Ergernis in het verkeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 08:45

luuntje schreef:
Motoren halen op bepaalde banen in.
Heeft te maken met ongelukken zien te voorkomen.
Zodoende gaan ze ook tussen de auto’s rijden en blijven niet achteraan staan.

Om ongelukken te voorkomen, geloof je het zelf ? Levensgevaarlijk, gister kwam er eentje met een flinke vaart aan, tsja en toen kon hij er ineens niet tussendoor. En daar heb je weer een ongeluk.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 11:41

hahahatsjoe schreef:
luuntje schreef:
Motoren halen op bepaalde banen in.
Heeft te maken met ongelukken zien te voorkomen.
Zodoende gaan ze ook tussen de auto’s rijden en blijven niet achteraan staan.

Om ongelukken te voorkomen, geloof je het zelf ? Levensgevaarlijk, gister kwam er eentje met een flinke vaart aan, tsja en toen kon hij er ineens niet tussendoor. En daar heb je weer een ongeluk.

Uhm… als er een hele stoet rijdt met honderden motoren, dan is het idd het veiligste om een extra rijbaan te creëren waarbij de auto’s de buitenste nemen en de motoren de binnenste.

Dit geldt natuurlijk voor 1 enkele motor, dan is het idd levensgevaarlijk!

hahahatsjoe

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 14:55

Dat snap ik Marocje !

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 14:57

Niet een ergernis, maar wel opvallend;
Onderweg naar huis net op zo'n 20km afstand 2 bermbranden gezien langs de snelweg door de hitte.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 19:10

Mijn ergernis vandaag was wel ik wil zo snel mogelijk naar huis.
Al is het over de A2 en de A9, de A10 Oost is voor mij afgesloten.

Maar las vanmiddag dat er op de route A2 en A9 richting Diemen 39 min file stond.
Nou nee bedankt, dan maar binnendoor naar Diemen.. al is het niet mijn favoriete route
maar was wel in denk zo'n 15 min bij de AH in het Dorp.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 09:27

Moest gisteren een noodstop maken omdat iemand 3 autos voor mij de rotonde op reed en niet gekeken had dat er al autos reden waardoor die autos voor mij ook stevig op de rem moesten. Dit ging om millimeter werk dat er geen schade is :=

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 12:41

Ik had laatst ook een ergernis, iemand had haast.

Bij ons hebben we een kruispunt, 1 baan voor rechtdoor/rechtsaf en 1 baan voor linksaf. Op het laatste moment kan je pas voorsorteren voor linksaf. Net voordat je kan voorsorteren, zit een andere afslag om een straat in te rijden en een stukje voetpad. Je kan daar met de auto dus niet overheen.
Er stond een vrij lange file voor het verkeerslicht. Er kwam een auto aan, die reed langs de andere afslag (spookrijdend dus) en ging voorsorteren voor linksaf. Daarvan denk ik al, mmm wacht dan gewoon heel even, maar oké. Vervolgens, zodra rechtdoor op groen ging, zat er iemand achterin die haar hand opstak om het verkeer (mij in dit geval) tegen te houden, zodat zij rechtdoor konden. Ik kon eigenlijk niet anders dan ze voor laten, maar dit ging allemaal heel traag en twijfelend waardoor ik alweer bijna rood had. Ik denk als je dan zo idioot doet, neem dan een beslissing en rij door. Nu kon ik bijna weer een rondje wachten, terwijl het al zo druk was.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 19:03

Fijn dat er auto's zijn waarbij de airco aan kan tijdens het parkeren.
Maar plak dan op zijn minst een briefje echter de ruit, zodat ik niet bijna de politie heb gebeld voor een klein kind in de auto.

Bestuurster van de auto erlangs leek het beter om het bij de winkel binnen te melden.
Dus dat maar gedaan.
Kind zag er niet slecht uit, lees, niet erg bezweet ofzo. Sliep wel door, ook door mijn geklop op het raam heen.

Toen kwam de eigenaar en zei dat de airco vol aan stond een hij mag hem even gauw één dingetje moest halen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 19:04

Je kan altijd even aan de ramen voelen. Dan voel je vaak wel als de airco aan staat.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 19:06

Ja, daar dacht ik later thuis ook aan. Maar door de adrenaline niet aan gedacht.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 19:36

Hahahasjoe waarom doe je zo lelijk tegen mij?

Motorrijders rijden echt voor hun veiligheid tussen de file door. Is pas sinds 1991 bekend, logisch dat je dat niet weet.
Motoren hebben geen kreukelzone of airbags.
Ze mogen met maximaal verschil van 10 km/h passeren.

Uiteraard heb je sneuneuzen die veelte hard door files heen rijden.
Dat voorkom je niet helaas.

https://www.infopolitie.nl/index.php?op ... temid=31#2

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 14:44

Ik doe niet lelijk tegen jou Luuntje, maar die motorrijders zijn levensgevaarlijk bezig.

Vandaag ook weer, knooppunt Lunetten, kwam met een vaart tussendoor en ineens was het ho, daar lag hij.

Op de Ketelbrug werd ik bijna van de weg gedrukt, idiote vent, dus ik geef een dreun op de toeter. Zelfde vent ging daarna naar rechts, dus ik ging inhalen. Toen ik ernaast zat ging hij weer naar links, hadden we 3 auto's naast elkaar op 2 banen want hij wilde een ander inhalen toen ik ernaast zat. Klootzak, het ging maar net goed, heb m de vinger gegeven.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 18:42

Hahahatjoe mijn excuus.

