Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 07:43

Vannacht kreeg ik een melding dat rond 3:00 vanuit Waalwijk (woon ik niet eens in de buurt, ken er niemand en ik doe rare dingen 's nachts, maar ben geloof ik niet in Waalwijk geweest :') ), een poging was gedaan tot inloggen op mijn account incl bijbehorend IP adres, met de vraag van Facebook of ik dat was. Niet dus, op 'nee' geklikt en meteen mijn wachtwoord veranderd. Moet ik hier verder nog iets mee doen, zeker omdat ik het IP adres heb, zoals een melding ergens maken? Of kan ik het hierbij laten?

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 07:44

_Karlijn schreef:
Vannacht kreeg ik een melding dat rond 3:00 vanuit Waalwijk (woon ik niet eens in de buurt, ken er niemand en ik doe rare dingen 's nachts, maar ben geloof ik niet in Waalwijk geweest :') ), een poging was gedaan tot inloggen op mijn account incl bijbehorend IP adres, met de vraag van Facebook of ik dat was. Niet dus, op 'nee' geklikt en meteen mijn wachtwoord veranderd. Moet ik hier verder nog iets mee doen, zeker omdat ik het IP adres heb, zoals een melding ergens maken? Of kan ik het hierbij laten?

Ik heb dit laatst ook gehad vanuit Brabant en mijn moeder een gekke plaats in het buitenland. Ik vraag me dan echt af wat er is gebeurd... :=
Overal staat dat als je je wachtwoord veranderd met een sterke, je niet meer kunt doen en het voldoende moet zijn.

ReadTheRulez

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 10:35

Ik krijg die melding ook wel eens en denk dan altijd maar; het is ze niet gelukt :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 10:59

Ik verander mijn wachtwoord nooit via zo’n link, maar altijd via Facebook zelf. Ben veel te bang dat de link nep is en ik ze op die manier dus mijn nieuwe wachtwoord geef.. :=

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 11:23

Shanna schreef:
Ik verander mijn wachtwoord nooit via zo’n link, maar altijd via Facebook zelf. Ben veel te bang dat de link nep is en ik ze op die manier dus mijn nieuwe wachtwoord geef.. :=

Dat doe ik ook! :j

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 11:57

Wij hebben sinds gister een vaatwasser. Nu heb ik het zout bijgevuld maar hij blijft aangeven dat er zout bijgevuld moet worden. Zout is na het programma ook gewoon droog.. dat moet zich dan toch vullen met water? Wie weet hier iets van

Ik heb het boekje 2x gelezen en er staat gewoon niks over in :')

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 12:36

Welk tekentje was het wat die aangaf? Al het glansspoelmiddel bijgevuld?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 13:23

Doorvullen tot de indicator uit gaat... Net als glansspoelmiddel trouwens :D

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 13:25

Er gaat een beste hoeveelheid zout in zo'n machine.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 13:25

Janine1990 schreef:
Doorvullen tot de indicator uit gaat... Net als glansspoelmiddel trouwens :D

Er kan niks meer bij :') heb gevuld tot het maximale tekentje in de machine.
Glanspoelmiddel is inderdaad een ander tekentje en die is wel gewoon uit gegaan.

Edit!

Op advies van m’n vader er zelf water op gegoten en nu is hij wel uit. Nu maar even afwachten of dat zo blijft bij een paar keer gebruiken.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 13:29

Heb je hem al aangezet en laten draaien? Hier gaat het signaal pas uit als hij weer gedraaid heeft, omdat er dan pas water bij in komt.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 13:31

Nu hadden wij een oude, die je nog met een knop op programma moest draaien (nu hebben we er geen meer)
Maar die moest ik altijd een keer echt op uit zetten en niet alleen de aan/uit knop.
Geen idee hoe dat met de moderne zit maar misschien ook wel iets vergelijkbaars?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 13:32

Lalidan schreef:
Heb je hem al aangezet en laten draaien? Hier gaat het signaal pas uit als hij weer gedraaid heeft, omdat er dan pas water bij in komt.

Ja hij had 1 programma gedraaid maar toen had het zich niet gevuld met water terwijl er volgens mij wat water moet komen te staan op de plek waar je dat zout in doet.

Ik heb er nu net zelf water bij gedaan en hij draait nu een langer programma.

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 17:48

Waar kan ik betrouwbaar Milka tuc bestellen? Vond die reep altijd heel lekker maar ik zie hem hier in de supermarkten nooit meer liggen, en lang niet alle websites zien er betrouwbaar uit.

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 18:15

Bij veel Turkse supermarkten hier hebben ze aparte repen Milka. Zoals Tuc en aardbei. Misschien daar eens kijken?

miicchhellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 20:20

DeEenhoorn schreef:
Waar kan ik betrouwbaar Milka tuc bestellen? Vond die reep altijd heel lekker maar ik zie hem hier in de supermarkten nooit meer liggen, en lang niet alle websites zien er betrouwbaar uit.

In zowel iedere Duitse supermarkt hebben ze ze ook! Mrt nog 600 andere smaken :')

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 21:19

Kan wel wat turkse supers langsgaan idd! Thanks voor die tip :D duitsland is niet echt om de hoek vanuit noord holland helaas, dus misschien als ik daar een keer in de buurt ben :j

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 21:27

DeEenhoorn schreef:
Kan wel wat turkse supers langsgaan idd! Thanks voor die tip :D duitsland is niet echt om de hoek vanuit noord holland helaas, dus misschien als ik daar een keer in de buurt ben :j

Mocht je ze daar niet vinden. Wil ik ze ook wel voor je kopen in DL en op de post doen

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 00:23

Uiteraard ga je voor lager simpelweg omdat garantie afdwingen bij een particuliere koop lastiger is.

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 11:33

Wat gebeurt er als je als vrouw een ongeluk krijgt, komt bewusteloos in het ziekenhuis te liggen en je bent op dat moment ongesteld? Wanneer wordt gecheckt dat een vrouw ongesteld is bij zoiets?
En wat als je langer tijd in coma ligt als vrouw? Word je dan nog ongesteld of geven ze ac om dat te voorkomen?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 11:38

Neem aan dat ze dat vanzelf wel zien als ze je wassen/zo'n ziekenhuishemdje aantrekken. :Y)

Bij sommige vrouwen gaat het door, bij anderen niet. Ze gaan je, mag ik toch hopen, geen anticonceptie geven zonder dat je daar zelf toestemming voor hebt gegeven.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 11:40

Als je op de snelweg rijdt en de matrixborden geven 70 aan, maar iedereen blijft 90-100km/u rijden, wat is dan verstandig? Want als enige 70 gaan rijden is ook gevaarlijk.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 11:41

Ik heb geleerd bij rijlessen altijd met de stroom mee te rijden, dus dan ook gewoon 90/100.
Ik ga bij werkzaamheden wel altijd liever een [***] naar links (als de werkzaamheden rechts zijn) just to be sure.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 11:44

Toch ongeveer de 70 gaan rijden. Die matrixborden staan er niet voor niets en duiden aan dat de situatie verderop geen hogere snelheid meer toelaat (file, werken,...). Met 100 per uur op de staart van een file uitkomen is nog gevaarlijker. Ik zou niet ineens van 120 naar 70 remmen, maar stilletjesaan mijn snelheid laten zakken en zo rond de 75-80 blijven hangen.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 11:45

Ik ga 70 rijden, echte 70, vaak is dat rond de 75 op de teller.
Ik ga geen bekeuring krijgen omdat de rest denkt haast te hebben.
Zeker bij wegwerkzaamheden loopt dat flink op.