Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nies_

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 12:36

Zou het gesprek goed bewaren, maar de kans dat je er ooit wat van hoort is nihil hoor.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 12:41

Conversatie bewaren en niks terugbetalen.. Doeg.. :=

Kenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 13:39

Ja dat doe ik!

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 13:42

Kenzo schreef:
Ik kom even binnenvallen met een vraag!

Vorige week iets voor €12,50 verkocht + €6,95 eigen kosten. Na 3 dagen kreeg ik te horen dat het defect was. Zo heb ik hem niet verkocht. Haar gezegd dat ik het heel vervelend vind voor haar maar ik zelf iets terug krijg wat stuk is en dat ook vervelend is. Ik wil daarom de kosten van de €12,50 best delen en dan mag ze het weggooien want aan iets wat stuk is heb ik ook niks meer. Nu blijft ze daar moeilijk over doen en zijn haar woorden veranderd van defect naar iets wat niet het effect heeft zoals ze had gehoopt. Ik heb hierop gevraagd of hij dus echt defect is of dat ze niet tevreden is want dat veranderd een hoop natuurlijk. Ik wacht nog op een antwoord maar heb er een raar gevoel bij....

Nu zou ik graag willen weten hoe dit werkt. Ik heb dus iets verkocht wat werkte, 3 dagen na ontvangst krijg ik te horen dat het defect is en wil ze het volledige geld terug. Moet je terugbetalen of kan ik het ook zo laten? Ik voel me een beetje bedonderd doordat ze zegt dat het niet doet zoals ze wilde...

Niet terug betalen. Heb ik ook een keer gehad met iemand die een receiver op had gehaald. Zei ook defect en daarna ineens dat hij niet kon wat hij ermee wilde. Heb hem gezegd dat ik geen winkel ben, verkocht is verkocht. Had hij zelf maar beter uit moeten zoeken wat voor apparaat hij mee naar huis nam.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 13:43

djuulsie schreef:
Je kan het toch nog even afwachten?

We hebben m al zeker 2 maanden erop staan :P en met een tegenbod zijn we ook blij maar vinden 10 en 15 wel erg weinig dan geef ik m liever weg bij wijze van

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 13:51

Politie doet er echt niks aan hoor. Zelfs met aanrijdingen zonder de oorzaker doen ze niks meer

KentaroJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 14:11

PanamaD schreef:
djuulsie schreef:
Je kan het toch nog even afwachten?

We hebben m al zeker 2 maanden erop staan :P en met een tegenbod zijn we ook blij maar vinden 10 en 15 wel erg weinig dan geef ik m liever weg bij wijze van

Zet je hem er wel steeds opnieuw op??

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 14:33

Kentaro, ja zeker ! Al stuk of 4/5 keer opgezet

KentaroJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 13:55

Dat is inderdaad wel echt aan te raden. Het is niet normaal hoe snel je advertentie op pagina tig staat :P
Wij hadden eens een bankje erop staan. Al bijna een jaar, iedere week er opnieuw opgezet. Toen ik hem er weer op zette, reageerde er bijna gelijk iemand. Vond hem zo fantastisch, dat ze die niet eerder gezien had :+

PrinceAmos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 14:39

Iemand wou een pakket via Kiala, ik verzend daar niet mee dus bood aan om zelf die 1.95€ bij te leggen. Eenmaal aangekomen bij postnl zeiden ze: het kan ook als brievenbuspakket met track and trace. Oke doe maar dan.. ik stuurde de track and trace naar de verkoper toe, werd ze me toch hellig. Ik had haar een pakket beloofd en geen brievenbus en ze wou het resterende bedrag terug. Ehm ja dat is €0.95... stuur je rekening nummer maar.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 15:30

Belachelijk :’)

Hier ook weer zo een lekkere, kan me daar echt aan ergeren.
Via fb vragen om een pb waar ik woon ivm afstand. Dus ik stuur netjes een pb... wel gelezen maar gewoon geen reactie. Zo moeilijk om dan gewoon even terug te doen dan je het te ver vind?

Of zo van die volhoudende verkopers... gevraagd of ze de zool kan opmeten dan weet ik namelijk genoeg bij dat type schoen. Netjes opgemeten maar die gaan niet passen.
Tot 3x toe blijven volhouden met ja maar en jamaar dit...
Dank ke voor het opmeten maar ze gaan me niet passen.
Snap dat je wil verkopen maar ik ga niks komen wat me zelf niet past!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 21:16

Ik heb ook een mooie. Zadel gaan ophalen, betaling gedaan met 5 dagen tijd om te proberen en passen.

Zadel gepast, veel te breed en het kantelt. Raar, ik heb nochtans echt die maat nodig. Naar mijn zadelmaker geweest. Het was oorspronkelijk idd die maat, maar wss door veelvuldig gebruik op allerlei types paarden is dat gaan uitzakken/wijder gaan staan. Of het is gewoon extreem opgerokken qua boom. De originele ernaast gelegd en het scheelt 2cm in breedte aan de schoft!

Hij durft niet zeggen of die boom 2cm smaller gezet kan worden, noch dat het dan wel zou passen etc. Hij wil het wel navragen maar ik dacht "laat maar zitten, teveel risico en gedoe". Dus ik stuur de verkoper dat ik het zadel terug wil brengen ivm extreem te wijd.

Man, wat een gedoe! Ik kan niet passen, het is exact de goede maat, ik moet er een wolletje tussen duwen, noem maar op. Nu wil ze dat ik eerst haar zadelpasser laat kijken "want 2cm smaller maken kan heus wel".

