Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

corine1981

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 20:57

Ik hoop maar dat ze de goede beslissingen hebben genomen met het oog op die 1,5 meter... geloof ook in aërosolen wat betekent dat na opening van slecht geventileerde gebouwen enzo de verspreiding weer op komt zetten...
Ik ga voorlopig ook nog niet naar kantoor heb ik besloten, de klimaatbeheersing daar vind ik toch al niets, nu vertrouw ik het ook niet meer.

Verder hoop ik vooral dat het sanitair op mijn camping snel open mag :+

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 21:07

corine1981 schreef:
Ik hoop maar dat ze de goede beslissingen hebben genomen met het oog op die 1,5 meter... geloof ook in aërosolen wat betekent dat na opening van slecht geventileerde gebouwen enzo de verspreiding weer op komt zetten...
Ik ga voorlopig ook nog niet naar kantoor heb ik besloten, de klimaatbeheersing daar vind ik toch al niets, nu vertrouw ik het ook niet meer.

Verder hoop ik vooral dat het sanitair op mijn camping snel open mag :+

Dat hebben wij met ons schoolgebouw. Nu hebben ze best veel goede aanpassingen gedaan dus ben benieuwd. Feit is gewoon dat we een oud, warm gebouw hebben ..
Mijn eerste klas was enthousiast dat is ook wel wat waard.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 21:08

sureido schreef:
_Penotti schreef:
Ik had van het weekend mijn magnetron bord afdek ding laten smelten :+ -O-
Vandaag naar "de stad" geweest en voor nog wat andere dingen.
Dit in ernstig getroffen corona gebied.
Echt ongelooflijk zo druk!!!
Er werd ijs verkocht, maar geen terras, dus alle andere mogelijkheden werden er voor benut.
Loempia kraam stond er ook gewoon.
Een of andere nieuwe kleding winkel of extra uitverkoop.
Wel 15 echtparen van ouderen die buiten stonden te wachten tot wanneer ze er in mochten.
Nergens handschoenen en mondkapjes gezien.

Dit is het beeld al wel langere tijd hoor. Denk al wel zo'n 2-3 weken. Gelukkig nog geen piek uit voortgekomen!

Ik had dit nog niet mee gemaakt, maar kom inderdaad niet veel op de harde. :+
Bij ons in het dorp in de winkelstraat nog niet gezien gelukkig.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 21:12

Sinds de versoepelingen van 11 mei, zijn bij ons de cijfers enkel nog lager geworden dus ik zie het zonnig in.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 21:14

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 21:16

Ik denk nu in de zomer, weerstand van mensen hoger. Veel buitendingen worden afgesproken en niet binnen.
Ik ben voor nu niet bang voor weer een hoop ellende.
Maar van de winter, daar wanneer de griep normaal ook weer meer vat heeft.
Sinterklaas, kerst mensen binnen samen. Geen vitamine Zon meer. Weerstand die afneemt. Dan gaat het denk ik weer zijn als dit jaar.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 21:35

Vergeet niet dat afgelopen najaar en winter hartstikke zonnig bij ons was.
Misschien dat dat achteraf gunstig is geweest.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 21:48

_Penotti schreef:
Sinterklaas, kerst mensen binnen samen. Geen vitamine Zon meer. Weerstand die afneemt. Dan gaat het denk ik weer zijn als dit jaar.

Ik vind het wat dat betreft ook zo zonde dat er niet geprobeerd wordt om corona echt helemaal weg te krijgen uit de samenleving voor die tijd. Misschien dat we wel zo ver zouden kunnen zijn dat vooral reisbeperkingen nodig zijn om het weg te houden, terwijl we hier wel weer binnen kunnen afspreken. Maar zoals het nu gaat zie ik dat niet gebeuren helaas.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 21:50

Ik heb zojuist een vlucht geboekt voor mijn dochter. Ik ben ook geen fan van vliegen nu, maar de situatie is gewoon heel lastig hier. Mondkapjes, veel hygiëne, het moet maar.

Mijn man blijft nog steeds bijna hele dagen op bed, het gaat héél, maar dan ook héél langzaam wat beter met zijn heup, maar er hij kan nog steeds niet verder dan een paar meter lopen zonder pijn en zitten is drama. Hij voelt zich naast ellendig ook nog hartstikke schuldig dat ook haar leven in de wacht staat en dat ik gestrest ben doordat ik ook niks meer kan plannen. Op 11 juni gaat Transavia weer vliegen vanaf Alicante naar Amsterdam en zij gaat dus mee. Mijn schoondochter (of stiefzoon als eerste reserve) haalt haar af om haar naar haar nieuwe plekje te brengen en wat dingen uit ons huis op te halen. Zo lief, ze moeten er allebei héél ver voor rijden.

