Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 14:03

MarlindeRooz schreef:
Needje schreef:
Maar ook die mensen met een tuin willen wel eens wat anders zien als hun eigen tuin...

Ja dat snap ik. Maar bedoel meer dat er mensen zijn die zelf heel vrij / ruim wonen die doen alsof het makkelijk is om "gewoon" thuis te blijven.

En jij maakt de fout om te denken dat elk gezin riant woont met dito tuin.

MarlindeRooz

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 14:05

Dat zeg ik toch niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 14:06

Het is nog steeds geen wedstrijd wie het zwaarder heeft he.. Ik ga gewoon niet op het terras zitten omdat ik dat naar de zorg gewoon niet ok vind en me daar dus niet prettig bij voel.. Horeca heb ik ook veel gesteund door wekelijks wel ergens eten te bestellen of af te halen en dat zijn dezelfde zaken waar ik ook wel eens op het terras zat.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 14:06

Als ik ergens een beetje moe van word is het de uitdrukking dikke middelvinger wel. Laat iedereen nou lekker voor zichzelf beslissen of ie wel of niet naar een terras gaat.
Kledingwinkels ga ik nu sowieso niet heen, iedereen gaat nu...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 14:07

MarlindeRooz schreef:
Dat zeg ik toch niet?

Niet direct maar wel het verwijt naar gezinnen met kinderen die overal zaten want die kinderen nemen het overal weer mee naar toe.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 14:12

bigone schreef:
MarlindeRooz schreef:
Dat zeg ik toch niet?

Niet direct maar wel het verwijt naar gezinnen met kinderen die overal zaten want die kinderen nemen het overal weer mee naar toe.

Dat is geen verwijt maar een waarneming.

Ik ben het gewoon zat dat er altijd alleen maar naar "de jongeren" wordt gewezen als boosdoener. Het zijn nog steeds niet de "jongeren" die de IC bezet houden. Het zijn niet de jongeren die gewoon naar kantoor gaan en de kinderen naar de opvang brengen. Snap dat hoor, als ik zou werken en ik zou naar kantoor mogen zou ik dat ook doen. Maar er wordt net gedaan alsof de jeugd de schuld heeft van de hoge besmettingscijfers. Dat is niet zo.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 14:18

Marlinde, omdat het gewoon zo is? Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 14:20

Ik wou net zeggen, het is toch ook gewoon zo.. Alle foto's die ik gisteren van de drukke parken hebben gezien waren 95% jongeren..

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 14:21

Het aantal besmettingen is niet het grootste probleem. Dat zijn de volle IC's. Daar liggen gewoon mensen die ouder zijn. Geloof nooit dat die het állemaal opgelopen hebben door 1,5 meter afstand te houden, thuis te blijven en zich aan de bezoekersregels te houden.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 14:22

purny schreef:
Als ik ergens een beetje moe van word is het de uitdrukking dikke middelvinger wel. Laat iedereen nou lekker voor zichzelf beslissen of ie wel of niet naar een terras gaat.
Kledingwinkels ga ik nu sowieso niet heen, iedereen gaat nu...

Nou inderdaad ,ik vind dit dus ook geen middelvinger naar de zorg omdat je even iets wil nuttigen op een terrasje
Straks mag je ook al niet meer in je eigen tuin of terras vertoeven zonder schuldgevoel
Ik hoop dat we straks gewoon ergens kunnen gaan zitten met onze eigen bubbel tijdens het wandelen en vooral naar het toilet gaan ...zonder schuldgevoel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 14:23

MarlindeRooz schreef:
Het aantal besmettingen is niet het grootste probleem. Dat zijn de volle IC's. Daar liggen gewoon mensen die ouder zijn. Geloof nooit dat die het állemaal opgelopen hebben door 1,5 meter afstand te houden, thuis te blijven en zich aan de bezoekersregels te houden.

Really? :? Hoe komen die IC's dan toch zo vol.. Dat begint toch zeker met de hoge besmettingen? En al die jongeren, die wonen alleen? Of besmetten die misschien toch per ongeluk hun ouders/familie..

Ik had je hoger ingeschat hoor :n

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 14:30

Bedankt. Ik ben gewoon van mening dat je niet zomaar kan stellen dat de IC's vol liggen omdat de jeugd zo veel besmet wordt. Als risicogroeppatiënt heb je ook een eigen verantwoording om je streng aan de maatregelen te houden als je niet besmet wil worden. Ben erg benieuwd hoe de mensen op de IC het opgelopen hebben. Ben benieuwd of daar cijfers van zijn.