Heb er mijn buik van vol, maandag sta ik daar op de stoep en kan ze maar zorgen dat ze het terug neemt. Gelukkig heb ik alles bewaard dat dat ook zo afgesproken is.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 11:29

Bohh ik heb voor de zoveelste keer gezeik met UPS, ik ben er klaar mee en ik gebruik deze service niet meer.

Al 3 x gehad dat ik een label betaald heb en dat hij dan spontaan verdwijnt en ze hem bij de klantenservice niet meer terug kunnen vinden en ik mijn geld terug moet vragen. Je raad het al dat is dus tot op heden nog niet gelukt. Dan heb ik vorige week voor de 2e keer een factuur in de bus gehad voor een zogenaamde niet betaalde label!

Nu wil ik dus een pakket en maken en moet ik €8 betalen.

Wat een rot bedrijf zeg, het was zoveel fijner toen het Kiala was.
Ik haal UPS uit mijn lijst met verzendopties.

Edit een hele fijne ervaring met een koper, ze begreep de situatie en vond een andere verzendmethode geen probleem. Heel fijn en heel dankbaar voor +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 12:05

Daarom werk ik tegenwoordig met dpd..

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 12:12

DPD is hier nog een veel groter drama, althans qua ontvangen, die zie ik gewoon mijn huisje voorbij rijden terwijl ze mijn pakketje ergens anders gedropt hebben :7

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 12:22

Hier is DPD ook een drama. Ik had iets besteld en de bezorger komt dood leuk gewoon niet opdagen en laat het pakket naar een service punt brengen zodat ik 6 km verder op mijn pakket moet gaan halen, terwijl ik gewoon thuis zat te wachten. En dan bel je naar de DPD en krijg je te horen dat ze het gaan uitzoeken en dat ze je terug bellen..... ze moeten nog steeds terug bellen.

Ik heb nu ook wat dingen te koop staan. Krijg je berichten en reageer ik terug, hoe onbeschoft sommige ook zijn, doe altijd mijn best heel netjes te antwoorden. Maar dat ze dan niets meer laten horen, schijnt de normaalste zaak te zijn lijkt wel. Soms krijg ik echt de nijging om dan 2 dagen later als nog een bericht terug te sturen van bedankt voor uw reactie terug. Maar nee doe het toch maar niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 12:26

Ah ik heb hier gelukkig alleen nog maar goede. Even afkloppen natuurlijk.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 12:27

Ja same here met DPD, ik stond laatst op de oprit te wachten omdat ik mijn zakken voer nodig had. Komt ie voorbij scheuren en hij kijkt me aan maar rijdt door.
Sowieso raar want ik heb iedere 2 weken voer en dat zouden ze toch onderhand moeten weten. Maargoed ok wellicht nieuwe bezorger. Maar heb er een uur over gedaan om zelf maar te achterhalen waar mijn pakket gebleven was...

Ja dat niet reageren, daar gaan mijn nekharen van overeind staan. Maargoed dat moet ik proberen te laten rusten, want serieus 8 van de 10 mensen reageert gewoon niet meer als je geantwoord hebt.

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 12:29

Als jullie een product op marktplaats hebben staan, en er word door verschillende mensen op geboden. Maar je vind het te laag. Gaan jullie dan iedereen een privé bericht sturen of wachten jullie tot het juiste bod? Ik zelf als ik interesse heb dan stuur ik meteen een pb ipv via bieden een bod te doen

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 12:30

Als ik een bod krijg wat ik te laag vind dan stuur ik diegene een bericht waarin ik hem of haar bedank voor het bod, maar aangeef het te laag te vinden.

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 12:32

Hier rijd die bezorger gewoon niet naar het dorp hier. Dat kreeg ik te horen van de man bij het afhaal punt. Want ik had dus ook geen briefje in de bus. Die man vroeg gelijk van kom je van dat dorp of een ander dorp, ohhh zegt ie ik weet genoeg, die chauffeur vertikt het blijkbaar om naar die dorpen te rijden.
Jammer voor die chauffeur maar bij het ophalen van mijn pakket was er ook net een vertegenwoordiger van de dpd op dat punt dus ik gelijk mijn verhaal gedaan, die vertegenwoordiger zou na zijn bezoek gelijk door gaan naar het depot om daar te zorgen dat die chauffeur geen leuke dag meer zou hebben vertelde hij. Maar goed ik weet niet meer hoe of het verder gegaan is, misschien moet ik eens naar het service punt gaan om het te vragen.

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 12:34

Ik doe net als Tyrcanol....

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 12:41

Druppie7711 schreef:
Als jullie een product op marktplaats hebben staan, en er word door verschillende mensen op geboden. Maar je vind het te laag. Gaan jullie dan iedereen een privé bericht sturen of wachten jullie tot het juiste bod? Ik zelf als ik interesse heb dan stuur ik meteen een pb ipv via bieden een bod te doen

Ik doe ze allemaal een tegenbod

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 17:46

Heb mijn Galaxy S7 te koop ivm een nieuw toestel.
Vlot contact met iemand gehad, via de MP app en ze zouden hier rond half 5 zijn, moesten vanuit Almelo komen. Ben benieuwd óf ze nog komen :')

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 09:49

Ik heb mijn rijlaarzen te koop voor 475 euro. Zijn vrijwel nieuw, heb ze maar een paar keer aangehad en nieuwprijs van de laars is 629, zonder de extra's zoals sporenriempjes/beschemers e.d.

Krijg ik een bod van 200 euro, zelfs 1 van 75 euro...denken mensen nou echt dat je zo veel gaat zakken voor vrijwel nieuw laarzen?