Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sammie schreef:Omdat het een stuk rots is aan de hemel en gewoon dag en nacht aan de hemel staat. "s nachts zie je hem alleen beter ivm de weerkaatsing van de zon. Sterren staan overdag ook aan de hemel alleen zie je ze dan niet.
oomens schreef:Marjoow schreef:Regen ontstaat door verdampte waterstofdeeltjes die van de meren en zeeën naar boven gaan en een wolk vormen.
Water en waterstof zijn nogal verschillende stoffen. Daarbij ontstaat een aanzienlijk deel van de regen ook uit boven land (uit de bodem en uit planten) verdampt water.
Marjoow schreef:Water bestaat uit H2O, dus waterstofdeeltjes. Dat verdampt tot een wolk en komt weer naar beneden. De hele scheikundige omzetting heb ik nooit gesnapt maar dat het zo gebeurt weet ik wel zeker
oomens schreef:Marjoow schreef:Water bestaat uit H2O, dus waterstofdeeltjes. Dat verdampt tot een wolk en komt weer naar beneden. De hele scheikundige omzetting heb ik nooit gesnapt maar dat het zo gebeurt weet ik wel zeker
Bij verdamping is er helemaal geen sprake van een scheikundige omzetting. Water is water is water, en dat blijft bij verdamping water. Niet meer vloeibaar nee, maar nog steeds water.
Dat er waterstofatomen in een watermolecuul zitten, wil niet zeggen dat water daarom hetzelfde als waterstof is.
IsaCalixa schreef:Kan iemand mij hier antwoord op geven
Waarom is het zo dat als je als vrouw naar de kapper bent geweest, andere vrouwen dit gelijk/altijd opmerken. Maar mannen gewoon totaal niet. Ik heb bijvoorbeeld m'n haar best anders geverfd en een stuk korter. Maar geen mannelijke persoon die het opvalt
Zou het dan puur aan interesse liggen?
IsaCalixa schreef:Kan iemand mij hier antwoord op geven
Waarom is het zo dat als je als vrouw naar de kapper bent geweest, andere vrouwen dit gelijk/altijd opmerken. Maar mannen gewoon totaal niet. Ik heb bijvoorbeeld m'n haar best anders geverfd en een stuk korter. Maar geen mannelijke persoon die het opvalt
Zou het dan puur aan interesse liggen?
Sokje_6 schreef:Of ze merken het wel op maar vinden het gewoon niet belangrijk genoeg om hardop te zeggen.