Secret Santa Surprise 2021

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 10:53

Fem schreef:
Dit heeft me zeker geholpen, maar ik ben er nog niet helemaal.
Ik heb ondertussen de volgende 10 plaatsen gekoppeld aan 10 rebussen met allen plaatsnamen van 12 letters.
Daarna houd ik nog de plaatjes C (waarop een kieviet en een heide zichtbaar zijn) en L (waarop een zee, scheur en bergen zichtbaar zijn) over.
De provincies die over blijven zijn Flevoland en Limburg.
In Limburg heb je een buurtschap die De Kievit heet. Maar dat is maar 6 letters en volgens de kaart van Nederland moet ik daar de 11de letter gebruiken. Dus ik zoek nog eens verder en kom op Kievitsheide (eerder vond ik die alleen in België, nu toch ook in Limburg)
Dan blijft alleen Flevoland over met 6 letters.

Maar ik kom dus nu op het volgende:
A: Schapershoek - Zeeland
B: Witte paarden - Overijssel
C: Kievitsheide - Limburg
D: Vrouwenakker -
E: Gietersebrug - Friesland
F: Paardelanden - Drenthe
G: Bovenstehuis - Noord Brabant
H: Steenenkamer - Gelderland
I: Hoogblokland - Zuid Holland
J: Markenbinnen - Noord Holland
K: Noorderburen - Groningen
L: ?????? - Flevoland

Als ik dan naar de kaart van Nederland kijk dan zou ik de volgende letters moeten pakken:
A: Zeeland, de 10de letter
B: Overijssel, de 2de letter
C: Limburg, de 11de letter
D: Vrouwenakker- Utrecht?, de 1ste letter
E:Friesland, de 9de letter
F: Drenthe, de 4de letter
G: Noord-Brabant, de 12de letter
H: Gelderland, de 8ste letter
I: Zuid Holland, de 7de letter
J: Noord Holland, de 6de letter
K: Groningen, de 3de letter
L: Flevoland, de 5de letter

En dan kom ik op de volgende
A: O
B: I
C: D
D: V
E: B
F: R
G: S
H: K
I: O
J: N
K: O
L:

Ik ben vooral heel benieuwd of er nog fouten in mijn plaatsnamen zitten. Dus Secret Santa, wil je zo lief zijn om door te geven aan het beheer of ik een beetje goed op weg ben?

L is misschien Luttelgeest? Dat ligt in Flevoland

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 11:00

Ik ga weer een gok wagen. ik ben niet helemaal up to date over wie al geraden zijn enz.

yvje86 ben jij mijn secret santa?
jij komt uit zeeland.
is gek op wierrook
Heeft al 4 halve liter mokken van Blond Amsterdam
Heeft net als ik een herder :P
werkt ook op kantoor (ik ook geen idee of ik dat ergens vermeld hebt)
heeft ook 2 paarden?

theadora99

Re: Secret Santa Surprise 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 11:12

Fem, was die D niet vrouwenakker in Zuid-Holland en Hoogblokland toch Hoogland in Utrecht? Ik ga me er ook nog even druk over maken.

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 11:28

plutolover schreef:
Ik ga weer een gok wagen. ik ben niet helemaal up to date over wie al geraden zijn enz.

jij komt uit zeeland.
is gek op wierrook
heeft ook 2 paarden?

Bingo!

Ik zal e.e.a. even verklaren ;)

Die tekening die erbij zat was een grapje. Jij gaf aan dat als jouw Santa creatief was je graag een tekening van 1 van je paarden wil hebben. Nu ben ik enorm creatief maar niet kundig op het gebied van tekenen. Ik heb wel enorm veel lol gehad met het natekenen := dus sorry daarvoor :D

De hint dat ik uit Zeeland kom had je al snel door. In diezelfde tijd heb ik een foto in het topic gepost dat ik lekker aan het uitwaaien was op het strand (hint naar Zeeland). Ook heb ik gisteren een foto van mijn ontvangen cadeau gepost waarbij ik een Blond Amsterdam schaaltje met dezelfde print als jouw mok heb gebruikt om mijn adres af te dekken.

Ook sloot in een hint af met 'prikkelbare Santa' wat een verwijzing naar brandnetel (thee) kan zijn. In het topic heb ik het over brandnetelthee en brandnetelkaas gehad.

De rest van de hints heb je al genoemd. Inderdaad Blond Amsterdam, wierrook, de bolusmix uit Zeeland om Zeeuwse bolussen te bakken, dol op chocolade.

Ik hoop dat je blij bent met de kadootjes en ik wens je veel succes met het bakken van de Zeeuwse bolussen Y)(^)

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 11:39

idinn schreef:
Ik ben het even kwijt, wat zijn de hints CastaMickey?

Daisy.. ziet eruit alsof je al die stofzuigers wel kan gebruiken haha geweldig filmpje _O-

StonedRomy .. volgens mij heb je ergens mijn naam genoemd. Is dat gewoon een hersenspinsel die je deelde of wil je een echt gokje wagen of ik je Santa ben? {:)

Roulette.. waar woon je? Die taart klinkt lekker namelijk...

