Ervaring met vinted

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tengeltje11

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 11:05

Als iemand hier onnozel biedt weiger ik, als ze daarna bv een bod van 1 euro meer doen, dan doe ik een veeeel hoger tegenbod dan de oorspronkelijke prijs, dan kunnen ze niet eens meer belachelijk bieden

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 12:09

_Lorette_ schreef:
Je kunt het maken, maar ik weet niet of ik het zo gedaan zou hebben. Ligt aan het bedrag en de situatie, denk ik.
Van de koper niet slim om kort voor de vakantie iets via Vinted te kopen. Soms heb je het met 1 a 2 dagen, maar Homerr kan er ook zo een maand over doen, dus dan kan ik me best voorstellen dat het daar dan op misloopt met ophalen.

Het stond al lang te koop en was blij dat het verkocht raakte... vraag is sowieso nu of ze het alsnog gaat kopen natuurlijk... Ze had Mondial Relay, en het is een week onderweg geweest, lijkt me heel normaal vanuit NL naar Frankrijk?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 12:24

Heb je verder geen contact met haar er over gehad...? Dat ze het niet op kon halen. Excuses. Het toch nog graag willen?

robinxfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 15:44

Wilde hier net 500m van m'n huis bij het tankstation m'n pakketje versturen - waar ik altijd m'n pakketjes ophaal- maar die verzenden blijkbaar niet met DHD.. Dus nu moet ik 5km verderop bij het dorp hiernaast het inlveren.. _-:(

Wel meteen m'n Pull&Bear winterjas opgehaald van Vinted, enorm blij mee & bijna 50 euro bespaard.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 19:11

Ik lees sinds kort mee.

Ik heb 2 Vinted bestellingen goed ontvangen.
Nu pakket 3 is er een verkeerd artikel geleverd.

Moet ik wel/niet klikken op pakket markeren als ontvangen?
Verkoper wil dat ik foute artikel terug stuur en mij de verzendkosten betalen en juiste artikel opsturen.
Is dit veilig of kan het beter via Vinted en zo ja, hoe dan?

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 19:14

Je kunt wel pakket ontvangen klikken en dan een probleem melden
Ik zou het wel via Vinted doen

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 19:17

MuSLi schreef:
-Namiro- schreef:
Ooh ik baal echt enorm! Had een hele mooie rok gekocht en kwam vandaag aan.
Pakketje opengemaakt en nu zit er een beige gebreid niemendalletje van SHEIN in |(
Foto’s gestuurd en verkoper gaf al meteen aan dat het haar pakket helemaal niet is.
Waarschijnlijk bij het pakketpunt dus omgewisseld… ben benieuwd hoe dit opgelost wordt want de rok is dus verdwenen..

Denk wel dat de dame die de rok nu krijgt in plaats van dit lelijke ding er nu beter bij loopt.. :+

Ik heb zoiets ook een keer gehad. Alleen was ik de verzendende partij. We werden beiden gecompenseerd, verder konden/deden ze er niks mee.

Ja, hier hetzelfde. Mijn pakket verdwenen en de koper kreeg een bril. Was dus verwisseld op het depot, ik heb de eigenaresse van de bril gevonden, maar mijn pakket bleef vermist.

Ik kreeg mijn geld en de koper werd ook vergoed.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 19:39

Artimes dank je wel.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 22:03

pmarena schreef:
Heb je verder geen contact met haar er over gehad...? Dat ze het niet op kon halen. Excuses. Het toch nog graag willen?

Alleen dat ophalen niet ging lukken ivm vakantie en of ik wist wat er nu moest "gebeuren". Toen heb ik gezegd dat als ze niks zou doen, deze automatisch naar mij teruggestuurd zou worden.

Martje70

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 22:50

Na alle verhalen heb ik zojuist een account aangemaakt op vinted. Ik wil mijn kledingkast op gaan ruimen en ben begonnen met het plaatsen van een paar schoenen.

Vinted berekent zelf de verzendkosten, maar hoe werkt dat dan?

Er staat nu als verzendkosten €2,50 op. Ik vind dit voor verzendkosten voor schoenen al vrij weinig, maar hoe werkt dat dan als het naar het buitenland verstuurd moet worden?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 23:52

Dan kiest diegene een vervoerder, je kunt er een aantal aan- en uitzetten. Ik verzend bijvoorbeeld niet met Mondial Relay dus die staat uit.

Maar verzendkosten ga je dus zelf niet over, dat regelt Vinted allemaal.

Martje70

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 23:57

Aha, duidelijk!
Dank je wel voor het antwoord.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 09:04

iirrssjjee schreef:
pmarena schreef:

Alleen dat ophalen niet ging lukken ivm vakantie en of ik wist wat er nu moest "gebeuren". Toen heb ik gezegd dat als ze niks zou doen, deze automatisch naar mij teruggestuurd zou worden.

Oh ja het had wel netjes geweest als je had gevraagd of ze ze dan opnieuw wil kopen.
Maarja dat had ze zelf ook kunnen zeggen als ze dat had gewild. Ik vind het niet heel raar wanneer je geen reactie meer krijgt, dat je er dan vanuit gaat dat ze dan blijkbaar niet veel interesse heeft.

En zeker na die streek van doodleuk niet ophalen en jou er mee laten zitten, vind ik het niet raar dat je het hier lekker bij laat met deze koper :(:)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 09:11

luuntje schreef:
Ik lees sinds kort mee.

Ik heb 2 Vinted bestellingen goed ontvangen.
Nu pakket 3 is er een verkeerd artikel geleverd.