Ik hoop dat dit een beetje rust in ons hoofd brengt, wij volgen wel een keer als hij echt zonder pijn de lange rit kan maken. Alleen dus voorlopig nog geen zicht om de ontmoeting met kleine Sophie, straks loopt ze voor wij haar zien!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 21:52

Made is niet zo heel ver voor mij Monique.... als ik iets kan doen?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 21:53

Heftig hoor Monique, maar je doet wat je kan met de mogelijkheden die er zijn. Ik zal duimen dat de reis vlekkeloos verloopt.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 21:54

Shadow0 schreef:
_Penotti schreef:

Ik vind het wat dat betreft ook zo zonde dat er niet geprobeerd wordt om corona echt helemaal weg te krijgen uit de samenleving voor die tijd. Misschien dat we wel zo ver zouden kunnen zijn dat vooral reisbeperkingen nodig zijn om het weg te houden, terwijl we hier wel weer binnen kunnen afspreken. Maar zoals het nu gaat zie ik dat niet gebeuren helaas.

In mijn ogen is het daarvoor al veel te ver. Zelfs met de strengste lock down gaat dit niet meer lukken.
Ik denk als we nu de boel op slot blijven houden de economische schade met zijn gevolgen voor leven, welzijn en gezondheid te groot zullen zijn.

Monique fijn dat je dochter kan gaan vliegen hoe balen ook voor jullie en je man.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 21:54

Je man heeft toch een slijmbeurs ontsteking in zijn heup? Dan helpt alleen een injectie in het gewricht of ibuprofen , 3 x 600 mg per dag. Misschien is dat laatste een optie voor een aantal dagen om terug te komen .

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 21:58

pien_2010 schreef:
In mijn ogen is het daarvoor al veel te ver. Zelfs met de strengste lock down gaat dit niet meer lukken.

Hoe weten we dat? Ik snap niet zo goed hoe dat met zo'n stelligheid gezegd kan worden als het nog maar nauwelijks geprobeerd is.

Citaat:
Ik denk als we nu de boel op slot blijven houden de economische schade met zijn gevolgen voor leven, welzijn en gezondheid te groot zullen zijn.

Voor de mensen waarvoor het werkelijk schade heeft voor leven, welzijn en gezondheid blijft ironisch genoeg heel veel nog steeds op slot, of onveilig. (Je hebt er bv weinig aan dat locaties open gaan als je daar toch niet kunt komen omdat het risico te groot is.)

Maar dat het steeds wordt afgeschilderd als keuze tussen het een of het ander vind ik ook raar. Daar is geen reden voor.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 22:12

MoniqueT schreef:
Ik heb zojuist een vlucht geboekt voor mijn dochter. Ik ben ook geen fan van vliegen nu, maar de situatie is gewoon heel lastig hier. Mondkapjes, veel hygiëne, het moet maar.

Mijn man blijft nog steeds bijna hele dagen op bed, het gaat héél, maar dan ook héél langzaam wat beter met zijn heup, maar er hij kan nog steeds niet verder dan een paar meter lopen zonder pijn en zitten is drama. Hij voelt zich naast ellendig ook nog hartstikke schuldig dat ook haar leven in de wacht staat en dat ik gestrest ben doordat ik ook niks meer kan plannen. Op 11 juni gaat Transavia weer vliegen vanaf Alicante naar Amsterdam en zij gaat dus mee. Mijn schoondochter (of stiefzoon als eerste reserve) haalt haar af om haar naar haar nieuwe plekje te brengen en wat dingen uit ons huis op te halen. Zo lief, ze moeten er allebei héél ver voor rijden.

Ik hoop dat dit een beetje rust in ons hoofd brengt, wij volgen wel een keer als hij echt zonder pijn de lange rit kan maken. Alleen dus voorlopig nog geen zicht om de ontmoeting met kleine Sophie, straks loopt ze voor wij haar zien!

Vervelend voor jullie allemaal !
Ik hoop dat jullie snel kunnen reizen, zodat jullie je kleindochter snel kunnen ontmoeten.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 22:21

Gewoon een virtuele knuffel Monique, voor je man, je dochter en jezelf.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 22:26

Poeh Monique, wat een gedoe zeg. Lief aanbod van LM.
Sterkte met alles.

