Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 12:57

In België hoogste dodental in 24 uur nu. 78 erbij.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/6607837 ... a-uitbraak
Hoogste dodental in België sinds begin corona-uitbraak

Het coronavirus heeft de afgelopen 24 uur 78 levens geëist in België. De Belgische gezondheidsautoriteiten meldden dat er in het land niet eerder op een dag zoveel mensen zijn overleden aan de gevolgen van het virus.

Sinds het begin van de uitbraak heeft het coronavirus in België 431 levens geëist. Het aantal ziekenhuisopnames liep in de afgelopen 24 uur met 629 patiënten op naar 4138. Op de ic-bedden liggen 867 patiënten.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 12:58

Sassii schreef:
Inderdaad...

Zeuren dat ze te lang in de rij moeten staan. Dan denk ik echt wat heb je te doen de rest van de dag?! :+

Gewoon werken of studeren, net zoals nog heel veel andere mensen? Niet iedereen zit de hele dag duimen te draaien.
Maar goed, neemt niet weg dat iedereen gewoon z'n fatsoen hoort te houden en begrip hoort te hebben voor de maatregelen.

Hier in de buurt zitten ook nogal wat zwaar gelovigen en die zijn daar heel makkelijk in. Bij alles wat je zegt krijg je een 'dat heeft de Heer zo gewild' terug en daarmee is het gesprek dan klaar.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 13:00

bigone schreef:
Ik verbaas me wel over mensen die al drie symptomen hebben en dan nog nadenken of ze wel naar een afspraak of niet cruciaal werk gaan ? Onder welke steen hebben die gezeten _-:( ook hier op bokt terwijl er al dagelijks word gewaarschuwd.

Even hierop inspringend. Op mijn werk mag je enkel thuisblijven bij hoesten of koorts.

Ik zelf heb last van een loopneus, niezen, keelpijn en benauwdheid.
Dit, icm met hoofdpijn en duizeligheid, maakt dat ik me ziekgemeld heb. Maar in principe zou ik wel mogen werken volgens mijn baas

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 13:00

LadyMadonna schreef:
Destination schreef:
Wij waren gisteren ook boodschappen aan het doen en daar was een karretje ook verplicht. Karretjes stonden buiten en binnen was een hoekje waar je het karretje schoon kon maken, dat schiet natuurlijk ook niet op. En toen we bij de kassa waren werd ons verteld dat elke persoon een karretje moest hebben, maar dit stond nergens aangegeven dus dat hadden we moeten raden denk ik := Conclusie: bij die winkel was nog ruimte voor verbetering.

Dat is imo ook logisch.... voor winkels is deze situatie ook nieuw, die moeten ook even puzzelen wat het handigst werkt

Ze hadden er een bord staan dat een winkelwagentje verplicht was. Lijkt mij dan niet meer dan logisch om er ook ‘Pro Person’ bij te zetten, maar misschien denk ik te logisch.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 13:05

Needje schreef:
Bij ons bij de AH krijgt iedereen een schoongemaakt karretje. Beetje jammer dat eenmaal binnen een hoop mensen de kar ergens neerzetten en alsnog los door elkaar heen lopen...

Dat zou ik ook doen. Ben zelf niet gewend een karretje te nemen, zoveel heb ik nooit. Bovendien vind ik ze veel te groot en te diep. Dus kan me voorstellen dat als ik morgen verplicht een karretje moet ik dat ding telkens een afdeling verder mee sleep maar op de afdeling zelf gewoon rondloop om mijn spulletjes bij elkaar te zoeken.

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 13:06

Misschien nog vergeten omdat er op veel plekken eigenlijk al wordt benadrukt dat men alleen boodschappen dient te doen.
Ik zie hier in de supermarkt eigenlijk ook alleen nog maar mensen in hun eentje boodschappen doen maar ik ga dan wel doordweeks om 8 uur sochtends al.