Moet ik wel/niet klikken op pakket markeren als ontvangen?
Verkoper wil dat ik foute artikel terug stuur en mij de verzendkosten betalen en juiste artikel opsturen.
Is dit veilig of kan het beter via Vinted en zo ja, hoe dan?

Ik weet niet of er inmiddels betere methodes zijn, of dit bvb. kan via het terugsturen via Vinted dat er nu is...? Dat je het aanmeldt als probleem en dan via Vinted een verzendzegel aan kan maken (op haar kosten?)

Zodat zij de verzendkosten maakt. En ze haar geld niet krijgt totdat jij het gekochte artikel daadwerkelijk ontvangen hebt. Het lijkt mij een beetje een rare situatie dat jij betaalt voor een artikel. Vervolgens ontvang je dat niet, maar verwacht ze wel dat jij tegen Vinted zegt dat alles okee is en zij haar geld krijgt?

En dat jij dan ook nog eens op jouw kosten dat verkeerde artikel terug gaat sturen := Zit jij dalijk zonder artikel, zonder aankoopbedrag en ook nog eens met die verzendkosten extra -O-

Ik zou dus sowieso niet aanklikken dat het okee is. Want dat is het niet.

Ik heb bij zo'n probleem ook wel eens het artikel door de verkoper via Vinted terug laten kopen.
En dan kan je kiezen of je het naar haar terugstuurt, of direct naar degene die het eigenlijk had moeten ontvangen. Maar terugsturen via Vinted lijkt mij de beste optie :)

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 09:24

Even een snel vinted vraagje: ik heb iets gekocht op vinted. Maar toen zag ik dat ze vlakbij woont en ben ik het bij haar thuis gaan halen.
Moet ik nu de bestelling op vinted annuleren? Want ik heb cash betaald, maar via vinted staat mijn geld dus ook in wacht, want zij moet nu zogezegd pakket aanmaken en versturen. Wil niet 2x mijn geld kwijt...

KB12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 09:51

Ashkerlon schreef:
Even een snel vinted vraagje: ik heb iets gekocht op vinted. Maar toen zag ik dat ze vlakbij woont en ben ik het bij haar thuis gaan halen.
Moet ik nu de bestelling op vinted annuleren? Want ik heb cash betaald, maar via vinted staat mijn geld dus ook in wacht, want zij moet nu zogezegd pakket aanmaken en versturen. Wil niet 2x mijn geld kwijt...

Dan moet 1 van jullie de koop annuleren via de app, denk ik.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 11:05

Ashkerlon schreef:

De koop moet nu geannuleerd worden door een van jullie. Normaal gesproken kun je een item als verkocht markeren en hierbij een lid selecteren. Dan kun je het pakket ophalen ipv versturen.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 12:32

Ik heb Vinted gemeld dat ik een verkeerd artikel heb ontvangen en in gesprek ben met verkoper.
Verkeerde artikel heb ik naar verkoper gestuurd. Die heeft verzendkosten dmv betaalverzoek betaald.
Nu wachten op goede artikel.

Vinted is (dank zij dit topic) wel op de hoogte. Braaf fotos gemaakt van pakket en labels.

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 12:32

Hoi,
Ik had een bod gestuurd en dat is geaccepteerd maar ik kan nergens betalen?
Er staat nergens kopen ofzo... beetje raar.
Is dit gewoon een storing?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 13:00

fotolijstje schreef:
Hoi,
Ik had een bod gestuurd en dat is geaccepteerd maar ik kan nergens betalen?
Er staat nergens kopen ofzo... beetje raar.
Is dit gewoon een storing?

Nee dat heb je met sommige mensen uit Luxemburg

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 13:03

Zij komt uit Frankrijk, voordat dat het bod werd geaccepteerd was dat koop knopje er wel gewoon.
Op de laptop zit die er wel maar dan blijft die op laden hangen.
Heel gek.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 13:11

Wat stom dat je van een Pro-verkoper geen bundels kan aanvragen/kopen. Ik had nu drie losse pakjes. Gelukkig dacht de verkoper wel mee en gaf me de verzendkosten als korting op de twee andere artikelen. Daardoor prachtige en nieuwe American Vintage kleding voor mijn zoontje.
Vinted geeft ook pas na 14 dagen het geld vrij aan de verkoper. Ik heb geen “alles is oké” knop.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 20:51

Vraagje… ik heb bij een verkoper 2 biedingen gedaan die geaccepteerd zijn. Iemand een idee hoe ik die twee nu in een bundel krijg?
Als ik op de normale manier de bundel kies staat de oorspronkelijke prijs er nog.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 20:55

Esther_ schreef:
Vraagje… ik heb bij een verkoper 2 biedingen gedaan die geaccepteerd zijn. Iemand een idee hoe ik die twee nu in een bundel krijg?
Als ik op de normale manier de bundel kies staat de oorspronkelijke prijs er nog.

Je kunt een bundel maken, dan kiest de verkoper eerst welke verzending erbij hoort, klein, middel of groot en daarna kun jij alsnog een bod doen voor de bundel. En dan kan de koper dat accepteren en kun jij het kopen.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 10:16

Wat gaat er toch steeds mis bij DPD?
Ik heb een pakketje al op 30 juli afgegeven bij een servicepunt en ik zie dat het daar is door DPD is opgehaald. Vervolgens ligt het al vanaf 31 juli bij het sorteercentrum..
Ik heb enkele dagen geleden contact gezocht met Vinted of ze me kunnen helpen met de zoektocht naar het pakket maar het blijft stil.
Het is niet de eerste keer dat de tracking van DPD niet wordt bijgewerkt. Maar nu lijkt het pakketje ook echt kwijt te zijn.