Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 09:27

Regio bij Benidorm is geel geweest maar ik kies er voor om niet te gaan omdat ik het te ver vind met de auto en vliegen wil ik nu niet.

Fitzroy

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 09:31

Portugal en Cyprus ook op oranje. Afbeelding

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 09:33

Het Spaanse vasteland is echt nooit geel geweest. Misschien was het op de Europese kaart geel maar voor Nl niet. Er werd geen onderscheid gemaakt tussen regio’s.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 09:45

chanicha schreef:
baudyh schreef:
Logisch toch dat de camping maar half bezet is. Het Spaanse vaste land is oranje. Als Nederlander hoor je daar niet te zijn.
Ik vind vakantie prima in een geel of groen land maar oranje nee sorry.

Ze zaten daar al.

Dan zitten ze er al ff want spanje is al ff oranje.( maar volgens mij is het vaste land nooit geel geweest)

Weet je ik vind het anders als je volledig gevaccineerd bent. Maar ja dat kan je aan de buitenkant niet zien.
Ik zou persoonlijk ongevaccineerd ook niet reizen.
Maar ja.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 09:53

idinn schreef:
Sizzle, maar niet reizen lijkt tegenwoordig geen optie. Het is een recht dat vliegtuig in te stappen of de auto en een aantal grenzen te doorkruisen. Pandemie of geen pandemie, gewoon doen waar je zin in hebt.

Ik hou van vakantie.. ik vind het echt heel lastig zonder.. maar ik blijf wel in eigen land. Je kan er donder op zeggen dat cijfers stijgen zodra vakantiegangers terugkomen met grote kans allerlei mutaties. En dan vervolgens moeten de maatregelen weer strenger en is iedereen chagerijnig. Dat virus lacht zich helemaal rot met hoe makkelijk we het maken :D

Er zijn natuurlijk vorig jaar veel (reeds betaalde) vakanties door de annuleringen verplaatst naar dit jaar. Of mensen hadden nog vouchers van vorig jaar.
Als er dan positieve berichten zijn en je vakantieadres is geel of groen, waarom zou je niet gaan?
Ik heb ook nog een vakantie in september naar Griekenland staan. Die is van mei 2020 naar mei 2021 verplaatst en daarna naar september 2021.

Ik ben gevaccineerd en als het mogelijk is, ga ik gewoon.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 10:00

Wij verheugen ons al jaren erop dat we met pensioen zouden gaan en dan Europa verder ontdekken.
Helaas kwam er een pandemie en ging dat niet door..

Daarom zouden we toch als.alles weer beter gaat op reis willen..

Vroegah hadden wij het geld en de tijd niet om te reizen enz, buiten een vakantie van 2 weken.

Dus ja noem het maar zoals je wilt.
Wij kunnen idd niet wachten tot we weer kunnen

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 10:02

Ik heb een vakantie staan in sept. Als het kan ga ik. Word het land oranje heb ik pech en verzetten we hem

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 10:12

baudyh schreef:
Ik heb een vakantie staan in sept. Als het kan ga ik. Word het land oranje heb ik pech en verzetten we hem

Ja en dat heeft niets te maken met dat wij moeten op vakantie of niet zonder vakantie kunnen.
Maar de vakanties zijn geboekt en verplaatst en zijn al (gedeeltelijk) betaald.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 10:15

baudyh schreef:

Maar dat doen wij ook al is er niet geboekt.... ga geen risico lopen of wat dan ook..

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 10:25

Ik moet wel boeken als ik wil. Last minut kan ik niet vanwege thuis te veel te regelen. En ik ga alleen en dan kan je ook lang niet overal terecht.
Dus ja geboekt. En we zien wel.

Algato

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 11:01

pien_2010 schreef:
baudyh schreef:
Logisch toch dat de camping maar half bezet is. Het Spaanse vaste land is oranje. Als Nederlander hoor je daar niet te zijn.
Ik vind vakantie prima in een geel of groen land maar oranje nee sorry.

Ze zitten daar veiliger als in Nederland, want diep rood zijn is wezenlijk wat anders dan oranje code hebben. Het is gewoon overal oppassen.