Misschien hier eens naar kijken:
https://coronadashboard.rijksoverheid.n ... ijk/gedrag

https://www.rivm.nl/gedragsonderzoek/ma ... ragsregels

Men houdt zich in het algemeen gewoon niet meer aan de regels. Ik ken niemand die zich er aan houdt.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 14:32

MarlindeRooz schreef:

Nee die van 55 hebben kinderen van 20-25, je weet wel die zich niet aan de regels houden....
Met die leeftijd ligt het nu vol.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 14:33

Relaxed schreef:
MarlindeRooz schreef:

Really? :? Hoe komen die IC's dan toch zo vol.. Dat begint toch zeker met de hoge besmettingen? En al die jongeren, die wonen alleen? Of besmetten die misschien toch per ongeluk hun ouders/familie..

Ik had je hoger ingeschat hoor :n

ik zie wel ben spuit 11, dit gaf ik ook aan. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 14:36

Je hebt je niet meer aan de regels houden en je hebt met 1000-en in een park gaan zitten zuipen en feesten.. En ik zie toch vooral de jeugd dat laatste doen, net als illegale feestje ed. Ligt ook maar net in welke kringen je verkeert, als student zijnde zul je idd zien dat niemand zich eraan houdt, terwijl ik kan zeggen dat de meesten zich er nog wel aan houden. Behalve de een persoonsregel, daar houdt idd niemand zich aan..

En het is toch dweilen met de kraan open als de jeugd 'gewoon' zoveel besmet raakt..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 14:37

Net voor de tweede keer iemand aan moeten spreken op het werk op het niet dragen van een mondkapje... dezelfde persoon nog wel....

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 14:38

https://allecijfers.nl/images/corona-rivm/Leeftijdsverdeling_postiefgetest_Corona.svg
https://allecijfers.nl/images/corona-rivm/Leeftijdsverdeling_ziekenhuis_Corona.svg
bron:
https://allecijfers.nl/nieuws/statistie ... n-covid19/

Is toch geen hogere wiskunde? Het zijn niet de jongeren die de IC bezet houden. Daarbij is ook niet aangetoond dat mensen door hun kinderen besmet raken. Zeker omdat velen gewoon naar familie/vrienden/kantoor gaan.

Relaxed schreef:
Je hebt je niet meer aan de regels houden en je hebt met 1000-en in een park gaan zitten zuipen en feesten.. En ik zie toch vooral de jeugd dat laatste doen, net als illegale feestje ed. Ligt ook maar net in welke kringen je verkeert, als student zijnde zul je idd zien dat niemand zich eraan houdt, terwijl ik kan zeggen dat de meesten zich er nog wel aan houden. Behalve de een persoonsregel, daar houdt idd niemand zich aan..

En het is toch dweilen met de kraan open als de jeugd 'gewoon' zoveel besmet raakt..

Je spreekt jezelf zo enorm tegen. Je zegt dat "iedereen" zich er aan houdt" maar tegelijk ook "niemand".

En het % jongeren dat met 1000-en in een park gaat zitten ligt denk ik niet echt hoger dan al die idioten die gewoon met z'n allen in de kerk gingen zitten. En ik verkeer niet enkel in "studenten kringen". Ik verkeer ook in kringen van werkenden. En die houden zich er ook niet aan. Niemand houdt 1,5 meter afstand met uitwonende kinderen / kleinkinderen. Mensen werken toch niet thuis. Spreken met andere stellen en familie af. Gaan weekendjes en dagjes weg.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 14:40

Dan moeten die van 55 misschien hun eigen kinderen in toom houden áls die nog thuis wonen...?

Zolang niet precies bekend wordt gemaakt hoe die besmettingsstromen lopen is het gewoon gissen hoe die mensen eraan komen..
misschien doen die 55ers wel boodschappen in een supermarkt waar het heel druk was (want dat mag) en was daar iemand die ze besmet heeft? Of hebben ze gezellig zitten kaarten met andere 55ers binnen ...of zoals hier lekker samen een bakkie koffie doen buiten met z’n zessen op 1 bankje ..

Ik vond t vanmiddag best druk in Rotterdam centrum met rijen voor de winkels maar ik had niet het idee dat men hutje mutje liep/stond, en best veel mensen die gewoon buiten ook een mondkapje droegen ..

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 14:46

MarlindeRooz schreef:
https://allecijfers.nl/images/corona-rivm/Leeftijdsverdeling_postiefgetest_Corona.svg
https://allecijfers.nl/images/corona-rivm/Leeftijdsverdeling_ziekenhuis_Corona.svg
bron:
https://allecijfers.nl/nieuws/statistie ... n-covid19/

Is toch geen hogere wiskunde? Het zijn niet de jongeren die de IC bezet houden. Daarbij is ook niet aangetoond dat mensen door hun kinderen besmet raken. Zeker omdat velen gewoon naar familie/vrienden/kantoor gaan.

