Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Lorette_

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 07:50

Ik stem ook voor folie eraf en taupe schilderen.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 09:28

Ik zou het laten zitten. Als het huis de verkoop in gaat, is de kans groot dat de nieuwe bewoners het toch weer gaan aanpassen. Daarbij laten ze het huis echt niet schieten omdat er wat plakfolie op een kast zit.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 09:47

Ik ga me Noviceh mee.
Laat de nieuwe bewoners mooi zelf beslissen wat ze er mee willen doen.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 09:55

Zeker de folie laten zitten. Met een beetje pech blijven er veel lijmresten achter en ben je echt lang bezig om het schilderklaar te maken. Nieuwe bewoners passen alles toch naar wens aan en wie weet vinden ze het wel mooi. De huidige woningmarkt is nog steeds overspannen dus dit soort cosmetische dingetjes aanpassen voor verkoop zou ik sowieso in deze tijd niet doen. Uiteraard wel alles netjes opruimen en schoonmaken voor foto's en kijkers.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 10:07

Ik zou het ook laten zitten.

Hier voor de verkoop de vloer en plinten bijgewerkt omdat je het toch netjes achter wil laten. Met verhuizen langs de muur geschraapt en stukje behang er af, allemaal netjes bijgewerkt.
Kwam ik een week later de post ophalen, mocht ik binnenkijken. Alles er af getrokken en plinten en vloer er uit. Had gelijk spijt dat ik dat allemaal heb bij zitten werken :+

Mensen laten een huis niet schieten op folie.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 10:20

Wij wilden toen een dakraam op zolder vervangen voor de verkoop. Op advies van de makelaar niet gedaan. Het eerste wat de nieuwe bewoners aan het huis hebben gedaan is een groot dakkapel plaatsen.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 10:48

Ik pak alle cosmetische dingen dus wel aan voor verkoop, ik ben nu alle muren netjes aan het maken en straks gaat alles opnieuw in de verf.

Het valt mij enorm tegen waar mensen doorheen kunnen kijken. Wij willen het dan wel aanbieden als instapklaar, voot een opknapper zou ik het ook niet doen.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 11:09

PSvanLot schreef:
Mijn laatste nieuwe aanwinst!

[ Afbeelding ]

Hier zitten best wat handige mensen denk ik…

In het huis hebben we vloerverwarming.
Twee jaar geleden hebben we een grote woonkeuken aan het bestaande huis gezet en ook daar is vloerverwarming gelegd.
Nu hebben we in het woongedeelte een houtkachel staan, welke we eigenlijk altijd stoken bij kou. In dit gedeelte hangt ook de thermostaat.
In de keuken is geen houtkachel, en omdat de thermostaat in het woongedeelte hangt, slaat deze niet aan door de houtkachel.

Resultaat; warm woongedeelte, koude keuken….

Nu wil ik de thermostaat naar de keuken verplaatsen, gelukkig gaat dat om een heel klein stukje omdat de thermostaat in de hoek van het woongedeelte hangt.

Maar… kan ik ook de vloerverwarming van het woongedeelte dicht zetten zodat allen de keuken verwarmd wordt? Je zou zeggen dat het op twee verschillende kranen zit.

Leuk!

Je zou denken van wel? Wij hebben vloerverwarming over de hele benedenverdieping en elke ruimte is aan of uit te zetten met een aparte kraan.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 11:29

Mijn vriend wilde liever geen behang .. dus we gaan toch voor een kleurtje in de slaapkamer.

Van een ander merk hebben we er twee mee genomen (test papier) we hebben beneden in woonkamer camouflage green van flexa.
Het Deze twee kleuren lijken bijna het zelfde haha :+

Wat voor kleur hebben jullie in de slaapkamer? Wij houden beiden wel van groen :D maar wil geen kille slaapkamer dus een mooie natuurlijke groene kleur, ons bed is een auping white oak kleur, ook hebben we een wit eiken laminaat liggen.

