Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 13:31

Sizzle schreef:
Dat is precies wat Moderna al ruim voor covid voor ogen had: een universele griepprik.
Echter hadden ze daarmee nog geen toestemming voor klinische studies.
Dat zal nu waarschijnlijk makkelijker gaan dus moderna profiteert wat dat betreft echt enorm van de pandemie, kwam voor hun op het goede moment :P

Niet alleen moderna. Als moderna hiermee sneller een goede griepprik op de markt krijgt profiteren de mensen die die griep krijgen daar natuurlijk ook van ^^

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 13:36

Nee het is nooit maar 1.
Maar Moderna is mede opgericht met specifiek doel om een mRNA vaccin op de markt te brengen tegen griep, van daar dat ik dus Moderna noem.
Dat bedrijf had namelijk verder nog geen enkel product in de fase klinische studie. Covid heeft ze een massieve zet naar boven gegeven. Anders waren ze mogenlijk nu nog steeds aan het stechelen met de etische commissies.

IMANDRA

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 13:46

ja precies :j Op zich een goede ontwikkeling zo

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 10:34

Mizora schreef:
maar dat heeft tot nu toe nog onvoldoende resultaat opgeleverd.

En dat is het enig waar ik op doel :)*

Ondertussen wel vaccinatie-hysterie als de enige oplossing >;)

Ondertussen de wél gezond levenden onder de druk van ´kwestbaren´ -:(-

Enneh, van dat vaccineren worden we niet gezonder, krijgen we niet meer weerstand. Voor de slechte lezers; ja, wel kunstmatige bescherming met bijwerkingen. Ja, de vaccins tegen Covid19 zijn een grote redding. Het is echter niet zonder een keerzijde. Geen óplossing.
Gezonder leven wel.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 10:37

bigone schreef:
Denk dat ook de lage vaccinatiegraad debet is aan de mindere werking.

en hoppa, ook maar druk op meer griepprik >;)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 11:09

Ach HC , iemand die verkondigd dat vaccineren niet zorgt voor een betere weerstand is echt niet meer serieus te nemen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 11:15

Hc ik kan zo gezond leven als ik wil. Doe ik ook maar daardoor word ik niet minder snel ziek helaas. Vaccinatie is mijn enige uitweg of kluizenaar worden en nooit meer een mens zien.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 11:21

Gisteren een heel groot onpersoonlijk nadeel gezien van de QR code.

Jongen met autisme en een stoma werd niet toegelaten tot een toiletruimte bij een horeca ivm niet hebben van QR. Jongen zat helemaal onder de ontlasting. Het was echt mensonterend om te zien. Commentaar van de horeca was dat ze op de eerste dag al een boete hadden gehad.

Is dit nu wat we willen? Is dit nu wat nodig is?

Chapeau voor de onmenselijkheid. Ik heb hier in ieder geval wakker van gelegen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 11:33

Daks schreef:

Jongen met autisme en een stoma werd niet toegelaten tot een toiletruimte bij een horeca ivm niet hebben van QR. Jongen zat helemaal onder de ontlasting. Het was echt mensonterend om te zien. Commentaar van de horeca was dat ze op de eerste dag al een boete hadden gehad.

Heel eerlijk dit is toch niet nieuw?
Ik heb dit in de supermarkt ditzelfde zien gebeuren. Er is geen toilet voor klanten.

Nederland heeft een behoorlijk toilet probleem. Voor Corona al.
Net als met de avondklok zijn bij die qr code ook gewoon uitzonderingen.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 11:43

Daks schreef:

Met alle respect, maar voor de qr werd je al geweigerd voor het toilet in de horeca. Dus dat waar jij bang voor bent waar we ‘naartoe gaan’, is al geruime tijd aan de hand.

Achterom

Nederland heeft inderdaad een toiletprobleem :j het wordt al jaren aangegeven dat er gewoonweg onvoldoende openbare toiletten zijn. Dat is wat mij betreft geen taak van de horeca, alhoewel we dat blijkbaar wel zo zien?

Blue_Eyes

Nou ja, weet je? Ruim 16 jaar geleden kreeg ik ter plekke op straat een miskraam. Ik wilde ergens naar een toilet gaan maar werd overal geweigerd. Dat is echt niet nieuw.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 11:44

Daks schreef:

Al voor corona was het moeilijk om een wc te vinden ergens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 11:44

AmyII schreef:
Daks schreef:

Met alle respect, maar voor de qr werd je al geweigerd voor het toilet in de horeca. Dus dat waar jij bang voor bent waar we ‘naartoe gaan’, is al geruime tijd aan de hand.

Juist.... je kwam voor corona ook al nergens naar het toilet als je daar geen klant was. Ook niet met kinderen ofzo hoor.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 11:47

Achterom schreef:
Nederland heeft inderdaad een toiletprobleem :j het wordt al jaren aangegeven dat er gewoonweg onvoldoende openbare toiletten zijn. Dat is wat mij betreft geen taak van de horeca, alhoewel we dat blijkbaar wel zo zien?

Nouja, geen taak van de horeca, iedereen weet dat openbare toiletten die ‘gewoon’ ergens geplaatst zijn zonder toezicht niet om aan te raken zijn.
Wat dat betreft zie ik het wel zitten als bijv. de horeca tegen vergoeding vanuit de overheid bijdraagt aan het oplossen van dat zgn tekort.