Mijn ss houdt van roze en goud maar roze is niet alleen haar lievelingskleur, het zegt ook meer over haar.
Volgens mij is dat alles wat ik heb :+

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 11:42

Die tekening is geniaal Yvje86 :)

Ik ben zo benieuwd of ik vandaag een pakketje ga ontvangen *\o/* *\o/* Ik durf bijna de deur niet uit :') Maar moet zo wel een paar uurtjes weg -O-
Laatst bijgewerkt door Tancreda4 op 16-12-21 11:43, in het totaal 1 keer bewerkt

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 11:43

yvje86 schreef:
plutolover schreef:

jij komt uit zeeland.
is gek op wierrook
heeft ook 2 paarden?

Bingo!

Ik zal e.e.a. even verklaren ;)

Die tekening die erbij zat was een grapje. Jij gaf aan dat als jouw Santa creatief was je graag een tekening van 1 van je paarden wil hebben. Nu ben ik enorm creatief maar niet kundig op het gebied van tekenen. Ik heb wel enorm veel lol gehad met het natekenen := dus sorry daarvoor :D

De hint dat ik uit Zeeland kom had je al snel door. In diezelfde tijd heb ik een foto in het topic gepost dat ik lekker aan het uitwaaien was op het strand (hint naar Zeeland). Ook heb ik gisteren een foto van mijn ontvangen cadeau gepost waarbij ik een Blond Amsterdam schaaltje met dezelfde print als jouw mok heb gebruikt om mijn adres af te dekken.

Ook sloot in een hint af met 'prikkelbare Santa' wat een verwijzing naar brandnetel (thee) kan zijn. In het topic heb ik het over brandnetelthee en brandnetelkaas gehad.

De rest van de hints heb je al genoemd. Inderdaad Blond Amsterdam, wierrook, de bolusmix uit Zeeland om Zeeuwse bolussen te bakken, dol op chocolade.

Ik hoop dat je blij bent met de kadootjes en ik wens je veel succes met het bakken van de Zeeuwse bolussen Y)(^)

Ik ben super blij met de cadeutjes. En de tekening ik vind het juist geweldig! Ik heb betere tekenkunsten dan ik haha ik hou wel van een grapje haha. Ja ik ga hem zeker bakken. Eerst goed de beschrijving 100x lezen want begrijpend lezen is bij mij een ding. Wordt wel in de kerstvakantie want dan heb ik tijd haha. Ik laat je weten of die gelukt is en of het gesmaakt heeft, ik ben benieuwd.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 11:57

Fem, ik heb iets en ik ben op een spoor denk ik maar er gaan toch nog dingen mis in mijn hint. Ik begon met de letters eruit I K B N N (ik ben met een taalfout?)
Daarna kwam RNODHOS. Daar kon ik niets mee maar ik verwacht dat er moet staan "IK BEN" en dan meer info maar ehh ja. Daar blijft het wel bij :')
Wil je dat ik de rest deel of wil je het liever zelf doen?

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 12:29

Jorex schreef:
Yes! De schildpad was een zeeschildpad dus dat klopt volledig idinn! Mooi dat je de knijper ook geniaal vond, dat vond ik ook toen ik m tegenkwam. De zaklamp had ik zelf ook al problemen mee, hij deed het op het moment van inpakken wel. Jammer dat ie het weer heeft opgegeven.. :(:)

De plantjes zijn stekjes van mijn eigen pannekoekplant. :D

Hoe stek je die dan ?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 12:40

De baby's zo dicht mogelijk op de moederplant los snijden en in het water zetten als er nog niet genoeg wortel is ontwikkeld. En daarna gewoon in de aarde

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 12:48

Zal ik hier nog maar weer even noemen dat ik mijn pakket vandaag op de post heb gedaan?

Ik mag dat nog twee dagen zeggen :))

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 12:48

Oke... verslag *\o/*
Sorry voor de gedraaide foto's :roll:

Daar was mijn pakket :):)
Afbeelding
Afbeelding

Is dit ook een hint...? >;)
Afbeelding

Kadoooootjes! :oo
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kaartje erbij.. Ehmm ja de hints, ik heb nog steeds geen flauw idee... :')
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Overal leuke kaartje bij! De hints waren wel van de kadootjes afgevallen, maar op sommige pakjes zat aan de buitenkant plakband, waardoor ik gok dat daar de kaartjes aan hoorden..
Afbeelding
Afbeelding (alleen hoorde het langwerpige briefje volgens mij bij het andere boek, bedenk ik mij nu _O-)
Afbeelding
Afbeelding

Alles uitgepakt!! :):)
Afbeelding

Heel blij mee!
Veel geurkaarsjes, geurding voor in de auto, doucheschuim van rituals, gietertje (in fout goud :)) ) waszakje, theedoeken, labello lipstick (gebruik ik echt nooit hihi, maar is niet erg!), mooi armbandje met amethist steentjes, 2 boeken (vooral super blij met het Stephen King boek, ik heb een enorme verzameling SK boeken, maar deze had ik nog niet! :D), en een soort haarelastiek, ik ken het niet haha!