Spanje is net zo rood als Nederland.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 11:35

Mijn vakantie zuid Afrika gooien we naar volgend jaar. Het was al twijfelachtig vanwege corona, maar een heel andere pleuris is daar nu uitgebroken... Enorm heftige toestand daar nu... Je zal er maar zitten!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 11:48

Jullie praten over 2 verschillende kleur codes.

Je hebt kleur codes voor reisadvies

En kleur codes voor het aantal besmettingen in een land per 100.000 inwoners.

Voor vakanties is Spanje oranje. Maar qua besmettingen sommige stukken rood.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 12:09

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 13:19

Reisorganisatie waar ik mee weg ga postte al heel vrolijk dat hun reizen naar Griekenland gegarandeerd doorgaan omdat een Griekse minister heeft gezegd dat er geen aanvullende eisen voor de Nederlanders komen. Terwijl NL alsnog Griekenland op oranje kan zetten en je er dan alsnog niet heen kan :+

Je bent imo pas zeker als je in het vliegtuig zit..

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 13:21

Waar ga jij naartoe in Griekenland, relaxed?
Nu ja, er is weer een week gewonnen voor Griekenland denk ik dan maar. De reisadviezen worden volgens mij eens per week aangepast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 13:24

Fitzroy schreef:
Waar ga jij naartoe in Griekenland, relaxed?
Nu ja, er is weer een week gewonnen voor Griekenland denk ik dan maar. De reisadviezen worden volgens mij eens per week aangepast.

Ik ga naar Kroatie, hoop ik :+ Maar die organisatie gaat vanaf volgende week een aantal weken naar Rhodos en Kos.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 13:25

Ik duim voor je

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 13:28

Ja ga pas genieten als ik in het vliegtuig zit over 2 weken, maar houd er serieus rekening mee dat het niet doorgaat.. En dan heb ik 3 lange weken verplichte bouwvak :')

Ben ook echt stikjaloers op een vriendin, vorig jaar waren ze op Rhodos net voordat het weer oranje werd, 2 weken terug zaten ze op gran canaria zonder problemen. Die hebben echt zoveel mazzel :+

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 13:33

O, haha. Ik dacht dus dat je naar Griekenland zou gaan.
Die heeft zeker mazzel. Maar ik dit jaar sowieso ook al 1 vakantie :D
Vakantie 2 zie ik wel de mist ingaan, maar dan hoor je mij niet mopperen. Heb tenslotte dan al een week gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 13:36

Fitzroy schreef:
O, haha. Ik dacht dus dat je naar Griekenland zou gaan.
Die heeft zeker mazzel. Maar ik dit jaar sowieso ook al 1 vakantie :D
Vakantie 2 zie ik wel de mist ingaan, maar dan hoor je mij niet mopperen. Heb tenslotte dan al een week gehad.

Nou vorig jaar zat mijn vriendin dus serieus te klagen over een te kort bed en een te kleine douche. Toen heb ik wel even aangegeven wat ik daarvan vond :') Heeft ze ook niet weer gedaan :+

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 13:39

Dat zou leuk zijn Relaxed als het door kan gaan.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 13:41

Ik heb een vriendin die klaagt dat ze dit jaar nog maar naar 8 landen geweest is, waarvan nog maar 2 waar ze nog nooit geweest is. Arme schaap heeft verplicht twee maanden moeten reizen door Portugal en Spanje, terwijl ze daar al eens geweest is. Ik weet niet zo goed wat ik daarop moet zeggen, als iemand die al bijna een jaar thuiszit 8)7 8)7 8)7

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 13:41

Jij ging op een groepsreis toch Relaxed? Heb je dan een privekamer ofzo? ivm die 1,5m?

Mijn verre reis is dit jaar naar.... Amsterdam geweest ivm kopen auto. Ik heb Schiphol zien liggen.

2019 zat ik in Engeland, Jordanie, Mexico en Italie...

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 13:46

Narya schreef:
Ik weet niet zo goed wat ik daarop moet zeggen, als iemand die al bijna een jaar thuiszit 8)7 8)7
Tja zo gaat dat in de wereld. Ik zou er niets op zeggen geloof ik en gewoon laten gaan en blij voor haar zijn van die 8 landen en geen medelijden hebben voor die 2 landen. := Ik moet dus wel om die vriendin grinniken. Bizar natuurlijk in deze tijd. Dan leef je toch wel wat buiten de realiteit van alledag.