Blue_Eyes: jemig wat moet dat vreselijk zijn geweest :oo Dit vind ik echt heel erg voor je.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 11:50

Daks schreef:

Ik vind het ook mensonterend.

Maar dit is niet vanwege de QR, dit is al veel langer. Je mag en mocht al nergens bij de horeca alleen maar naar het toilet en verder niks daar nuttigen.

Met mijn zindelijk wordende kind meerdere keren op de parkeerplaats moeten plassen omdat je nergens in een winkel of horeca alleen even je kind mag laten plassen.
Echt een slechte zaak, maar mi geen effect van de QR

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 11:54

Zeer sneu voor de mensen met problemen en die dan zo behandelt worden.

Wat helaas ook veel voorkomt is dat mensen er een grote tyfuszooi van maken. Bij ons in de zaak gaat er in principe ook niemand naar het toilet. Het probleem is namelijk dat ik het weer mag schoonmaken.

Bij het cafetaria naast ons hebben ze uiteraard wel toiletten. Alleen mag er niemand meer naar het toilet ( tenzij je er zit te eten) klanten deponeren hun ontlasting naast de pot. Jatten alles mee van wc papier tot de handdoeken en zeep.

Mensen zijn bijzondere wezens…

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 11:58

Dit herken ik dus echt niet. Ik vind wel dat het in Duitsland veel beter is geregeld langs de wegen maar nog nooit met kind niet kunnen plassen.

Langs de weg tankstations MC Donald etc.

In de stad zat horeca tentjes waar hij plassen mocht. Supermarkt ook eens geplast. Bij welkoop op personeel wc etc.

Dit was dus pre corona tijd :j

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 13:20

Ik herken het ook echt niet dat er iemand voor medisch iets of kinderen werd geweigerd en vind dit dus echt vreselijk

Ik snap dat supermarkten er een Beleid op na houden maar gelukkig kom ik in menselijke supermarkten waar zichtbaar zwangere en kinderen gewoon naar het toilet mogen mocht het nodig zijn. Iemand die onder de ontlasting zit word ook gewoon geholpen.

Blijkbaar kom ik bij normale bedrijven die mensen mens laten zijn.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 13:52

Als je een tijdje niet meer in NL woont dan merk je inderdaad hoe ingewikkeld het is om ergens naar een WC te kunnen in Nederland.
Dan moet je dat echt weer plannen voor je vertrekt ipv gewoon gaan en er geen zorgen over maken. Ik ben echt helemaal ver/ge-wend om eigenlijk altijd wel ergens een toilet te vinden.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 14:00

Daks schreef:

Waarom zou je door autisme of een stoma geen QR-code kunnen krijgen?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 14:01

bigone schreef:
Ach HC , iemand die verkondigd dat vaccineren niet zorgt voor een betere weerstand is echt niet meer serieus te nemen.

Ik zou zeggen; léés :)*

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 14:11

Huertecilla schreef:
bigone schreef:

Ik zou zeggen; léés :)*

Dat doe ik en kan er niets anders van maken, ik zou zeggen, omschrijf het dan een stuk beter en begrijpelijker :list:

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 14:15

oomens schreef:
Waarom zou je door autisme of een stoma geen QR-code kunnen krijgen?

Even hierover: in de gehandicaptenzorg is dit voor sommige verwanten en zorgverleners best een dillema. Je krijgt dan het verschil tussen wilsbekwaam en niet wilsbekwaam.

Dat betekend dus dat je of als familie voor een ander moet bepalen of die zich laat vaccineren, of dat iemand wilsbekwaam is en je die mening dus moet respecteren ( ookal kun je soms het idee hebben dat iemand wel wilsbekwaam is maar toch niet helemaal de gevolgen van die keuze begrijpt)

Zijn soms heftige beslissingen hoor waar je als verwant of zorgverlener voor staat.

Ik snap dat je daar niet aan denkt als je niet in dat werkveld zit, maar het is nogal wat als iemand bijv. Door zijn/haar autisme gigantische prikangst heeft, daarom niet wil vaccineren en je daar je dan als begeleider bij neer moet leggen. Zeker als het bijv. Groepswonen betreft :)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 14:43

Daks schreef:
Ik herken het ook echt niet dat er iemand voor medisch iets of kinderen werd geweigerd en vind dit dus echt vreselijk

Ik snap dat supermarkten er een Beleid op na houden maar gelukkig kom ik in menselijke supermarkten waar zichtbaar zwangere en kinderen gewoon naar het toilet mogen mocht het nodig zijn. Iemand die onder de ontlasting zit word ook gewoon geholpen.

Blijkbaar kom ik bij normale bedrijven die mensen mens laten zijn.

Of je bent er zelf niet van op de hoogte.
Ik woon in een klein dorp maar we hebben en in het dorp geen openbaar toilet maar ook de supermarkten/winkels die er zijn laten het niet toe.
Voor die tijd woonde ik ergens anders en ik was dus echt verbaasd toen we hier kwamen wonen.
De toilet pas bestaat helaas niet voor niks en ook die worden wel geweigerd.
En ik snap het in sommige plaatsen echt wel maar wij wonen echt wel gemoedelijk.

Maar goed momenteel is er een toilet vernielende tiktok trend bezig. Dus zelfs op school hebben wij momenteel zelfs minder toiletten :+