Afbeelding
Afbeelding

Heeeel erg bedankt lieve Santa!! <3 Nu alleen nog even mijn hersenen breken over wie je bent :o?
Laatst bijgewerkt door Yinthee op 16-12-21 12:50, in het totaal 2 keer bewerkt

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 12:49

capopjekop schreef:
De baby's zo dicht mogelijk op de moederplant los snijden en in het water zetten als er nog niet genoeg wortel is ontwikkeld. En daarna gewoon in de aarde

Dank !

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 12:50

Vavane schreef:
DeEenhoorn schreef:
JAAA IK HEB MIJN PAKKET BINNEN EN UITGEPAKTTT
De doooosss
[ [url=m/ka2HMa.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die lekker gevuld was!
[ [url=m/Rm488y.jpg]Afbeelding[/url] ]

Er zat ook een mini tony's chocolonely in, die is natuurlijk allang verslonden :D
[ [url=m/7UmfiB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Toen ging ik het kaartje lezen, ik was schijnbaar niet de makkelijkste om cadeautjes voor uit te zoeken, maar ik kan je vertellen dat je het wel heel goed hebt gedaan santa *\%/*
[ [url=m/pEm1zO.jpg]Afbeelding[/url] ]

En daarna was het cadeautjes uitpaktijddd!
Het gele rietje met daarin een malibu stokje was denk ik de hint... :Y)
[ [url=m/gsQ0La.jpg]Afbeelding[/url] ]

En ALS DAT DE HINT WAS.... DAN....
heeft vavane mijn pakket gemaakt? :D aangezien een van jouw paarden Malibu heet :j

YES, it’s me! De verhuisdoos was ook een hint, de Tony omdat ik geen chocola lust, en de plant ging om een Laurier wat is het Grieks Daphne betekend. Veel plezier met je spulletjes

Zo hey, ik heb het eens in 1x goed geraden *\o/* gebeurt ook nooit :')
Ik zat nog aan die plant te denken, maar wist niet wat ik ermee aan moest hahaha! Maar nu valt dat puzzelstukje op z'n plaats! dat je geen chocolade lust had ik wel gevonden :D
Mega leuk en bruikbaar pakket heb je ervan gemaakt, ben ook heel benieuwd naar het spelletje! :j

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 13:15

Apple schreef:
Zal ik hier nog maar weer even noemen dat ik mijn pakket vandaag op de post heb gedaan?

Ik mag dat nog twee dagen zeggen :))

_O- _O-

Ik loop tegen de winkelsluiting van 17 uur aan, dus ik rij al de hele week met een doos op de achterbank rond :x .
Ik ga denk ik maar voor de zaterdag als laatste verzenddag, want ik ga het vandaag ook niet voor 17 uur redden. Sorry -O-

-------
Ondertussen zijn er wel weer prachtige en persoonlijke pakketten bezorgd. Ik vind dat zo mooi om te zien <3. Echt genieten dit :# .

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 13:16

Als je nu eens wat minder hier post en wat harder gaat werken dan heb je wel tijd om het pakket te versturen }:) }:) }:)

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 13:21

Daan13 schreef:
Als je nu eens wat minder hier post en wat harder gaat werken dan heb je wel tijd om het pakket te versturen }:) }:) }:)

}> }> }>

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 13:22

Daan13 schreef:

>;)
Ja baas :+

Ik heb nu lunchpauze, just saying.
En ik werk tot half 6, maar meestal tot 18 uur dus tja.......

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 13:27

Roodvos schreef:
Daan13 schreef:

>;)

Zo irritant inderdaad. Ik werk ook tot 17:30 dus redt t nooit om voor 17:00h iets in een winkel te halen of weg te brengen.

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 13:31

Rambogirl schreef:
Roodvos schreef:
>;)

Zo irritant inderdaad. Ik werk ook tot 17:30 dus redt t nooit om voor 17:00h iets in een winkel te halen of weg te brengen.

Hier hetzelfde probleem werk van 8 tot 5 op kantoor. Dus maar in mijn lunchpauze weggebracht. Ook kleine dingetjes halen doe ik nog wel eens in mijn pauze.

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 13:31

En ik zit hier maar te wachten -O-

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 13:32

Roodvos schreef:
Daan13 schreef:

>;)

Weet je gelijk waarom ze mij eucalypta op het werk noemen ~~}> ~~}>

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 13:33

Wat is pauze? :+
Kennen we hier niet.
Hebben een splinternieuwe kantine, maar niemand neemt pauze dus die kantine blijft lekker nieuw :Y) :')

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 13:36

De PostNL bus kwam langs….. ik heb een pakketje. Alleen geen idee of het van deze SS is. Wordt vervolgd :')

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 13:54

Rambogirl schreef:
Roodvos schreef:
[

>;)

Je kan bij supermarkten die pakketjes aannemen gewoon tot 20.00 terecht hoor voor pakket te versturen.