Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 19:03

PoelieWoelie schreef:
Wij maken altijd gebruik van de app 'Wie betaalt wat'. Nooit meer gezeur over geld! Degene die achter staat betaalt. Zit je een keer krap bij kas kan iemand anders betalen. Je kunt zelfs de bedragen per persoon aanpassen. En gaat er een keer iemand niet mee, dan wordt alsnog de tussenstand goed berekend :)

Ik betaal vaak een keer extra als het loon net binnen is, ik ben niet zo goed met geld en dan mogen zij aan het einde van de maand weer betalen :')

Doe het al jaren, nooit gezeur!

Idd een fijne app, gebruik ik ook vaak :j

Poekkie

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 19:04

Ik zou echt gek worden van telkens app in te moeten vullen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 19:13

Poekkie schreef:

Zo moeilijk is dat niet :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 19:31

Ik kreeg van een vriendin voor mijn verjaardag een vvv bon die al een tijd over de datum was en dus niet bruikbaar.
Echt jammer want een cadeau hoeft echt niet duur te zijn, met een nagellak of reep chocolade was ik blij geweest, maar als je iets geeft wat je nog had liggen, zorg dan in ieder geval dat het nog geldig is.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 19:35

Zo'n bon ken ik ook.. van een leuk, gezellig, klein en intiem restaurantje (ik dacht in Utrecht).
Volgens de gever waren ze daar een tijdje terug geweest en waren zo onder de indruk dat het echt iets voor mij (en manlief) zou zijn.

Was nog voor het internet, dus ik bellen om een afspraak te maken; geen bereik.
Zoeken in het telefoonboek, gebeld naar een restaurant in dezelfde straat: bleek het restaurant al zeker 2 jaar weg te zijn :+

Bleek achteraf dat zij er zelf helemaal niet geweest te zijn, zij hadden de bon van haar (of zijn?) ouders gehad een tijd terug.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 20:05

Ik zit hier soms met open mond te lezen , sommige mensen sporen echt niet .

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 22:44

Zo'n schoonzus heb ik ook,schat van mens hoor maar onbewust zo onhandig.

Kreeg laatst een heel leuk ingepakt cadeautje,waren Toffees * leuk, lekker*

Ze waren inmiddels al een maand over datum. :+
Toch knap met Toffees.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 00:14

Wat een verhalen hier zeg!

Ik moet ook altijd zo lachen van die online column " een tikkie teveel". Echt hoor, waar sommige mensen een tikkie voor sturen, schaamteloos!

En dat verhaal van die Belgische huisar ts met zwangerschapsverlof, vreselijk zeg!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 00:20

Ja mijn lieve lieve huisarts! Die zich werkelijk te pletter werkt. Onbegrijpelijk.

Maar zij is hoogopgeleid en mondig. Hoeveel mensen verliezen zo niet hun volledige uitkering? Pakweg 4 á 5000 euro? Schandalig.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 00:22

Nou inderdaad, als ze niet had geroepen op internet, of als dit niet was opgepikt door de juiste persoon dan had ze mooi in de rats gezeten.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 00:27

Ik heb overigens met exact dezelfde mutualiteit ook zo’n administratief akkefietje. Ik heb een datum verkeerd ingevuld dus krijg de uitkering niet. Ze hebben alle dokters briefjes met de data op. Maar nee: nu moeten ze een nieuw attest van mijn (ex) werkgever of van mijn dokter hebben. Zeg.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 08:34

PoelieWoelie schreef:
Wij maken altijd gebruik van de app 'Wie betaalt wat'. Nooit meer gezeur over geld! Degene die achter staat betaalt. Zit je een keer krap bij kas kan iemand anders betalen. Je kunt zelfs de bedragen per persoon aanpassen. En gaat er een keer iemand niet mee, dan wordt alsnog de tussenstand goed berekend :)

Ik betaal vaak een keer extra als het loon net binnen is, ik ben niet zo goed met geld en dan mogen zij aan het einde van de maand weer betalen :')

Doe het al jaren, nooit gezeur!

Doe ik ook inderdaad. Ideaal! Zeker op vakanties en dagjes uit is dat echt ideaal. Op die manier zorgen we er ook voor dat de benzinekosten verdeeld worden.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 13:11

Relaxed schreef:
Poekkie schreef:

Zo moeilijk is dat niet :')

Moeilijk zal het zeker niet zijn, maar alhoewel het wel handig klinkt, zou ik er liever ook niet aan beginnen. Ik ben een technofoob haha. Tuurlijk zit ik dit op mijn laptop te typen, met mijn gsm naast mij en de radio op de achtergrond, maar mijn gsm staat al 8 jaar op stil, omdat ik zenuwachtig word van dat gepingel :')

Mijn vriend probeert mij al 2 jaar te overtuigen van "de online agenda". Ga weg, ik noteer al onze afspraken op de kalender die in de wc hangt, daar heb ik toch niks anders te doen haha. Nee, ik heb geen zin in nog meer met mijn telefoon te moeten doen dan wat ik nu al doe. Het enige wat ik wél handig vind, is dat we een "online boodschappenlijstje" op Google Drive hebben aangemaakt - als mijn vriend op zijn werk ofzo aan iets denkt dat ik van de winkel moet meebrengen, kan hij dat daar meteen noteren. Maar die agenda, hell no, ik voel me zo al een slaaf van de telefoon haha.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 10:27

Oké, ik heb ook een leuke.
Weekend weg kado geven met 3 huishoudens. 1 huishouden bestaande uit 5 personen, eentje uit 2 en ik alleen. Geeft ieder huishouden evenveel? Het gaat om een behoorlijk bedrag.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 10:28

Fitzroy schreef:
Oké, ik heb ook een leuke.
Weekend weg kado geven met 3 huishoudens. 1 huishouden bestaande uit 5 personen, eentje uit 2 en ik alleen. Geeft ieder huishouden evenveel? Het gaat om een behoorlijk bedrag.