Zelf lijkt mij een groene muur en evt een groene tint gordijn wel mooi. Hebben nu niet zo’n mooie :evaw:

Maar ik mis nu beetje gezelligheid, ik woon niet officiëel nog samen, het word al met al wel steeds knusser in huis

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 13:14

Mijn slaapkamer is in beachstyle; dus zandkleur met blauwtinten... qua groen heb je dus niets aan mij :)

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 13:16

Ja nou dat is dus mijn dilemma.
Het heeft waarschijnlijk geen meerwaarde voor de verkoop om er nog wat mee te doen.
Onze vloer moet ook nodig geschuurd en opnieuw gelakt worden.
Makelaar gaf indd aan, lekker laten. Mensen die het kopen die veranderen het waarschijnlijk toch weer.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 13:18

DubbelFun schreef:
Mijn slaapkamer is in beachstyle; dus zandkleur met blauwtinten... qua groen heb je dus niets aan mij :)

Dat klinkt wel top!
Hoe heb je het verder aangekleed qua accessoires

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 13:33

Janinevv schreef:
Mijn vriend wilde liever geen behang .. dus we gaan toch voor een kleurtje in de slaapkamer.

Van een ander merk hebben we er twee mee genomen (test papier) we hebben beneden in woonkamer camouflage green van flexa.
Het Deze twee kleuren lijken bijna het zelfde haha :+

Wat voor kleur hebben jullie in de slaapkamer? Wij houden beiden wel van groen :D maar wil geen kille slaapkamer dus een mooie natuurlijke groene kleur, ons bed is een auping white oak kleur, ook hebben we een wit eiken laminaat liggen.

Zelf lijkt mij een groene muur en evt een groene tint gordijn wel mooi. Hebben nu niet zo’n mooie :evaw:

Maar ik mis nu beetje gezelligheid, ik woon niet officiëel nog samen, het word al met al wel steeds knusser in huis

Zacht rijksgroen met donker olijf (velvet) gordijen?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 16:44

Janinevv schreef:
Dat klinkt wel top!
Hoe heb je het verder aangekleed qua accessoires

Kleine impressie...

Afbeelding

Afbeelding

De kledingkasten, nachtkastje en lampen heb ik zelf gemaakt.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 17:31

Ceetje_bokt schreef:
PSvanLot schreef:

[ Afbeelding ]

Twee jaar geleden hebben we een grote woonkeuken aan het bestaande huis gezet en ook daar is vloerverwarming gelegd.
Nu hebben we in het woongedeelte een houtkachel staan, welke we eigenlijk altijd stoken bij kou. In dit gedeelte hangt ook de thermostaat.
In de keuken is geen houtkachel, en omdat de thermostaat in het woongedeelte hangt, slaat deze niet aan door de houtkachel.

Nu wil ik de thermostaat naar de keuken verplaatsen, gelukkig gaat dat om een heel klein stukje omdat de thermostaat in de hoek van het woongedeelte hangt.

Maar… kan ik ook de vloerverwarming van het woongedeelte dicht zetten zodat allen de keuken verwarmd wordt? Je zou zeggen dat het op twee verschillende kranen zit.

Wij hebben ook vloerverwarming en een houtkachel. Met de nieuwe ketel kwam een draadloze thermostaat en die hebben we in een andere kamer gezet. Werkt prima, was alleen even zoeken naar de juiste temperatuurinstelling.

Dat is wel handig! Dat het kan, daar ben ik ook van overtuigd. Ben enkel benieuwd of ik de vloerverwarming in bepaalde ruimtes af kan sluiten.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 17:32

karijn schreef:
PSvanLot schreef:

[ Afbeelding ]

Leuk!

Je zou denken van wel? Wij hebben vloerverwarming over de hele benedenverdieping en elke ruimte is aan of uit te zetten met een aparte kraan.

Thanks. Zal er eens iemand voor bellen of die wil komen kijken en kranen afsluiten.

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 17:33

Psvanlot je hebt zelfs automatische regelaars voor op de vloerverwarmingsverdeler om zo individuele groepen aan te sturen. Daarmee kun je per 100m vloerverwarming lus de temperatuur regelen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 19:04

loveslimpie schreef:
Psvanlot je hebt zelfs automatische regelaars voor op de vloerverwarmingsverdeler om zo individuele groepen aan te sturen. Daarmee kun je per 100m vloerverwarming lus de temperatuur regelen.

Goede tip. Eens onderzoeken of dit bij bestaande ook kan.