Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 13:35

MarlindeRooz schreef:
Slecht internet?

Gek genoeg voor het eerst ging hij laden, binnen 3 seconden 100%, maar had het nog niet eerder gezien.
Internet is voor mijn gevoel dikke prima. 44,5mbps

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 16:09

Janine1990 schreef:
Nog een Netflix vraag...

Waarom is mijn beeld ineens geen HD? Ik heb een HD account... :\

Ja meestal als ie nog aan het bufferen is is ie onscherp. Als je hem even op pauze zn ding laat doen moet t beeld scherp stellen :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 16:22

SavannahNx schreef:
Janine1990 schreef:
Nog een Netflix vraag...

Waarom is mijn beeld ineens geen HD? Ik heb een HD account... :\

Ja meestal als ie nog aan het bufferen is is ie onscherp. Als je hem even op pauze zn ding laat doen moet t beeld scherp stellen :)

Helaas niet... Het wisselt nu telkens tussen zeeeeer slecht en gewoon HD.
Hij buffert niet tussendoor en begint pas als er 100% staat... Nouja 99 en dan begint hij...

Edit: Net een poos op pauze om was op te hangen, en het maakt geen verschil. Voorkeuren in het account al ingesteld.

_Anke

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-18 21:41

Hoe ik mezelf aanleer meer water te drinken? Telkens als ik het probeer hou ik het maximaal 1.5 week vol..
Ik drink ander namelijk echt te weinig(lees: 1 glas water per dag max), en ik wil het echt een keer goed doen, want in die 1.5 voel ik me echt beter -O-

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 21:53

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 21:54

Vaste tijdstippen nemen waarop je verplicht water moet drinken?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 21:58

Koffie of thee drinken? Vocht hoeft niet per se water te zijn.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 22:00

gewoon een kan water van 1 liter gevuld voor je neus zetten met een glas erbij (ik heb een drinkflesje met rietje ivm knoeien op mijn toetsenbord :') ) en als ie leeg is, opnieuw vullen....... gewoon doortanken!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 22:02

Ik drink voor mijn ontbijt vaak 1 of 2 flinke glazen (echt grote glazen bedoel ik dan). Bij mij lukt het overdag ook erg slecht... Smerige toiletten op het werk helpen niet echt. ;(

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 22:06

_Anke schreef:
Hoe ik mezelf aanleer meer water te drinken? Telkens als ik het probeer hou ik het maximaal 1.5 week vol..
Ik drink ander namelijk echt te weinig(lees: 1 glas water per dag max), en ik wil het echt een keer goed doen, want in die 1.5 voel ik me echt beter -O-

Ik heb een dopper (500ml). Deze vul ik altijd aan het begin van de dag en deze moet van mezelf op zijn tijdens de lunch. Anders drink ik hem tijdens de lunch op. Daarna vul ik 'm nogmaals en die wil ik dan voor het avondeten op hebben. Tijdens het avondeten drink ik vaak 2 glazen en voor ik naar bed ga ook nog 1. Zo kom ik net aan de 1,5 liter.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 22:21

Er zijn ook apps die je een seintje geven dat je wat moet drinken.

_Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-18 22:24

Veulen84 schreef:
Er zijn ook apps die je een seintje geven dat je wat moet drinken.

Ik had zon app, maar die had het op begeven moment opgegeven met seintjes geven :+

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 22:30

_Anke schreef:

‘S ochtends 1 of 2 (grote) glazen water drinken en daarna telkens weer als je naar de wc bent geweest. Eventueel een glas bij je kraantje zetten zodat je het niet vergeet. Vaste routine van maken

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 00:37

Ik vraag me af of het engelse: ain't , nou is niet betekend of dat het is wèl betekend.
Ik dacht altijd dat het betekend dat je iets niet bent. Maar ik ben weleens dingen tegengekomen (liedjes of memes) waarin het word gezegd dat je juist wel iets bent.

