hoor steeds niks maar ik wil graag in mijn tuin bezig. Waarop ik terug krijg dat ze het erg druk hebben dat ze me zouden bellen maar dat ik meer begrip mag gaan opbrengen voor het feit dat ze het druk hebben en dan niet ala minute hier staan. Nou dan krijg je mij dus boos. Geen begrip? Geen geduld? Ik bel al 2 jaar over deze boom omdat die heel veel licht blokkeert in mijn tuin, alle bomen zijn gesnoeid in die tuin behalve deze (door dat zelfde hoveniersbedrijf) zouden ze dus meer dan een half jaar geleden al voor terug komen. Nu is hij doormidden en hangt hier over, ik geef nog aan ik ben veel buiten, vriendin van me is veel hier met haar kids en pup ik wil hem zsm weg hebben want hij vormt nu gevaar. Nou blijkbaar maakt ze dat weer eens geen hol uit allemaal ik heb geen begrip voor het hoveniersbedrijf wat het druk heeft |o |o |o
Heb het hoveniersbedrijf zelf maar gebeld en krijg van de telefoniste te horen dat ze morgen komen nadat ze had geprobeerd me door te verbinden. Nou dat hoop ik dan maar, maar ohhh ik ben echt even zo boos :r

Oke en nu even weer adem in, adem uit 8)7

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 10:24

San als het goed smaakt wil je haar recept dan doorsturen? :))

Annet_dottie, wij klagen al 5 jaar over een aantal dode bomen langs het pad. Niet eens zozeer vanwege ons ongemak maar ze kunnen flink schade aanrichten bij onze buren. Na 5 jaar heeft de grond eigenaar eindelijk actie ondernomen (eerste onderhoud sinds 5 jaar). Dus het kan altijd slechter :') Overigens sloeg karma toe; hij vond het niet nodig om iemand in te huren want: duur. Hij deed het dus zelf en lazerde van de ladder :=