Ik heb trouwens ook moeite met die karren moet steeds erg acrobatisch doen om alles er uit te krijgen bij de kassa :Y) , vooral nu ze er dingen hebben gezet zodat je niet meer naast je kar kan staan. Maar alles voor de veiligheid

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 13:09

LadyMadonna schreef:
Maar de Ger Gem staat boven de wet hè :j

Blijkt wel weer :j
https://www.bd.nl/waalwijk-heusden-e-o/ ... ~a04a3ac8/

Onder het mom van 'wij lassen braaf de doopdienst af' proppen ze wel even 30 man in zo'n gebouw. En morgen lopen ze weer door de Appie heen te springen. Echt he...... ik kan hier met de beste wil van de wereld niet bij. Dat zoiets uberhaupt mag is al te gek voor woorden.

PSvanLot

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 13:10

Het is gelukkig vandaag wel goed weer om thuis te blijven...
Stond vanmorgen de paarden te doen en wat een snijdende wind.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 13:13

In België zijn ruim 800 IC bedden ingenomen. In totaal zijn er ruim 2000 bedden, dus we gaan richting de helft bezet.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 13:14

Ik ben vrijdagavond naar de jumbo gegaan, karretjes worden niet schoongemaakt, de meeste stonden ook buiten. Pas bij de scanners lagen van die babydoekjes. De vakken werden bijgevuld, logisch, maar om nou aan de ene kant een grote rolcontainer neerzetten en aan de andere kant gaan bijvullen, daar was ook niet over nagedacht. Dat ding hadden ze beter in het middenpad kunnen zetten, daar was ruimte genoeg. En ik weet, ik ben aan het zeuren om niks, maar ik krijg echt de zenuwen van dat boodschappen doen nu.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 13:17

Ik ben echt blij dat ik nou al twee keer mazzel heb en toch kan laten bezorgen, het klinkt echt niet fijn.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 13:23

Destination schreef:
Ze hadden er een bord staan dat een winkelwagentje verplicht was. Lijkt mij dan niet meer dan logisch om er ook ‘Pro Person’ bij te zetten, maar misschien denk ik te logisch.

Moet je wel een “pro person” hebben, die moet je ook gewoon betalen

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 13:24

LadyMadonna schreef:
Destination schreef:

Huh? Je moet de letters op een bord betalen? ‘Pro Person’ is gewoon per persoon in het Duits.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 13:28

Destination schreef:

Als je toch al in je eentje boodschappen moet doen, dan is die 'per persoon' al niet eens meer nodig. Ik snap de 'we' uit je voorgaande post ook niet zo goed.

*edit* Duitsland, dat had ik gemist.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 13:28

Tieneke schreef:
In België zijn ruim 800 IC bedden ingenomen. In totaal zijn er ruim 2000 bedden, dus we gaan richting de helft bezet.

2000 beschikbaar voor Corona of alle ic patiënten?

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 13:29

Ik weet niet of het al genoemd is:

De gezondheidsdienst voor dieren heeft de laboratoria klaar om humane coronatest te doen. Als er ergens veel ervaring is met testen op besmettelijke ziekten en crisisbeheersing is het daar wel. Vanuit mijn vroegere werk in de varkensbranche veel mee samen gewerkt tijdens uitbraken van varkenspest (heel triest dezelfde regio die toen zo zwaar getroffen was) en MKZ.

https://www.gddiergezondheid.nl/actueel ... r-covid-19

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 13:30

bigone schreef:
Tieneke schreef:

2000 beschikbaar voor Corona of alle ic patiënten?

Goh, ik denk totaal, maar men is ook al weken bezig met uitbreiding. Dus wel gericht om de coronapiek op te vangen.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 13:31

oomens schreef:
Destination schreef:

Als je toch al in je eentje boodschappen moet doen, dan is die 'per persoon' al niet eens meer nodig. Ik snap de 'we' uit je voorgaande post ook niet zo goed.

*edit* Duitsland, dat had ik gemist.