'het is niet aangetoond dat...' is met voorsprong de meest ergerlijke uitdrukking van deze coronatijd. Natuurlijk kan je niks zwart-op-wit bewijzen. Maar door logisch denken kom je toch wel tot bepaalde conclusies.
Nu roept iedere sector triomfantelijk 'het is niet bewezen dat wij verantwoordelijk zijn voor besmettingen'! Uiteraard niet, tracing en bronopsporing zijn nog altijd waardeloos.
En vervolgens heel schijnheilig 'wij kunnen een deel van de oplossing zijn'.
Maw iedereen ontkent elke verantwoordelijkheid. En toch zijn ze er, die besmettingen, die ziekenhuisopnames, die volle IC's en al die overlijdens.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 14:48

Ja zolang er niks aangetoond is, is het grofweg onaardig om een leeftijdsgroep de schuld te geven van deze pandemie.

Ben van de week nota bene aangesproken door mensen die lekker op vakantie gingen en daar corona kregen en toen een IC Bed bezet hielden. Want wij als jeugd moesten beter ons best doen. Tevens op mijn werk eens een (ongevraagde) uitbrander gehad van een man van 60+ die me kwam vertellen dat het de schuld van de jeugd is.

Is erg vervelend als ze zelf enorm je best hebt gedaan om je aan de regels te houden. Ik kies mijn contacten erg selectief. Ga niet naar feestjes en geef geen handen. Dit jaar heeft me enorm veel (geld) gekost dus lekker makkelijk gezegd dat de jeugd alleen maar geen fiets geeft en doet wat ze willen.
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 28-04-21 14:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 14:49

MarlindeRooz schreef:
Relaxed schreef:

Je spreekt jezelf zo enorm tegen. Je zegt dat "iedereen" zich er aan houdt" maar tegelijk ook "niemand".

Waar zeg ik precies dat iedereen zich eraan houdt? Ik zeg dat de meesten die ik ken zich er wel aan houden, behalve de eenpersoonsregel. En ik ken geen mensen die naar de kerk gaan, dus dat scheelt, want daar heb ik ook geen goed woord voor over. En dat mijn baas ons verplicht nog gewoon naar kantoor te komen ook niet, maar daarom ben ik dus verder wel voorzichtig en kom ik niet bij veel mensen.

Weet je, jouw opmerkingen schaar ik maar even in de categorie mensen die zegt "Niet meer testen dan zijn er ook geen besmettingen meer" Je moet toch inzien dat als er onder de jeugd veel besmettingen zijn dat dit verderop in de keten leidt tot meer ziekenhuisopnames, dat is toch geen hogere wiskunde? :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 14:50

MarlindeRooz schreef:
Ja zolang er niks aangetoond is, is het grofweg onaardig om een leeftijdsgroep de schuld te geven van deze pandemie.

Ben van de week nota bene aangesproken door mensen die lekker op vakantie gingen en daar corona kregen en toen een IC Bed bezet hielden. Want wij als jeugd moesten beter ons best doen. Tevens op mijn werk eens een (ongevraagde) uitbrander gehad van een man van 60+ die me kwam vertellen dat het de schuld van de jeugd is.

Is erg vervelend als ze zelf enorm je best hebt gedaan om je aan de regels te houden. Ik kies mijn contacten erg selectief. Ga niet naar feestjes en geef geen handen. Dit jaar heeft me enorm veel (geld) gekost dus lekker makkelijk gezegd dat de jeugd alleen maar geen fiets geeft en doet wat ze willen.

Maar dan hoef jij je toch ook helemaal niet aangesproken te voelen?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 14:50

Maar hoe komen er zoveel mensen van 55+ op de IC als het alleen de jeugd is die zich er niet aan houdt? Die zin állemaal aangestoken door hun eigen, thuiswonende kinderen?

@relaxed. Ik voel me niet aangesproken. Ik word nota bene aangesproken. Mensen denken te kunnen vertellen dat deze pandemie de schuld is van "mijn" soort mensen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 14:52

Wat ik ook al zei, Relaxed, ik zie dat ook niet helemaal .. maar ja ook lagere wiskunde was ik niet goed in.. :+ hogere dus al helemaal niet

Misschien komt t wel door de supermarkten waar hier 8 van de 10 medewerkers het kapje onder de neus dragen, net als 5 van de 10 50+ers ...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 14:54

Hopelijk gaat snel de 20:00 alcohol tijd er van af en gaat mijn supermarkt weer open tot 22:00 ipv 20:00. Dan kan ik weer lekker om 21:00 boodschappen doen wanneer er niemand is. _O-