Delen door het aantal mensen lijkt mij eerlijk.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 10:30

Als de 5 persoons huishouden bestaat uit : papa,mama en een 3 Ling van 10 maand dan zou ik het door het aantal huishoudens doen.

Maar dat is dus afhankelijk van waar uit ze bestaan.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 10:31

Ik zou dat delen door het aantal volwassenen. Als het huishouden van 5 personen bestaat uit 2 volwassenen en 3 kleine kinderen dan voelt het oneerlijk als die kinderen voor vol tellen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 10:34

Huishouden 1 bestaat uit 2 volwassenen, 2 uitwonende kinderen en 1 tiener.
Ik wil er ook geen ruzie omkrijgen maar het voelt niet zo eerlijk. Maar misschien ben ik wel gierig dan. Ik werd gewoon nogal overvallen door het bedrag.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 10:35

Apple schreef:
Ik zou dat delen door het aantal volwassenen. Als het huishouden van 5 personen bestaat uit 2 volwassenen en 3 kleine kinderen dan voelt het oneerlijk als die kinderen voor vol tellen.

Dit inderdaad...
Al is het wel afhankelijk vanaf de leeftijd van de kinderen.
Op het moment dat zij bijvoorbeeld 12 zijn eten ze ook al vrijwel volledig mee en heb je ook bepaalde faciliteiten nodig waardoor zo'n weekendje weg ook leuk voor kinderen wordt, dus dan vind ik dat kinderen ook al mee moeten betalen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 10:36

Nee, het weekendje gaan wij niet mee, dat wordt echt kado gegeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 10:37

Aantal volwassenen idd :j

Edit, uitwonende kinderen tellen dan voor mij als volwassen :')

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 10:40

M_D_H schreef:
Apple schreef:

Dit inderdaad...
Al is het wel afhankelijk vanaf de leeftijd van de kinderen.
Op het moment dat zij bijvoorbeeld 12 zijn eten ze ook al vrijwel volledig mee en heb je ook bepaalde faciliteiten nodig waardoor zo'n weekendje weg ook leuk voor kinderen wordt, dus dan vind ik dat kinderen ook al mee moeten betalen.

Maar die drie huishoudens gaan toch niet sámen weg?
Deze drie huishoudens geven een weekend weg cadeau aan een 4e huishouden (en gaan zoals ik het lees, zelf niet mee)

Ik vind een huishouden van 5 met 2 uitwonende kinderen geen huishouden van 5 meer.

Ik gok dat dit om kinderen (broers/zussen) en kleinkinderen gaat die ouders/opa&oma wat cadeau willen doen.

Als mijn gedachte indd klopt, dan delen door het aantal broers/zussen (dus 3 personen) en als de (uitwonende) kleinkinderen een bijdrage willen doen, prima. Maar niet in een evenredigdeel opdelen.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 10:41

Als het gaat om een cadeau wat gegeven wordt deel je het m.i. door het aantal volwassenen wat het cadeau geeft.

Maak je er met een groep gebruik van vind ik dat kinderen in ieder geval ook een deel mee moeten tellen. Wel naar gelang hun leeftijd

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 10:43

Relaxed schreef:
Aantal volwassenen idd :j

Edit, uitwonende kinderen tellen dan voor mij als volwassen :')

Kids zou ik niet mee laten tellen. Uitwonende ook niet, behalve als die het zelf kunnen en willen mee betalen en het echt namens hen ook is. Anders alleen aantal volwassen.

Als ik met m'n zussen en broer iets voor m'n ouders wil doen, gaat het okk door aantal volwassenen. Drie huishouden zijn gezinnen, twee singles (met en zonder kinderen) . Er delen het dan door 8 volwassenen.

Als we mee gaan, wordt het qua kids een ander verhaal. Als er voor hen moet worden betaald qua acco is dat gewoon voor pa en ma. Qua eten ligt het aan de leeftijd.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 10:45

Waarom niet eerst budget bepalen en daarbij het uitje kiezen? Ik vind het altijd zo raar dat een ander bepaalt wat ik op een bepaald moment kan missen. Voor verjaardagen van mijn ouders geef ik mijn broers en zussen mijn rekeningnummer en maken ze over wat ze willen en bedenken we bij het eindtotaal een cadeau. Verschillende inkomens, gezinssamenstellingen, hypotheken en weet ik veel wat zijn toch volstrekt legitieme redenen om in te leggen wat jij kunt en wilt missen?