@tienus: Jullie krijgen het ook niet cadeau hè? Tienus Ook voor jou sterkte.

Knuffels!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 22:30

Wat vervelend allemaal MoniqueT, ik hoop dat je man zich snel beter voelt en dat jullie je kleindochter snel kunnen zien.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 22:32

LadyMadonna schreef:
Made is niet zo heel ver voor mij Monique.... als ik iets kan doen?

Lief! Maar gelukkig zorgen onze kinderen dat ze er komt en hebben we in Made zelf een fijne vriendenkring waar ze terecht kan met van alles en nog wat. Toch bedankt!

bigone schreef:
Je man heeft toch een slijmbeurs ontsteking in zijn heup? Dan helpt alleen een injectie in het gewricht of ibuprofen , 3 x 600 mg per dag. Misschien is dat laatste een optie voor een aantal dagen om terug te komen .

Hij heeft al zoveel gehad, injecties, Prednison, heftige pijnstillers (heel wat heftiger dan Ibuprofen, o.a. Tramadol en Oxycontin), fysiotherapie. Het is Trochanterpijn, wat heftiger is dan een normale slijmbeursontsteking en ook veel langer duurt. Morgen de dokter na een week maar weer eens bijpraten, vrijdag weer fysio. Dit is duidelijk een geval van lange adem. Hij kan nog niet eens verder lopen dan een meter of 10 en geen 5 minuten zitten. Ik peins er nog niet over om de reis aan te gaan.

Alle anderen ... nee, het gaat niet van een leien dakje, laten we maar zeggen. Bedankt voor jullie lieve woorden.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 22:32

Dank je Rien.

Door alle gedoe hier heb ik er niet eens bij stil gestaan dat mijn beste vriendin vandaag jarig geweest zou zijn.
Las op Facebook dat haar vader en nichtje haar ‘tuintje’ opgefleurd hebben.

Later vanmiddag vloog mijn favoriete vogel over, zie hem zelden.
En loop over ons terras en plots weer een geursporen van mijn vader.
Dus denk dat ze wel tevreden zijn.

Moeders slaat zich er ook dapper door.
Soms verdriet, maar vooral dankbaar voor alle mooie en goede dingen die ze samen hebben gehad.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 22:40

Wat ik ben gaan inzien door dit topic is dat het gezegde “ieder huisje draagt zijn kruisje” is echt van toepassing.
Als ik wel eens denk dat er veel op m’n bordje ligt, zie ik dat dat bij anderen niet anders is.

Dat relativeert en helpt op een rare manier.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 22:46

Bij mijn moeder verloopt het ook allemaal maar raar.
Geen antistoffen in haar bloed. Geen longschade op de foto. Ze heeft af en toe een minder slechte dag. Maar meestal slecht en gisteren heel slecht.
Ze heeft er wel weer wat nieuws bij gekregen vandaag.... buikpijn.
Tja heb maar een grapje gemaakt dat het anders ook maar saai is.
Had haar gisteren even gebeld maar na 3 minuten had ze het alweer te benauwd om te praten.
Nadat ze had gehoord dat ze geen longschade had was ze heel positief en wilde ze weer rustig conditie gaan opbouwen maar dat poedersuiker zegt keihard nee.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 22:51

Zo is het maar net, Rien.
En meestal denken we, we hadden het veel slechter kunnen treffen.

Duurt ook al een tijdje bij je moeder of niet Sure Lee?
Haar pcr was positief toch?
Blij te horen dat ze geen zichtbare longschade heeft.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 22:55

tienus63 schreef:
Zo is het maar net, Rien.
En meestal denken we, we hadden het veel slechter kunnen treffen.

Duurt ook al een tijdje bij je moeder of niet Sure Lee?
Haar pcr was positief toch?
Blij te horen dat ze geen zichtbare longschade heeft.

Haar klachten begonnen op 17 maart...
Ze is niet getest omdat ze zeggen dat het 100% corona is.
Ja, dat er geen schade is is heel fijn. Echter hebben heel veel mensen dat niet waarmee zij in een Facebook groep zit.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 23:00

Het schijnt dat er nu ook een betrouwbare serologische test is.
Dat vertelde een huisarts mij vanavond.
Ik had nog niet eerder gehoord dat er een betrouwbare test zou zijn.