Hier mag je met meerdere personen boodschappen doen. En ik had meel nodig omdat ik veel cakes e.d. bak voor het werk van mijn vriend. Het is 1 pak van 1kg per persoon (daar stond het dan wel weer bij :D ) en nu heb ik dus 2kg ipv 1. En die 2kg is er ook in ongeveer een week weer doorheen := Je moet toch de stemming op het werk positief houden als je 6-7 dagen per week, 12 uur per dag bezig bent met het virus ;)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 13:34

PSvanLot schreef:
Sassii schreef:
Inderdaad...

Zeuren dat ze te lang in de rij moeten staan. Dan denk ik echt wat heb je te doen de rest van de dag?! :+

Mmmm volle bak werken? Of denk je dat iedereen thuis zit te wachten tot ze weer naar bed mogen?

Nou hier niet hoor, hier moeten (man en zoon) gewoon van maandag t/m vrijdag op locatie aan het werk.
Ja die zitten ook soms te kijken op de klok, mag ik al naar bed. Maar dat is omdat ze om 4.30 uur opstaan en pas om 17.00 weer thuis komen.

Maar hun komen weer niet in de winkel om boodschappen te doen _O-

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 13:44

PSvanLot schreef:
Het is gelukkig vandaag wel goed weer om thuis te blijven...
Stond vanmorgen de paarden te doen en wat een snijdende wind.

Wel alleen balen dat door die wind wel gewoon naar de tuin moet om te sproeien voor de fruitbomen. En dubbel balen dat ik nu ook gewoon niet simpel sproeier aan kan zetten en in de kas kan gaan zitten. -O- -O-

Beetje pech word ik ook helemaal zeiknat. := :x

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 13:52

Ben wel heel benieuwd wat onze Zweedse bokkers vinden van de maatregelen in hun land?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 13:53

elnienjo schreef:
Needje schreef:
Bij ons bij de AH krijgt iedereen een schoongemaakt karretje. Beetje jammer dat eenmaal binnen een hoop mensen de kar ergens neerzetten en alsnog los door elkaar heen lopen...

Dat zou ik ook doen. Ben zelf niet gewend een karretje te nemen, zoveel heb ik nooit. Bovendien vind ik ze veel te groot en te diep. Dus kan me voorstellen dat als ik morgen verplicht een karretje moet ik dat ding telkens een afdeling verder mee sleep maar op de afdeling zelf gewoon rondloop om mijn spulletjes bij elkaar te zoeken.

Ik ben het ook niet gewend aangezien ik echt altijd met m’n eigen tas loop en handscanner.
Maar zelfs ik begrijp dat dat karretje is zodat men afstand houdt. En heb ik dus braaf mijn karretje vastgehouden tijdens het winkelen. Zie echt niet wat daar zo lastig aan is om te begrijpen :o

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 13:53

Destination schreef:
LadyMadonna schreef:

Huh? Je moet de letters op een bord betalen? ‘Pro Person’ is gewoon per persoon in het Duits.

Oh, ik interpreteerde het als een proffesioneel persoon, die je bij de wagentjes zet (beveiliger ofzo)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 14:06

RIVM meldt 132 nieuwe sterfgevallen

Het afgelopen etmaal is het dodental als gevolg van het coronavirus gestegen met 132, meldt het RIVM. In totaal zijn nu 771 mensen in Nederland overleden aan de gevolgen van het coronavirus. Het aantal patiënten dat in een ziekenhuis is opgenomen (geweest), is met 529 toegenomen tot 3483.

In totaal zijn er 10.866 besmettingsgevallen bekend. Gisteren werden er nog 9762 infectiegevallen gemeld.

https://nos.nl/liveblog/2328682-rivm-me ... -bali.html

Wat gaat het hard...

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 14:08

Poeh een hoop mensen overleden Y;(

De nieuwe opnames staan trouwens niet voor het aantal op de ic denk ik? Vraag me af hoe de stand met de bedden is nu er ook wel meer apparatuur is.