Motorrijders mogen dus tussen de file door. Is veiliger dan achteraan staan.
Maar dan moeten ze zich wel gedragen. Absoluut.
Dus voorzichtig er langs. En bij voorkeur niet tussen alle banen doorslingeren maar met zijn allen 1 baan uitkiezen.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 18:57

ALLES stond vast. ALLES. Ik heb er bijna 2,5 uur over gedaan over van werk naar huis te rijden, normaal is dat 25 minuten. Van Amsterdam naar Amsterdam... 2,5 uur. En dan al die aso's die willen voorkruipen door de trambaan te nemen en/of je gewoon afsnijden. We staan allemaal vast, wacht op je beurt.

Gelukkig ook wel hele lieve mensen her en der, die je ertussen laten terwijl ze dat niet hoeven.

Motorrijders laat ik hun ding doen. Ik zou de verleiding ook niet kunnen weerstaan als ik motor zou rijden :o , en ze zijn zo kwetsbaar dat ik geen risico's neem, ook niet als ze zich aso gedragen. Eergisteren wel een of andere pipo op de motor in enkel een heel kort sportbroekje, verder geheel ongekleed. Op de snelweg. Goed voor een Darwin Award.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 19:15

Ik moest vanmiddag van de A2 Abcoude naar A9 richting de Gooise weg..
Zag de file staan en dacht echt echt niet dat ik daar in ga staan, ben toen maar richting Duivendrecht/Oudekerk a/d Amstel gereden.
En via Bijlmer Arena terug naar huis, maar stond toen op de Daalwijkdreef wel stil ongeacht de stoplichten tussendoor.

Was ook ergens vergeten om even naar de files te kijken, anders had ik door het dorp van Abcoude kunnen rijden
en dan richting de Brandweer (Anton) aan de Langbroekdreef en dan naar huis.

Maar dit was ook wel een goede optie..

Van de week stond er 39 min file tussen Alkmaar en Diemen, hell no dat ik daar in ga staan.
Na een dag in +30 graden gewerkt te hebben.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 21:30

luuntje schreef:
En bij voorkeur niet tussen alle banen doorslingeren maar met zijn allen 1 baan uitkiezen.

Het 'mag' alleen tussen de twee meest linkerbanen door

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 22:32

Bij Arnhem was t ook drama vanmiddag zeg.
Ik heb over een ritje van 22 kilometer 1 uur en 3 kwartier gedaan -O-
Op de heenweg was ik er binnen 25 minuten.

Ik had overwogen om de fiets te pakken, maar ik had een tandartsafspraak en daardoor precies een half uur reistijd van het dorp waar ik woon (en de tandarts zit) naar Lent bij Nijmegen.
En om dat stuk te fietsen heb ik een goed uur nodig, dus dat werd m niet.
Als ik wel had kunnen fietsen was ik iig wel eerder thuis geweest dan de 18.45 uur van nu :+

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 22:53

Het word nog meer drama na 12 Juli, dacht dat er nog een tunnel dicht ging tot ergens in September.

En zag toen straks ook een filmpje en ze noemde Amsterdam de nieuwe Parijs.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 08:13

Ik eis dat alle wegen naar het AMC open zijn als ik terug moet voor controle. :')

Ergernis, mensen die op het laatste moment hun knipper aan gooien en afslaan.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 08:41

Bellatrix schreef:
Ik eis dat alle wegen naar het AMC open zijn als ik terug moet voor controle. :')

Ergernis, mensen die op het laatste moment hun knipper aan gooien en afslaan.

Deze zomer? Ik zou nergens op rekenen. Ze werken werkelijk op alle delen van de A10, en dan is er ook nog ellende op de toegangswegen. En eens de A10 vaststaat, gaat ook het centrum op slot, zo heb ik gisteren mogen ervaren.

Ik heb een elektrische fiets gekocht zodat ik bij dit soort ellende op de fiets naar mijn werk kan. Is wel een uur fietsen, maar alles beter dan 2 uur in de file. Alleen moest ik gisteren iets groots ophalen, daardoor was ik de pineut.

Edit: hetzelfde idee als Marije_jiplover dus.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 08:42

Ik zorg wel dat mijn afspraak gepland wordt na 1 sept. :+
Zou ik dan goed zitten?

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 08:47

Bellatrix schreef:
Ik zorg wel dat mijn afspraak gepland wordt na 1 sept. :+
Zou ik dan goed zitten?

Voor zover ik kan lezen over de werkzaamheden: ja.
Disclaimer: ik ben niet juridisch aansprakelijk voor voorkomende vertragingen ten gevolge van dit antwoord.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 08:48

_O-

Ik snap het. :D

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 14:21

Mensen die je komen inhalen op de snelweg, vervolgens langzamer gaan rijden en naast je blijven rijden, waardoor ik geen baan kan opschuiven en me klem rijd op voorliggend verkeer.
Als je inhaalt, doe dat dan ook

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 15:25

1 woord: Kangoo
50 rijden waar je 80 kan en mag.... 13 minuten vertraging. Koop gewoon een dagkaart en ga gezellig achterin zitten teuten en over de hei kijken. Dan kom ik fatsoenlijk aan mijn pauzes toe.