Snappen jullie wat ik bedoel? :')
Zo kwam ik laatst een nummer tegen waarin word gezongen; you ain't shi.t, terwijl in het nummer word geklaagd over een slechte relatie.
Dus dan is het toch heel onlogisch? :Y)

Het is heel vaag beschreven, i know. :') Kan het niet goed uitleggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 00:41

Citaat:
ain't
eɪnt

informal

contraction
unpunctuated: aint

am not; are not; is not.
"if it ain't broke, don't fix it"
has not; have not.
"they ain't got nothing to say"

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 00:44

Ain't is typisch een kreet die ze met een onbedoelde dubbele ontkenning gebruiken. Maar in het geval van "you ain't oliebol" been je minder dan stront, helemaal niets meer.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 00:46

Ik vind het heel lastig te begrijpen. :')
Je kan het dus in beide gevallen gebruiken, of hoe moet ik het zien?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 06:58

You aint oliebol wordt vaak gezegd als ze bedoelen dat je niks waard bent. Negatief dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 08:54

Er zat een sate saus vlek in mijn roze vest , in de was gedaan maar je blijft het zien {:)-:( . Zijn er nog opties of is hij niet meer te redden ?

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 09:16

De iPhone 7 is ‘waterdicht’ kan ik er dan gewoon onder de douche op bij wijze van spreke? Of is dat waterdicht alleen maar ‘waterdicht voor 2 druppels’

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 09:19

Trui schreef:
De iPhone 7 is ‘waterdicht’ kan ik er dan gewoon onder de douche op bij wijze van spreke? Of is dat waterdicht alleen maar ‘waterdicht voor 2 druppels’

Nee, je kan er niet mee douchen. Nou ja, je kan het proberen maar hij zal er snel mee kappen. Alles boven de 7 heeft inderdaad een IP67 classificatie, dat betekent dat hij technisch gezien dompeldicht zou moeten zijn en je er even mee zou kunnen douchen. Het betekent alleen niet dat de behuizing helemaal dicht is voor water en als je wel waterschade krijgt dekt Apple dit niet onder de garantie. IP67 betekent eigenlijk dat hij een korte onderdompeling zou moeten overleven, en een flinke regenbui. Technisch gezien zou hij het dus moeten doen onder de douche, maar je zit nog steeds met 'open' plekken als het oplaadpunt en de microfoon/speakers. Ik zou het persoonlijk dus niet riskeren, ze zeggen het heel leuk maar als je telefoon wel het leven laat na een douchebeurt ben je de sjaak en mag je uit eigen zak een nieuwe kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 10:18

Ik heb mijn 8 plus 2 x tot halverwege in het zwembad gedompeld (met de camera kant, niet de opladerkant) en die leeft nog. Was zout water. Maar er mee douchen.. Ik denk dat je eerder bang moet zijn voor de waterdamp dan de druppels.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 11:05

Onze vriend laat de Samsung S8 wel eens in de vochtige badkamer liggen. Hij laad daarna vaak niet op omdat er te veel vocht in de oplaad aansluiting zit.

Ik zou er dus ook niet mee proberen te douchen! Ze geven zelf ook aam dat het meer is, als hij bv in de wc valt dat hij dan niet meteen stuk is!

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 11:13

Ik heb mijn 7 al verscheidene keren mee onder de douche gehad. Op YouTube zijn ook filmpjes van iPhones in een aquarium die het daarna gewoon nog doen.
Wel wordt het afgeraden om dat vaak te doen,omdat daarna je garantie kan verlopen wanneer ze bij een reparatie erosie zien van water. Inmiddels neem ik dat ding dus ook nooit meer mee onder de douche,het nieuwtje is er ook wel af :))

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 11:25

iirrssjjee schreef:
Onze vriend laat de Samsung S8 wel eens in de vochtige badkamer liggen. Hij laad daarna vaak niet op omdat er te veel vocht in de oplaad aansluiting zit.

Ik zou er dus ook niet mee proberen te douchen! Ze geven zelf ook aam dat het meer is, als hij bv in de wc valt dat hij dan niet meteen stuk is!

Hij ligt bij mij wel altijd naast de douche, nog nooit last van gehad. Vallen ook regelmatig druppels op Mn iPad/iPhone als ik bijv een liedje wil doorspoelen :D